Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Čo reklama neukáže: Plná vs. základná výbava

FOTO
Snáď každý z nás sa už presvedčil o tom, že reklamy treba brať s rezervou. Vozidlo, ktoré je v nej vyobrazené je vec jedna, cena začínajúca od istej sumy zasa druhá. Pozrite si obrovské rozdiely medzi autom s plnou a základnou výbavou.
61 29 príspevkov 24.08.2017 / Filip Kadlečík

Automobilové reklamy väčšinou zobrazujú modelov, resp. modelky, ktorí jazdia na krásnych naleštených automobiloch a doslova si ich užívajú. Hneď ako doznejú impozantné zábery sa na obraz dostane cena označená magickým slovíčkom “od”. Znamená asi toľko, že v televízii sa síce pozeráte na auto za 39 990 eur, vaše však môže byť už od 16 990 eur.

Strohosť základnej výbavy je tým pravým zrkadlom pokroku - len vďaka nej zistíme, čo sú už automobilky schopné dať do auta pri zachovaní priaznivej ceny. Pozrite si rozdiely medzi plnou a štandardnou výbavou vo veľkej galérii 61 fotografií v galérii Strohosť základnej výbavy je tým pravým zrkadlom pokroku - len vďaka nej zistíme, čo sú už automobilky schopné dať do auta pri zachovaní priaznivej ceny. Pozrite si rozdiely medzi plnou a štandardnou výbavou vo veľkej galérii Zdroj: AUTO BILD

Pointa je jednoduchá. Potenciálneho zákazníka viac zaujme vozidlo vo vyššej špecifikácii, ktoré spravidla vyzerá podstatne lepšie, než úplný základ. Stačí metalická farba, vylepšené svetlomety, viac chrómu či krajšie kolesá a človek začne po tom ktorom modeli túžiť. Ak to všetko ešte na konci počiarkne priaznivá cena, návšteva showroomu je takmer istá.

Tento jednoduchý a dávno prekuknutý trik však automobilkám v podstate nemožno zazlievať. Ľudia sa už len na základe svojej nátury skôr prezentujú tým, čo je dobré. To isté platí aj pre výrobcov. V princípe teda nemusí ísť o negatívum reklám, rovnaký prístup ako producenti volí mnoho z nás napríklad na sociálnych sieťach.

>>> Kompletné porovnanie si pozrite vo veľkej galérii <<<

V každom prípade je však potrebné uvedomiť si, že medzi vozidlami v najdrahšom a základnom vyhotovení je zvyčajne obrovský rozdiel. Odlišná výbava sa v závislosti od modelu môže prejaviť už na podvozku či motorizácii, v iných prípadoch ide len o zmeny dostupných technológií, materiálov či komfortných prvkov.

Galéria: Najhoršie tuningové autá Slovákov

Proti gustu žiaden dišputát. Okrídlená veta platí aj v dnešnej dobe, ale aj ona musí poznať svoje hranice. Vnímanie krásy je síce subjektívne, no tieto vozidlá sa nepáčia snáď nikomu.

Preto v galérii prinášame prehľad niekoľkých vozidiel, ktoré výborne ilustrujú rozdiel medzi tým, čo automobilky zobrazujú v reklame a tým, čo reprezentuje základnú cenu definovanú slovom “od”. Všimnite si, že výrazné zmeny sa neodohrávajú len v exteriéri, ale aj v kabíne. Tentokrát sme sa zamerali na nemeckých výrobcov, čoskoro ale prinesieme podobný prehľad v hlavnej úlohe s ázijskými vozidlami.


Najnovšie články
Peugeot Rifter je finálnym trojčaťom PSA

Automobilky sa predháňajú v uvádzaní elektrických vozidiel na trh. Výnimkou nie je ani Daimler, ktorý chce prísť s elektrickým kamiónom skôr, než pôvodne...

Elektrický nákladiak už o pár rokov?

Plug-in hybrid bude disponovať mohutnejším spaľovacím motorom, zväčšenou kapacitou batérie či LED svetlometmi.

Outlander PHEV: Viacero zásadných zmien

V portfóliu prestížneho výrobcu už nenájdete žiaden automobil s prívlastkom Diesel, automobilka nepripravuje vznetovú verziu ani pre Cayenne.

Nečakané: Porsche škrtá naftové modely

Odbory Škody odmietli návrh manažmentu na zvyšovanie platov o 15 percent. Odborári sa preto pripravujú na možný štrajk.

V Škode sa schyľuje k štrajku

Seat sa dnes chystá odhaliť viacero detailov o svojej novej značke. My sa na veľkej slávnosti zúčastníme naživo a zjavne tam nebude chýbať ani ostrá Cupra...

Prvá Cupra odhalená: 200-koňová Ibiza?

Od svojho príbuzného sa nemecký reprezentant odlišuje prednou časťou, lakovanými nárazníkmi, diskami kolies či volantom.

Opel Combo francúzske gény neskrýva
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×