Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Nový policajný radar už neoklame žiadny vodič

„Ešpézetky“ sú síce jedinečnou identifikáciou auta, možno ich však sfalšovať alebo vymeniť. Škrabance a nálepky na aute zostanú a nové kamery ich dokážu rozpoznať. Nový radar dokáže identifikovať auto neomylne.
1 8 príspevkov 16.08.2017 / Soňa Zverková

S rozvojom technológií sa vylepšujú nielen autá, ale aj kamery a radary, ktoré ich sledujú. V mnohých prípadoch však mnohé kamerové systémy nemajú dostatočné rozlíšenie, majú problém jasne „prečítať“ evidenčné čísla a odlíšiť jednotlivé vozidlá. Presne na tento problém sa zamerali výskumníci Pekinskej univerzity.

Vo svojom dokumente poukazujú na ťažkosti poriadkových kamier pri snímaní evidenčných čísiel, u ktorých často dochádza k zámene písmen a číslic, napríklad, „B“ a „8“, „O“ a „0“ alebo „D“ a „O“. V prvom rade však upozorňujú na to, že tabuľky s evidenčnými číslami možno sfalšovať a odstrániť, čo úplne znemožňuje identifikáciu daného vozidla.

Na obrázku je mapa charakteristických znakov. Čím svetlejšia oblasť, tým viac znakov obsahuje. Zdroj: Peking University

V mnohých prípadoch dokážu kamery identifikovať farbu a model vozidla, no konkrétny kus definujú aj ďalšie atribúty. Autori projektu ako príklady uvádzajú individuálne nálepky či farebné úpravy laku a dokonca aj škrabance alebo iné poškodenia, ktoré dokážu odlíšiť hľadané vozidlo od ostatných s kusov rovnakého modelu a farby. Ich nový systém založený na umelej inteligencii, ktorý nazvali represívna sieť (RepNet), dokáže aj na nekvalitnom zábere identifikovať oblasti odlišujúce dané vozidlo od statných.

Bežné systémy nedokážu rozpoznať odlišnosti, ak sú programované na to, aby určili značku, model, farbu a typ karosérie. RepNet sa vďaka pokrokovému algoritmu dokáže sám učiť a identifikovať aj detaily, ktoré nemožno jasne definovať. Z množstva dát z kamerových záberov je systém schopný sústrediť sa na oblasti na vozidle, ktoré vykazujú výrazné odlišnosti.

Sci-fi radar z Nemecka: Neunikne žiaden vodič

Nemecká polícia rozšírila svoj arzenál o radar, ktorý nepotrebuje obsluhu, vydrží takmer týždeň bez zapojenia do elektrickej siete a odolá vandalom aj výstrelom zo zbrane.

Koniec výhovorkám?

Pekinskí výskumníci predpokladajú, že tento systém sa bude dať využiť aj na rozpoznávanie tvárí a osôb. Podobný by sa osvedčil aj u nás v inštitúte objektívnej zodpovednosti, nakoľko by dokázal identifikovať vodiča, ktorý spáchal priestupok. V súčasnosti sa totiž môžu vodiči vyhovoriť na to, že vozidlo šoféroval niekto iný. Hoci mu to v konečnom dôsledku neveľmi pomôže, proces vymáhania pokút by sa urýchlil. Jediná potešujúca správa je to, že v súčasnosti ide o systém v experimentálnom štádiu.


Najnovšie články
Kupé Tatry: Návrat slovenského klenotu?

Úhrady mýta pre nákladné vozidlá u nás stúpajú. V prvej polovici sa vybralo vyše 100 miliónov eur, čo je takmer o päť percent viac než v rovnakom období...

Štát vybral na mýte vyše 100 miliónov eur

Špeciálne vozidlo disponujúce 4,7-litrovým motorom dosiahne stovku za 4,2 sekundy a jeho najvyššia rýchlosť je 274 km/h.

Aston Martin postavil osemvalcový Cygnet

Čínska stránka publikovala fotografie, ktoré ukazujú druhý karosársky variant medveďa bez kamufláže. Uvádza aj technické údaje.

Škoda Kodiaq GT: České SUV-kupé naživo

Talianskemu elektromobilu prorokujú dobre informované zdroje nekompromisné dynamické schopnosti, stovku zhltne pod dve sekundy.

Pininfarina avizuje elektrický hyperšport

Priechody pre chodcov sa výraznejšie nemenili už poriadne dlho. Môže nevídaná revolúcia prísť napríklad z Ruska? V Kazani sa objavili 3D priechody pre chodcov.

Nový typ priechodu z Ruska: Je nebezpečný?

Opel doteraz nebol v centre pozornosti vyšetrovania v súvislosti s emisným škandálom. Situácia sa však zmenila a úrady začínajú preverovať aj jeho systémy...

Dieselgate: Opel v centre pozornosti
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×