Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Mercedes-Benz S 560: Zabudnite na pedále

PRVÁ JAZDA Na vrchole bežnej ponuky značky Mercedes-Benz stojí legendárna limuzína s jednoduchým označením. Trieda S nedávno prešla modernizáciou a my sme už mali možnosť vyskúšať si ju na vlastnej koži.
38 27 príspevkov 25.07.2017 / Filip Kadlečík

Veľa pracovných povinností pri presunoch na rôznorodé stretnutia, vôľa cestovať v absolútnom komforte, obdiv voči histórii značky Mercedes-Benz, ba dokonca aj jednoduchá túžba po vyjadrení majetkových pomerov. To sú len niektoré z mnohých dôvodov, kvôli ktorým sa možno rozhodnúť pre kúpu triedy S. Zaručené je však jedno. Za svoje peniaze by ste vždy mali dostať poriadny kus auta.

S-Klasse si drží svoje štandardy, jej dizajn rozhodne nie je šokujúci či príliš výrazný, vyznáva skôr eleganciu a reprezentatívnosť 38 fotografií v galérii S-Klasse si drží svoje štandardy, jej dizajn rozhodne nie je šokujúci či príliš výrazný, vyznáva skôr eleganciu a reprezentatívnosť Zdroj: Mercedes-Benz

My sme sa počas prvého zoznámenia s modernizovaným S-kom rozhodli preveriť, či to platí aj v dnešnej dobe a ako dobre vám auto za desaťtisíce, ba niekedy aj státisíce eur, dokáže splniť všetky vaše želania a očakávania. Za týmto účelom sme strávili hodiny za volantom variantu S 560 4Matic. Cestu sme si ale samozrejme užili aj zo zadného “prezidentského” kresla.

Reprezentatívna elegancia

Z hľadiska dizajnu modernizácia nepriniesla revolučné zmeny. Korekcie sa výraznejšie prejavili v podstate len na čelnej maske a svetlometoch s technológiou Multibeam LED. Trieda S si tak stále zachováva pomerne jednoduché a nadčasové línie, ktoré neurazia, ale ani výraznejšie neuchvátia.

Predná časť dostala odlišnú čelnú masku, okrem nej sa zmenila architektúra predných Multibeam LED svetlometov 38 fotografií v galérii Predná časť dostala odlišnú čelnú masku, okrem nej sa zmenila architektúra predných Multibeam LED svetlometov Zdroj: Mercedes-Benz

Ide jednoducho o automobil určený na reprezentatívne účely, ktorý ma byť elegantný. Jeho úlohou rozhodne nie je kričať do sveta “Pozri sa na mňa, práve prechádzam!” a za túto vlastnosť má u nás plusový bod. S-ko je totiž vozidlo, ktoré sa nemusí na nič hrať.

Mimochodom, viete ako od seba vzájomne už z diaľky rozpoznáte aktuálne modely triedy C, E a S? Jednoducho. Najmenší z rodiny má v predných svetlometoch jednu diódovú trubicu, väčší zasa dve a kráľ Mercedesu dostal tri. Okrem estetickej funkcie teda spĺňajú aj úlohu jednoznačného identifikátora.

Technologická vyspelosť

Dalo by sa čakať, že opis interiéru triedy S sa bude týkať predovšetkým kvalitného remeselného spracovania drahých a luxusných materiálov, dizajnu palubnej dosky či celkového komfortu v kabíne. Preto treba hneď na začiatok povedať, že všetky tieto očakávania S-ko spĺňa do bodky a najväčší skok vpred v porovnaní s dosluhujúcou verziou predstavuje technologický pokrok.

Mercedes-Benz S 560 4MATIC Designo 38 fotografií v galérii Mercedes-Benz S 560 4MATIC Designo Zdroj: Mercedes-Benz

Ten je badateľný ihneď po usadnutí za volant. Hlavný pracovný nástroj vodiča totiž po vzore “mladšej” triedy E dostal dotykové ovládače, s ktorými sa už po niekoľkých kilometroch pracuje maximálne intuitívne. Za jednu z najväčších predností S-ka z pohľadu vodiča považujeme fakt, že na akúkoľvek prácu s infotainmentom vám stačí práve nová dotyková plôška.

Všetko je veľmi logické. Ľavou z nich ovládate digitálnu prístrojovú dosku a jej funkcie, pravou zasa centrálny displej informačno-zábavného systému. Tie sú opticky prepojené - zobrazovacie jednotky sú vsadené do jedného spoločného panelu, ktorý sa tiahne pred vodičom a čiastočne i spolujazdcom.

Všetky funkcie tempomatu sa ovládajú na ľavej strane volantu, všimnúť si môžete aj malú čiernu dotykovú plôšku - pomocou nej zasa pracujete s prístrojovou doskou 38 fotografií v galérii Všetky funkcie tempomatu sa ovládajú na ľavej strane volantu, všimnúť si môžete aj malú čiernu dotykovú plôšku - pomocou nej zasa pracujete s prístrojovou doskou Zdroj: Mercedes-Benz

Oceňujeme, že po omladení sa z neho stratili nepekné a zastaralé hardvérové tlačidlá. Tu nám totiž rozhodne nechýbajú. Ak by ste sa od šoférovania nechceli rozptyľovať vôbec, trieda S vám to umožní. Systém Linguatronic, čiže akési hlasové rozhranie medzi vodičom a vozidlom, rozpoznáva už 450 príkazov.

Pre vodiča aj prezidenta

Veľmi oceňujeme, že 560S je autom, ktoré je rozmaznáva nielen posádku, ale aj samotného vodiča. V rámci príplatkového balíčka Energizing Comfort si je možné vybrať z rôznych nastavení auta také, ktoré vás zrelaxuje, poprípade nabudí na ďalšiu cestu. V praxi to znamená unikátnu súhru klimatizácie, podsvietenia, vôní či druhu masáže.

Interiér S-Klasse patrí jednoznačne k najkrajším, aké dnes možno v sériových vozidlách nájsť - jeho výhodou je, že 38 fotografií v galérii Interiér S-Klasse patrí jednoznačne k najkrajším, aké dnes možno v sériových vozidlách nájsť - jeho výhodou je, že "myslí" aj na vodiča Zdroj: Mercedes-Benz

Aj ako šofér sa v tomto vozidle cítite skôr ako veľavážený hosť, nie človek za volantom, resp. v práci. K tomu prispieva aj vynikajúco zvládnutá ergonómia. Na vykonávanie tých istých činností môžete použiť rôzne ovládače podľa svojich osobných preferencií. Napríklad spomínané plôšky na volante výborne supluje dotyková konzola umiestnená na stredovom tuneli. Taktiež ide o riešenie, ktoré poznáme už z triedy E.

Test Mercedes E220d: Demonštrácia pokroku

Aktuálny Mercedes-Benz triedy E sme už vyskúšali v dvoch nadupaných verziách. Do tela sme dali variantu E350d i E400. Tentokrát prišiel rad na umiernenejšie, no podstatne praktickejšie kombi...

Ak vás má niečo dostať spoza volantu tejto luxusnej vlajkovej lode, tak to rozhodne nebude vidina sedadla spolujazdca, ale skôr jedného z kresiel v druhom rade. Tam S-ko komfortom pokojne uspokojí aj prezidenta. Po usadnutí sa môžete rozhodnúť, či si prajete sedieť vzpriamene, alebo by ste si radšej vystreli nohy. Funkcia Energizing Comfort je samozrejme dostupná aj vzadu.

Len zanedbateľné nedostatky

To isté platí napríklad o obrazovke infotainmentu, ktorú ovládate diaľkovým ovládačom. Ten považujeme za jednu z najväčších slabín faceliftu triedy S. Škoda, že sa už Mercedes-Benz nerozhodol prejsť na riešenie s odnímateľným dotykovým ovládačom. Problémom klasického “diaľkového” je totiž fakt, že si ho reálne počas jazdy v podstate nemáte kam odložiť.

Takýto pohľad sa vám naskytne po nasadnutí na zadné kreslo triedy S - sedadlo spolujazdca sa dá sklopiť ešte viac a vy si potom na neho môžete vyložiť nohy 38 fotografií v galérii Takýto pohľad sa vám naskytne po nasadnutí na zadné kreslo triedy S - sedadlo spolujazdca sa dá sklopiť ešte viac a vy si potom na neho môžete vyložiť nohy Zdroj: Mercedes-Benz

Na jeho tradičné miesto si totiž s najväčšou pravdepodobnosťou položíte smartfón. Ďalší z drobných nedostatkov je rozkladací stolík, ktorý sa bez problémov zvládne vyrovnať snáď len s najľahšími ultrabookmi. Niežeby nezvládol vyššiu hmotnosť, jeho vyhotovenie je príkladné, na používanie s notebookom bežných rozmerov je však trochu malý a počítaču nezaručuje dostatočnú stabilitu.

Práca s notebookom, ktorý nemá práve drobné rozmery, nebola úplne pohodlná - stolík mu neposkytoval dostatočnú stabilitu 38 fotografií v galérii Práca s notebookom, ktorý nemá práve drobné rozmery, nebola úplne pohodlná - stolík mu neposkytoval dostatočnú stabilitu Zdroj: Mercedes-Benz

Napríklad také Lenovo T420 (ktoré už ale samozrejme má svoj vek) sa po ňom v zákrutách šmýkalo ostošesť a práca s ním rozhodne nebola pohodlná. Na diaľnici však tento problém zmizne kvôli menšiemu uhlu zákrut - my sme jazdili najmä po okreskách. Okrem toho triede S z hľadiska interiéru nemožno vyčítať prakticky nič. Disponuje najmodernejšími technológiami, pôsobivým dizajnom, obdivuhodným spracovaním a skutočne kvalitnými materiálmi. V tomto ohľade nás jednoznačne nesklamala.

Zabudnite na pedále

Aj keď jazda okreskami nebola úplne stvorená na prácu s notebookom, rozhodne sa hodila na otestovanie najnovších či vylepšených funkcií S-ka. Ako prvú treba zodpovedať otázku, ktorú nám okrem iného aj na našom Facebooku kládli naši čitatelia. Dokáže trieda S po facelifte jazdiť autonómne?

S-ko rozpoznáte od menších modelov už z diaľky podľa troch trubíc LED denného svietenia 38 fotografií v galérii S-ko rozpoznáte od menších modelov už z diaľky podľa troch trubíc LED denného svietenia Zdroj: Mercedes-Benz

Rozhodne nie. Je však tomu opäť o krok bližšie. Pokiaľ ide o autonómne sledovanie jazdných pruhov, na diaľnici sa na rodáka zo Stuttgartu môžete spoľahnúť. Nie však takým spôsobom, že si za volantom začnete čítať noviny a nebudete sa venovať riadeniu. Rozhodne vám však zvládne zachrániť krk, ak dostanete mikrospánok či náhlu nevoľnosť.

V prípade, že nereagujete na výzvu “Položte svoje ruky späť na volant”, automobil rozsvieti výstražné signálne svetlá a pomaly zastaví na krajnici. Tento manéver zvládne za dobrých podmienok aj na okresných cestách.

Pri jazde okresnými cestami sa pedálov netreba chytiť aj desiatky kilometrov 38 fotografií v galérii Pri jazde okresnými cestami sa pedálov netreba chytiť aj desiatky kilometrov Zdroj: Mercedes-Benz

Tam však najviac vynikne perfektná novinka adaptívneho tempomatu Distronic. Ide o schopnosť neustále čítať detailné mapové podklady, zároveň zohľadňovať vaše smerovanie na základe údajov z GPS a následne prispôsobovať rýchlosť vhodnú na prejazd najbližšej zákruty či križovatky. Táto vychytávka funguje naozaj vynikajúco.

Bežne sa nám stalo, že sme sa žiadneho z pedálov nemuseli dotknúť aj 15 kilometrov, nezávisle od toho, či pred nami išlo iné vozidlo, alebo sme na ceste boli sami. S prehľadom prejde aj obcami. Rýchlosť totiž okrem iného koriguje aj podľa dopravných značiek. Za fungovanie tejto novinky dávame pred Mercedesom klobúk dole.

Ak vám nevyhovujú ovládače na volante, bez problémov môžete použiť tieto - spájajú klasický hardvérový prístup s dotykovým 38 fotografií v galérii Ak vám nevyhovujú ovládače na volante, bez problémov môžete použiť tieto - spájajú klasický hardvérový prístup s dotykovým Zdroj: Mercedes-Benz

Jej jediným problémom je fakt, že jej človek musí veriť. Občas totiž môžete mať pocit, že automobil do zákruty ide o niečo málo rýchlejšie, ako by bolo vhodné, napriek tomu ňou ale prejde úplne suverénne. To sa však stávalo najmä na kruhových objazdoch, ktoré môžu byť pre systém komplikovanejšie.

Test Mercedes E400: Svalovec v smokingu

Preverili sme konzervatívne pôsobiacu limuzínu triedy E so slušnou náložou pod kapotou: silným šesťvalcom poháňajúcim obe nápravy.

Ak by ste mali o Mercedes-Benz triedy S záujem, určite odporúčame vyskúšať si demonštráciu schopností jeho bezpečnostných asistentov. Kolízii s vozidlom, ktoré vám nedá prednosť pri výjazde z cesty nižšej triedy, sa bezpečne vyhne aj pri rýchlosti 110 km/h. Rovnako efektívne brzdí autonómne aj pred chodcami. Po tejto skúsenosti budete rozhodne schopnostiam S-ka veriť.

Mamutia sila a absolútne žehlenie

Pod dlhou prednou kapotou limuzíny s označením S 560 pracuje 4,0-litrový vidlicový osemvalec naladený na výkon 345 kW (469 k) a krútiaci moment 700 Nm. Spriahnutý je s deväťstupňovou samočinnou prevodovkou, cez ktorú krútiaci moment permanentne smeruje na všetky štyri kolesá, pričom 55% z neho sa dostáva k zadnej dvojici.

Klenotom S 560 je štvorlitrový osemvalec s mamutím výkonom a krútiacim momentom 38 fotografií v galérii Klenotom S 560 je štvorlitrový osemvalec s mamutím výkonom a krútiacim momentom Zdroj: Mercedes-Benz

Jazda s takto konfigurovaným automobilom sa dá označiť za bezstarostnú. Či už idete rýchlosťou 50 km/h alebo 210 km/h, S 560 s tým nemá problém a osem valcov si pred vami spokojne pradie. Mohutný výkon je citeľný po každom zošliapnutí plynového pedála a napriek hmotnosti presahujúcej dve tony sa na nedostatok dynamiky sťažovať nemožno.

Vynikajúcemu osemvalcu sekunduje snáď ešte lepší podvozok. Funkcia Magic Body Control, ktorá bola prítomná aj v dosluhujúcej verzii, má vylepšený hardvér. Vďaka tomu teraz dokáže doslova čítať vozovku pred vami až do rýchlosti 180 km/h a automaticky prispôsobí tlmenie tak, aby čo najlepšie zvládlo prichádzajúcu nerovnosť. Výsledkom je absolútne žehlenie nerovností.

Plne digitálna prístrojovka ponúka množstvo grafických zobrazení i funkcií, nám sa najviac páčilo to s navigáciou 38 fotografií v galérii Plne digitálna prístrojovka ponúka množstvo grafických zobrazení i funkcií, nám sa najviac páčilo to s navigáciou Zdroj: Mercedes-Benz

Komfort podčiarkuje aj schopnosť vyrovnávania karosérie o 2,65°. Premietnuté do praxe - v prudšej zákrute či pri vyšších rýchlostiach na vás pôsobí podstatne menšia odstredivá sila. Aj keď S-Klasse je už len zo svojej podstaty mäkkou a plavnou loďou, veľmi rýchlo sa dokáže zmeniť na dynamický sedan.

Po prepnutí do športového režimu citeľne stvrdne nielen volant, ale najmä aj podvozok, ktorý sa snaží ešte výraznejšie eliminovať náklony karosérie. To, spolu so systémom 4Matic, prispieva k nečakanému gripu, ktorým S-ko disponuje. Dostať s ním šmyk napriek mamutej sile skutočne nie je jednoduché.

Najjagavejšia trojcípa hviezda

Trieda S sa po facelifte právom vracia na technologický vrchol stuttgartských vozidiel s trojcípou hviezdou na kapote. Chvíľu sa nad ňou v istých ohľadoch vynímala trieda E, tá je však po nástupe omladeného S-ka opäť na zaslúženej druhej pozícii. Vylepšenému systému Distronic jednoducho nedokáže konkurovať.

Počas medzinárodnej prezentácie sme jazdili na dvoch vozidlách - obidve boli verzie S 560 4MATIC Designo, líšili sa len farbami laku a interiéru 38 fotografií v galérii Počas medzinárodnej prezentácie sme jazdili na dvoch vozidlách - obidve boli verzie S 560 4MATIC Designo, líšili sa len farbami laku a interiéru Zdroj: Mercedes-Benz

Áno, trieda S zatiaľ ešte nie je autonómnym vozidlom v zmysle, aký si všetci predstavujeme, no hranice dnešnej sériovej výroby posunula vďaka vylepšeným asistentom o ďalší krok bližšie k tomuto cieľu. Pritom si zachováva všetok komfort a luxus, na ktorý sme pri nej zvyknutí.

Test Mercedes E400 Coupé: Zlatý klinec

Dvojdverový medveď je esenciou triedy GT. Vyzerá veľmi štýlovo, má luxusný interiér a pohodlný podvozok, no šesťvalec mu dáva dušu dravca.

Očakáva sa, že k prvým klientom by vynovená S-Klasse mala doraziť v najbližších mesiacoch, ceny by mali byť porovnateľné s aktuálnou ponukou. V budúcnosti by sme sa ešte radi pozreli na zúbok verziám S 450 a S 500, ktoré disponujú novými radovými šesťvalcami pracujúcimi s napätím 48 V. Práve to totiž v budúcnosti umožní ďalší rozvoj technológii. Ani S 560 s “klasickým” osemvalcom však za dnešnými štandardmi rozhodne nezaostávala.


Najnovšie články
VW: Tu sa bude vyrábať najdrahšie auto v SR

Montáž naznačuje obsah pripravovaných dielov, vidieť v nej môžeme exkluzívne autá, veľkolepé scenérie i neodmysliteľné šialenosti.

The Grand Tour: Druhá séria v plnom prúde

Vodiči majú v krízovej situácii viacero možností, ako upozorniť ostatných účastníkov premávky. Poznáte pravidlá, kedy môžete použiť klaksón? Slovenská polícia...

Polícia radí: Viete, kedy smiete použiť klaksón?

Bezpečnostná agentúra zverejnila početnú várku výsledkov svojich testov, v ktorej po prvýkrát udelila automobilu celkový výsledok 0 hviezdičiek.

Euro NCAP: Jedno vozidlo úplne pohorelo

Pri väčšine hybridných automobilov hrá prím predovšetkým ekológia a nízka spotreba paliva. V tomto prípade je však všetko naruby, s MINI Countryman S E All4 sa...

Test MINI Countryman: Hybrid na športovanie

Koncernový súrodenec typu Arona prichádza do slovenských obchodov so základnou cenou 16 840 eur, piatimi motormi a tromi úrovňami vybavenia.

Volkswagen uvádza do predaja malé SUV

Za prvých 11 mesiacov roka stúpol celkový odbyt vozidiel v Číne o 3,6 % na 25,8 milióna vozidiel, ukázali údaje CAAM.

Predaj áut v Číne vzrástol len mierne
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×