Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Bollinger B1: Ortodoxný off-road na elektrinu

VIDEO
Bollinger B1 má byť prvým tvrdým off-roadom s elektrickým pohonom. Na jedno nabitie prejde až 320 km, na stovku vystrelí za 4,5 sekundy.
19 19 príspevkov 09.08.2017 / Filip Kadlečík

V súčasnost automobilky veria, že v budúcnosti by mohol mať elektrický pohon potenciál nahradiť spaľovacie agregáty. Samozrejme, v ceste k masovému využitiu stojí ešte niekoľko prekážok. Tie by snáď mali zmiznúť časom. Už len za posledné roky sa elektromobilita posunula dopredu míľovými krokmi.

Podľa exteriéru by mnohí Bollinger B1 tipovali na vzdialeného príbuzného legendárneho Jeepu Willys 19 fotografií v galérii Podľa exteriéru by mnohí Bollinger B1 tipovali na vzdialeného príbuzného legendárneho Jeepu Willys

Dôkazom je aj prototyp firmy Bollinger. Ten je nielenže elektrický, ale zároveň aj poriadne ortodoxný off-road. Keď sa človek pozrie na model B1, okamžite mu do oka padne vyslovene sparťanský dizajn. Novinka je v podstate len hranolom umiestneným na štyroch kolesách. Práve kvôli jednoduchému dizajnu B1 mnohí porovnávajú s legendárnym Jeepom Willys.

Luxusné stvárnenie rozhodne netreba očakáva ani v interiéri. Ten je snáď ešte minimalistickejší než exteriér. V základe ho tvorí dvojica kresiel (pre vodiča i spolujazdca), jednoduchá centrálna konzola a prístrojová doska. Všetky podstatné informácie o aute šofér vyčíta zo štvorice klasických budíkov. Kabína sa mení podľa toho, či ide o štandardnú verziu, alebo otvorený pick-up.

Nám sa takáto koncepcia rozhodne pozdáva. V rýdzo pracovnom vozidle viac luxusu ani netreba. Dôležité sú aj tak najmä jazdné parametre. Dvojica elektromotorov produkuje 269 kW (366 k) a 640 Nm. Práve krútiaci moment je pri tomto aute kľúčový - pohonné ústrojenstvo totiž musí byť schopné rozhýbať jazdnú súpravu s hmotnosťou presahujúcou 4 500 kg.

Interiér je maximálne sparťanský, netreba v ňom hľadať žiadny luxus 19 fotografií v galérii Interiér je maximálne sparťanský, netreba v ňom hľadať žiadny luxus

Samozrejme, o prísun elektrickej energie sa starajú akumulátory. Tie sú dodávané v dvoch kapacitných variantoch. Prvý z nich má kapacitu 60 kWh, druhý až 100 kWh. Akčný rádius silnejšej verzie by sa mal pohybovať na úrovni 320 km, jej kompletné dobitie by pritom v domácich podmienkach malo trvať približne 12 hodín.

Jeep Compass: Zažiaril hlavne mimo asfaltu

PRVÁ JAZDA Jeep si od tohto auta veľa sľubuje. Je umiernenejšie a menej výrazné ako iné modely. Zachoval si ale vôbec niečo z drsného genofondu značky?

Maximálne naplnené akumulátory potom zaručia akceleráciu z 0 na 100 km/h v priebehu 4,5 sekundy, maximálna rýchlosť jemne prekročí hranicu 200 km/h. Ak všetko pôjde podľa plánu, prvý Bollinger B1 by mal opustiť výrobnú halu vo februári roku 2019. Cenovka je zatiaľ neznáma.


Najnovšie články
Drifty na púšti: Ken Block opäť vyvádza

EXKLUZÍVNA JAZDA Najdrahšie bavorské vozidlo ohúri nielen motorom od značky Rolls-Royce, ale tiež absolútnym luxusom na štyroch kolesách.

BMW M760Li: Dvanásťvalcový elektromobil

Ford v stanovisku uviedol, že elektromobily sa budú predávať pod značkou, ktorá bude majetkom nového spoločného podniku, v ktorej budú mať obe firmy 50-%...

Ford chce v Číne vyrábať elektromobily

McLaren patrí k jedným z najvýnimočnejších automobilov histórie. Špeciál, ktorý fascinuje aj po desaťročiach, si preto logicky drží vysokú cenu. Tá...

Nový rekord: Cena McLarenu F1 stále rastie

Trinásť talianskych automobilov sa predalo v prepočte za 14 miliónov eur, polovicu z toho tvorilo jediné historické kupé.

Úžasná zbierka Ferrari: Ktoré je najdrahšie?

Wolfsburg pripravil pre kompakt s génmi MPV dizajnové zásahy, multimediálny systém s 9,2-palcovým displejom i nové motory.

VW Golf Sportsvan absolvoval facelift

Tisícka nových pracovných miest vznikla podľa neho vďaka príchodu nových produktov. Automobilka hľadá zamestnancov predovšetkým do výroby pre karosáreň,...

VW Slovakia plánuje prijať tisícku zamestnancov
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×