Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Veľká galéria: Špeciálny Lotus Type 34 na predaj

FOTO
Šampionát “IndyCar Series” u nás nie je natoľko populárny, ako za veľkou mlákou. Aj tak však stojí za povšimnutie. Najmä kvôli kúskom ako je napríklad tento Lotus Type 34. Pozrite si ho v detailnej galérii.
61 2 príspevky 11.08.2017 / Filip Kadlečík

V Európe je tradične za kráľovnú motoršportu považovaná Formula 1. Mnohí by sa preli o to, že WRC je atraktívnejšie i náročnejšie, primát však stále drží F1. V USA je situácia podobná. Tam je korunný šampionát aktuálne známy pod označením “Verizon IndyCar Series”.

Lotus Type 34 rozhodne patrí k najkrajším pretekárskym autám histórie - na zahodenie pritom neboli ani jeho jazdné schopnosti 61 fotografií v galérii Lotus Type 34 rozhodne patrí k najkrajším pretekárskym autám histórie - na zahodenie pritom neboli ani jeho jazdné schopnosti Zdroj: Bonhams

Jeho predchodcom boli jednotlivé preteky roztrúsené po štátoch, jedným z najdôležitejších bolo každoročne podujatie známe ako Indianapolis 500, ktorého história siaha až do roku 1911. Podobne ako my máme Ayrtona Sennu, Nikiho Laudu, Michaela Schumachera či najnovšie Lewisa Hamiltona, svoje pretekárske legendy majú aj Američania.

Jedným z najuznávanejších pilotov histórie je  Anthony Joseph Foyt - muž, ktorému sa na ovále v Indiane podarilo uspieť štyrikrát. Práve tento jazdec sedel v kokpite Lotusu Type 34 v roku 1965, kedy s ním počas kvalifikácie na Indy 500 získal pole position. Auto sa osvedčilo z hľadiska rýchlosti - A.J. Foyt sa s ním rozbehol takmer na 260 km/h, čo bol dobový rekord. Teraz je táto formula na predaj.

Superstar svetovej rely si vyskúšala Formulu 1

Sébastien Ogier je superhviezdou kolotoča World Rally Championship. V spolupráci s firmou Red Bull si na chvíľu vyskúšal, aké je to sedieť v monoposte Formuly 1.

Z technického hľadiska sa na chádza vo vynikajúcom stave, preto sa očakáva, že čiastka potrebná na jej kúpu by mohla presiahnuť hranicu 2 000 000 eur. Pretekársky špeciál poháňa 4,2-litový vidlicový osemvalec z dielne Fordu, ktorý produkuje 317 kW (431 k). Aj na dnešné pomery ide o slušné čísla. Jazda na takomto kúsku musí byť nezabudnuteľným zážitkom - vychutnajte si ho aspoň v detailnej galérii.


Najnovšie články
Dieselgate: Bosch musí zverejniť dokumenty

Hoci tradične je česká Škoda na Slovensku najpopulárnejšia, v kategórii SUV vyzerá rebríček inak. Na prvom mieste v júni aj za celý prvý polrok boduje Suzuki...

Vitara si udržiava popularitu

Woking prezradil, že zrýchlenie z pokoja na stovku zaberie novinke 2,9 sekundy. Maximálna rýchlosť ostrého Angličana je 328 km/h.

McLaren 600LT sa vyrovná svojmu bratovi

Alfa Romeo je vnímaná najmä ako značka s bohatou pretekárskou históriou, ktorá dokáže vyrobiť štvorkolesové nálože emócií. Aj Taliani však musia byť racionálni...

Alfa Romeo prekvapuje: Sedemmiestne SUV

Zamestnanci martinskej fabriky VW spolu s odbormi žalujú vedenie Volkswagen Slovakia za diskrimináciu v súvislosti s finančnými benefitmi.

Martinskí zamestnanci VW žalujú vedenie

Marek Slobodník sa so svojou partiou dobrodruhov vydal do obrovských nadmorských výšok. Na počiatku cesty ani netušili, aké ťažké skúšky vôle na nich v horách...

Na motorke v Ázii: Štyri skúšky pevnej vôle

Na sedany rýchle ako superšporty sme už takmer zvyknutí. Výkon od výrobcu však nikdy úpravcom nestačí, čo si myslí aj Manhart o novej em-päťke.

BMW M5: Manhart pridáva karbón i výkon
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×