Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Práce na obchvate BA sa čoskoro začnú

Vydať chýbajúce stavebné povolenia k pozemkom pod obchvat pomohla štátu novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a ciest.
1 príspevok 21.08.2017 / TASR

S riadnou výstavbou obchvatu Bratislavy sa má začať ešte v priebehu tohto mesiaca. Pre TASR to uviedli z odboru komunikácie ministerstva dopravy.

"Koncesionár už rezortu dopravy oznámil, že v mesiaci august, po skončení prípravných prác, začnú práce na prvých stavebných objektoch projektu diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7," priblížilo ministerstvo.

Rezort pritom vydal už všetky stavebné povolenia k pozemkom pod budúcim obchvatom hlavného mesta. "V troch prípadoch ešte čakáme na uplynutie zákonných lehôt," dodalo ministerstvo.

Vydať chýbajúce stavebné povolenia k pozemkom pod obchvat pomohla štátu novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a ciest, ktorú v máji v zrýchlenom režime prijal parlament a účinnosť nadobudla začiatkom júna.

V rámci nej štát zaviedol do praxe nový právny inštitút predbežnej držby. Ten umožňuje ešte pred ukončením vyvlastňovacieho procesu vykonávať vopred vymedzené a odstrániteľné práce na pozemkoch pod cestami.

K novele zákona pristúpil rezort dopravy práve aj pre problémy s vysporiadaním pozemkov pod obchvatom Bratislavy. Podľa ministra dopravy a výstavby SR Árpáda Érseka boli nevysporiadané pozemky necelej desiatky majiteľov, ktorí požadovali za pôdu neprimerane vysokú cenu.

Podľa opozície je však táto novela zákona protiústavná, keďže umožňuje práce na pozemkoch pred ich vyvlastnením. Poslanci preto podali podnet na Ústavný súd SR. Zároveň sa na ústavný súd obrátila aj organizácia Via Iuris, ktorej sa nepáčil proces prijímania tejto novely. Konkrétne to, že sa schválila bez medzirezortného pripomienkového konania, a teda bez účasti verejnosti.

Projekt obchvatu Bratislavy má tvoriť časť diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7. Buduje ho združenie firiem na čele so španielskou spoločnosťou Cintra. Firma má obchvat postaviť a prevádzkovať pri ročnej splátke štátu vo výške 52,8 milióna eur, čo má po 30 rokoch Slovensko vyjsť aj po zohľadnení inflácie na 1,76 miliardy eur.


Najnovšie články
McLaren 720S sa vyrovná hyperšportom

Dynamický kórejský sedan štandardne roztáča zadné kolesá, kladie dôraz na jazdné vlastnosti a môže mať výkon až 272 kW (370 k).

Genesis G70 lezie do kapusty Nemcom

Automobilky do reklamy investujú obrovské peniaze, mnohí klienti sa o kúpe vozidla rozhodujú na základe dizajnu, farebných kombinácií či iných efektných...

Reklama vs. realita: Čím sa výrobcovia nechvália

Omladený Citroën C-Elysée sme už testovali v jeho benzínovej verzii, teraz nadišiel čas na výkonnejší a drahší naftiak. Oplatí sa zvážiť kúpu tohto dostupného...

Test Citroën C-Elysée: Dvojitá úspora s naftou?

Prvý zástupca divízie sa nemá za čo hanbiť. Stojí na novej platforme a prvým predávaným variantom sa má stať plug-in hybrid so systémom 4x4.

Chery Exeed TX vzniklo najmä pre Európu

Hodnota akcií Tata Motors počas dnešného obchodovania vzrástla až o 5 %, čo je ich najväčší denný zisk od júla.

Tata Sons chce posilniť vlastníctvo koncernu JLR

Elektromobily sú dnes jednou z najhorúcejších tém automobilového priemyslu. Trendy pritom nezasahujú len do prepravy osôb. Najväčšie elektroauto sveta vozí...

Najväčší elektromobil sveta: Je ako elektráreň
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×