Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Honda Jazz: Omladenie prinieslo väčší motor

Podobne ako napríklad Toyota či Volkswagen, aj Honda do svojho portfólia uvádza agregát so zdvihovým objemom 1,5 litra. Do vienka ho ako prvá dostane modernizovaná verzia populárneho kompaktu.
10 1 príspevok 16.08.2017 / Filip Kadlečík

Zdá sa, že downsizing dosiahol úplné dno, čo sa redukcie zdvihového objemu týka. Od neho sa aktuálne začína odrážať jedna automobilka za druhou. Toyota predáva modernizovaný Yaris s atmosférickým 1,5-litrovým agregátom. Rovnaký zdvihový objem, aj keď s dopingom turbodúchadla, využíva aj VW. Najnovšie sa cestou Toyoty vydala aj Honda.

Omladený Jazz sa navonok zmenil len málo - znalec si ale určite všimne upravenú architektúru predných svetlometov 10 fotografií v galérii Omladený Jazz sa navonok zmenil len málo - znalec si ale určite všimne upravenú architektúru predných svetlometov Zdroj: Honda

Omladenie modelu Jazz sa totiž nesie najmä v mene prítomnosti nového 1,5-litrového štvorvalca s atmosférickým plnením. Motor s technológiou i-VTEC má ponúkať 96 kW (130 k) a jeho spotreba by nemala prekročiť hranicu 5,4 l/100 km. Dostupný bude s manuálnou i automatickou bezstupňovou prevodovkou. Sme zvedaví, ako sa sľubné hodnoty pretavia do reality.

Jazz s CVT sme totiž nedávno testovali a nedá sa povedať, že by nás ohúril. Agregát s výkonom vyšším o 21 kW by ale mohol byť zmenou, ktorú táto pohonná sústava potrebovala. V ponuke stále zostane aj starší i-VTEC so zdvihovým objemom 1,3 l. Väčšia pohonná jednotka totiž bude rezervovaná pre výbavu s označením Dynamic, ktorá zahŕňa niekoľko dizajnových i technických vylepšení. Samozrejmosťou sú retuše nárazníkov, ale napríklad i prítomnosť diódových predných svetlometov.

Test Honda Jazz: Oplatí sa s automatom CVT?

Honda Jazz tretej generácie je stále veľmi praktickým a všestranným autom. Okrem štandardného manuálu je dostupná aj s drahšou CVT prevodovkou. Oplatí sa priplatiť si za komfort?

Celkovo sa Jazz po facelifte príliš nezmenil, ide skôr len o povinnú omladzovaciu jazdu. Tá zahrňa odlišné nárazníky či farbu laku karosérie, najvýraznejšou novinkou je upravená grafika predných svetiel. V interiéri boli dotyky dizajnérov ešte nepatrnejšie. Hovorí sa len o kontrastnom prešívaní kožených prvkov a upravenom volante či radiacej páke. Jednoznačne najväčšou novinkou tak zostáva sľubný agregát.


Najnovšie články
Kupé Tatry: Návrat slovenského klenotu?

Úhrady mýta pre nákladné vozidlá u nás stúpajú. V prvej polovici sa vybralo vyše 100 miliónov eur, čo je takmer o päť percent viac než v rovnakom období...

Štát vybral na mýte vyše 100 miliónov eur

Špeciálne vozidlo disponujúce 4,7-litrovým motorom dosiahne stovku za 4,2 sekundy a jeho najvyššia rýchlosť je 274 km/h.

Aston Martin postavil osemvalcový Cygnet

Čínska stránka publikovala fotografie, ktoré ukazujú druhý karosársky variant medveďa bez kamufláže. Uvádza aj technické údaje.

Škoda Kodiaq GT: České SUV-kupé naživo

Talianskemu elektromobilu prorokujú dobre informované zdroje nekompromisné dynamické schopnosti, stovku zhltne pod dve sekundy.

Pininfarina avizuje elektrický hyperšport

Priechody pre chodcov sa výraznejšie nemenili už poriadne dlho. Môže nevídaná revolúcia prísť napríklad z Ruska? V Kazani sa objavili 3D priechody pre chodcov.

Nový typ priechodu z Ruska: Je nebezpečný?

Opel doteraz nebol v centre pozornosti vyšetrovania v súvislosti s emisným škandálom. Situácia sa však zmenila a úrady začínajú preverovať aj jeho systémy...

Dieselgate: Opel v centre pozornosti
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×