Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Volkswagen Arteon 2.0 TDI: Pán Populárny

Volkswagen Arteon vyzeral už na prvých snímkach ako auto, ktoré posunie dizajnové smerovanie VW správnym smerom. Zdá sa, že toto očakávanie naplnil. Čo okrem sexepílu však ešte dokáže ponúknuť?
60 60 príspevkov 05.09.2017 / Filip Kadlečík

Arteon je sexy. To treba povedať hneď na úvod testu. Tento názor pritom nie je subjektívny, aj keď s ním súhlasíme. Práve naopak - priviedli nás k nemu reakcie verejnosti, ktorá sa o najodvážnejší Volkswagen posledných rokov zaujímala podstatne viac než sme očakávali a než býva zvykom aj na pomery vyzdobených testovacích vozidiel.

Arteon je kus pekného auta, za ktorým sa otáčajú hlavy všetkých okoloidúcich - takáto aura Passatu chýba 60 fotografií v galérii Arteon je kus pekného auta, za ktorým sa otáčajú hlavy všetkých okoloidúcich - takáto aura Passatu chýba

Do rúk sa nám dostala verzia Arteon Elegance s dieselovým štvorvalcom 2.0 TDI naladeným na 110 kW (150 k), pohonná jednotka spolupracovala s dvojspojkovou sedemstupňovou samočinnou prevodovkou. O znižovanie škodlivých emisií naftiaku sa stará pokročilý systém selektívnej katalytickej redukcie (SCR), kľúčovú úlohu pri nej zohráva predovšetkým kvapalina AdBlue.

Ak sa pri nás niekto kvôli tomuto autu nepristavil dva či trikrát denne, tak ani raz. Očakávali sme, že záujem, ktorý počas testovacích jázd vyvolávala Škoda Kodiaq, tak skoro na našom území iný model neprekoná. Opak však je pravdou. Arteon si chcel pozrieť každý, všetkých zaujímalo ako jazdí, akú má výbavu a čo na neho hovoríme. Prichystali sme komplexnú odpoveď pre všetkých zvedavcov i potenciálnych majiteľov.

Solídny základ

Majestátny zjav wolfsburgskej štýlovky nie je dielom náhody. V porovnaní s Passatom, ktorý tvorí základ Arteonu, je o niekoľko milimetrov dlhší i širší, z hľadiska výšky mu zasa 6 mm chýba. Vďaka tomu vyzerá dynamickejšie, elegantnejšie a na ceste budí rešpekt.

Bezrámové dvere sú jednou zo štýlových vychytávok Arteonu 60 fotografií v galérii Bezrámové dvere sú jednou zo štýlových vychytávok Arteonu

Ak nástupcu modelu CC postavíme vedľa mladoboleslavského modelu Superb, zistíme, že rozmerovo sú až na doslova milimetrové rozdiely takmer identické. Odlišujú sa najmä rázvorom. Zo spomínanej trojice za najkratší koniec ťahá Passat, nasleduje Arteon a najviac miesta medzi nápravami ponúka Škoda Superb.

Keďže už samotné modely Passat a Superb patria medzi tie podarené koncernové autá, Arteon má skutočne dobrý základ, na ktorom mohol stavať. A veru aj staval, no hlavne rozvíjal a posúval hranice toho, čo si konzervatívny Volkswagen z hľadiska dizajnu v posledných rokoch dovoľoval. Takéto odvážne auto už firma tvoriaca základný kameň obrovského koncernu do sveta nevypustila poriadne dlho.

Dizajnová lahôdka

Na Arteone môže aj človek, ktorý nie je fanúšikom VW, nechať oči pásť sa na podarených detailoch a ostrých linkách zo všetkých strán. Ako prvá upúta masívna čelná maska, ktorú tvorí šesť hliníkových lamiel, pričom dve z nich plynule prechádzajú prednými full-LED svetlometmi. Kratšia sa transformuje do smerovky, dlhšia zasa plní funkciu diódovej trubice denného svietenia.

Z profilu zaujme najmä klesajúca línia strechy - pod ňou sa však skrýva dostatok miesta 60 fotografií v galérii Z profilu zaujme najmä klesajúca línia strechy - pod ňou sa však skrýva dostatok miesta

Tvár štýlovky dotvára agresívne tvarovaný nárazník, ktorý dopĺňa majestátnu masku. Spomínané lamely v čelných svetlometoch plynule prechádzajú do ďalších línii automobilu, jedna vrcholí na zadnom blatníku, druhá už na prednej kapote. Okrem ostrých hrán profilu dominujú aj veľké disky kolies s priemerom 19” obuté do pneumatík s rozmerom 245/40 R19.

Test VW Passat 2.0 TDI: Prvý dojem nestačí

Závistlivci závidia, neprajníci neprajú, celé tie mraky zákazníkov sa však nemohli mýliť. A čo nachystal pre všetky tieto skupiny nový Passat?

Samozrejmosťou je prítomnosť chrómových prvkov, či už na dverách alebo na rámoch skiel. Nápaditým elementom je matné lakovanie spätných zrkadiel - vyzerá zaujímavo a perfektne korešponduje s povrchom diskov kolies. Zadná časť je o niečo menej výrazná než predok auta, stále však má čo ponúknuť.

Arteon priťahuje pohľady z každého uhla... 60 fotografií v galérii Arteon priťahuje pohľady z každého uhla...

Dlhé sklo sa otvára spolu s vekom batožinového priestoru, vďaka čomu je nielen elegantné, ale aj plní reálnu funkciu. Koncové svetlá sa môžu, rovnako ako tie predné, pochváliť plne diódovou architektúrou a napríklad aj dynamickou smerovkou.

... zozadu najmä vďaka rozšírenému blatníku, ktorý pretína ostrá linka 60 fotografií v galérii ... zozadu najmä vďaka rozšírenému blatníku, ktorý pretína ostrá linka

Arteonu punc dodáva množstvo detailov a tie sa nájdu aj na zadnej časti karosérie. Prvým z nich je drobná odtrhová hrana, druhým zasa výrazne klenuté blatníky zadných kolies. Tie novinke VW zaručujú opticky široký postoj a pridávajú jej na svalnatom vzhľade. Celkovo sa dizajn elegantného liftbacku podaril a bez zaváhania zatieni predchádzajúce generácie modelu CC či napríklad aj aktuálny Passat.

Interiér na exteriér nenadviazal

V interiéri je však situácia úplne odlišná. Najmä z pohľadu vodiča by ste zmeny v porovnaní s Passatom zvládli spočítať na prstoch jednej ruky. Najvýraznejšou je pravdepodobne vynovený infotainment a jeho displej. Tento rozdiel však Passat určite čoskoro dorovná. Inak sa po usadnutí do Arteonu šofér cíti, akoby sedel za volantom Passatu.

Interiér je jednoduchý, vkusný a fuknčný - po pohľade na exteriér by sme však očakávali viac kreativity a odlíšenia od Passatu 60 fotografií v galérii Interiér je jednoduchý, vkusný a fuknčný - po pohľade na exteriér by sme však očakávali viac kreativity a odlíšenia od Passatu

Nechápte nás zle, interiér vrcholného sedanu či kombi VW rozhodne neodsudzujeme, ba dokonca ho vďaka jednoduchosti a funkčnosti považujeme za vydarený. Je však škoda, že po nastúpení sa akýkoľvek úžas navodený progresívnym dizajnom exteriéru pre znalca značky končí. Jednoducho ste si sadli do “Passatu”.

Trojramenný multifunknčný volant je tradične veľmi dobrý a práca s ním je už po chvíli intuitívna. Rovnako hodnotíme aj digitálnu prístrojovku s označením Active Info Display. Škoda, že VW od Passatu výraznejšie neodlíšil aspoň ju. Svoju funkciu plní stopercentne a je prehľadná, takú istú však majiteľ Arteonu nájde napríklad aj v plne vybavenom Golfe.

Active Info Display je prehľadný aj vďaka tomu, že môže zobrazovať množstvo údajov - výber záleží len na vodičovi 60 fotografií v galérii Active Info Display je prehľadný aj vďaka tomu, že môže zobrazovať množstvo údajov - výber záleží len na vodičovi

Zadné sedadlá musia podľa mnohých byť kameňom úrazu, cez ktorý sa imidžový liftback neprenesie. Nie je to pravda. V oblasti kolien si na nich cestujúci vychutnajú doslova priehrštia miesta, trpieť by nemala ani vaša hlava či krk. Vodič vysoký 183 cm si sám za seba sadne s niekoľkocentimetrovou rezervou nad hlavou. Mimochodom, bonusom Arteonu, v porovnaní so staršími modelmi CC, je fakt, že jeho kabína je päťmiestna.

Test Škoda Superb 2.0 TDI: Český lev

Príchod tretej generácie najväčšieho mladoboleslavského auta sprevádzajú veľké očakávania. Dokáže ich naplniť aj na slovenských cestách?

Všetkých päť pasažierov sa bez problémov zbalí do obrovského batožinového priestoru s objemom 563 litrov. Nie je síce príliš vysoký, zato však je dlhý a široký. Ak by ste potrebovali prevážať dlhšie predmety, sedadlá druhého radu môžete sklopiť v pomere 60:40. Potešil nás aj otvor na lyže.

Vie jazdiť (takmer) sám

V čom je aktuálne Arteon jednoznačne lepší než Passat, sú technológie. Adaptívny tempomat funguje až do rýchlosti 210 km/h, no najmä je schopný čítať dopravné značenie a automaticky podľa neho upravovať aktuálnu rýchlosť vozidla. Ako bonus pridáva okrem sledovania jazdných pruhov aj možnosť automatického korigovania rýchlosti v závislosti od uhlu a náklonu zákruty.

Detail svetlometu prezrádza, že lamely čelnej masky lemujú diódové trubice, ktoré plnia funkciu smerovky, resp. denného svietenia 60 fotografií v galérii Detail svetlometu prezrádza, že lamely čelnej masky lemujú diódové trubice, ktoré plnia funkciu smerovky, resp. denného svietenia

O schopnostiach adaptívneho tempomatu sme sa presvedčili už počas prvej medzinárodnej prezentácie a sme s ním spokojní. Vhod padne aj fakt, že dopravnou zápchou vás následník rodu “CC” odvezie prakticky autonómne. V mnohých situáciach je teda Arteon schopný šoférovať v podstate sám a vodič sa dostáva len do úlohy kontrolného elementu.

Dostatočný výkon, ale…

Agregát 2.0 TDI naladený na 110 kW (150 k) a 340 Nm v našej redakcii nie je žiadnym nováčikom. Prepĺňaný štvorvalec nesklamal ani pod kapotou najnovšej štýlovky - je dostatočne výkonný aj na predbiehanie na okreskách, naviac jazdí s pomerne rozumnou spotrebou. Nevýhodou je len fakt, že v okolí 1 600 ot./min je motor najmä pri rozbehu pomerne hlučný a jeho prácu počuť aj v kabíne.

Agregát 2.0 TDI naladený na 110 kW (150 k) bol rozhodne dostačujúcou pohonnou jednotkou, nechýbala mu dynamika a naviac bol pomerne úsporný 60 fotografií v galérii Agregát 2.0 TDI naladený na 110 kW (150 k) bol rozhodne dostačujúcou pohonnou jednotkou, nechýbala mu dynamika a naviac bol pomerne úsporný

Okrem toho však jazda s ním, aj vďaka dobre fungujúcej sedemstupňovej dvojspojke, bola príjemná a v podstate pohonnému ústrojenstvu nie je čo vyčítať. Stále však v hlave máme jedno veľké “Ale…”. Z hľadiska motorizácií totiž platí v podstate to isté, čo v prípade interiéru.

Test Toyota C-HR: Hanbiť by sa nemusel ani Lexus

Toyota týmto modelom prekvapila celú motoristickú verejnosť. C-HR je na pomery japonskej automobilky číslo jeden odvážny a nečakane extravagantný model. Ako sa však správa v reálnej premávke? Oplatí...

Arteon síce vyzerá krásne, púta pozornosť a ktokoľvek sa do jeho dizajnu môže zamilovať na prvý pohľad, pod kapotou by ste však spomínaný progres či odvahu očakávali márne. Áno, hovoríme o neprítomnosti šesťvalcového motora. Plne rozumieme, že žijeme v dobe downsizingu, no dobre jazdiaci a ešte lepšie vyzerajúci Arteon si jednoducho pýta výkonnejší agregát, ktorý mu vdýchne dušu aj z pohľadu nadpriemernej dynamiky.

Masívna čelná maska plynulo prechádza do predných svetlometov 60 fotografií v galérii Masívna čelná maska plynulo prechádza do predných svetlometov

Samozrejme, koncernová logika nepustí - prečo by mal byť šeťvalec v liftbacku s logom VW, keď si ho môžete kúpiť v prémiovom Audi. Veď aj slabší vznetový dvojliter dá autu dostatočnú dynamiku a na cestách rozhodne nebude pomalý. To je všetko pravda, ale… srdce si jednoducho pýta šesťvalec. V tomto ohľade nám pripomína Toyotu C-HR, ktorá by tak isto zvládla aj výkonnejšie pohonné ústrojenstvo. Koniec-koncov, čoskoro sa ho možno dočkáme.

Najmä na rozumnú jazdu

Za príplatok si Arteon môžete vybaviť aj adaptívnym podvozkom s prívlastkom DCC. Naša “testovačka” disponovala len základným, ktorý charakteristiku tlmenia nerovností a tuhosti meniť nedokáže. Aj tak však podáva obstojný výkon. Naladený je pomerne neutrálne - zvláda aj športovejšiu jazdu, zároveň si ale zachováva aj istú mieru komfortu. Výraznejšie buchnutie od kolies bolo počuť len na výrazných nerovnostiach.

Vzadu je dostatok miesta či už na nohy, alebo na hlavu 60 fotografií v galérii Vzadu je dostatok miesta či už na nohy, alebo na hlavu

Imidžovka VW s motorom 2.0 TDI 110 kW (150 k) a základným podvozkom sa hodí najmä na rozumnú jazdu na dlhé vzdialenosti. V prípade potreby ju môžete zasvätiť do tajov športovej jazdy, viac jej však vyhovuje pokojné hltanie kilometrov. Vtedy sa vie odvďačiť aj veľmi príjemnou spotrebou.

Agregát nie je prehnane smädný dokonca ani v meste. VW udáva normovanú spotrebu na hodnotu 5,4 l/100 km, nám sa podarilo jazdiť za 5,6 l/100 km. Ešte lepšie Arteon obišiel na vidieku - Volkswagen tam deklaruje apetít na úrovni 4,0 l/100 km a presne taký bol aj výsledok v reálnej premávke.

19 60 fotografií v galérii 19" disky kolies v tomto prípade neboli prekážkou - podvozok ich zvládol bez problémov

Na diaľnici si Arteon pri konštantnom tempe 130 km/h vypýtal 5,3 l/100 km, kombinovaný údaj počas testovania sa teda ustálil na hodnote rovných 5,0 l/100 km. Je to síce o pol litra viac, než uvádza Wolfsburg, no vzhľadom na veľkosť a hmotnosť vozidla presahujúcu 1,6 tony ide o solídny údaj.

Adekvátny pomer cena/výkon

Pevným základom pre kúpu modelu Arteon je čiastka 32 810 eur. Vyhotovenie Highline s testovaným agregátom a samočinnou prevodovkou Wolfsburg ponúka za 41 660 eur. S dlhým zoznamom príplatkov sa v našom prípade cena nafúkla na konečných 48 570 eur. Magická hranica 50 000 eur teda v tomto prípade prekročená nebola.

Bezkľúčové otváranie funguje aj na druhých dverách - plusové body pre Arteon 60 fotografií v galérii Bezkľúčové otváranie funguje aj na druhých dverách - plusové body pre Arteon

Technologická vyspelosť, príjemné jazdné vlastnosti a najmä výrazná osobnosť a image svediča v prospech tvrdenia, že za dané peniaze vám v tomto prípade VW ponúkne slušnú protihodnotu. Z racionálneho hľadiska bežného používania v podstate nevidíme dôvod na vyššiu investíciu do výkonnejšej motorizácie či adaptívneho podvozka. Arteon je príjemný aj v tejto, nie úplne špičkovej, konfigurácii.

Pán Populárny

Aj keď Arteon má byť v podstate úplne novým modelom, dedičstvo radu CC je najmä z hľadiska základných tvarov karosérie neodškriepiteľné. V porovnaní s predchodcami však ponúkne viac miesta v kabíne a podstatne originálnejší dizajn, ktorý ho viac diferencuje od bežného Passatu. Aj vďaka tomu ho subjektívne bez problémov a radi prehlásime za najkrajšie auto, aké má aktuálne VW v ponuke.

Test Volkswagen CC 2.0 TDI: Štýl verzus praktickosť

Volkswagen má v ohni štvordverových kupé svoje želiezko, ktoré sa po novom volá jednoducho CC. Skúšali sme, či je štýlovejší brat Passata dostatočne horúci na to, aby ospravedlnil svoje ústupky...

Zvedavé pohľady náš názor len potvrdzujú - toto auto sa pri živom stretnutí páči snáď každému. Samozrejme, mohlo by byť ešte lepšie - v interiéri mu kreativita vonkajšej časti trochu chýba, pod kapotou by zasa mohla byť výraznejšia jednotka. Ani s dvojlitrovým vznetovým štvorvalcom však rozhodne nie je zlý.

Veľké zadné sklo skrýva batožinový priestor hodný rozmerného liftbacku 60 fotografií v galérii Veľké zadné sklo skrýva batožinový priestor hodný rozmerného liftbacku

Pre ľudí, ktorí premýšľajú nad Passatom, no radi by si dopriali niečo exkluzívnejšie a výraznejšie, je Arteon ako stvorený. Jeho predaje sa ešte ani poriadne nerozbehli a už je medzi verejnosťou veľmi populárny. Odozva okoloidúcich bola dokonca silnejšia než pri Kodiaqu. Toto auto sa Volkswagenu jednoducho podarilo. Sami sme zvedaví, ako sa mu bude na trhu dariť.

TECHNICKÉ ÚDAJE
MOTOR A POHONNÝ SYSTÉM
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
1968 cm3
Max. výkon
110 kW/150 k
pri otáčkach
3500-4000/min
Max. krútiaci moment
340 Nm
pri otáčkach
1750-3000/min
Palivo
nafta
Pohon
predné kolesá
Prevodovka
7-stupňová samočinná
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka
4 862 mm
Šírka
1871 mm
Výška
1450 mm
Rázvor náprav
2837 mm
Pohotovostná hmotnosť
1643 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1718 kg
Užitočná hmotnosť
597 kg
Celková hmotnosť
2240 kg
Objem batožinového priestoru
563 l
Objem palivovej nádrže
66 l
JAZDNÉ VÝKONY
Max. rýchlosť
220 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
9,1 s
SPOTREBA
Mesto - normovaná
5,4 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
4,0 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
4,5 l/100 km
Mesto - počas testu
5,6 l/100 km
Diaľnica - počas testu
5,3 l/100 km
Vidiek - počas testu
4,0 l/100 km
EMISIE
Emisie CO2 kombinované
116 g/km
Emisná norma
Euro 6
ŠTANDARDNÁ CENNÍKOVÁ CENA S DPH
Základná cena modelu
od 32 810 €
Základná cena verzie
od 41 660 €
Cena testovaného exemplára
48 570 €

 


Najnovšie články
McLaren 720S sa vyrovná hyperšportom

Dynamický kórejský sedan štandardne roztáča zadné kolesá, kladie dôraz na jazdné vlastnosti a môže mať výkon až 272 kW (370 k).

Genesis G70 lezie do kapusty Nemcom

Automobilky do reklamy investujú obrovské peniaze, mnohí klienti sa o kúpe vozidla rozhodujú na základe dizajnu, farebných kombinácií či iných efektných...

Reklama vs. realita: Čím sa výrobcovia nechvália

Omladený Citroën C-Elysée sme už testovali v jeho benzínovej verzii, teraz nadišiel čas na výkonnejší a drahší naftiak. Oplatí sa zvážiť kúpu tohto dostupného...

Test Citroën C-Elysée: Dvojitá úspora s naftou?

Prvý zástupca divízie sa nemá za čo hanbiť. Stojí na novej platforme a prvým predávaným variantom sa má stať plug-in hybrid so systémom 4x4.

Chery Exeed TX vzniklo najmä pre Európu

Hodnota akcií Tata Motors počas dnešného obchodovania vzrástla až o 5 %, čo je ich najväčší denný zisk od júla.

Tata Sons chce posilniť vlastníctvo koncernu JLR

Elektromobily sú dnes jednou z najhorúcejších tém automobilového priemyslu. Trendy pritom nezasahujú len do prepravy osôb. Najväčšie elektroauto sveta vozí...

Najväčší elektromobil sveta: Je ako elektráreň
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×