Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Kode 0 je Aventador s nádychom 70. rokov

Lamborghini má techniku bez zmien a kompletne novú karosériu, ktorou Okuyama vzdáva hold Marcellovi Gandinimu.
6 1 príspevok 21.08.2017 / Marek Pokrývka

Japonský dizajnér Ken Okuyama už síce ukončil svoje dlhoročné pôsobenie v štúdiu Pininfarina, no svet štyroch kolies definitívne neopustil. Ukázal to vlani. Na významnom podujatí v Pebble Beach predviedol unikát Kode57, ktorý vychádza z Ferrari 599 GTB a oživuje myšlienku konceptu Rossa. Na tohtoročnej akcii odhalil podobne koncipovaný špeciál.

Kode 0 má klinovitý profil karosérie 6 fotografií v galérii Kode 0 má klinovitý profil karosérie

Známy štylista priniesol do slnečnej Kalifornie kupé označené ako Kode 0. Opäť ide o sériový taliansky superšport zabalený do kompletne novej karosérie, pod plechmi sa tentokrát skrýva Lamborghini Aventador. Jeho technika zostala bez zmien. Na svojom mieste je podvozok, pohon všetkých kolies i 6,5-litrový atmosférický dvanásťvalec s najvyšším výkonom 515 kW (700 k).

Ferrari Rossa ožíva ako Kode57

Japonský dizajnér navrhol exotický dvanásťvalcový roadster, prvý kus si kúpil slávny boxer Floyd Mayweather.

Okuyama uvádza, že jeho dielo je ľahšie než originál. Vážiť má 1 550 kilogramov. Vďačí za to bohatému použitiu uhlíkových vlákien na karosérii, ktorá prichádza s nádychom 70. rokov. Ide teda viac-menej o retro. Okuyama ním vzdáva hold najmä talianskemu dizajnérovi Marcellovi  Gandinimu, ktorý v danej dobe navrhol futuristicky pôsobiace modely Lamborghini Countach či Lancia Stratos.

Krídlové dvere originálnu zostali zachované 6 fotografií v galérii Krídlové dvere originálnu zostali zachované

Spoločným menovateľom týchto vozidiel je klinovitý profil, ktorý Aventador prebral. V jeho prednej časti sa objavili vertikálne orientované LED svetlá. Bočné partie sú totálne prepracované a zvýrazňujú celkový tvar plechov. Ostro tvarovaný zadok svojim základným rozvrhnutím trochu pripomína Lexus LF A. Krídlové dvere zostali zachované, skrýva sa za nimi takmer nedotknutý interiér. Okrem prečalúnenia prešiel iba výmenou označení Lamborghini za podpis japonského dizajnéra.


Najnovšie články
Najväčší elektromobil sveta: Je ako elektráreň

Mladí neskúsení vodiči patria z hľadiska nehodovosti medzi najrizikovejšie skupiny. Nedostatok skúseností často vynahradzujú preceňovaním svojich schopností...

Máte čerstvý vodičák? Pozor na tieto chyby!

Inovatívny model GLC F-Cell spája vodík a elektrinu. Dosahuje výkon 147 kW (200 k), na elektrinu prejde 49 kilometrov a má kombinovaný dojazd 437 km.

Mercedes-Benz GLC F-Cell ide do výroby

Hoci polícia počas svojich avizovaných akcií neustále chytá nezodpovedných vodičov, tento víkend a akcia zameraná na alkohol tento trend narušila. Policajti...

Deň zodpovednosti: Žiadny vodič pod parou

Na svete sú prvé vizualizácie úprav elektromobilu. Kalifornská spoločnosť ho plánuje znížiť a pripravuje preň agresívnejší bodykit.

Tesla Model 3 sa určite nevyhne tuningu

Dizajn novinky je verný konceptu prezentovanému počas minulého roka, všimnúť si na ňom možno názov balíka R-Design i označenie T5.

Volvo XC40: Malé SUV predčasne odhalené

Pozrieť si najnovšie autá a pritom ušetriť? Exkluzívne, ako jediný motoristický časopis na Slovensku, vám AUTO BILD daruje vstupenku na autosalón v Nitre...

Vstupenka na autosalón v Nitre len v AUTO BILDE
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×