Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Čo reklama neukáže: Plná vs. základná výbava

FOTO
Snáď každý z nás sa už presvedčil o tom, že reklamy treba brať s rezervou. Vozidlo, ktoré je v nej vyobrazené je vec jedna, cena začínajúca od istej sumy zasa druhá. Pozrite si obrovské rozdiely medzi autom s plnou a základnou výbavou.
61 29 príspevkov 24.08.2017 / Filip Kadlečík

Automobilové reklamy väčšinou zobrazujú modelov, resp. modelky, ktorí jazdia na krásnych naleštených automobiloch a doslova si ich užívajú. Hneď ako doznejú impozantné zábery sa na obraz dostane cena označená magickým slovíčkom “od”. Znamená asi toľko, že v televízii sa síce pozeráte na auto za 39 990 eur, vaše však môže byť už od 16 990 eur.

Strohosť základnej výbavy je tým pravým zrkadlom pokroku - len vďaka nej zistíme, čo sú už automobilky schopné dať do auta pri zachovaní priaznivej ceny. Pozrite si rozdiely medzi plnou a štandardnou výbavou vo veľkej galérii 61 fotografií v galérii Strohosť základnej výbavy je tým pravým zrkadlom pokroku - len vďaka nej zistíme, čo sú už automobilky schopné dať do auta pri zachovaní priaznivej ceny. Pozrite si rozdiely medzi plnou a štandardnou výbavou vo veľkej galérii

Pointa je jednoduchá. Potenciálneho zákazníka viac zaujme vozidlo vo vyššej špecifikácii, ktoré spravidla vyzerá podstatne lepšie, než úplný základ. Stačí metalická farba, vylepšené svetlomety, viac chrómu či krajšie kolesá a človek začne po tom ktorom modeli túžiť. Ak to všetko ešte na konci počiarkne priaznivá cena, návšteva showroomu je takmer istá.

Tento jednoduchý a dávno prekuknutý trik však automobilkám v podstate nemožno zazlievať. Ľudia sa už len na základe svojej nátury skôr prezentujú tým, čo je dobré. To isté platí aj pre výrobcov. V princípe teda nemusí ísť o negatívum reklám, rovnaký prístup ako producenti volí mnoho z nás napríklad na sociálnych sieťach.

>>> Kompletné porovnanie si pozrite vo veľkej galérii <<<

V každom prípade je však potrebné uvedomiť si, že medzi vozidlami v najdrahšom a základnom vyhotovení je zvyčajne obrovský rozdiel. Odlišná výbava sa v závislosti od modelu môže prejaviť už na podvozku či motorizácii, v iných prípadoch ide len o zmeny dostupných technológií, materiálov či komfortných prvkov.

Galéria: Najhoršie tuningové autá Slovákov

Proti gustu žiaden dišputát. Okrídlená veta platí aj v dnešnej dobe, ale aj ona musí poznať svoje hranice. Vnímanie krásy je síce subjektívne, no tieto vozidlá sa nepáčia snáď nikomu.

Preto v galérii prinášame prehľad niekoľkých vozidiel, ktoré výborne ilustrujú rozdiel medzi tým, čo automobilky zobrazujú v reklame a tým, čo reprezentuje základnú cenu definovanú slovom “od”. Všimnite si, že výrazné zmeny sa neodohrávajú len v exteriéri, ale aj v kabíne. Tentokrát sme sa zamerali na nemeckých výrobcov, čoskoro ale prinesieme podobný prehľad v hlavnej úlohe s ázijskými vozidlami.


Najnovšie články
McLaren 720S sa vyrovná hyperšportom

Dynamický kórejský sedan štandardne roztáča zadné kolesá, kladie dôraz na jazdné vlastnosti a môže mať výkon až 272 kW (370 k).

Genesis G70 lezie do kapusty Nemcom

Automobilky do reklamy investujú obrovské peniaze, mnohí klienti sa o kúpe vozidla rozhodujú na základe dizajnu, farebných kombinácií či iných efektných...

Reklama vs. realita: Čím sa výrobcovia nechvália

Omladený Citroën C-Elysée sme už testovali v jeho benzínovej verzii, teraz nadišiel čas na výkonnejší a drahší naftiak. Oplatí sa zvážiť kúpu tohto dostupného...

Test Citroën C-Elysée: Dvojitá úspora s naftou?

Prvý zástupca divízie sa nemá za čo hanbiť. Stojí na novej platforme a prvým predávaným variantom sa má stať plug-in hybrid so systémom 4x4.

Chery Exeed TX vzniklo najmä pre Európu

Hodnota akcií Tata Motors počas dnešného obchodovania vzrástla až o 5 %, čo je ich najväčší denný zisk od júla.

Tata Sons chce posilniť vlastníctvo koncernu JLR

Elektromobily sú dnes jednou z najhorúcejších tém automobilového priemyslu. Trendy pritom nezasahujú len do prepravy osôb. Najväčšie elektroauto sveta vozí...

Najväčší elektromobil sveta: Je ako elektráreň
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×