Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Peugeot 3008 GT: Chcelo by to 4x4?

Vrchol ponuky dokáže svojich 180 konských síl dobre spracovať, no cenou sa dostáva do nebezpečného teritória.
41 35 príspevkov 19.07.2017 / Marek Pokrývka

Tohtoročné vyhlasovanie výsledkov ankety Auto roka prinieslo prekvapenie, historicky prvýkrát v ňom zvíťazil reprezentant kategórie SUV. Triumf reflektuje aktuálne trendy. Peugeot 3008 evidentne okrem odbornej poroty zaujal aj spotrebiteľov, necelý rok po štarte predaja možno na cestách stretnúť množstvo exemplárov. Jeden sme už podrobne preskúšali aj my.

Peugeot 3008 GT je vrcholom modelového radu 41 fotografií v galérii Peugeot 3008 GT je vrcholom modelového radu Zdroj: Marek Pokrývka

Nositeľa prestížneho ocenenia sme nedávno otestovali s 1,6-litrovým vznetovým motorom a šesťstupňovým automatom, teraz sme siahli po odlišnom vyhotovení. V redakčnej garáži sa objavila špička modelového radu nesúca štítok GT. Dostupná je s jedinou verziou techniky, kombináciou silného vznetového dvojlitra a samočinnej prevodovky. Čo to znamená v praxi?

Identifikačné štítky a špecifické čalúnenie

Od štandardných vyhotovení sa gé-téčko navonok neodlišuje nijak zásadne, úpravy nárazníkov či masky chladiča sa nekonali. Stopercentne identifikovať ho možno akurát podľa štítkov na predných blatníkoch a piatych dverách. Okrem toho sú jediným poznávacím znamenám dva pochrómované obdĺžniky v zadnom nárazníku, ktoré sa snažia imitovať integrované výfukové koncovky.

Zadný nárazník obsahuje imitáciu výfukových koncoviek 41 fotografií v galérii Zadný nárazník obsahuje imitáciu výfukových koncoviek Zdroj: Marek Pokrývka

V našom prípade vozidlo disponovalo dvojfarebnou karosériou kombinujúcou prevládajúcu sivozelenú metalízu s čiernou zadnou časťou. Na kontrast stavili aj osemnásťpalcové disky kolies s leštenými i tmavými plochami. Tieto prvky v základe nenájdete, no nie sú vyhradené ani verzii GT.

Test Peugeot 3008: Autu roka sme nič nedarovali

Peugeot 3008 rozvíril poriadnu vlnu diskusií, do ktorej horúci olej prilial aj zisk titulu Európske auto roka. Aké je francúzske SUV v skutočnosti? Zaobíde sa vôbec bez pohonu 4x4?

Pri pohľade dovnútra taktiež nemožno hovoriť o revolúcii. V spodnej časti volantu sa objavil štítok s označením, o niečo nižšie sú kovové pedále a opierka nohy. Špecifické je okrem toho iba čalúnenie. Ide o kombináciu kože so vzorovo prešívanou alcantarou, ktorá dáva vnútornému priestoru trochu luxusnej atmosféry. Použitie oranžovej nite však v našom prípade nie celkom ladilo so zovňajškom.

Sedadlá špičkovej verzie sú potiahnuté kožou a alcantarou 41 fotografií v galérii Sedadlá špičkovej verzie sú potiahnuté kožou a alcantarou Zdroj: Marek Pokrývka

Okrem malých špecifík vo vyhotovení sa vrcholná verzia vyznačuje najmä výbavou. Štandardne obsahuje takmer všetko dostupné: priplácať si netreba za LED svetlomety, bezkľúčový systém, navigačné rozhranie ani sústavu reproduktorov Focal. Všetko je v cene. Medzi príplatkami je napríklad panoramatická strecha, stovku treba doložiť aj za možnosť indukčného nabíjania telefónu.

Príjemne svižný, no športovec to nie je

Ako sme už spomínali v úvode testu, pri verzii GT je povinnosťou dvojlitrový turbodiesel doplnený automatom. Papierové parametre vyzerajú celkom sľubne. Motor dosahuje maximálny výkon 132 kW (180 k), pričom krútiaci moment vrcholí na rovných 400 Nm. Rovnako ako pri všetkých vyhotoveniach francúzskeho SUV putuje všetko na predné kolesá.

Dvojlitrový turbodiesel má slušný krútiaci moment 400 Nm 41 fotografií v galérii Dvojlitrový turbodiesel má slušný krútiaci moment 400 Nm Zdroj: Marek Pokrývka

Kombinácia relatívne silného srdca a pohonu jednej nápravy zaváňa problémami, chcelo by to teda systém 4x4? Reálne ani nie. Žiadne nekonečné kvílenie pneumatík sa nekoná, vznetový agregát dokáže svoju silu na asfalt dobre preniesť. V pohode sa pritom vyrovná aj s horšími trakčnými podmienkami. Francúzi venovali kopec času vyladeniu elektroniky a v praxi je to cítiť.

Peugeot 3008 je so špičkovým motorom príjemne svižný, na stovku mu stačí 8,9 sekundy. Subjektívne by sme tipovali ešte o niečo menej. No športovec to nie je, v čom má prsty aj občas vláčnejšie pracujúca prevodovka. Ani voľba dynamického módu to zásadne nezmení. Charakter práce techniky sa síce mierne upraví, no hádam najvýraznejšou zmenou je zosilnenie umelého zvuku z reproduktorov. Podvozka sa tento režim netýka. Už štandardne je kvalitne vyladený a stádo naftových koní dokáže skrotiť. S francúzskym SUV si tak možno užiť aj rýchlejšie prejazdy zákrut.

Elektronika dokáže silu naftového motora dobre zvládnuť 41 fotografií v galérii Elektronika dokáže silu naftového motora dobre zvládnuť Zdroj: Marek Pokrývka

Apetít špičkového motora bol podľa očakávania vyšší než v prípade súrodenca s objemom 1,6 litra, no nešlo o žiaden dramatický rozdiel. Mestský výsledok 7,1 l/100 km znamenal šesť deci navyše. Rovnaký odstup sme dosiahli na okresných cestách, kde si turbodiesel vypýtal 4,9 litra. Na diaľnici sa karta obrátila. Väčší agregát tu dosiahol 6,4-litrový priemer, bol teda o dva dieliky hospodárnejší.

Minimálnou čiastkou je 34 890 eur

V tuzemských obchodoch štartuje Peugeot 3008 tesne pod hranicou 20-tisíc. Vrcholné vyhotovenie však štandardne disponuje množstvom vybavenia, ktoré je pri ostatných modeloch za príplatok. Spolu so silným motorom to vysvetľuje výrazne vyššiu cenu. Minimálnou čiastkou je 34 890 eur, pričom hŕstka príplatkov dokáže túto cenu nafúknuť ešte o niečo viac.

Štandardné vybavenie vrcholnej verzie obsahuje aj navigáciu 41 fotografií v galérii Štandardné vybavenie vrcholnej verzie obsahuje aj navigáciu Zdroj: Marek Pokrývka

V našom prípade bolo zaškrtnutých zopár pomerne zásadných položiek. Napríklad za panoramatické strešné okno lemované diódami sa doplácalo 1 200 eur, balík elektrického nastavenia sedadiel doplnený masážou stál ešte o stovku viac. Dvojfarebné lakovanie vyšlo na ďalších 800 eur. Vo finále sa tak predajná suma prehupla cez 39-tisíc a dostala sa nebezpečne blízko štyridsiatke.

Cena modelu GT môže byť problémom

Špičkový variant Auta roka nás opäť presvedčil o jeho kvalitách. So silným naftovým motorom dokáže byť SUV pomerne svižné a systém 4x4 mu nijak zásadne nechýba. Vrchol ponuky dokáže svojich 180 konských síl dobre spracovať. Spotrebu pritom nemá nijak priepastne vyššiu než slabší 1,6-litrový agregát a nesklame ani svojimi jazdnými vlastnosťami.

Málo odlišností od štandardných variantov môže vadiť 41 fotografií v galérii Málo odlišností od štandardných variantov môže vadiť Zdroj: Marek Pokrývka

Problémom modelu GT môže byť cena, ktorou sa dostáva do nebezpečného teritória. S niekoľkými príplatkami stojí takmer dvojnásobok základnej čiastky. Medzi kompaktnými SUV za 40-tisíc eur je pritom pohon všetkých kolies viac-menej štandardom a potenciálnym zákazníkom môže vadiť aj málo odlišností od štandardných verzií. Individuálnejší vzhľad špičky portfólia by iste mnohí ocenili.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
1 997 cm3
Max. výkon
132 kW/180 k
pri otáčkach
3 750/min
Max. krútiaci moment
400 Nm
pri otáčkach
2 000/min
Palivo
nafta
Pohon
predné kolesá
Prevodovka
6-stupňová automatická
Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
4 447 mm
Šírka
1 841 mm
Výška
1 624 mm
Rázvor náprav
2 675 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 565 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 640 kg
Užitočná hmotnosť
525 kg
Celková hmotnosť
2 090 kg
Objem batožinového priestoru
520/1 482 l
Objem palivovej nádrže
53 l
Jazdné výkony
Max. rýchlosť
211 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
8,9 s
Spotreba
Mesto - normovaná
5,5 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
4,4 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
4,8 l/100 km
Mesto - počas testu
7,1 l/100 km
Diaľnica - počas testu
6,4 l/100 km
Vidiek - počas testu
4,9 l/100 km
Emisie
Emisie CO2 kombinované
124 g/km
Emisná norma
Euro 6
Štandardné cenníkové ceny s DPH
Základná cena modelu
od 19 990 €
Základná cena verzie
od 34 890 €
Cena testovaného exemplára
39 090 €

Najnovšie články
Audi A7 ide po stopách vlajkovej lode

Už začiatkom októbra sa zistilo, že finálne kontroly vozidiel robili v niektorých prípadoch inšpektori bez osvedčenia. Teraz sa problém ešte rozšíril...

Nissan pozastaví výrobu áut pre japonský trh

Americký tuner naznačuje, že jeho Venom F5 možno dosiahne 300 míľ za hodinu. Hyperšport bude mať premiéru na výstave SEMA.

Hennessey opäť vyzýva Bugatti na duel

Severský automobil vhodne kombinuje eleganciu s imidžom zálesáka a ponúka dobrú priechodnosť terénom len s časťou nevýhod triedy SUV.

Test Volvo V90 CC: Luxusný kompromis

Z jednotlivých štátov výrazne klesol najmä predaj vo Veľkej Británii, a to o 9,3 %. Klesol aj predaj v Nemecku (3,3 %).

Predaj áut v Európskej únii v septembri klesol

V dnešnom svete už Subaru WRX STi pôsobí ako vystrihnuté z inej dimenzie. Je drsné, tvrdé a extrém z neho cítiť na každom centimetri jazdy. Z tohto auta môžete...

Test Subaru WRX STi: Auto z inej galaxie

Nový typ GL6 má charakteristický dizajn a interiérovú konfiguráciu 2+2+2. Podľa zákulisných zdrojov stojí na rovnakej technike ako Opel Zafira.

Buick predstavil druhé MPV pre Čínu
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×