Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Honda Jazz: Omladenie prinieslo väčší motor

Podobne ako napríklad Toyota či Volkswagen, aj Honda do svojho portfólia uvádza agregát so zdvihovým objemom 1,5 litra. Do vienka ho ako prvá dostane modernizovaná verzia populárneho kompaktu.
10 1 príspevok 16.08.2017 / Filip Kadlečík

Zdá sa, že downsizing dosiahol úplné dno, čo sa redukcie zdvihového objemu týka. Od neho sa aktuálne začína odrážať jedna automobilka za druhou. Toyota predáva modernizovaný Yaris s atmosférickým 1,5-litrovým agregátom. Rovnaký zdvihový objem, aj keď s dopingom turbodúchadla, využíva aj VW. Najnovšie sa cestou Toyoty vydala aj Honda.

Omladený Jazz sa navonok zmenil len málo - znalec si ale určite všimne upravenú architektúru predných svetlometov 10 fotografií v galérii Omladený Jazz sa navonok zmenil len málo - znalec si ale určite všimne upravenú architektúru predných svetlometov Zdroj: Honda

Omladenie modelu Jazz sa totiž nesie najmä v mene prítomnosti nového 1,5-litrového štvorvalca s atmosférickým plnením. Motor s technológiou i-VTEC má ponúkať 96 kW (130 k) a jeho spotreba by nemala prekročiť hranicu 5,4 l/100 km. Dostupný bude s manuálnou i automatickou bezstupňovou prevodovkou. Sme zvedaví, ako sa sľubné hodnoty pretavia do reality.

Jazz s CVT sme totiž nedávno testovali a nedá sa povedať, že by nás ohúril. Agregát s výkonom vyšším o 21 kW by ale mohol byť zmenou, ktorú táto pohonná sústava potrebovala. V ponuke stále zostane aj starší i-VTEC so zdvihovým objemom 1,3 l. Väčšia pohonná jednotka totiž bude rezervovaná pre výbavu s označením Dynamic, ktorá zahŕňa niekoľko dizajnových i technických vylepšení. Samozrejmosťou sú retuše nárazníkov, ale napríklad i prítomnosť diódových predných svetlometov.

Test Honda Jazz: Oplatí sa s automatom CVT?

Honda Jazz tretej generácie je stále veľmi praktickým a všestranným autom. Okrem štandardného manuálu je dostupná aj s drahšou CVT prevodovkou. Oplatí sa priplatiť si za komfort?

Celkovo sa Jazz po facelifte príliš nezmenil, ide skôr len o povinnú omladzovaciu jazdu. Tá zahrňa odlišné nárazníky či farbu laku karosérie, najvýraznejšou novinkou je upravená grafika predných svetiel. V interiéri boli dotyky dizajnérov ešte nepatrnejšie. Hovorí sa len o kontrastnom prešívaní kožených prvkov a upravenom volante či radiacej páke. Jednoznačne najväčšou novinkou tak zostáva sľubný agregát.


Najnovšie články
Nissan Terra: Veľké SUV na ďalších fotkách

Ropné trhy zažili turbulentný týždeň, no po prudkom vzostupe sa ropa vrátila na pôvodnú úroveň. Vývoj medzinárodných cien palív nenaznačujú žiadnu úľavu.

Benzín a nafta: Za koľko natankujeme cez sviatky

SUV s vysokým výkonom sa stávajú čoraz populárnejšími. Na dopyt odpovedajú nielen automobilky ale aj úpravcovia. Manhart spojil extrémnu silu s off-roadovými...

Najdrsnejšia X6 sveta: Off-road od Manhartu

Model S je známy najmä vďaka svojim výkonnostným parametrom a mnohých stále šokuje svojím zrýchlením. Novitec si pre neho pripravil športovejší vzhľad aj...

Novitec: Ostrejší vzhľad pre elektrický Model S

Za prvých 11 mesiacov tohto roka sa odbyt skupiny zvýšil takmer o 4 % na 9,74 milióna vozidiel.

Predaj koncernu Volkswagen vzrástol o vyše 11 %

Na objednávku vytvorené karbónové monštrum sa inšpirovalo farebnou schémou konceptu z roku 1954, v jeho interiéri prevláda netradičný šachovnicový vzor.

Huayra Lampo: Najnovší exot od Pagani

V našich končinách je brunejský sultán známy hlavne vďaka svojej zbierke áut. Časť z nej už však rozpredal a naďalej v tom pokračuje. V Anglicku sa v ponuke...

Staňte sa ďalším majiteľom sultánovho BMW
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×