Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Škoda Octavia Scout: Berte špičku

Odolný kombík sme si vyskúšali s vrcholným motorom. Nie je to ľudové auto, no pre každodenné používanie ide o najuniverzálnejší model.
40 53 príspevkov 01.09.2017 / Marek Pokrývka

Predajným kráľom na slovenskom automobilovom trhu je dlhodobo Škoda Octavia. Popularita tohto českého automobilu prispela k tomu, aké veľké haló bolo okolo faceliftu jeho tretej generácie. Rozdelenie svetlometov mnohí stále nerozchodili. My si naň postupne zvykáme, k čomu prispel náš test naftového liftbacku s manuálom i jazda na špecializovaných verziách RS a Scout.

Škoda Octavia Scout v najsilnejšej verzii po facelifte 40 fotografií v galérii Škoda Octavia Scout v najsilnejšej verzii po facelifte

K druhému menovanému modelu sme sa nedávno vrátili. Podrobili sme ho komplexnej skúške v domácich podmienkach, ktorou prešiel vrcholný variant. Okrem naftového motora s najvyšším výkonom 135 kW (184 k) sa vozidlo vyznačovalo aj bohatým príplatkovým vybavením.

Brnenie odvádza pozornosť od svetiel

Ohľadom modernizácie českého bestselleru sa už popísali štósy zväčša negatívnych názorov. V skautskom vyhotovení nám často nenávidené dva páry očí prišli najmenej rušivé, plastové brnenie od nich trochu odvádza pozornosť. Napriek kontroverzným svetlám vyzerá Octavia v danej verzii celkom fajn. Odolný kombík má podstatne viac štýlu než klasika, k čomu prispievajú osemnásťpalcové disky.

Svetlá výška na bežné výlety mimo cesty s prehľadom stačí 40 fotografií v galérii Svetlá výška na bežné výlety mimo cesty s prehľadom stačí

Scout si ponechal svoju svetlú výšku. V konkurencii kadejakých SUV síce hodnotou 171 mm neohúri, no pre bežné výlety mimo cesty to s prehľadom stačí. Vyjazdených koľají či kameňov sa netreba báť. Do tvrdého terénu však Škoda nepatrí, čo naznačujú nie práve veľké nájazdové uhly. Napriek tomu ide vďaka daným vlastnostiam o najuniverzálnejšieho člena modelového radu. Prispieva k tomu aj fakt, že podvozok tejto verzie má pohodlnejší prejav bez obetovania jazdných vlastností.

Test Škoda Octavia: Kocky sú hodené

Modernizácia populárneho českého kompaktu priniesla okrem kontroverzných svetlometov aj krásny displej či rozšírené nápravy.

Úpravy interiéru tohto modelu kopírujú štandardný variant. Znamená to, že najväčšou zmenou je implementácia modernejšieho multimediálneho systému s dobre veľkým dotykovým displejom skrytým za veľkým skleneným panelom. Koncentruje v sebe plejádu funkcií. Jeho prácu môžeme pochváliť, jedinú výčitku musíme opäť smerovať na absenciu mechanickej regulácie hlasitosti.

Hlavnou novinkou v interiéri skauta je veľký sklenený displej 40 fotografií v galérii Hlavnou novinkou v interiéri skauta je veľký sklenený displej

Okrem veľkej obrazovky a niekoľkých ďalších detailov toho Škoda vo vnútri automobilu neurobila veľa. Rozšírila však vybavenie, ktorého bolo na palube testovaného vozidla požehnane. Samozrejmosťou je prítomnosť označení na sedadlách, volante či prahových lištách.

Najsilnejší nemusí byť najsmädnejší

Octavia Scout je naďalej v ponuke s jedným benzínovým a tromi naftovými motormi. V našom prípade bol pod kapotou najsilnejší dostupný agregát, štvorvalec 2.0 TDI poskytujúci maximálny výkon 135 kW (184 k) a krútiaci moment 380 Nm. Štandardne je spriahnutý so šesťstupňovou prevodovkou DSG. Samozrejme, tá prenáša silu na obe nápravy.

Špičkový agregát dosahuje maximálny výkon 135 kW (184 k) 40 fotografií v galérii Špičkový agregát dosahuje maximálny výkon 135 kW (184 k)

Tento pohonný reťazec dáva odolnému kombíku nadpriemernú dynamiku. Nejde síce o žiadnu neriadenú strelu, ale v rámci kategórie sa za 7,8-sekundový šprint na 100 km/h určite nemusí hanbiť. Svaly agregátu sú pritom na svižné jazdenie dostatočné aj pri väčšej záťaži. K schopnostiam techniky svojou časťou prispieva dvojspojka, ktorá v bežnom režime pracuje rýchlo a bez váhania. Občasné podtáčanie vznetového štvorvalca však zostalo typickým neduhom tejto konfigurácie.

Octavia RS a Scout: Nejde len o štyri oči

PRVÁ JAZDA V špecializovanom areáli sme mohli dobre preveriť, čo všetko sa počas faceliftu zmenilo na dvoch verziách českého bestselleru.

Dôležitým článkom technickej sústavy je pohon všetkých kolies, ktorý využíva medzinápravovú spojku Haldex piatej generácie. Už v minulosti sme sa viackrát presvedčili o jej dobrej funkčnosti. Facelift na tom nič nezmenil, na systém tejto konštrukcie to funguje skutočne výborne. Náhon na obe osi pritom ani nejako dramaticky nezvyšuje spotrebu paliva.

Prevodovke DSG môžeme vytknúť občasné podtáčanie motora 40 fotografií v galérii Prevodovke DSG môžeme vytknúť občasné podtáčanie motora

Sedliacky rozum síce tento motor pasuje na najsmädnejší spomedzi troch naftiakov, no oficiálne parametre hovoria čosi iné. Trio je z tohto hľadiska prekvapujúco vyrovnané. Ani najvýkonnejší dostupný turbodiesel nechľastá príliš veľa, pričom modernizácia z jeho apetítu ešte nejaké deci ubrala. Napríklad na diaľnici mu teraz stačí presne šesť litrov. V meste sme s ním jazdili v priemere za 6,7 l/100 km a na vidieku sme dosiahli 4,8-litrový výsledok. Vzhľadom na výkon i proporcie auta ide o pekné čísla.

Nepochopiteľne malý rozdiel v cene

V našich končinách štartuje Octavia tesne pod hranicou 15-tisíc, pričom variant Combi možno kúpiť od 15 840 eur. Scout je však vinou lepšej štandardnej techniky i vybavenia finančne úplne inde. Za základnú verziu 2.0 TDI s výkonom 110 kW (150 k) a manuálom zaplatíte 29 130 eur, pričom pri voľbe prevodovky DSG sa priplácajú rovné dve tisícky.

V prípade početných príplatkov sa cena vyšplhá cez 38-tisíc eur 40 fotografií v galérii V prípade početných príplatkov sa cena vyšplhá cez 38-tisíc eur

Stačí pritom priložiť iba ďalších 90 eur (slovom deväťdesiat eur) a na svete je špičková verzia dvojlitra dosahujúca 135 kW (184 k). V cene je teda naozaj nepochopiteľne malý rozdiel. Pôvodne sme čísla považovali za chybné, no prelínajú sa všetkými materiálmi hovoriacimi o financiách. Nami testovaný exemplár však na čiastke 31 240 eur neskončil. Vinou príplatkov sa dostal cez 38-tisíc, extra vybavenia bolo totiž naozaj dosť. Napriek tomu ide na túto kategóriu o poriadne mastnú čiastku.

Najuniverzálnejší člen modelového radu

Škoda Octavia Scout nie je žiadne ľudové auto, čo naznačuje už najnižšia cena stanovená takmer na dvojnásobok minimálnej sumy za klasický liftback. Peniaze však nejdú len do vzduchu. Podobne ako v minulosti je tento model najuniverzálnejším členom modelového radu a pri každodennom používaní tým najpríjemnejším. Okrem iného k tomu prispieva pohodlnejší podvozok.

V skautskom vyhotovení sa oplatí vybrať špičkový turbodiesel 40 fotografií v galérii V skautskom vyhotovení sa oplatí vybrať špičkový turbodiesel

Z čiastky požadovanej za testovaný exemplár by sme boli ochotní zľaviť odpustením si niektorých príplatkov, no určite nie výberom slabšieho naftového motora. Finančný rozdiel 90 eur je skutočne smiešny. Ak teda skauta zvažujete, určite berte špičku. Okrem komfortu dvojspojky sa vám odvďačí nadpriemernou dynamikou skombinovanou s vcelku príjemnou spotrebou.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
1 968 cm3
Max. výkon
135 kW/184 k
pri otáčkach
3 500-4 000/min
Max. krútiaci moment
380 Nm
pri otáčkach
1 750-3 250/min
Palivo
nafta
Pohon
všetky kolesá
Prevodovka
6-stupňová dvojspojková
Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
4 687 mm
Šírka
1 814 mm
Výška
1 531 mm
Rázvor náprav
2 680 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 484 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 559 kg
Užitočná hmotnosť
645 kg
Celková hmotnosť
2 129 kg
Objem batožinového priestoru
610 l/1 740 l
Objem palivovej nádrže
55 l
Jazdné výkony
Max. rýchlosť
219 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
7,8 s
Spotreba
Mesto - normovaná
5,8 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
4,7 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
5,1 l/100 km
Mesto - počas testu
6,7 l/100 km
Diaľnica - počas testu
6,0 l/100 km
Vidiek - počas testu
4,8 l/100 km
Emisie
Emisie CO2 kombinované
133 g/km
Emisná norma
Euro 6
Štandardné cenníkové ceny s DPH
Základná cena modelu
od 15 840 €
Základná cena verzie
od 31 240 €
Cena testovaného exemplára
38 114 €

Najnovšie články
Najväčší elektromobil sveta: Je ako elektráreň

Mladí neskúsení vodiči patria z hľadiska nehodovosti medzi najrizikovejšie skupiny. Nedostatok skúseností často vynahradzujú preceňovaním svojich schopností...

Máte čerstvý vodičák? Pozor na tieto chyby!

Inovatívny model GLC F-Cell spája vodík a elektrinu. Dosahuje výkon 147 kW (200 k), na elektrinu prejde 49 kilometrov a má kombinovaný dojazd 437 km.

Mercedes-Benz GLC F-Cell ide do výroby

Hoci polícia počas svojich avizovaných akcií neustále chytá nezodpovedných vodičov, tento víkend a akcia zameraná na alkohol tento trend narušila. Policajti...

Deň zodpovednosti: Žiadny vodič pod parou

Na svete sú prvé vizualizácie úprav elektromobilu. Kalifornská spoločnosť ho plánuje znížiť a pripravuje preň agresívnejší bodykit.

Tesla Model 3 sa určite nevyhne tuningu

Dizajn novinky je verný konceptu prezentovanému počas minulého roka, všimnúť si na ňom možno názov balíka R-Design i označenie T5.

Volvo XC40: Malé SUV predčasne odhalené

Pozrieť si najnovšie autá a pritom ušetriť? Exkluzívne, ako jediný motoristický časopis na Slovensku, vám AUTO BILD daruje vstupenku na autosalón v Nitre...

Vstupenka na autosalón v Nitre len v AUTO BILDE
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×