Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Nový policajný radar už neoklame žiadny vodič

„Ešpézetky“ sú síce jedinečnou identifikáciou auta, možno ich však sfalšovať alebo vymeniť. Škrabance a nálepky na aute zostanú a nové kamery ich dokážu rozpoznať. Nový radar dokáže identifikovať auto neomylne.
1 12 príspevkov 16.08.2017 / Soňa Zverková

S rozvojom technológií sa vylepšujú nielen autá, ale aj kamery a radary, ktoré ich sledujú. V mnohých prípadoch však mnohé kamerové systémy nemajú dostatočné rozlíšenie, majú problém jasne „prečítať“ evidenčné čísla a odlíšiť jednotlivé vozidlá. Presne na tento problém sa zamerali výskumníci Pekinskej univerzity.

Vo svojom dokumente poukazujú na ťažkosti poriadkových kamier pri snímaní evidenčných čísiel, u ktorých často dochádza k zámene písmen a číslic, napríklad, „B“ a „8“, „O“ a „0“ alebo „D“ a „O“. V prvom rade však upozorňujú na to, že tabuľky s evidenčnými číslami možno sfalšovať a odstrániť, čo úplne znemožňuje identifikáciu daného vozidla.

Na obrázku je mapa charakteristických znakov. Čím svetlejšia oblasť, tým viac znakov obsahuje. Zdroj: Peking University

V mnohých prípadoch dokážu kamery identifikovať farbu a model vozidla, no konkrétny kus definujú aj ďalšie atribúty. Autori projektu ako príklady uvádzajú individuálne nálepky či farebné úpravy laku a dokonca aj škrabance alebo iné poškodenia, ktoré dokážu odlíšiť hľadané vozidlo od ostatných s kusov rovnakého modelu a farby. Ich nový systém založený na umelej inteligencii, ktorý nazvali represívna sieť (RepNet), dokáže aj na nekvalitnom zábere identifikovať oblasti odlišujúce dané vozidlo od statných.

Bežné systémy nedokážu rozpoznať odlišnosti, ak sú programované na to, aby určili značku, model, farbu a typ karosérie. RepNet sa vďaka pokrokovému algoritmu dokáže sám učiť a identifikovať aj detaily, ktoré nemožno jasne definovať. Z množstva dát z kamerových záberov je systém schopný sústrediť sa na oblasti na vozidle, ktoré vykazujú výrazné odlišnosti.

Sci-fi radar z Nemecka: Neunikne žiaden vodič

Nemecká polícia rozšírila svoj arzenál o radar, ktorý nepotrebuje obsluhu, vydrží takmer týždeň bez zapojenia do elektrickej siete a odolá vandalom aj výstrelom zo zbrane.

Koniec výhovorkám?

Pekinskí výskumníci predpokladajú, že tento systém sa bude dať využiť aj na rozpoznávanie tvárí a osôb. Podobný by sa osvedčil aj u nás v inštitúte objektívnej zodpovednosti, nakoľko by dokázal identifikovať vodiča, ktorý spáchal priestupok. V súčasnosti sa totiž môžu vodiči vyhovoriť na to, že vozidlo šoféroval niekto iný. Hoci mu to v konečnom dôsledku neveľmi pomôže, proces vymáhania pokút by sa urýchlil. Jediná potešujúca správa je to, že v súčasnosti ide o systém v experimentálnom štádiu.


Najnovšie články
Continental ako kombi či dokonca pick-up

Súťaž na tento 4,4-kilometrový úsek rýchlostnej cesty R3 medzi Tvrdošínom a Nižnou vyhlásila NDS v júli tohto roku. Cenu za práce diaľničiari odhadujú vo výške...

O výstavbu R3 chce súťažiť 13 záujemcov

Podľa diaľničiarov sa navrhli dva varianty trasovania tunela, ktoré bolo potrebné posúdiť procesom EIA, čiže posúdiť v rámci ich vplyvu na životné prostredie.

Razenie tunela Čebrať sa má obnoviť v januári

Severskú novinku si už možno objednať, do predaja prichádza v dvoch verziách. Portfólio sa má v budúcnosti rozširovať.

Volvo XC40: Kompletizuje švédsku rodinu

Viacerí vodiči zažili silnú búrku, ktorá narobila poriadne škody na majetku, vrátane áut. Čo môžete urobiť, ak sa tak stalo? Kedy sa môžete obrátiť...

Uhradí poisťovňa škodu, ak auto poničí víchrica?

Paket je pomerne skromný, jeho hlavnou súčasťou sú disky kolies s priemerom osemnásť palcov. V ponuke má byť s tromi motormi.

Fiat Tipo dostal verziu S-Design

Šofér zeleného hatchbacku nerešpektoval semafor. Najprv takmer zrazil ženu, v snahe vyhnúť sa jej však stratil kontrolu nad vozidlom.

Vodič doplatil na ignorovanie červenej
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×