Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

25 najsmädnejších SUV podľa reálnych testov

Väčšina rebríčkov sa zameriava na najúspornejšie modely v jednotlivých triedach. A čo takto sa pozrieť na opačný koniec spektra? Ponúkame prehľad najsmädnejších SUV otestovaných v reálnej premávke.
40 21 príspevkov 04.08.2017 / Redakcia AUTO BILD

Testovacia trať nemeckej redakcie AUTO BILD nepripúšťa žiadne výhovorky. Trasu dlhú 155 km, z čoho 61 km tvoria vidiecke cesty, 40 km mesto a 54 km diaľnice, musia absolvovať všetky testované vozidlá. Každoročne ich nemeckí kolegovia otestujú zhruba 700. Každé jedno auto musí na tomto okruhu preukázať svoj smäd, vrátane SUV.

45 najúspornejších SUV podľa reálnej spotreby

Pri automobiloch SUV zväčša o nízkej spotrebe paliva hovoriť nemožno, napriek tomu však niektoré vystačia s až prekvapivo malým množstvom paliva. Tieto patria, podľa nameranej spotreby, na súčasnom...

Vodiči jazdia svižne, pohybujú sa však v bežnom rozpätí otáčok a dodržiavajú rýchlostné obmedzenie. Na zhruba 20 km dlhom diaľničnom úseku však zošliapnu plynový pedál na podlahu. Pred každou jazdou a po nej natankujú plnú nádrž, po druhej jazde sa z rozdielu sa vypočíta priemerné množstvo paliva. Spotrebu tak určia veľmi presne.

AUTO BILD na jeseň predstavil 45 najúspornejších SUV, teraz je na čase ponúknuť rebríček tých najsmädnejších, ktoré redakcia otestovala od roka 2010. Zoznam je rozdelený do troch kategórií, v každej päť modelov: kompaktné SUV, stredná trieda a vyššia trieda. Na záver ponúkame celkový rebríček 25 modelov, ktoré v reálnej premávke spália najviac paliva. Všetky modely sú zoradené vzostupne, čiže od najnižšej po najvyššiu spotrebu.

Kompaktné SUV

Táto trieda SUV sa teší veľkej obľube a patria sem modely s celkovou dĺžkou približne 4,0 až 4,42 m. O to viac môžu byť noví majitelia sklamaní, ak spotreba prevýši papierové hodnoty. Medzi najsmädnejšie patria vcelku rozšírené modely a ich spotreba kolíše v relatívne širokom rozpätí od 8,8 do 10,1 l/100 km.

>>> Päť najsmädnejších kompaktných SUV nájdete v galérii <<<

 

SUV strednej triedy

Za SUV strednej triedy sa považujú modely dlhé zhruba od 4,42 do 4,78 metra. V tejto kategórii je síce spotreba päťky najsmädnejších modelov vyššia než v kompaktnej, paradoxne však kolíše len v rozpätí necelého litra. Medzi piatym a prvým miestom sa pohybuje od 11,1 do 11,9 litra.

>>> Päť najsmädnejších SUV strednej triedy nájdete v galérii <<<

 

Vyššia a luxusná trieda SUV

V rebríčkoch spotreby pochopiteľne nesmú chýbať tie najťažšie váhy, čiže vyššia trieda a luxusné SUV. Do tejto kategórie spadajú všetky modely s dĺžkou od 4,78 m. Rozdiel v spotrebe medzi piatym a prvým miestom je síce necelého pol litra, no namerané hodnoty sa začínajú na 15,5 l/100 km. Na súčasné pomery je to síce veľa, ale majitelia týchto svalovcov zrejme na spotrebu nehľadia.

>>> Päť najsmädnejších SUV vyššej triedy nájdete v galérii <<<

 

Celkový rebríček

Už v predchádzajúcich kategóriách sa jasne ukázalo, že v rebríčku najsmädnejších SUV dominujú benzínové verzie. Spomedzi 25 modelov sú len tri dieselové a ich prítomnosť v rebríčku vozidiel s najvyššou spotrebou predstavuje zaujímavý paradox. Spotreba v celkovom poradí sa pohybuje od „znesiteľných“ 10,9 l po takmer 16 l, vzhľadom na zdvihové objemy a výkony motorov sa však nemožno veľmi čudovať.

>>> Celkový rebríček najmädnejších 25 modelov nájdete v galérii <<<


Najnovšie články
Dendrobium D-1: Predátor poháňaný elektrinou

Českí umelci aplikovali na karosériou modelov i3 a i8 státisíce zrniek zlatého prachu, výsledok má pripomínať nočnú oblohu.

Česi vytvorili pre dvojicu BMW lak zo zlata

Jedno z najúspešnejších malých vozidiel sveta čoskoro dostane už svoju piatu generáciu. Veľká premiéra sa odohrá na jeseň, my však máme prvé informácie už...

Renault Clio: Prvé detaily o piatej generácii

Súdny proces s Volkswagenom zasiahol aj jeho najväčšieho dodávateľa Bosch. Súd mu totiž nariadil uvoľniť interné dokumenty, vrátane písomnej komunikácie s VW.

Dieselgate: Bosch musí zverejniť dokumenty

Hoci tradične je česká Škoda na Slovensku najpopulárnejšia, v kategórii SUV vyzerá rebríček inak. Na prvom mieste v júni aj za celý prvý polrok boduje Suzuki...

Vitara si udržiava popularitu

Woking prezradil, že zrýchlenie z pokoja na stovku zaberie novinke 2,9 sekundy. Maximálna rýchlosť ostrého Angličana je 328 km/h.

McLaren 600LT sa vyrovná svojmu bratovi

Zamestnanci martinskej fabriky VW spolu s odbormi žalujú vedenie Volkswagen Slovakia za diskrimináciu v súvislosti s finančnými benefitmi.

Martinskí zamestnanci VW žalujú vedenie
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×