Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Octavia dostáva úplne nový motor: 1.5 TSI

Škoda po vzore iných koncernových automobiliek do ponuky zaraďuje úplne nový zážihový motor. Má párny počet valcov, pričom dva z nich sa dajú vypnúť. Privítajte TSI s objemom 1,5 l vo faceliftovanej Octavii.
3 40 príspevkov 10.09.2017 / Filip Kadlečík

Modernizovaná Škoda Octavia prichádza so zaujímavým motorom, ktorý sa postupne rozširuje do všetkých koncernových kompaktov. Disponovať ním má Seat Ibiza i nové Polo, dočkať by sa ho mala i Ateca či s veľkou pravdepodobnosťou aj T-Roc. S určitosťou bude jednotka 1.5 TSI pracovať napríklad aj pod kapotou Volkswagenu Golf, príchod Seatu Leon s týmto agregátom by teda mal byť len otázkou času. Agregát 1.5 TSI je schopný pracovať v režime dvoch valcov až do rýchlosti 113 km/h 3 fotografie v galérii Agregát 1.5 TSI je schopný pracovať v režime dvoch valcov až do rýchlosti 113 km/h Zdroj: Filip Kadlečík

My sme si prepĺňaný štvorvalec s objemom 1,5 l mali možnosť vyskúšať napríklad v novej Ibize, ktorá ho ponúka vo vyhotovení FR Line. Agregát je príjemne tichý, má dostatočný výkon i krútiaci moment. Prejavom je celkovo veľmi podobný motorizácii 1.4 TSI, ktorú sme naposledy testovali v Kodiaqu či Leone.

Samotná pohonná jednotka, ktorú dostane Octavia, je naladená na 110 kW (150 k) a 250 Nm. V prípade českého rodinného kompaktu bude spriahnutá s šesťstupňovou manuálnou a sedemstupňovou samočinnou prevodovkou. Motor bude vo variante liftback s výbavou Active dostupný od 18 740 eur. Škoda pritom deklaruje kombinovanú spotrebu oscilujúcu v okolí hodnoty 5,0 l. Zážihová jednapäťka s prepĺňaním sa chrakterom veľmi ponáša na starší agregát 1.4 TSI 3 fotografie v galérii Zážihová jednapäťka s prepĺňaním sa chrakterom veľmi ponáša na starší agregát 1.4 TSI Zdroj: Filip Kadlečík

Zaujímavou danosťou motorizácie je fakt, že v rozmedzí 1 400 - 4 000 ot./min (cca 25 - 100 Nm výkonu agregátu) je schopná pracovať len na dva valce, vďaka čomu dochádza k úspore paliva. Dá sa predpokladať, že novinka čoskoro nahradí štvorvalec 1.4 TSI. Špekulovať možno aj o tom, že by časom mohla poháňať nielen Octaviu či Karoq, ale aj vynovenú Fabiu. O tej sa však zatiaľ v kuloároch nehovorí. Prítomnosť v sesterskej Ibize či Pole je v každom prípade dostatočnou indíciou.

Test Kodiaq 1.4 TSI: Netreba ho zatracovať

Škoda Kodiaq sa väčšine zákazníkov automaticky spája s dvojlitrovým dieselovým agregátom. Existuje však aj iná, lacnejšia, alternatíva. Stojí za to “risknúť” motor 1.4 TSI?


Najnovšie články
Ram 1500 má mikrohybridnú techniku

Motoristi majú v cene diaľničnej známky majú aj bezplatnú službu Diaľničnej patroly, ktorá pomáha pri viacerých typoch problémov. Vlani pomáhala takmer pri 18...

Záujem o služby Diaľničnej patroly rastie

Počet aj suma vybraných pokút sa síce vlani znížili, no i tak Slováci každoročne prispievajú do nemalými čiastkami vo výške niekoľkých miliónov eur. Za aké...

Hitparáda pokút: Za čo sme vlani platili najviac?

Mitsubishi si nedávno pripravilo špeciálnu edíciu populárneho Outlandera. SUV oslavuje storočnicu značky atraktívnou cenovkou. Oplatí sa však do neho...

Test Mitsubishi Outlander: Storočnica

Elektromobily sú v súčasnosti v centre pozornosti politiky aj automobiliek. Výnimkou nie je ani francúzsky koncern PSA, ktorý chce do roka 2025 ponúknuť...

PSA sa zameria na elektromobily

Robustne vyzerajúca štúdia s futuristickými detailmi nesie označenie XMotion a teoreticky môže avizovať nástupcu typu X-Trail.

Nissan naznačuje budúcnosť svojich SUV

Britská automobilka prináša špeciálnu edíciu legendy, ktorá zaujme svojou technickou stránkou i mastnou cenovkou.

Defender: Vzkriesenie s osemvalcom
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×