Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Toyota C-HR Hybrid: Ekológ sa oplatí

Fakt, že Toyota C-HR je podarené auto, sme vedeli už pred týmto testom. Zaujímalo nás však, ako sa na jej spotrebe odrazí hybridný pohon. Takéto prekvapenie sme nečakali.
64 37 príspevkov 22.08.2017 / Filip Kadlečík

So štýlovým crossoverom zvaným Toyota C-HR sme mali možnosť zoznámiť sa už niekoľkokrát. Náš vôbec prvý kontakt sa udial začiatkom roka 2016, kedy sme si ju detailne zo všetkých strán poobzerali na ženevskom autosalóne. Neskôr sme si ju preklepli počas krátkej prvej jazdy.

Dizajn sa možno nemusí páčiť každému, invenciu, originalitu a štýl mu však uprieť nemožno 64 fotografií v galérii Dizajn sa možno nemusí páčiť každému, invenciu, originalitu a štýl mu však uprieť nemožno

Hlbšie skúsenosti a dojmy sme nabrali počas redakčného testu, kedy nám spoločnosť robila verzia, ktorá pod kapotou mala prepĺňaný 1,2-litrový štvorvalec. Pomyselný kruh sa teraz uzatvára. Detailne sme sa totiž oboznámili s vrcholnou hybridnou motorizáciou. Oplatí sa premýšľať o jej kúpe? Zaujímalo nás, ako dobre obstojí proti prepĺňanej jednadvojke.

Kvalita a dizajn

Interiér i exteriér hybridného variantu je s tým klasickým takmer totožný. Rozlišuje sa v podstate len vo farebnej schéme či v prípade kabíny vďaka niekoľkým obmenám použitého materiálu. Aj tak však ešte stále môžeme povedať, že C-HR je najmä o dizajne a kvalite. Prvý z menovaných faktorov z nej sála na všetky strany.

Interiér je podobne originálny ako exteriér - jeho hlavnou devízou je však poctivé a kvalitné spracovanie 64 fotografií v galérii Interiér je podobne originálny ako exteriér - jeho hlavnou devízou je však poctivé a kvalitné spracovanie

Toto, na pomery Toyoty extravagantné, auto rozhodne neprehliadnete. Jeho výrazné črty sa nepodobajú takmer na žiadne iné produkčné vozidlo súčasnosti. Samozrejme, nemusí sa páčiť každému, no my sme sa s negatívnymi reakciami prakticky nestretli. Svieži zjav C-HR vyvoláva na tvárach okoloidúcich úsmev.

Takú istú emóciu si pritom môže vychutnať aj vodič. To, čo okolie nevidí, je ešte dôležitejšie, než exteriérové “pozlátko”. Máme na mysli kvalitne vypracovaný a moderný interiér, ktorý zdobí výborná ergonómia. Ak by sme na ňom niečo mali zmeniť, bolo by to čisto dotykové ovládanie infotainmentu či hojné zastúpenie načierno lakovaných plôch.

Zadná časť tej prednej, čo sa originality týka, nezostáva nič dlžná 64 fotografií v galérii Zadná časť tej prednej, čo sa originality týka, nezostáva nič dlžná

Tie sa totiž viditeľne špinia, sadá na ne prach a na niektorých z nich boli dokonca pomerne skoro vidieť drobné ryhy. Až na tieto nedostatky je však štýlová Toyota z pohľadu pasažierov vynikajúca. Dokonca aj vzadu, napriek klesajúcej línii strechy, sa sedí veľmi dobre. Menšie okná a horší výhľad cestujúcich v druhom rade sú jednoducho daňou za ľúbivý dizajn. Buď je ju človek ochotný zaplatiť, alebo nie.

Test Toyota C-HR: Hanbiť by sa nemusel ani Lexus

Toyota týmto modelom prekvapila celú motoristickú verejnosť. C-HR je na pomery japonskej automobilky číslo jeden odvážny a nečakane extravagantný model. Ako sa však správa v reálnej premávke? Oplatí...

Motor si s e-CVT rozumie

V prípade výberu pohonnej sústavy je rozhodovanie rovnako jednoduché. Ak chcete hybrid, Japonci vám ponúknu 1,8-litrový atmosférický štvorvalec, ktorému výdatne pomáha elektromotor. Osvedčená dvojka pochádza z Toyoty Prius, nejde teda o žiadneho nováčika a na jeho prejave to je cítiť.

Žiadne krycie plasty, len odhalená pohonná sústava - takýto pohľad sa nám páči 64 fotografií v galérii Žiadne krycie plasty, len odhalená pohonná sústava - takýto pohľad sa nám páči

Popravde, ťažko sa hľadá hybridný systém, ktorý by bol užívateľsky taký príjemný. Roky praxe sa jednoducho na finálnom produkte zreteľne odrážajú. Ak práve potrebujete výkon, stačí len poriadne zatlačiť plynový pedál. K dispozícii máte 90 kW (122 k) a C-HR ochotne, ba dokonca pomerne razantne, zrýchli. Bežné predbiehanie či dynamickejšia jazda jej problém rozhodne nerobia.

Test Mitsubishi Outlander: Hybridné SUV

Vyskúšali sme si Mitsubishi Outlander PHEV. Plug-in hybridné SUV je možno pre mnohých ľudí tŕňom v oku, my sme však presvedčení o niečom inom.

O športovom zážitku a adrenalíne však hovoriť netreba. Predsalen, prácu bezstupňovej samočinnej prevodovky cítiť nebudete a výraznejšie kopance do chrbta by ste očakávali márne. Tento “neduh” však má aj nespornú výhodu - pri bežnej jazde auto pracuje plynulo, potichu a bez akéhokoľvek náznaku preradenia.

Prácu hybridného pohonného systému môžete sledovať na centrálnom displeji, inak by ste si zmenu medzi elektromotorom a bežným agregátom ani nevšimli 64 fotografií v galérii Prácu hybridného pohonného systému môžete sledovať na centrálnom displeji, inak by ste si zmenu medzi elektromotorom a bežným agregátom ani nevšimli

Pochvala na adresu bezstupňovej prevodovky pritom z našej strany nie je vždy zaručená. Napríklad v prípade Hondy Jazz sme ju označili len za krajnú možnosť pre ľudí, ktorí sa chcú za každú cenu vyhnúť manuálnemu radeniu. C-HR Hybrid je však z opačnej strany spektra - pokojne po nej siahnite. Ľutovať nebudete.

Z tohto sme boli nadšení

Samozrejme, pri zvažovaní kúpy vozidla s hybridným pohonom nezohráva hlavnú úlohu dynamika či vôľa agresívne vymetať prázdne okresné cesty. Zelený svet má inú prioritu. Spotrebu. Počas testu nás Toyota presvedčila, že štýlový crossover je skutočne aj ekologický.

Za plne diódové svetlá by sme si rozhodne priplatili 64 fotografií v galérii Za plne diódové svetlá by sme si rozhodne priplatili

Je pravda, že v meste prekračuje hodnoty udávané automobilkou. Tá totiž uvádza, že C-HR by na 100 kilometrov jazdy malo stačiť 3,4 litra benzínu. V realite je to ale o niečo viac, hybrid spotrebuje 5,7 l/100 km. Aj tak ide o skvelú hodnotu. Pre porovnanie - variant s 1,2-litrovým prepĺňaným štvorvalcom v rovnakých podmienkach potreboval 8,2 l/100 km.

Na diaľnici sú rozdiely o niečo menšie. Keďže pri rýchlosti 130 km/h sa elektromotor k slovu často nedostáva, jeho spotreba stúpa na 5,9 l/100 km. Od hodnoty 7,5 l/100 km, ktorú na identickej trase dosiahol model s konvenčným pohonom, je však stále vzdialený. “Nepatrná” 1,6-litrová roklina sa prehĺbi na vidieku. Tam sa z nej stane obrovská priepasť.

Bezkľúčový prístup je súčasťou paketu Comfort, ktorý zahŕňa aj niekoľko bezpečnostných prvkov 64 fotografií v galérii Bezkľúčový prístup je súčasťou paketu Comfort, ktorý zahŕňa aj niekoľko bezpečnostných prvkov

Pri jazde okreskami a obcami Toyote C-HR Hybrid na 100 km jazdy stačí 3,3 litra paliva. Z tejto spotreby sme boli doslova nadšení. Na úplne rovnakom okruhu a pri veľmi podobnej premávke totiž prepĺňaná jednadvojka potrebovala takmer dvojnásobný objem benzínu. Vypýtala si 6,4 l/100 km a tento údaj z nej v porovnaní s hybridom robí nenásytný stroj.

Oplatí sa?

Treba podotknúť, že počas testu modelu s menším agregátom boli teploty ovzdušia o 5 až 10°C nižšie, aj tak sú však rozdiely medzi apetítom jednotiek priepastné. Ak uvážime, že základná cena hybridu je len o 1 800 eur vyššia, nad jeho kúpou by sme neváhali ani minútu. Úlohu by pritom nezohrávala len ekológia.

Audiosústava JBL hrá síce výborne, ako luxusný príplatok by sme ju však bez problémov obetovali úspore financií 64 fotografií v galérii Audiosústava JBL hrá síce výborne, ako luxusný príplatok by sme ju však bez problémov obetovali úspore financií

Za príplatok menší než 2 000 eur vám Toyota okrem elektromotora s akumulátormi a atmosférickej zážihovej jednotky s objemom vyšším o 0,6 l predá aj vynikajúcu samočinnú prevodovku. Potreba radenia rýchlostí teda odpadá a jazda je tým pádom pohodlnejšia i bezpečnejšia.

Z finančného hľadiska je situácia taktiež nekompromisná. Kombinovaná spotreba hybridu sa totiž bez väčšej námahy ustáli niekde v oblasti 5,0 l/100 km, zatiaľ čo konvenčný prepĺňaný štvorvalec si vypýta až 7,4 l/100 km. Takýto rozdiel sa vám na tankovaní do hybridného vyhotovenia pri aktuálnych cenách palív vráti skôr než prejdete 60 000 km.

Test Huyndai Ioniq: Hybrid vs. elektrina

Kórejský liftback sme podrobili testu v slovenských podmienkach. Obe verzie nás oslovili hodnotným interiérom, dynamikou i jazdnými vlastnosťami.

V prospech ekologickejšej verzie teda hovoria nielen naše dojmy, ale aj vôľa usporiť. Mimochodom, cena testovaného vozidla, 30 270 eur, zahŕňa niekoľko príplatkov, ktoré ju nafukujú. Okrem prémiovej audiosústavy JBL hovoríme o full-LED svetlometoch či balíku Comfort, ktorý obsahuje bezkľúčové štartovanie, odomykanie a niekoľko bezpečnostných prvkov.

Toyota C-HR Hybrid 64 fotografií v galérii Toyota C-HR Hybrid

Vzhľadom na atraktivitu Toyoty C-HR, vyspelosť moderného hybridného pohonu a bohatú výbavu, v ktorej vodičovi prakticky nič nechýba, hodnotíme cenovku, ktorá sa len tak-tak nezmestí pod 30 000 eur ako adekvátnu. Ak by sme si niečo mali odpustiť, bola by to rozhodne príplatková audiosústava a dvojfarebné lakovanie karosérie.

Išli by sme do hybridu

Bez týchto dvoch luxusných prvkov totiž cena klesne o bezmála 2 000 eur, čo znamená, že v porovnaní s testovacím vozidlom by sme hybridný pohon mali v podstate zadarmo. Zároveň by sme však neprišli o pohodlie, bezpečnostnú výbavu či plne diódové svetlomety. Mimochodom, aby ste si obe spomínané verzie vedeli lepšie porovnať, nájdete údaje o nich v spojenej technickej tabuľke.

Hybridnú C-HR sme preverili aj v prostredí Vysokých Tatier - stúpania, klesania a kľukaté cesty zvládla Toyota na výbornú 64 fotografií v galérii Hybridnú C-HR sme preverili aj v prostredí Vysokých Tatier - stúpania, klesania a kľukaté cesty zvládla Toyota na výbornú

Po našich skúsenostiach by sme sa vôbec nedivili, ak by väčšinu predaných modelov C-HR tvoril práve pokrokový ekológ. Nielenže časom šetrí peniaze, vďaka e-CVT prevodovke je aj bezpečnejší a pohodlnejší. Z pohľadu užívateľa je teda štýlový obal v podstate len bonusom, ktorý vám Toyota k tomuto autu pribalí.

TECHNICKÉ ÚDAJE
MOTOR A POHONNÝ SYSTÉM
Typ pohonu
Konvenčný zážihový
Hybridný
Usporiadanie a počet valcov
R4
R4 + elektromotor
Zdvihový objem (benzínový motor)
1 197 cm3
1 798 cm3
Max. výkon
85 kW/116 k
72 kW (98 k)
pri otáčkach
5 600/min
5 200/min
Max. krútiaci moment (benzínový motor)
185 Nm
142 Nm
pri otáčkach
1 500 - 4 000 ot./min
3 600 ot./min
Max. výkon (elektromotor)
-
53 kW/72 k
Max. krútiaci moment (elektromotor)
-
163 Nm
Max. výkon (celkový)
85 kW/116 k
90 kW/122 k
Palivo
benzín
benzín
Pohon
predné kolesá
predné kolesá
Prevodovka
6-stupňová manuálna
automatická bezstupňová
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka
4 360 mm
4 360 mm
Šírka
1 795 mm
1 795 mm
Výška
1 565 mm
1 565 mm
Rázvor náprav
2 640 mm
2 640 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 450 kg
1 455 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 525 kg
1 530 kg
Užitočná hmotnosť
395 kg
405 kg
Celková hmotnosť
1 845 kg
1 860 kg
Objem batožinového priestoru
372 l
372 l
Objem palivovej nádrže
50 l
43 l
JAZDNÉ VÝKONY
Max. rýchlosť
190 km/h
170 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
10,9 s
11,0
SPOTREBA
Mesto - normovaná
7,4 l/100 km
3,4 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
5,1 l/100 km
4,1 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
6,0 l/100 km
3,8 l/100 km
Mesto - počas testu
8,2 l/100 km
5,7 l/100 km
Diaľnica - počas testu
7,5 l/100 km
5,9 l/100 km
Vidiek - počas testu
6,4 l/100 km
3,3 l/100 km
EMISIE
Emisie CO2 kombinované
136 g/km
86 g/km
Emisná norma
Euro 6
Euro 6
ŠTANDARDNÉ CENNÍKOVÉ CENY S DPH
Základná cena modelu
od 18 290 €
od 18 290 €
Základná cena verzie
od 23 790 €
od 25 590 €
Cena testovaného exemplára
27 110 €
30 270 €

Najnovšie články
Continental ako kombi či dokonca pick-up

Súťaž na tento 4,4-kilometrový úsek rýchlostnej cesty R3 medzi Tvrdošínom a Nižnou vyhlásila NDS v júli tohto roku. Cenu za práce diaľničiari odhadujú vo výške...

O výstavbu R3 chce súťažiť 13 záujemcov

Podľa diaľničiarov sa navrhli dva varianty trasovania tunela, ktoré bolo potrebné posúdiť procesom EIA, čiže posúdiť v rámci ich vplyvu na životné prostredie.

Razenie tunela Čebrať sa má obnoviť v januári

Severskú novinku si už možno objednať, do predaja prichádza v dvoch verziách. Portfólio sa má v budúcnosti rozširovať.

Volvo XC40: Kompletizuje švédsku rodinu

Viacerí vodiči zažili silnú búrku, ktorá narobila poriadne škody na majetku, vrátane áut. Čo môžete urobiť, ak sa tak stalo? Kedy sa môžete obrátiť...

Uhradí poisťovňa škodu, ak auto poničí víchrica?

Rozšírený závod by mal vyrábať batérie a elektrické športovo-úžitkové vozidlá. Nové SUV sa bude predávať pod značkou Mercedes-Benz EQ.

Daimler investuje do závodu v Alabame

Paket je pomerne skromný, jeho hlavnou súčasťou sú disky kolies s priemerom osemnásť palcov. V ponuke má byť s tromi motormi.

Fiat Tipo dostal verziu S-Design
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×