Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Mitsubishi Outlander: Stará škola SUV

Japonské vozidlo síce nemá niektoré najnovšie čačky-mačky, ale ponúka množstvo priestoru i dobré schopnosti mimo asfaltu.
42 5 príspevkov 17.07.2017 / Marek Pokrývka

Od uvedenia tretej generácie typu Outlander uplynulo päť rokov. Počas nich absolvovalo populárne auto facelift, predvlani japonská automobilka výrazne prepracovala najmä jeho kontroverznú prednú časť. S dizajnovou témou Dynamic Shield pôsobí podstatne prívetivejšie.

Mitsubishi Outlander sme si opäť skúsili s naftovým motorom 42 fotografií v galérii Mitsubishi Outlander sme si opäť skúsili s naftovým motorom Zdroj: Marek Pokrývka

Omladenú verziu vozidla sme pôvodne spoznali vo verzii PHEV so zmiešaným pohonom a teraz sme mu dali druhú šancu. Siahli sme po lepšie predávanom naftovom vyhotovení. V základe je výrazne dostupnejšie než plug-in hybrid, no v prípade nami skúšanej kombinácie s automatickou prevodovkou a najvyšším vybavením odstup až taký veľký nie je. Aké dojmy v nás SUV zanechalo?

Z interiéru cítiť rastúci vek vozidla

Medzigeneračným úpravám exteriéru musíme dať opätovne palec hore. Aktuálna verzia SUV vyzerá o poznanie atraktívnejšie než predchodca, pričom s množstvom chrómu a diódovým podpisom denných svetiel aj pomerne hodnotne. Päť rokov od uvedenie navonok vôbec nie je vidieť.

Vďaka tvaru karosérie poskytuje interiér SUV množstvo priestoru 42 fotografií v galérii Vďaka tvaru karosérie poskytuje interiér SUV množstvo priestoru Zdroj: Marek Pokrývka

Aktuálnym trendom je síce klesajúca strecha, no Outlander patrí k starej škole vyznávajúcej hranatejšie tvary. Ťaží z toho interiér. Ponuka miesta pre posádku je špičková, pričom to isté platí o veľkosti batožinového priestoru. Vzhľad kabíny je druhou stránkou mince, z viacerých riešení už cítiť rastúci vek. Použitie viacerých tvrdších plastov tento dojem podporuje.

Test Mitsubishi Outlander: Hybridné SUV

Vyskúšali sme si Mitsubishi Outlander PHEV. Plug-in hybridné SUV je možno pre mnohých ľudí tŕňom v oku, my sme však presvedčení o niečom inom.

Vybavením sa Mitsubishi snaží držať krok s dobou a nedávno ho osviežilo. Pribudla napríklad elektronická parkovacia brzda či vyhrievanie čelného skla. Okrem toho výrobca prepracoval grafiku multimediálneho systému, ktorá však stále pôsobí vcelku zastaralo a napríklad vzhľad navigačného rozhrania jasne hovorí o nemalom veku. Ani sústava kamier zachytávajúcich celé okolie vozidla nemá ktovieako kvalitný obraz. Okrem toho sme sa škriabali za uchom aj pri elektrickom otváraní veka batožinového priestoru, ktoré sa hýbe skutočne pomaly. Stlačením tlačidla však automatiku možno vypnúť.

Grafika multimediálneho systému pôsobí vcelku zastaralo 42 fotografií v galérii Grafika multimediálneho systému pôsobí vcelku zastaralo Zdroj: Marek Pokrývka

V zozname dostupných prvkov si možno všimnúť aj širokú škálu bezpečnostných asistentov. Voči niektorým z nich však máme pár výhrad. Prednárazový systém sa nám zdal byť v meste príliš citlivý a často sa plašil pri situáciách, ktoré reálne rizikové ešte neboli. Akustickou signalizáciou nás hneval aj adaptívny tempomat. Zvukovo sa hlásil vždy, keď jeho radar „nadviazal alebo stratil kontakt“ s autom idúcim vpredu. Pri dlhšom diaľničnom presune to pôsobilo skutočne otravne.

Pohonom všetkých kolies nesklame

Paletou pohonných jednotiek Outlander neohúri. Okrem plug-in hybridnej verzie si možno vyberať iba medzi dvomi štvorvalcami s výkonom 110 kW (150 k), ide o atmosférický benzínový dvojliter a prepĺňaný naftový agregát s objemom 2,2 litra. V našom prípade bol pod kapotou druhý menovaný. Skombinovaný bol so šesťstupňovým automatom, samozrejmosťou je pohon oboch náprav.

Turbodiesel s automatom neprekvapí výkonom ani spotrebou 42 fotografií v galérii Turbodiesel s automatom neprekvapí výkonom ani spotrebou Zdroj: Marek Pokrývka

Samočinná prevodovka patrí dnes k tým pomalším exemplárom, čo sa podpísalo pod vlažnou dynamikou. Klasická stovka trvá SUV podľa papiera 11,6 sekundy. ani jeho spotreba nie je práve hviezdna, väčšina aktuálnych konkurentov pracuje hospodárnejšie. Vzhľadom na uvedené parametre nie je mestský výsledok 8,3 l/100 km žiaden zázrak. Rovnako vysoké číslo sme pritom dosiahli aj na diaľnici, pri prevádzke po okresných cestách dosiahol apetít 6,6-litrovú úroveň.

V týchto oblastiach teda Outlander trochu zaostáva, no určite nesklame pohonom všetkých kolies. Systém s oficiálnym označením S-AWC funguje naozaj výborne. Mitsubishi má vďaka nemu trakcie na rozdávanie, pričom rýchlu jazdu ľahším terénom si dokáže prekvapujúco užívať. Ani trmácanie sa po zablatenom povrchu ho nedostalo, pod čo sa podpísalo slušné obutie. SUV nás pri výletoch mimo asfaltu ani raz nenechalo v štichu.

Pohonný systém s oficiálnym označením S-AWC funguje výborne 42 fotografií v galérii Pohonný systém s oficiálnym označením S-AWC funguje výborne Zdroj: Marek Pokrývka

Automobil sa nemusí hanbiť ani za svoj podvozok, ktorý sa počas faceliftu zlepšil. Vďaka tuhšiemu naladeniu poskytuje podstatne viac istoty za volantom. Spolu s menšími náklonmi prišiel neskorší nástup nedotáčavosti, no filtrovanie nerovností zostalo na dobrej úrovni. Ani akustika nenahnevá. Dobre odizolované sú nielen kolesá a nápravy, ale tiež pohonná jednotka.

Instyle má štandardne takmer všetko

Na slovenskom trhu sa Outlander štandardne predáva od 23 900 eur, ale Mitsubishi na základný model ponúka dvojtisícový bonus. V niektorých verziách zľava ešte narastá. Diesel tak možno kúpiť od dvadsaťsedemtisíc namiesto štandardných tridsať, pri nami skúšanej verzii Instyle s automatickou prevodovkou klesá spod hranice 40-tisíc na 37 500 eur.

V prípade špičkovej verzie sa dá priplatiť len za dva prvky 42 fotografií v galérii V prípade špičkovej verzie sa dá priplatiť len za dva prvky Zdroj: Marek Pokrývka

Tento model tvorí špičku ponuky a obsahuje takmer všetko, vrátane sedemmiestnej konfigurácie. Priplatiť si možno akurát za metalízu alebo perleť a sadu na zväčšenie objemu batožinového priestoru. Dovedna stoja tieto prvky 720 eur, nejde teda o nejaké zásadné zvýšenie ceny. Ďalšie opcie nie sú. Daná úroveň má štandardne komplet, vrátane navigácie, kamerového systému, ozvučenia Rockford Fosgate či viacerých spomínaných bezpečnostných asistentov.

Na dôchodok ešte ísť nemusí

Mitsubishi Outlander vyzerá po facelifte podstatne prívetivejšie, napriek tomu v niektorých oblastiach už cítiť jeho vek. Reč je o interiéri. Jeho úpravami sa automobilka snaží držať krok s dobou, napríklad grafika multimediálneho systému však pôsobí zastaralo. Je to veľký problém? Vlastne ani nie, napriek viacerým nedokonalostiam táto stará škola SUV ešte nemusí ísť nutne na dôchodok.

Outlander by si zaslúžil silnejší motor a modernejší automat 42 fotografií v galérii Outlander by si zaslúžil silnejší motor a modernejší automat Zdroj: Marek Pokrývka

Japonské vozidlo si stále nachádza klientelu. Síce nemá niektoré najnovšie čačky-mačky, ale ponúka množstvo priestoru i dobré schopnosti mimo asfaltu. Tie sú pre mnohých dôležitejšie než ligotavé displeje či on-line predpoveď počasia. Skôr než nejaké výdobytky digitálnej éry by si Outlander zaslúžil silnejší motor a modernejší svižnejšie pracujúci automat, ktorý by bol lepším partnerom pre výborný systém S-AWC.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
2 268 cm3
Max. výkon
110 kW/150 k
pri otáčkach
3 500/min
Max. krútiaci moment
360 Nm
pri otáčkach
1 500-2 750/min
Palivo
nafta
Pohon
všetky kolesá
Prevodovka
6-stupňová automatická
Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
4 695 mm
Šírka
1 810 mm
Výška
1 710 mm
Rázvor náprav
2 670 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 610 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 685 kg
Užitočná hmotnosť
650 kg
Celková hmotnosť
2 260 kg
Objem batožinového priestoru
128/667/1 608 l
Objem palivovej nádrže
60 l
Jazdné výkony
Max. rýchlosť
190 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
11,6 s
Spotreba
Mesto - normovaná
6,9 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
5,2 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
5,8 l/100 km
Mesto - počas testu
8,3 l/100 km
Diaľnica - počas testu
8,3 l/100 km
Vidiek - počas testu
6,6 l/100 km
Emisie
Emisie CO2 kombinované
154 g/km
Emisná norma
Euro 6
Štandardné cenníkové ceny s DPH
Základná cena modelu
od 23 900 €
Základná cena verzie
od 39 900 €
Cena testovaného exemplára
40 620 €

Najnovšie články
Duster druhej generácie aj s logom Renault

Tretia generácia sedanu pripomína na fotografii koncept nasledujúceho Áčka, no charakteristický tvar jeho karosérie zostane zachovaný.

Mercedes-Benz CLS: Nástupca príde do LA

Špeciálny model bude mať prepracovanú karosériu, nižšiu hmotnosť a vyšší výkon. Na trati sa má rýchlosťou vyrovnať monopostom F1.

Aston Martin Valkyrie sa chystá na okruhy

Hoci investície do tradičného výskumu a vývoja sú stále vysoké, automobilky majú problémy nájsť modely spolupráce so startupmi.

Rekordné Investície do automobilových startupov

Duo amerických elektromobilov svorne uchvacuje parametrami, vďaka ktorým oba ašpirujú na niekoľko rekordov.

Tesla šokuje: Superrýchly ťahač i roadster

Súčasný vývoj na ropných trhoch naznačuje, že palivá by mohli čoskoro mierne zlacnieť. Hoci nič nie je isté, momentálne tankujeme citeľne drahšie než pred...

Tankujeme o 10 centov drahšie než pred rokom

Dvorný úpravca Mercedesu z Bottropu je známy pre jeho extrémne počiny. Najnovšie si prichystal k monštruóznemu výkonu aj špičkový luxus s dotykom amerického...

Brabus vyšperkoval svalnatý off-road G63
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×