Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Bollinger B1: Ortodoxný off-road na elektrinu

VIDEO
Bollinger B1 má byť prvým tvrdým off-roadom s elektrickým pohonom. Na jedno nabitie prejde až 320 km, na stovku vystrelí za 4,5 sekundy.
19 19 príspevkov 09.08.2017 / Filip Kadlečík

V súčasnost automobilky veria, že v budúcnosti by mohol mať elektrický pohon potenciál nahradiť spaľovacie agregáty. Samozrejme, v ceste k masovému využitiu stojí ešte niekoľko prekážok. Tie by snáď mali zmiznúť časom. Už len za posledné roky sa elektromobilita posunula dopredu míľovými krokmi.

Podľa exteriéru by mnohí Bollinger B1 tipovali na vzdialeného príbuzného legendárneho Jeepu Willys 19 fotografií v galérii Podľa exteriéru by mnohí Bollinger B1 tipovali na vzdialeného príbuzného legendárneho Jeepu Willys Zdroj: Bollinger

Dôkazom je aj prototyp firmy Bollinger. Ten je nielenže elektrický, ale zároveň aj poriadne ortodoxný off-road. Keď sa človek pozrie na model B1, okamžite mu do oka padne vyslovene sparťanský dizajn. Novinka je v podstate len hranolom umiestneným na štyroch kolesách. Práve kvôli jednoduchému dizajnu B1 mnohí porovnávajú s legendárnym Jeepom Willys.

Luxusné stvárnenie rozhodne netreba očakáva ani v interiéri. Ten je snáď ešte minimalistickejší než exteriér. V základe ho tvorí dvojica kresiel (pre vodiča i spolujazdca), jednoduchá centrálna konzola a prístrojová doska. Všetky podstatné informácie o aute šofér vyčíta zo štvorice klasických budíkov. Kabína sa mení podľa toho, či ide o štandardnú verziu, alebo otvorený pick-up.

Nám sa takáto koncepcia rozhodne pozdáva. V rýdzo pracovnom vozidle viac luxusu ani netreba. Dôležité sú aj tak najmä jazdné parametre. Dvojica elektromotorov produkuje 269 kW (366 k) a 640 Nm. Práve krútiaci moment je pri tomto aute kľúčový - pohonné ústrojenstvo totiž musí byť schopné rozhýbať jazdnú súpravu s hmotnosťou presahujúcou 4 500 kg.

Interiér je maximálne sparťanský, netreba v ňom hľadať žiadny luxus 19 fotografií v galérii Interiér je maximálne sparťanský, netreba v ňom hľadať žiadny luxus Zdroj: Bollinger

Samozrejme, o prísun elektrickej energie sa starajú akumulátory. Tie sú dodávané v dvoch kapacitných variantoch. Prvý z nich má kapacitu 60 kWh, druhý až 100 kWh. Akčný rádius silnejšej verzie by sa mal pohybovať na úrovni 320 km, jej kompletné dobitie by pritom v domácich podmienkach malo trvať približne 12 hodín.

Jeep Compass: Zažiaril hlavne mimo asfaltu

PRVÁ JAZDA Jeep si od tohto auta veľa sľubuje. Je umiernenejšie a menej výrazné ako iné modely. Zachoval si ale vôbec niečo z drsného genofondu značky?

Maximálne naplnené akumulátory potom zaručia akceleráciu z 0 na 100 km/h v priebehu 4,5 sekundy, maximálna rýchlosť jemne prekročí hranicu 200 km/h. Ak všetko pôjde podľa plánu, prvý Bollinger B1 by mal opustiť výrobnú halu vo februári roku 2019. Cenovka je zatiaľ neznáma.


Najnovšie články
Kupé Tatry: Návrat slovenského klenotu?

Úhrady mýta pre nákladné vozidlá u nás stúpajú. V prvej polovici sa vybralo vyše 100 miliónov eur, čo je takmer o päť percent viac než v rovnakom období...

Štát vybral na mýte vyše 100 miliónov eur

Špeciálne vozidlo disponujúce 4,7-litrovým motorom dosiahne stovku za 4,2 sekundy a jeho najvyššia rýchlosť je 274 km/h.

Aston Martin postavil osemvalcový Cygnet

Čínska stránka publikovala fotografie, ktoré ukazujú druhý karosársky variant medveďa bez kamufláže. Uvádza aj technické údaje.

Škoda Kodiaq GT: České SUV-kupé naživo

Talianskemu elektromobilu prorokujú dobre informované zdroje nekompromisné dynamické schopnosti, stovku zhltne pod dve sekundy.

Pininfarina avizuje elektrický hyperšport

Priechody pre chodcov sa výraznejšie nemenili už poriadne dlho. Môže nevídaná revolúcia prísť napríklad z Ruska? V Kazani sa objavili 3D priechody pre chodcov.

Nový typ priechodu z Ruska: Je nebezpečný?

Opel doteraz nebol v centre pozornosti vyšetrovania v súvislosti s emisným škandálom. Situácia sa však zmenila a úrady začínajú preverovať aj jeho systémy...

Dieselgate: Opel v centre pozornosti
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×