Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Octavia dostáva úplne nový motor: 1.5 TSI

Škoda po vzore iných koncernových automobiliek do ponuky zaraďuje úplne nový zážihový motor. Má párny počet valcov, pričom dva z nich sa dajú vypnúť. Privítajte TSI s objemom 1,5 l vo faceliftovanej Octavii.
3 39 príspevkov 10.09.2017 / Filip Kadlečík

Modernizovaná Škoda Octavia prichádza so zaujímavým motorom, ktorý sa postupne rozširuje do všetkých koncernových kompaktov. Disponovať ním má Seat Ibiza i nové Polo, dočkať by sa ho mala i Ateca či s veľkou pravdepodobnosťou aj T-Roc. S určitosťou bude jednotka 1.5 TSI pracovať napríklad aj pod kapotou Volkswagenu Golf, príchod Seatu Leon s týmto agregátom by teda mal byť len otázkou času. Agregát 1.5 TSI je schopný pracovať v režime dvoch valcov až do rýchlosti 113 km/h 3 fotografie v galérii Agregát 1.5 TSI je schopný pracovať v režime dvoch valcov až do rýchlosti 113 km/h

My sme si prepĺňaný štvorvalec s objemom 1,5 l mali možnosť vyskúšať napríklad v novej Ibize, ktorá ho ponúka vo vyhotovení FR Line. Agregát je príjemne tichý, má dostatočný výkon i krútiaci moment. Prejavom je celkovo veľmi podobný motorizácii 1.4 TSI, ktorú sme naposledy testovali v Kodiaqu či Leone.

Samotná pohonná jednotka, ktorú dostane Octavia, je naladená na 110 kW (150 k) a 250 Nm. V prípade českého rodinného kompaktu bude spriahnutá s šesťstupňovou manuálnou a sedemstupňovou samočinnou prevodovkou. Motor bude vo variante liftback s výbavou Active dostupný od 18 740 eur. Škoda pritom deklaruje kombinovanú spotrebu oscilujúcu v okolí hodnoty 5,0 l. Zážihová jednapäťka s prepĺňaním sa chrakterom veľmi ponáša na starší agregát 1.4 TSI 3 fotografie v galérii Zážihová jednapäťka s prepĺňaním sa chrakterom veľmi ponáša na starší agregát 1.4 TSI

Zaujímavou danosťou motorizácie je fakt, že v rozmedzí 1 400 - 4 000 ot./min (cca 25 - 100 Nm výkonu agregátu) je schopná pracovať len na dva valce, vďaka čomu dochádza k úspore paliva. Dá sa predpokladať, že novinka čoskoro nahradí štvorvalec 1.4 TSI. Špekulovať možno aj o tom, že by časom mohla poháňať nielen Octaviu či Karoq, ale aj vynovenú Fabiu. O tej sa však zatiaľ v kuloároch nehovorí. Prítomnosť v sesterskej Ibize či Pole je v každom prípade dostatočnou indíciou.

Test Kodiaq 1.4 TSI: Netreba ho zatracovať

Škoda Kodiaq sa väčšine zákazníkov automaticky spája s dvojlitrovým dieselovým agregátom. Existuje však aj iná, lacnejšia, alternatíva. Stojí za to “risknúť” motor 1.4 TSI?


Najnovšie články
Najväčší elektromobil sveta: Je ako elektráreň

Mladí neskúsení vodiči patria z hľadiska nehodovosti medzi najrizikovejšie skupiny. Nedostatok skúseností často vynahradzujú preceňovaním svojich schopností...

Máte čerstvý vodičák? Pozor na tieto chyby!

Inovatívny model GLC F-Cell spája vodík a elektrinu. Dosahuje výkon 147 kW (200 k), na elektrinu prejde 49 kilometrov a má kombinovaný dojazd 437 km.

Mercedes-Benz GLC F-Cell ide do výroby

Hoci polícia počas svojich avizovaných akcií neustále chytá nezodpovedných vodičov, tento víkend a akcia zameraná na alkohol tento trend narušila. Policajti...

Deň zodpovednosti: Žiadny vodič pod parou

Na svete sú prvé vizualizácie úprav elektromobilu. Kalifornská spoločnosť ho plánuje znížiť a pripravuje preň agresívnejší bodykit.

Tesla Model 3 sa určite nevyhne tuningu

Dizajn novinky je verný konceptu prezentovanému počas minulého roka, všimnúť si na ňom možno názov balíka R-Design i označenie T5.

Volvo XC40: Malé SUV predčasne odhalené

Pozrieť si najnovšie autá a pritom ušetriť? Exkluzívne, ako jediný motoristický časopis na Slovensku, vám AUTO BILD daruje vstupenku na autosalón v Nitre...

Vstupenka na autosalón v Nitre len v AUTO BILDE
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×