Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Citroën C-Elysée: Povinná jazda

Francúzsky sedan pôsobí hodnotnejšie než predchodca a má rozšírené vybavenie. No naďalej ho možno označiť za lacný automobil.
34 13 príspevkov 26.07.2017 / Marek Pokrývka

V priebehu roka 2012 vybalil koncern PSA postupne dva kompaktné automobily, ktoré okamžite zaujali svojou dostupnosťou. Jednoducho navrhnuté sedany sa dobre ujali na mnohých trhoch. Od ich uvedenia však už uplynul poriadne dlhý čas a facelift bol viac-menej nutnosťou. Vlani ho preto obaja súrodenci absolvovali: najprv Citroën C-Elysée a následne Peugeot 301.

Citroën C-Elysée sme si vyskúšali vo verzii Shine PureTech 82 34 fotografií v galérii Citroën C-Elysée sme si vyskúšali vo verzii Shine PureTech 82 Zdroj: Marek Pokrývka

Dvojčatá prešli obdobným súborom zmien, s ktorým sme sa naživo zoznámili pri teste prvého spomínaného typu. Lacný francúzsky sedan sme si vyskúšali v trochu protichodnej verzii. Mala totiž základný motor, no vyššie vybavenie Shine doplnené takmer všetkými možnými opciami.

Hodnotnejšie pôsobí aj vďaka displeju

Ako sme mohli vidieť už pri vlaňajšej premiére, Citroën žiadne radikálne dizajnové rezy počas modernizácie nerobil. Vozidlo možno spoznať na prvý pohľad. V porovnaní s predchodcom pôsobí hodnotnejšie, v čom majú prsty upravené svetlomety s tmavým pozadím či nárazník obsahujúci LED pásiky olemované pochrómovaným dielcom. Prispeli tiež koncové svetlá s trojrozmernou architektúrou pripomínajúcou hatchback C3.

Zadná časť sa takmer nezmenila, výnimkou je grafika svetiel 34 fotografií v galérii Zadná časť sa takmer nezmenila, výnimkou je grafika svetiel Zdroj: Marek Pokrývka

O niečo lepší dojem v nás zanechal aj interiér C-Elysée. Jeho základné stavebné kamene síce zostali na svojom mieste a okná sa teda stále otvárajú na centrálnom tuneli, no zopár drobností sa zmenilo. Napríklad hlavové opierky vzadu. Namiesto dvojice zapustených kusov čalúnenia je nad sedadlami trojica samostatných dielcov. Sú pohodlnejšie a zároveň bezpečnejšie v prípade nárazu.

Najviditeľnejším prínosom faceliftu je sedempalcový centrálny displej, ktorý vybavenie Shine obsahuje štandardne. Skrýva sa za ním multimediálny systém známy z iných vozidiel značky. Ponúka všetky očakávané funkcie, na želanie možno jeho prostredníctvom ovládať aj navigačné rozhranie. V našom prípade absentovalo. No prítomná bola zadná kamera, ktorá doplnila ultrazvukové senzory v zadnej časti karosérie. Hviezdnu kvalitu obrazu však od nej očakávať netreba.

Vo vyššom vybavení má sedan sedempalcový centrálny displej 34 fotografií v galérii Vo vyššom vybavení má sedan sedempalcový centrálny displej Zdroj: Marek Pokrývka

V ponuke vybavenia by sme ešte privítali predné parkovacie senzory, no inak v zozname nič zásadné nechýba. Na palube bolo aj vyhrievanie predných sedadiel. Testovaný model mal síce látkovo-kožené čalúnenie, no materiály napriek tomu prezrádzali príslušnosť k nižšej sorte automobilového trhu. Prekážala nám aj absencia odkladacieho priestoru vhodného na mobilný telefón.

Základný motor a komfortný podvozok

Facelift nijak zásadne neovplyvnil technickú stránku. Pod kapotou testovaného vozidla pracoval dobre známy benzínový trojvalec, ktorý zastáva rolu základného motora. Jeho označenie PureTech 82 naznačuje zachovanie parametrov. Maximálny výkon 60 kW (82 k) a krútiaci moment 117 Nm spracúva výhradne päťstupňová mechanická prevodovka a posiela ich na predné kolesá.

Benzínový trojvalec rozhýbe C-Elysée na stovku za 12,9 sekundy 34 fotografií v galérii Benzínový trojvalec rozhýbe C-Elysée na stovku za 12,9 sekundy Zdroj: Marek Pokrývka

Kompaktný sedan s týmto atmosférickým srdcom zrýchli na stovku za 12,9 sekundy a dosiahne najvyššie tempo 168 km/h. Nejde o žiadne hviezdne hodnoty. Pri väčšom zaťažení sa pohonná jednotka poľahky zadýcha a predbiehanie si pri nej treba dobre rozmyslieť. V prípade obsadenia iba vodičom je to lepšie. Elán motora síce krotia dlhé prevody, no v meste je akceptovateľný.

Počas hľadania maximálnej sily treba rátať s náležitým koncertom, v dnešnej dobe patrí tento agregát k tým hlučnejším. Pri ustálenej rýchlosti však jeho trojvalcový chod veľmi nepočuť. Na diaľnici síce pracuje až pri 4 000 otáčkach, no viac než motor sa ozýva aerodynamický hluk. Autostrády znamenajú aj najväčší apetít. S trojvalcom sme sa len tesne zmestili pod sedem litrov, na okresných cestách dosiahol rovných päť. Najviac sa nám páčila pekná mestská spotreba na úrovni 6,2 l/100 km.

Testované vozidlo stálo na príplatkových šestnásťpalcových diskoch 34 fotografií v galérii Testované vozidlo stálo na príplatkových šestnásťpalcových diskoch Zdroj: Marek Pokrývka

Ani podvozok facelift nijak zásadne neovplyvnil. Jeho hlavnou devízou naďalej zostáva pohodlie, na šestnásťpalcových kolesách pekne filtruje väčšinu nerovností slovenských ciest. Jeho komfortný charakter rozhodí len búchanie na väčších defektoch asfaltu. Druhou stránkou sú jazdné vlastnosti, v tomto smere netreba od konštrukčne jednoduchého vozidla čakať žiadne zázraky.

Uvádzacia cena magických 9 990 eur

Spomínané vylepšenia nijak zásadne neovplyvnili finančnú politiku francúzskeho výrobcu, C-Elysée možno naďalej označiť za lacný automobil. V tuzemských obchodoch je jeho uvádzacia cena magických 9 990 eur. Táto cifra platí pre benzínový trojvalec a vybavenie Feel, pričom je výsledkom celoplošnej zľavy vo výške troch stoviek. Nami skúšaná úroveň Shine stojí presne o tisícku viac.

Za parkovaciu kameru si treba priplatiť aj pri vyššej úrovni Shine 34 fotografií v galérii Za parkovaciu kameru si treba priplatiť aj pri vyššej úrovni Shine Zdroj: Marek Pokrývka

K danej čiastke možno prihodiť ešte niekoľko príplatkov. Ich zoznam nie je dlhý a ceny nedosahujú závratnú výšku. Vďaka tomu stál testovaný Citroën stále rozumných 13 140 eur. Okrem navigácie mu pritom nechýbalo prakticky nič, spomedzi ponúkaných opcií mal zvolené šestnásťpalcové disky kolies, čalúnenie kombinujúce kožu s látkou, alarm, parkovaciu kameru či metalízu.

Dobieha trendy modernej doby

Citroën C-Elysée mnohých zákazníkov zaujal, čo dokumentujú predajné štatistiky. Napriek úspešnému trhovému pôsobeniu však bol vlani na jeho facelift najvyšší čas. Pre francúzsky sedan to bola viac-menej povinná jazda, ktorou dobieha trendy modernej doby. Napríklad farebný dotykový displej so slušným rozlíšením už totiž dnes nájdeme aj v automobiloch najnižších tried.

Kompaktný sedan má po facelifte najmä širšiu ponuku vybavenia 34 fotografií v galérii Kompaktný sedan má po facelifte najmä širšiu ponuku vybavenia Zdroj: Marek Pokrývka

S ohľadom na kategóriu nemožno vybaveniu tohto vozidla nič zásadné vyčítať. Materiálmi síce stále prezrádza svoje zaradenie a napríklad absenciou miesta na telefón iste nepoteší, no aspoň zadné opierky hláv už spĺňajú dnešné štandardy. Základný motor je akceptovateľný. Ktovieaký elán nemá, no odvďačí sa peknou spotrebou. Pozitívom je tiež jeho obstarávacia cena. Ako ukazuje testované vozidlo, s týmto agregátom stojí aj pri takmer plnej výbave len 13-tisíc eur.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
R3
Zdvihový objem
1 199 cm3
Max. výkon
60 kW/82 k
pri otáčkach
5 750/min
Max. krútiaci moment
117 Nm
pri otáčkach
2 750/min
Palivo
benzín
Pohon
predné kolesá
Prevodovka
5-stupňová manuálna
Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
4 419 mm
Šírka
1 748 mm
Výška
1 466 mm
Rázvor náprav
2 652 kg
Pohotovostná hmotnosť
1 082 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 157 kg
Užitočná hmotnosť
388 kg
Celková hmotnosť
1 470 kg
Objem batožinového priestoru
506 l
Objem palivovej nádrže
50 l
Jazdné výkony
Max. rýchlosť
168 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
12,9 s
Spotreba
Mesto - normovaná
5,8 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
4,1 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
4,8 l/100 km
Mesto - počas testu
6,2 l/100 km
Diaľnica - počas testu
6,9 l/100 km
Vidiek - počas testu
5,0 l/100 km
Emisie
Emisie CO2 kombinované
110 g/km
Emisná norma
Euro 6
Štandardné cenníkové ceny s DPH
Základná cena modelu
od 10 290 €
Základná cena verzie
od 11 290 €
Cena testovaného exemplára
13 140 €

Najnovšie články
Audi A7 ide po stopách vlajkovej lode

Už začiatkom októbra sa zistilo, že finálne kontroly vozidiel robili v niektorých prípadoch inšpektori bez osvedčenia. Teraz sa problém ešte rozšíril...

Nissan pozastaví výrobu áut pre japonský trh

Americký tuner naznačuje, že jeho Venom F5 možno dosiahne 300 míľ za hodinu. Hyperšport bude mať premiéru na výstave SEMA.

Hennessey opäť vyzýva Bugatti na duel

Severský automobil vhodne kombinuje eleganciu s imidžom zálesáka a ponúka dobrú priechodnosť terénom len s časťou nevýhod triedy SUV.

Test Volvo V90 CC: Luxusný kompromis

Z jednotlivých štátov výrazne klesol najmä predaj vo Veľkej Británii, a to o 9,3 %. Klesol aj predaj v Nemecku (3,3 %).

Predaj áut v Európskej únii v septembri klesol

V dnešnom svete už Subaru WRX STi pôsobí ako vystrihnuté z inej dimenzie. Je drsné, tvrdé a extrém z neho cítiť na každom centimetri jazdy. Z tohto auta môžete...

Test Subaru WRX STi: Auto z inej galaxie

Nový typ GL6 má charakteristický dizajn a interiérovú konfiguráciu 2+2+2. Podľa zákulisných zdrojov stojí na rovnakej technike ako Opel Zafira.

Buick predstavil druhé MPV pre Čínu
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×