Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Čo reklama neukáže: Plná vs. základná výbava

FOTO
Snáď každý z nás sa už presvedčil o tom, že reklamy treba brať s rezervou. Vozidlo, ktoré je v nej vyobrazené je vec jedna, cena začínajúca od istej sumy zasa druhá. Pozrite si obrovské rozdiely medzi autom s plnou a základnou výbavou.
61 29 príspevkov 24.08.2017 / Filip Kadlečík

Automobilové reklamy väčšinou zobrazujú modelov, resp. modelky, ktorí jazdia na krásnych naleštených automobiloch a doslova si ich užívajú. Hneď ako doznejú impozantné zábery sa na obraz dostane cena označená magickým slovíčkom “od”. Znamená asi toľko, že v televízii sa síce pozeráte na auto za 39 990 eur, vaše však môže byť už od 16 990 eur.

Strohosť základnej výbavy je tým pravým zrkadlom pokroku - len vďaka nej zistíme, čo sú už automobilky schopné dať do auta pri zachovaní priaznivej ceny. Pozrite si rozdiely medzi plnou a štandardnou výbavou vo veľkej galérii 61 fotografií v galérii Strohosť základnej výbavy je tým pravým zrkadlom pokroku - len vďaka nej zistíme, čo sú už automobilky schopné dať do auta pri zachovaní priaznivej ceny. Pozrite si rozdiely medzi plnou a štandardnou výbavou vo veľkej galérii Zdroj: AUTO BILD

Pointa je jednoduchá. Potenciálneho zákazníka viac zaujme vozidlo vo vyššej špecifikácii, ktoré spravidla vyzerá podstatne lepšie, než úplný základ. Stačí metalická farba, vylepšené svetlomety, viac chrómu či krajšie kolesá a človek začne po tom ktorom modeli túžiť. Ak to všetko ešte na konci počiarkne priaznivá cena, návšteva showroomu je takmer istá.

Tento jednoduchý a dávno prekuknutý trik však automobilkám v podstate nemožno zazlievať. Ľudia sa už len na základe svojej nátury skôr prezentujú tým, čo je dobré. To isté platí aj pre výrobcov. V princípe teda nemusí ísť o negatívum reklám, rovnaký prístup ako producenti volí mnoho z nás napríklad na sociálnych sieťach.

>>> Kompletné porovnanie si pozrite vo veľkej galérii <<<

V každom prípade je však potrebné uvedomiť si, že medzi vozidlami v najdrahšom a základnom vyhotovení je zvyčajne obrovský rozdiel. Odlišná výbava sa v závislosti od modelu môže prejaviť už na podvozku či motorizácii, v iných prípadoch ide len o zmeny dostupných technológií, materiálov či komfortných prvkov.

Galéria: Najhoršie tuningové autá Slovákov

Proti gustu žiaden dišputát. Okrídlená veta platí aj v dnešnej dobe, ale aj ona musí poznať svoje hranice. Vnímanie krásy je síce subjektívne, no tieto vozidlá sa nepáčia snáď nikomu.

Preto v galérii prinášame prehľad niekoľkých vozidiel, ktoré výborne ilustrujú rozdiel medzi tým, čo automobilky zobrazujú v reklame a tým, čo reprezentuje základnú cenu definovanú slovom “od”. Všimnite si, že výrazné zmeny sa neodohrávajú len v exteriéri, ale aj v kabíne. Tentokrát sme sa zamerali na nemeckých výrobcov, čoskoro ale prinesieme podobný prehľad v hlavnej úlohe s ázijskými vozidlami.


Najnovšie články
NDS začne sprejazdňovať križovatku Blatné na D1

Spot zameraný na prezentáciu režimu Corsa ukazuje multimediálny systém s obrázkom vozidla, ktoré bude mať extrémne agresívny vzhľad.

Lamborghini Urus: Super-SUV prezradené

Spor medzi fanúšikmi benzínových a dieselových agregátov je odvekou diskusnou témou. Zdá sa, že v budúcnosti ju môže nahradiť iná. Honda nám ukázala, že vodík...

Jazda s Hondou Clarity: Vodíkové auto v realite

Britské kupé vychádza z hliníkovej platformy väčšieho súrodenca, no prichádza výhradne so štvorlitrovým nemeckým osemvalcom.

Aston Martin Vantage uvádza svieži dizajn

Taliansky výrobca pretekárskeho náradia predstavil ľahké športové vozidlo s karbónovým monokokom a motorom uprostred.

Dallara Stradale: 400 koní a 855 kilogramov

Vizualizácie kalifornskej firmy ukazujú kupé kombinujúce súčasnosť s minulosťou, poháňa ho 500 vzduchom chladených koní.

Singer predstavil ultimátnu retro 911

V kalifornskej metropole spoznáme koncept FT-AC, ktorý zatiaľ zostáva zahalený rúškom tajomstva. Predznamenáva špeciálny Hilux?

Toyota avizuje pre LA drsný off-road
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×