Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Najspoľahlivejšie autá: Je medzi nimi aj to vaše?

V mnohých nemeckých rebríčkov kvality vozidiel tradične vedú domáce značky. Iný pohľad na spoľahlivosť áut ponúka štúdia J.D. Power, kde v prvej desiatke jednoznačne dominujú ázijské značky.
3 105 príspevkov 21.07.2017 / Soňa Zverková

Kúpa automobilu patrí medzi najdrahšie investície v živote každého Slováka. To, že výber ojazdeného vozidla je stávka do lotérie, je jasné vari každému. No aj „funglovka“ môže mať svoje muchy, ktoré unikli kontrole kvality. Bezproblémové používanie auta v prvých troch rokoch od jeho zohráva veľkú úlohu v ochote motoristu kúpiť si ďalšie auto od rovnakej značky a zostať jej verným.

Ilustračná snímka 3 fotografie v galérii Ilustračná snímka Zdroj: dreamstime

Práve na toto obdobie sa vo svojej najnovšej štúdii zameriava konzultačná spoločnosť J.D. Power. Tentokrát sa zamerala na Nemecko, ktoré je našincom oveľa bližšie než USA či Veľká Británia. Štúdia sleduje problémy motoristov v priebehu 12 mesiacov počas prvého až tretieho roka vlastníctva vozidla. J.D. Power sleduje 177 závad v ôsmich kategóriách: exteriér/karoséria, jazdné skúsenosti, doplnky/ovládače/displeje (DOD), audio/komunikácia/zábava/navigácia (AKZN), sedadlá, kúrenie/ventilácia/klimatizácia (KVK), interiér, motor, prevodovka. Celkový index spoľahlivosti sa vypočítava z počtu problémov na 100 vozidiel (PP100), pričom platí: čím nižší index, tým vyššia kvalita.

Štúdia vznikla od februára do apríla tohto roka na základe ankety takmer 14 000 nemeckých motoristov. Otázky sa týkali vozidiel modelových ročníkov 2014 až 2016. Štúdia zohľadňuje aj pocitové problémy s konštrukciou vtedy, keď síce dané prvky fungujú správne, no motoristi mali ťažkosti s ich pochopením či používaním. Ako príklad možno uviesť príliš komplikované ovládače alebo ich neergonomické umiestnenie. Defekty alebo nefunkčnosť obvykle súvisí s úplným zlyhaním akéhokoľvek komponentu, prvku či dielu, napríklad, nevratným poškodením.

Jazdenka do 5 000 eur: 15 najžiadanejších u nás

Potrebujete jazdené auto za dobré peniaze? AUTO BILD prináša v spolupráci s portálom Autobazar.sk prehľad pätnástich najpopulárnejších jazdeniek na Slovensku s cenovkou pod 5 000 eur.

Nezávisle od toho, či ide o technickú chybu alebo len subjektívnu nespokojnosť, oboje negatívne ovplyvňujú vernosť motoristu k danej značke. Vodiči považujú obidve kategórie za veľmi dôležité. Zaujímavé zistenie, že tí, ktorí museli riešiť technický defekt, budú značke vernejší než motoristi, ktorí zažili pocitovú nespokojnosť s konštrukciou či ergonómiou. „Menšie ťažkosti, napríklad, vyšší hluk od podvozku, vyššia spotreba či opotrebované čalúnenie alebo materiály, sa pri návšteve servisu nedajú ľahko odstrániť a motoristi s nimi žiť. V takom prípade je oveľa pravdepodobnejšie, že si túto značku v budúcnosti nekúpia,“ povedal Mark Lendrich, riaditeľ výskumu J.D. Power.

Jedným z dôležitých kritérií pri kúpe auta je spotreba. Sťažnosti na to, že spotreba výrazne prekračuje údaj výrobcu, je druhým najčastejším spomínaným dôvodom nespokojnosti. Až 48 percent motoristov sa sťažovali práve na spotrebu, prekonala ju len vysoká kúpna cena (51 percent).

Rebríček automobilových značiek. Zdroj: J.D. Power 3 fotografie v galérii Rebríček automobilových značiek. Zdroj: J.D. Power Zdroj: J.D. Power

Celkový priemer všetkých vozidiel je 151 bodov, čo je výrazné zhoršenie oproti vlaňajším 127 bodov. Dôvodom je sčasti zhoršenie indexu spoľahlivosti v kategóriách motor a prevodovka a najhoršie dopadli prémiové modely, ktoré padli pod celkový priemer. „Prémiové značky majú viac technológií, prichádzajú s vysokou výbavou a ich majitelia najazdia ročne viac kilometrov. Preto je aj vyššia pravdepodobnosť, že sa vyskytnú nejaké problémy,“ vysvetlil Lendrich. „Nemusí teda ísť nevyhnutne o problém s kvalitou. No výrobcovia neustále pridávajú nové doplnky, preto by mali venovať väčšiu pozornosť problémom, ktoré uvádzajú súčasní majitelia.“

Ako si viedli značky?

Hoci ide o nemecký rebríček, prvej desiatke jasne dominujú ázijské značky, jediným domácim výrobcom je tu Opel na ôsmom mieste. Do Top 10 sa dostali len ďalšie tri značky mimo Ázie, a to Škoda (5. miesto), Peugeot (6. miesto) a Ford (10. miesto).

Víťazné vavríny si odnáša Kia so skóre 99 bodov, striebro získal Hyundai so 105 bodov a bronz Toyota so 109 bodov. Medzi modelmi v jednotlivých segmentoch zvíťazili Opel Adam, Toyota Yaris, Hyundai i30, Opel Insignia, Mercedes E a Kia Sportage. Aké sú vaše skúsenosti? Dajte nám vedieť v diskusii.

Zdroj: J.D. Power 3 fotografie v galérii Zdroj: J.D. Power Zdroj: J.D. Power


Najnovšie články
V Škode sa schyľuje k štrajku

Seat sa dnes chystá odhaliť viacero detailov o svojej novej značke. My sa na veľkej slávnosti zúčastníme naživo a zjavne tam nebude chýbať ani ostrá Cupra...

Prvá Cupra odhalená: 200-koňová Ibiza?

Od svojho príbuzného sa nemecký reprezentant odlišuje prednou časťou, lakovanými nárazníkmi, diskami kolies či volantom.

Opel Combo francúzske gény neskrýva

Toyota zvoláva desaťtisíce pickupov pre dva problémy, ktoré môžu mať pri nehode vážne dôsledky alebo dokonca nehodu spôsobiť.

Toyota zvoláva tisíce pickupov

Nabrúsené kupé ponesie prívlastok, ktorý v taliančine označuje pretekársku trať. Jeho tvary evidentne diktovalo prúdenie vzduchu.

Ferrari 488 Pista: Na okruhu ako doma

Elektromobil merajúci 5,11 metra má natiahnutú siluetu, obrovské kolesá a batériu s kapacitou 111 kWh. Stačiť má až na 665 kilometrov bez dobíjania.

Rodinu Volkswagen I.D. rozšíri liftback

Toyota pripravuje elektromotory, ktoré vyžadujú až o polovicu menej vzácnych kovov. Dôvodom sú obavy z nedostatku surovín, keďže automobilky rozširujú ponuku...

Toyota obmedzí vzácne kovy v e-autách
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×