Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Kode 0 je Aventador s nádychom 70. rokov

Lamborghini má techniku bez zmien a kompletne novú karosériu, ktorou Okuyama vzdáva hold Marcellovi Gandinimu.
6 1 príspevok 21.08.2017 / Marek Pokrývka

Japonský dizajnér Ken Okuyama už síce ukončil svoje dlhoročné pôsobenie v štúdiu Pininfarina, no svet štyroch kolies definitívne neopustil. Ukázal to vlani. Na významnom podujatí v Pebble Beach predviedol unikát Kode57, ktorý vychádza z Ferrari 599 GTB a oživuje myšlienku konceptu Rossa. Na tohtoročnej akcii odhalil podobne koncipovaný špeciál.

Kode 0 má klinovitý profil karosérie 6 fotografií v galérii Kode 0 má klinovitý profil karosérie Zdroj: Ken Okuyama

Známy štylista priniesol do slnečnej Kalifornie kupé označené ako Kode 0. Opäť ide o sériový taliansky superšport zabalený do kompletne novej karosérie, pod plechmi sa tentokrát skrýva Lamborghini Aventador. Jeho technika zostala bez zmien. Na svojom mieste je podvozok, pohon všetkých kolies i 6,5-litrový atmosférický dvanásťvalec s najvyšším výkonom 515 kW (700 k).

Ferrari Rossa ožíva ako Kode57

Japonský dizajnér navrhol exotický dvanásťvalcový roadster, prvý kus si kúpil slávny boxer Floyd Mayweather.

Okuyama uvádza, že jeho dielo je ľahšie než originál. Vážiť má 1 550 kilogramov. Vďačí za to bohatému použitiu uhlíkových vlákien na karosérii, ktorá prichádza s nádychom 70. rokov. Ide teda viac-menej o retro. Okuyama ním vzdáva hold najmä talianskemu dizajnérovi Marcellovi  Gandinimu, ktorý v danej dobe navrhol futuristicky pôsobiace modely Lamborghini Countach či Lancia Stratos.

Krídlové dvere originálnu zostali zachované 6 fotografií v galérii Krídlové dvere originálnu zostali zachované Zdroj: Ken Okuyama

Spoločným menovateľom týchto vozidiel je klinovitý profil, ktorý Aventador prebral. V jeho prednej časti sa objavili vertikálne orientované LED svetlá. Bočné partie sú totálne prepracované a zvýrazňujú celkový tvar plechov. Ostro tvarovaný zadok svojim základným rozvrhnutím trochu pripomína Lexus LF A. Krídlové dvere zostali zachované, skrýva sa za nimi takmer nedotknutý interiér. Okrem prečalúnenia prešiel iba výmenou označení Lamborghini za podpis japonského dizajnéra.


Najnovšie články
Kupé Tatry: Návrat slovenského klenotu?

Úhrady mýta pre nákladné vozidlá u nás stúpajú. V prvej polovici sa vybralo vyše 100 miliónov eur, čo je takmer o päť percent viac než v rovnakom období...

Štát vybral na mýte vyše 100 miliónov eur

Špeciálne vozidlo disponujúce 4,7-litrovým motorom dosiahne stovku za 4,2 sekundy a jeho najvyššia rýchlosť je 274 km/h.

Aston Martin postavil osemvalcový Cygnet

Čínska stránka publikovala fotografie, ktoré ukazujú druhý karosársky variant medveďa bez kamufláže. Uvádza aj technické údaje.

Škoda Kodiaq GT: České SUV-kupé naživo

Talianskemu elektromobilu prorokujú dobre informované zdroje nekompromisné dynamické schopnosti, stovku zhltne pod dve sekundy.

Pininfarina avizuje elektrický hyperšport

Priechody pre chodcov sa výraznejšie nemenili už poriadne dlho. Môže nevídaná revolúcia prísť napríklad z Ruska? V Kazani sa objavili 3D priechody pre chodcov.

Nový typ priechodu z Ruska: Je nebezpečný?

Opel doteraz nebol v centre pozornosti vyšetrovania v súvislosti s emisným škandálom. Situácia sa však zmenila a úrady začínajú preverovať aj jeho systémy...

Dieselgate: Opel v centre pozornosti
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×