Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Audi A5 Sportback: V tieni originálu

Druhá generácia nemeckého liftbacku prináša modernejšie technológie, lepšie motory i podvozok, no nejde o dizajnovú bombu ako v minulosti.
39 30 príspevkov 28.07.2017 / Marek Pokrývka

Na tohtoročnom ženevskom autosalóne ubehla celá dekáda od premiéry Audi A5. Toto prémiové vozidlo uchvátilo mnohých svojim vzhľadom a vďaka úspechu sa udržalo vo výrobe dlhý čas. Vlani však došlo k očakávanej generačnej výmene. Najprv debutovalo druhé vydanie východiskového kupé, ktoré v pomerne rýchlom slede doplnil liftback i odvodený model so skladacou strechou.

Audi A5 druhej generácie vo verzii Sportback 2.0 TDI quattro 39 fotografií v galérii Audi A5 druhej generácie vo verzii Sportback 2.0 TDI quattro

Dnes nájdeme v obchodoch všetky tri karosárske vyhotovenia. Ako prvé sme spomedzi nich preverili to najpraktickejšie, teda päťdverový exemplár nesúci prívlastok Sportback. V redakčnej garáži zaparkoval s naftovým motorom 2.0 TDI, pohonom oboch náprav a balíkom S-Line.

Konzervatívne hrany, perfektný interiér

Kým originálna á-päťka ohúrila verejnosť svojimi príťažlivými oblinami, jej nástupca prišiel namiesto toho s konzervatívnymi hranami prispôsobenými aktuálnemu dizajnovému jazyku značky. Zachované zostali len niektoré základné rysy. Tvár automobilu je úplne odlišná a disponuje prekvapujúco nízko položeným „nosom“ lemovaným geometrickými svetlometmi. Na rozdiel od minulosti nepôsobí typ A5 spredu výrazne atraktívnejšie než jeho súrodenec A4, vizuálnu dynamiku mu dáva najmä zvažujúca sa strecha zakončená spojlerom integrovaným do veka batožinového priestoru.

Základné rysy karosérie päťdverového liftbacku zostali zachované 39 fotografií v galérii Základné rysy karosérie päťdverového liftbacku zostali zachované

Príbuzenský vzťah cítiť vo vnútri. Spoza volantu od seba dvojicu prakticky nemožno odlíšiť, zhodná je celá palubná doska i množstvo vnútorných dielcov. No nejde o dôvod na kritiku. Interiér má perfektný minimalistický štýl, pričom na dobrej úrovni je tiež jeho ergonómia. Oceniť musíme aj množstvo technológií. Okrem viac-menej obligátnych komfortných prvkov na palube skúšaného auta nechýbal digitálny prístrojový panel, multimediálny systém s dotykovou plôškou či volič jazdných režimov. Dielenské spracovanie jednoznačne radí Audi do prémiovej triedy. Páčila sa nám aj zvuková izolácia, z hľadiska odhlučnenia nie sú problémom ani štýlové bezrámové dvere. Na nich nám trochu vadila výška zadného okna po otvorení.

Test Audi A4 3.0 TDI: Zvyšuje napätie

Do redakčnej garáže sme pozvali piatu generáciu sedanu so silným šesťvalcom. V kontexte súperov sa nemá za čo hanbiť.

Okrem chýbajúcej konštrukcie bočných skiel sa dvojica áut líši vnútorným priestorom. V dynamickejšie tvarovanej á-päťke sa sedí nižšie, no pre tvar strechy je miesto na hlavu porovnateľné. Vzadu sa situácia mení. Klesajúci strop ubral nejaké centimetre, ale nejde o žiadnu tragédiu. Dospelý človek s konfekčnou výškou sa sem zmestí akurát. Väčším problémom je nastupovanie a vystupovanie, tvar dverí spolu s nízkym ukotvením sedadiel tvorí trochu náročnú kombináciu.

Minimalisticky pojatá palubná doska je rovnaká ako v type A4 39 fotografií v galérii Minimalisticky pojatá palubná doska je rovnaká ako v type A4

Pod piatymi dverami nájdeme rovnakých 480 litrov ako v prípade príbuzného sedanu, pochváliť môžeme tiež jeho pravidelný kubický tvar. Veľkým plusom je mohutný vstupný otvor. Rozpačitý pocit v nás zanechalo malé plató, ktoré pôsobilo na auto tejto kategórie veľmi lacno. V slušnom kufri nechýbajú praktické háčiky ani siete. No napríklad operadlá zadných sedadiel priamo z neho nezložíte, pričom po sklopení nezostanú celkom v rovine. Spolu s podlahou však aspoň netvoria žiaden schodík.

Dostatočne rýchly a zároveň úsporný

Na zadnej časti testovaného automobilu bolo možné vidieť štítok TDI quattro, ktorý prezrádzal pohon všetkých kolies a príslušnosť k naftovej rodine. Pod kapotou sa skrýval dvojlitrový štvorvalec. Šlo o známy variant agregátu, ktorý poskytuje maximálny výkon 140 kW (190 k) a krútiaci moment 400 Nm. Doplnený bol sedemstupňovou dvojspojkou prezývanou v Audi menom S tronic.

Najslabší naftový motor vozidlu dynamicky úplne postačuje 39 fotografií v galérii Najslabší naftový motor vozidlu dynamicky úplne postačuje

Turbodiesel síce spolu s rovnako silným zážihovým motorom tvorí základ ponuky, no dynamicky mu niet čo vyčítať. Liftback dokáže v tejto konfigurácii rozcválať na stovku za 7,4 sekundy. Pohonná jednotka pružne zrýchľuje v širokom rozmedzí otáčok, rýchlo pracujúca prevodovka pritom prispieva k ich optimalizácii. Dobre reaguje aj na povely pádiel pod volantom. Nepáčila sa nám opačná orientácia manuálneho radenia na hlavnom voliči a kritiku si zaslúži aj občasná nerozhodnosť dvojspojky.

Vznetový štvorvalec je výborne odhlučnený. Okrem akustickej stránky ho možno pochváliť aj za spotrebu nafty, ktorú drží v príjemných mantineloch. Najvyšším priemerom bolo 6,7 l/100 km nameraných v meste. Pri diaľničných presunoch si diesel pýtal o rovný liter menej, čo je vzhľadom na parametre pekné číslo. Na okresných cestách sa dokázal tesne zmestiť pod päť litrov.

Na devätnásťpalcových diskoch je pruženie občas trochu tvrdé 39 fotografií v galérii Na devätnásťpalcových diskoch je pruženie občas trochu tvrdé

S naftovým dvojlitrom teda liftback dokáže jazdiť celkom úsporne, no v prípade potreby vie byť aj dostatočne rýchly. Svižné prejazdy zákrut mu nie sú cudzie. Pod plynom ponúka veľkú porciu neutrality, ktorá na limite prechádza do čitateľnej nedotáčavosti. Na ceste pôsobí Audi pomerne agilne. Vďačí za to tuhšie nastavenému podvozku, ktorý ponúka dobré vedenie stopy. Treba však rátať s horším filtrovaním nerovností. S devätnásťpalcovými kolesami je pruženie občas trochu tvrdé a nerovnosti ohlasuje aj akusticky.

Opcie pridali takmer dvadsaťtisíc eur

Na slovenskom trhu sa Audi A5 predáva od 39 500 eur, pričom táto cena platí zhodne pre dvojdverový i päťdverový model s pevnou strechou. Skrýva sa za ňou dvojlitrový benzínový motor poháňajúci predné kolesá skrz šesťstupňový manuál. V našom prípade šlo o verziu Sport s naftovým srdcom, automatom i pohonom quattro, pri tejto kombinácii je minimálna cena 48 650 eur.

Najväčším príplatkovým prvkom bol multimediálny systém MMI 39 fotografií v galérii Najväčším príplatkovým prvkom bol multimediálny systém MMI

Testované vozidlo disponovalo plejádou príplatkových opcií, ktoré pridali takmer ďalších dvadsaťtisíc. Pod finálnu cenu 67 625 eur sa v najväčšej miere podpísali svetlomety LED Matrix, exteriérový balík S-Line, devätnásťpalcové disky kolies, systém MMI s navigáciou, či viacpoložkové balíky obsahujúce okrem iného trojzónovú klímu, bezkľúčové rozhranie a adaptívny tempomat.

Veľké emócie v nás liftback nevzbudil

Audi A5 druhej generácie možno označiť za výborné auto. Sportback má výborne spracovaný interiér s dostatkom miesta pre štyroch dospelých pasažierov, bohaté technologické vybavenie i slušný batožinový priestor ťažiaci z praktických riešení a veľkého vstupného otvoru. S naftovým dvojlitrom dokáže byť vozidlo príjemne svižné a zároveň dosahovať pekné čísla spotreby. Jazdné vlastnosti sú na dobrej úrovni. Pruženie je síce trochu tuhšie, no inak mu veľmi niet čo vytknúť.

Audi A5 Sportback stojí zhruba o tritisíc eur viac než sedan A4 39 fotografií v galérii Audi A5 Sportback stojí zhruba o tritisíc eur viac než sedan A4

Napriek kvalitám nemeckého liftbacku máme pocit, že zostáva v tieni originálu. Veľké emócie v nás totiž nevzbudil. Druhá generácia prináša modernejšie technológie, lepšie motory i podvozok, no nejde o dizajnovú bombu ako v minulosti. Pritom práve vzhľad bol hlavným dôvodom uprednostnenia pred sedanom A4. Dnes je exteriér všednejší a zhruba trojtisícový príplatok už akosi nemá také opodstatnenie ako pri predchodcovi.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
1 968 cm3
Max. výkon
140 kW/190 k
pri otáčkach
3 800-4 200/min
Max. krútiaci moment
400 Nm
pri otáčkach
1 750-3 000/min
Palivo
nafta
Pohon
všetky kolesá
Prevodovka
7-stupňová dvojspojková
Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
4 733 mm
Šírka
1 843 mm
Výška
1 386 mm
Rázvor náprav
2 824 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 600 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 675 kg
Užitočná hmotnosť
585 kg
Celková hmotnosť
2 185 kg
Objem batožinového priestoru
480 l
Objem palivovej nádrže
58 l
Jazdné výkony
Max. rýchlosť
235 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
7,4 s
Spotreba
Mesto - normovaná
5,3 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
4,4 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
4,7 l/100 km
Mesto - počas testu
6,7 l/100 km
Diaľnica - počas testu
5,7 l/100 km
Vidiek - počas testu
4,9 l/100 km
Emisie
Emisie CO2 kombinované
124 g/km
Emisná norma
Euro 6
Štandardné cenníkové ceny s DPH
Základná cena modelu
od 39 500 €
Základná cena verzie
od 48 650 €
Cena testovaného exemplára
67 625 €

Najnovšie články
BAC Mono: Cestné formuly na ostrove Man

Lamborghini má techniku bez zmien a kompletne novú karosériu, ktorou Okuyama vzdáva hold Marcellovi Gandinimu.

Kode 0 je Aventador s nádychom 70. rokov

V drobnom Luxembursku nastúpi do služby dvojica elektromobilov, ktoré sa majú využívať najmä diaľnici počas minimálne dvoch rokov.

Tesla Model S opäť v policajnom mundúre

Repliky slávnych superšportov nie sú na automobilovom trhu ničím výnimočným. Väčšinou ide o diela, ktoré sú od originálu doslova na nerozoznanie. Tentokrát...

Jazdené Bugatti Veyron? Stojí menej než tisícku

Honosný koncept prichádza v otvorenej verzii, ktorá má strechu zo špeciálnej tkaniny a jej pohon zabezpečuje štvorica elektromotorov.

Maybach: Najluxusnejší kabriolet sveta?

Vydať chýbajúce stavebné povolenia k pozemkom pod obchvat pomohla štátu novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb...

Práce na obchvate BA sa čoskoro začnú

Špičková verzia nemeckého vozidla vyššej strednej triedy má štylistiku, ktorá sa ubrala klasickou cestou. Po novom budú poháňané všetky kolesá.

BMW M5: Únik fotiek tesne pred debutom
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×