Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test BMW i3: Predbehlo svoju dobu?

Na test BMW i3 s väčším dojazdom sme sa tešili. Ide predsa o elektromobil, ktorý vyzerá ako vystrihnutý z budúcnosti. Darí sa mu však naplniť to, čo naznačuje netradičným exteriérom?
60 18 príspevkov 18.07.2017 / Filip Kadlečík

Väčšine z nás, motoristických nadšencov, sa so značkou BMW spájajú predovšetkým silné radové šesťvalce, emócie za volantom kupé so zadným náhonom či delikátne nastavenie podvozku. Ani Bavori však nechcú zaspať dobu a preto už dnes myslia na budúcnosť. Ich futuristickou víziou zhmotnenou do reálneho automobilu je aktuálne BMW i3, ktoré kupredu ženie čisto elektrický pohon.

Dizajn tohto auta nemusí sedieť každému, no naživo ho odsúdi len naozaj málokto 60 fotografií v galérii Dizajn tohto auta nemusí sedieť každému, no naživo ho odsúdi len naozaj málokto

Je pravda, že dnes už nemecká prémiovka ponúka aj vyhotovenie s malým benzínovým generátorom elektrickej energie, ktorý v prípade potreby zvyšuje dojazd. To však nebol náš prípad. My sme sa na zúbok pozreli variantu s 94 Ah batériou, ktorý sľubuje akčný rádius presahujúci hranicu 200 kilometrov. Aká je pokroková i3 v praxi? Podľa nás predbieha svoju dobu.

Funkčná extravagancia

Dizajn tohto auta na prvý pohľad pôsobí kontroverzne. Ostré hrany sa striedajú s plavnými líniami, to všetko dopĺňajú nekonvenčné tvary okien, obrovské disky kolies či netradične vypracované obličky čelnej masky, ktoré sú pre BMW typické. Pravdou však je, že za celý čas, čo sme s týmto autom jazdili sa po osobnom zoznámení nenašiel nik, kto by na neho povedal jednoduché “fuj”.

Hovorí sa, že elektromobily sú 60 fotografií v galérii Hovorí sa, že elektromobily sú "špinavé" kvôli neekologickej výrobe elektrickej energie - napríklad v kombinácii s hydroelektrárňami by však mohli fungovať

Ak totiž k BMW i3 pristúpite bližšie, zistíte, že všetko dáva zmysel a odvážne krivky nie sú výplodom extrovertného dizajnéra. Dokladuje to aj predná časť, ktorá má miesto konvenčnej čelnej masky “len” plasty odkazujúce na tvary typické pre BMW. Pointa tohto riešenia je však jednoduchá - í-trojka nepotrebuje mriežku chladiča či podobné “zastaralé” riešenia - predná časť preto môže byť tvarovaná nielen s prihliadnutím na bezpečnosť chodcov, ale najmä aerodynamiku.

Tej sa musela podriadiť aj zadná časť, a to výrazne. Smerom od predných svetiel ku koncovým sa i3 neprehliadnuteľne zužuje, čo opäť napomáha aerodynamike, no nie dizajnovému vyžarovaniu. To však zachraňujú svetlá integrované do veka kufra, priamo pod priesvitné sklo. Efektné a pekné riešenie.

Z profilu je auto ešte bláznivejšie, než spredu či zozadu, oceňujeme však, že má svoju identitu 60 fotografií v galérii Z profilu je auto ešte bláznivejšie, než spredu či zozadu, oceňujeme však, že má svoju identitu

Ak vám prekáža predná či zadná časť, profil pre vás bude ešte tvrdším orieškom. Dizajnéri totiž na ňom použili fintu, ktorá rozjasní a spríjemní cestovanie, no ešte stále na ňu niesme zvyknutí - ide o náhly pokles línie dverí v oblasti druhého radu sedadiel. Podobný prvok si možno pamätať napríklad z Oplu Meriva, tam však nebol natoľko výrazný.

Ako všetko na tomto elektromobile, aj tento element má svoj význam. Ak by totiž línia pokračovala tak, ako ju nastavili predné dvere, pasažieri vzadu by trpeli klaustrofobickými pocitmi a nedostatkom svetla. V BMW i3 sa totiž na zadných sedadlách sedí pomerne nízko a práve klesajúca línia zaručuje, že dobrý výhľad zo zadných sedadiel budú mať aj deti.

Zozadu i3 nevyzerá príliš dobre kvôli výrazne zúženej karosérii - tu však všetko podlieha aerodynamike 60 fotografií v galérii Zozadu i3 nevyzerá príliš dobre kvôli výrazne zúženej karosérii - tu však všetko podlieha aerodynamike

Profil okrem toho ponúka ďalšiu päsť na oko - tentokrát však podstatne príjemnejšiu. Sú ňou rozmerné disky kolies s priemerom 20”. Tie autu dodávajú šmrnc. Prekvapenie však príde, ak sa pozreite aj na ďalšie údaje o rozmere pneumatiky. Šírku dezénu definuje číslo 155 a výšku zasa 60. BMW i3 má pravdepodobne najextrémnejšie pneumatiky súčasnosti a nevyrovná sa mu ani nový Renault Scénic. Rozmer 155/60 R20 je nevídaný.

Elektrické BMW konečne oficiálne aj na Slovensku

BMW i3 a i8 o svoju pozíciu medzi konvenčnými vozidlami bojujú už nejaký ten piatok. Svoju časť popularity si užívajú aj na Slovensku, až teraz sa však u nás začínajú predávať oficiálne.

Aj tento výstrelok však má svoj zmysel - veľký priemer a úzka stopa zaručujú výbornú efektivitu a úsporu paliva. Prispievajú k nej aj pomerne hrubé lúče diskov kolies, ktoré sa snažia maskovať kontrastné brúsené plochy. Bavorský elektromobil sa teda môže zdať byť na prvý pohľad extravagantný, no každý jeho dizajnový prvok je premyslený a rozhodne nie samoúčelný.

Dvere nemusia vyhovovať každému

“Šok” zo stvárnenia i3 pokračuje aj po nastúpení do vozidla. V prvom rade si všimnete absenciu konvenčného B-stĺpika. Ten je totiž zapracovaný do konštrukcie zadných dverí, ktoré sa otvárajú protichodne k predným. Toto riešenie vám môže i nemusí vyhovovať. Uľahčuje prípadnú manipuláciu s dieťaťom či nastupovanie starších ľudí. Rovnako sa postará aj o to, aby vaše deti neodbehli na cestu - budú totiž spredu i zozadu čiastočne kryté dverami.

Chýbajúci B-stĺpik je pre niekoho požehnaním, pre iného zasa prekliatím 60 fotografií v galérii Chýbajúci B-stĺpik je pre niekoho požehnaním, pre iného zasa prekliatím

Z nášho pohľadu však preváži negatívum tohto riešenia. Kedykoľvek chcete otvoriť zadné dvere, musíte to isté urobiť aj s prednými. Ak si zvyknete za predné sedadlá odkladať menšiu batožinu či nákup, časom vám to rozhodne začne prekážať, alebo sa to odnaučíte a budete na to používať len batožinový priestor.

S uľahčením nastupovania to tiež nie je až také ružové - podlaha kabíny i3 je totiž prekvapivo vysoko - nachádzajú sa pod ňou akumulátory. Preto pri nastupovaní treba tak či onak prekonať až prekvapivo veľký výškový rozdiel. Subjektívny pohľad na netradičné dvere však je v podstate jediným nedostatkom interiéru í-trojky. Inak mu možno niečo vyčítať len veľmi ťažko.

Je to o atmosfére

Je totiž futuristický, štýlový, pohodlný a zároveň praktický. Keď sa vodič usadí do komfortného sedadla odetého do kvalitnej a efektnej kože, ako prvý mu pohľad spadne na dvojramenný volant. Ten je pre BMW typický rozmiestnením multifunkčných tlačidiel, menej charakteristický je však prekvapivo útly veniec. Jeho výhodou bude fakt, že veľmi dobre padne do ženských rúk.

Futuristický interiér sa nám páčil svojou vzdušnosťou 60 fotografií v galérii Futuristický interiér sa nám páčil svojou vzdušnosťou

Hneď za volantom sa nachádza tlačidlo, ktorým prebudíte elektrickú pohonnú sústavu. Je umiestnené na “radiacej páke”. Tentokrát je volič smeru jazdy absolútne nekonvenčný. Na jeho používanie si ale zvyknete veľmi rýchlo a časom si ani nespomeniete, že niekedy v “dávnych dobách” sme rýchlosti preraďovali na stredovom tuneli.

Avantgardná je aj prístrojovka, ktorú tvorí drobný displej. Ten zobrazuje informácie o dojazde, stave nabitia akumulátorov, aktuálnej rýchlosti či momentálnom využití výkonu vozidla. Minimalistická zobrazovacia jednotka je dobre čitateľná, poskytuje všetky potrebné informácie a do interiéru sa hodí výborne.

Volant má na pomery BMW netradične tenký veniec, inak sa však na iné modely podobá napríklad rozmiestnením tlačidiel 60 fotografií v galérii Volant má na pomery BMW netradične tenký veniec, inak sa však na iné modely podobá napríklad rozmiestnením tlačidiel

To isté platí aj o centrálnom displeji, ktorý zdanlivo len tak visí v priestore. K predinštalovanému infotainmentu nemáme žiadne výrazné pripomienky. Spolu s typickým ovládačom predstavuje zaužívaný dobrý štandard BMW. Panel klimatizácie je snáď tou najkonvenčnejšou časťou prednej časti vozidla - vidieť ho totiž možno aj v iných bavorských modeloch.

Priestor na zadných sedadlách je prekvapivo dobrý, jednoznačne za to môžu aj hlboké a mäkké kreslá, do ktorých sa telo ponorí. Batožinový priestor s objemom 260 litrov nie je žiadnym zázrakom, na druhú stranu však ani neurazí. Na mestské/prímestské presúvadlo ide o dodstatočnú hodnotu. Naviac, po zložení druhej rady sedadiel sa jeho kapacita zvýši na 1 100 l.

Batožinový priestor s objemom 260 litrov má pravidelný tvar, dá sa zväčšiť až na konečných 1 100 litrov 60 fotografií v galérii Batožinový priestor s objemom 260 litrov má pravidelný tvar, dá sa zväčšiť až na konečných 1 100 litrov

Fascinujúcou vecou na kabíne BMW i3 je atmosféra, ktorá v nej panuje. Originalitu jej dodávajú kompozitné materiály pripomínajúce laminát, z ktorých sa skladá palubovka, luxusný nádych zasa teplo pôsobiace drevené plochy. V kombinácii s hnedou kožou vyzerá interiér naozaj k svetu.

Jednoznačne najviac nás však dostalo ticho a pokoj, ktoré by sa pri jazde s í-trojkou dalo doslova krájať. Prácu elektrického motora takmer nepočuť, naviac je autíčko slušne odhlučnené. V kombinácii s vynikajúcou audiosústavou Harman/Kardon je cestovanie v ňom zážitkom.

Na zadných sedadlách je priestorová ponuka dostatočná aj vďaka úzkym operadlám predných kresiel 60 fotografií v galérii Na zadných sedadlách je priestorová ponuka dostatočná aj vďaka úzkym operadlám predných kresiel

Umocňuje ho aj spomínaná vyššia podlaha. Vďaka nej sa totiž cítite, akoby ste sedeli v aute podobnom SUV a máte výborný prehľad o okolitom dianí. Možnosť neustáleho monitorovania okolitej premávky zaručuje aj veľké čelné sklo. Vo výhľade von vám tu nič nezavadzia a vy si môžete užívať pokojnú jazdu. A presne o tom by elektromobil mal byť.

Klid, mír a pohoda…

Jazda na i3 sa skutočne dá vystihnúť slovami jednej z českých speváčok, ktorá v refréne spieva “Klid, mír a pohoda…”. Jedným dychom však treba dodať, že elektrický Bavor by bol schopný aj rebélie v podobe jazdy bokom. Aj vďaka tenučkým kolieskam ho “utrhnete” pomerne ľahko.

Pod kapotou by ste motor hľadali zbytočne, miesto má inde 60 fotografií v galérii Pod kapotou by ste motor hľadali zbytočne, miesto má inde

Bohužiaľ, opraty príliš skoro prevezmú elektronickí bezpečnostní asistenti, ktorí zasahujú za každých okolností. V tomto prípade to však BMW nemožno vyčítať - predsalen ide o elektromobil, nie športový stroj. Napriek tomu, že synchrónny elektromotor s permanentným magnetom a možnosťou rekuperácie elektrickej energie dosahuje maximálne 125 kW (170 k) a 250 Nm, sa totiž i3 jednoznačne hodí skôr na defenzívne jazdenie.

Je však pravdou, že ak potrebujete predbiehať či vystreliť zo zákruty, katapultuje vás s nečakanou razanciou. Rýchla jazda okreskami však obľúbenou disciplínou í-trojky rozhodne nie je. Pripravený totiž na ňu nie je ani podvozok - pri razantnom prejazde zákrut sa i3 pomerne výrazne nakloní.

Elektromotor BMW i3 sa skrýva na zadnej náprave, priamo pod batožinovým priestorom 60 fotografií v galérii Elektromotor BMW i3 sa skrýva na zadnej náprave, priamo pod batožinovým priestorom

Elektromobil sa najviac vyžíva v situáciach, keď s ľahkou nohou na plyne udržujete konštantné tempo. Vtedy sa odvďačí priaznivou spotrebou. Na tomto Bavorovi sa nám veľmi páčil systém rekuperácie elektrickej energie. Jeho brzdenie je natoľko výrazné, že keď si na neho zvyknete, nožnú brzdu budete používať len v krízových situáciach. Počas testovania sa nám bežne stávalo, že sme ju neboli nútení stlačiť celé desiatky kilometrov.

Ako je to s rekuperáciou a dojazdom?

Pozitívom je aj fakt, že rekuperácia skutočne funguje a napríklad pri intenzívnom zjazde z kopca dokáže spätne získať časť energie, ktorú ste museli vynaložiť na výjazd smerom hore. Batérii s kapacitou 33 kWh tak môže pribudnúť dostatok energie na prejdenie niekoľkých ďalších kilometrov.

Pekné disky kolies skrývajú prekvapenie.... 60 fotografií v galérii Pekné disky kolies skrývajú prekvapenie....

Predovšetkým však treba spomenúť na dobrý pocit pri jazde - takmer žiadna extra energia potrebná na pohyb vozidla nie je minutá nadarmo, pri rekuperácii sa veľká časť z nej vráti do obehu vozidla. Čo sa týka dojazdu, BMW oficiálne hovorí o 200 kilometroch v absolútnom komforte.

... je ním extrémne úzka pneumatika s netradičným rozmerom 60 fotografií v galérii ... je ním extrémne úzka pneumatika s netradičným rozmerom

“Absolútny komfort” znamená, že sa nemusíte obmedzovať a môžete jazdiť so zapnutou klimatizáciou, rádiom, vyhrievaním sedadiel atď. V praxi to môžeme potvrdiť, v závislosti od počasia sa táto vzdialenosť môže predĺžiť či skrátiť aj o 20-30 km. Ak vám dochádza šťava v akumulátoroch, pomôcť si viete zapnutím režimu “Eco Pro”, kedy sa auto snaží byť maximálne úsporné. Aj vtedy je však  pôvodne normovaných 300 km absolútnou utópiou.

Udávaná spotreba viac-menej sedí

Bavori tvrdia, že kombinovaná spotreba elektrickej energie by sa mala ustáliť na hodnote 13,1 kWh/100 km. Z toho vyplýva dojazd na úrovni 251 kilometrov. Realita je však o niečo horšia. Ak by ste kombinovali len mesto a okresky, dostali by ste sa na hodnotu 13,8 kWh/100 km, čo predstavuje približne 239 kilometrový akčný rádius. V meste totiž i3 spotrebuje 15,2 kWh/100 km, na vidieku zasa 12,4 kWh/100 km.

Drevo skombinované s kompozitným recyklovaným materiálom vyzerá nanajvýš štýlovo 60 fotografií v galérii Drevo skombinované s kompozitným recyklovaným materiálom vyzerá nanajvýš štýlovo

Nič však nie je dokonalé a presne tak je to aj so spotrebou i3. Ak totiž automobil budete chcieť využívať aj na diaľničné presuny v tempe 130 km/h, prejdete v ideálnych podmienkach bezmála 150 kilometrov, spotreba sa totiž ustáli na hodnote 22,1 kWh/100 km. Pri rovnomernom rozložení typov cestných komunikácií teda summa-summarum kombinovaný apetít vychádza na 16,6 kWh/100 km. Premietnuté do dojazdu - ide takmer presne o métu 200 kilometrov.

Nissan Leaf: Výhodnejší než bežné auto?

Testovanie najpopulárnejšieho elektromobilu odhalilo jeho silné stránky i slabiny. Do prvej kategórie patria nízke prevádzkové náklady, nevýhodou je dojazd.

V tomto ohľade nás i3 rozhodne nesklamala. Áno, na diaľnici jej chuť na elektrinu stúpne, ak však po nej denne prejdete menej než 100 km, mali by ste byť úplne v suchu - autíčko s plným akumulátorom vás pri plnej rýchlosti a v úplnom komforte odvezie do práce, po meste a aj naspäť bez dobíjania. Práve to je totiž kameňom úrazu, ktorý z nášho pohľadu znižuje atraktivitu tohto auta.

Nabíjanie a infraštruktúra

Ak totiž chcete vlastniť i3, rozhodne potrebujete dom s garážou, resp. parkovacie miesto s elektrickou prípojkou, čo u nás nie je úplným štandardom. Ak však ste vlastníkom garáže a máte kam zapojiť nabíjačku, vaše existovanie s i3 môže byť prakticky bezstarostné. Máme overené, že keď po celom dni í-trojku na nabíjačku zapojíte o 20:15, tak sa z 20% batérie na 100% dostanete ešte pred pol siedmou ráno. Mimochodom, plná batéria pri domácom nabíjaní znamená cca 218 až 220 km akčného rádiusu podľa palubného počítača.

Čo je toto čudo? No predsa volič smeru jazdy - na jeho umiestnenie a prácu s ním si zvyknete pomerne rýchlo 60 fotografií v galérii Čo je toto čudo? No predsa volič smeru jazdy - na jeho umiestnenie a prácu s ním si zvyknete pomerne rýchlo

Na DC rýchlonabíjačke plne platia informácie BMW, ktoré hovoria o približne 40 minútovom nabíjaní s výsledným stavom batérie okolo 80-tich percent. V tomto ohľade nám nedá nespomenúť nemecký Lidl, ktorý už pred niekoľkými svojimi predajňami ponúka aj nabíjanie zadarmo. Počas bežného nákupu v tomto reťazci nám pribudlo približne 80 km dojazdu. Bohužiaľ, ide len o svetlú výnimku.

Dôvod, prečo sa domnievame, že BMW i3 predbehlo svoju dobu, je fakt, že sieť nabíjacích staníc je až na výnimky stále pomerne obmedzená a komplikovaná. Niekedy doslova platí, že na každú nabíjačku v rámci jedného mesta potrebujete inú zákaznícku kartu či heslo. Áno, mnohé sú stále bezplatné, no napríklad pri ceste mimo Bratislavu už dnes treba rátať s nabíjaním za peniaze, ktoré poriadne predraží cestovanie.

Predné svetlomety si svoju funkciu plnia výborne 60 fotografií v galérii Predné svetlomety si svoju funkciu plnia výborne

Najväčšia sranda pritom začne až vtedy, keď zistíte, že nabíjačka, ku ktorej ste ledva-ledva došli, je aktuálne mimo prevádzky, poprípade obsadená. Najmä v nákupných centrách sú stanice často plné a výnimočné nie je ani hodinové čakanie na pripojenie do siete. Tento fakt však ide aj na vrub neohľaduplných majiteľov elektromobilov, ktorí na vyhradenom mieste svojho tátoša nechajú stáť aj niekoľko hodín.

Treba pritom povedať, že napriek tomu, že už majú auto nabité, vy z neho konektor vytiahnuť nedokážete. Keď zamknete dvere, tak sa automaticky zamkne aj on a z í-trojky ho nevytrhnete ani za použitia serióznej sily. Všetky tieto problémy však nie sú nedostatkami samotného vozidla, ale aktuálnej infraštruktúry a situácie na Slovensku. Štát by konečne mohol začať napĺňať svoje sľuby a okrem finančnej dotácie investovať aj do vybudovania siete nabíjacích staníc.

Zadnú časť skrášľujú koncové svetlá integrované do veka batožinového priestoru 60 fotografií v galérii Zadnú časť skrášľujú koncové svetlá integrované do veka batožinového priestoru

Posledným nedostatkom, ktorý taktiež súvisí s aktuálnymi danosťami elektromobilov je fakt, že cesty si treba plánovať. Ak idete naprieč Slovenskom, musíte vedieť, kde a kedy zastavíte a zároveň treba myslieť na to, že auto potrebuje čas na to, aby sa dobilo do plna ešte pred začatím cesty. Nedá sa na ňom celý deň jazdiť po meste a večer vyraziť na vzdialenosť 300 či 400 kilometrov.

Kým sa nepredĺži dojazd a neurýchli čas nabíjania, prípadne nezlepší infraštruktúra, elektromobily budú stále v úzadí. Ak by sme v súčasnosti premýšľali o elektrickom pohone, oveľa atraktívnejšou voľbou by bolo plug-in hybridné ústrojenstvo. A to stále tvrdíme, že i3 je vynikajúca. Len si ešte musí počkať na lepšie akumulátory a sieť nabíjacich staníc.

Zatiaľ nie je pre každého

BMW i3 vo vyhotovení s menšou batériou a teda dojazdom na úrovni približne 150 km si kúpite od 36 350 eur. Za väčšiu kapacitu batérie sa pripláca 1 250 eur, nami testovaná verzia teda začína na cene 37 600 eur. Nebolo by to však BMW, keby cenu “jemne” nepredražil zoznam príplatkov.

BMW i8: Mníchovský Armageddon

EXKLUZÍVNA JAZDA Bavorský plug-in hybrid má dizajn Batmobilu a supermodernú techniku. Je to cesta k záchrane superšportov?

Testované vozidlo naplnené luxusnou a technologicky vyspelou výbavou kúpite za 56 438 eur. V takom prípade finančná motivácia v podobe štátnej dotácie pravdepodobne nehrá veľkú úlohu. Ak by nám však išlo najmä o pohodový, ekologický a finančne nenáročný presun z bodu A do bodu B, určite by sme sa uspokojili aj s menej vybaveným kúskom.

Predbehlo dobu

Celkovo sa dá BMW i3 skutočne vystihnúť najmä tým, že predbehlo svoju dobu. Ide o vôbec prvé vozidlo, ktoré bolo vyíjané kompletne ako elektromobil a je to z neho cítiť - jazdí sa na ňom veľmi príjemne, má vzdušnú kabínu a trocha miesta ešte zostane aj pre batožinu. Ako najväčšiu prekážku v jeho kúpe nevidíme cenu - stačí sa rozhliadnuť okolo seba a zbadáte množstvo ľudí na podstatne drahších autách, ktorý by si ju mohli dovoliť.

i3 možno nepatrí k vysloveným kráskam automobilového priemyslu, ak však oceňujete funkčný dizajn, mali by ste jej prísť na chuť 60 fotografií v galérii i3 možno nepatrí k vysloveným kráskam automobilového priemyslu, ak však oceňujete funkčný dizajn, mali by ste jej prísť na chuť

Nie, i3 zatiaľ rozhodne nie je pre autom pre masy, no dúfame, že raz sa dočkáme aj takého elektromobilu. Aby sme si ho však kúpili, musela by sa podstatne zlepšiť infraštruktúra nabíjacích staníc. Zdá sa, akoby Slovensko ešte nebolo pripravené ani na tú hŕstku elektromobilov, ktoré tu už jazdia. Je to škoda, pretože napríklad BMW i3 je jeden vynikajúci a sľubný automobil.

TECHNICKÉ ÚDAJE
MOTOR A POHONNÝ SYSTÉM
Druh elektromotora
synchrónny s permanentným magnetom
Max. výkon
125 kW/170 k
pri otáčkach
neudáva sa
Max. krútiaci moment
250 Nm
pri otáčkach
neudáva sa
Zdroj energie
elektrina
Pohon
zadné kolesá
Prevodovka
bezstupňová samočinná
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka
3 999 mm
Šírka
1 775 mm
Výška
1 578 mm
Rázvor náprav
2 570 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 245 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 320 kg
Užitočná hmotnosť
425 kg
Celková hmotnosť
1 670 kg
Objem batožinového priestoru
260/1 100 l
Kapacita akumulátorov
33 kWh
JAZDNÉ VÝKONY
Max. rýchlosť
150 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
7,3 s
SPOTREBA
Mesto - normovaná
neudáva sa
Mimo mesta - normovaná
neudáva sa
Kombinovaná - normovaná
13,1 kWh/100 km
Mesto - počas testu
15,2 kWh/100 km
Diaľnica - počas testu
22,1 kWh/100 km
Vidiek - počas testu
12,4 kWh/100 km
EMISIE
Emisie CO2 kombinované
0 g/km
Emisná norma
Elektrické vozidlo
ŠTANDARDNÉ CENNÍKOVÉ CENY S DPH
Základná cena modelu
od 36 350 €
Základná cena verzie
od 37 600 €
Cena testovaného exemplára
56 438 €

 


Najnovšie články
Drifty na púšti: Ken Block opäť vyvádza

EXKLUZÍVNA JAZDA Najdrahšie bavorské vozidlo ohúri nielen motorom od značky Rolls-Royce, ale tiež absolútnym luxusom na štyroch kolesách.

BMW M760Li: Dvanásťvalcový elektromobil

Ford v stanovisku uviedol, že elektromobily sa budú predávať pod značkou, ktorá bude majetkom nového spoločného podniku, v ktorej budú mať obe firmy 50-%...

Ford chce v Číne vyrábať elektromobily

McLaren patrí k jedným z najvýnimočnejších automobilov histórie. Špeciál, ktorý fascinuje aj po desaťročiach, si preto logicky drží vysokú cenu. Tá...

Nový rekord: Cena McLarenu F1 stále rastie

Trinásť talianskych automobilov sa predalo v prepočte za 14 miliónov eur, polovicu z toho tvorilo jediné historické kupé.

Úžasná zbierka Ferrari: Ktoré je najdrahšie?

Wolfsburg pripravil pre kompakt s génmi MPV dizajnové zásahy, multimediálny systém s 9,2-palcovým displejom i nové motory.

VW Golf Sportsvan absolvoval facelift

Tisícka nových pracovných miest vznikla podľa neho vďaka príchodu nových produktov. Automobilka hľadá zamestnancov predovšetkým do výroby pre karosáreň,...

VW Slovakia plánuje prijať tisícku zamestnancov
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×