Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Honda Accord: Desiata generácia odhalená

Japonský automobil je zameraný na Spojené štáty americké. Debutoval vo forme sedanu a pod kapotou má rýdzo benzínovú paletu motorov.
17 6 príspevkov 17.07.2017 / Marek Pokrývka

Civic aktuálnej verzie bol vstupnou bránou Hondy k sviežemu dizajnovému smeru. Postupne ho prevezme viacero produktov značky a výnimkou nie je ani typ Accord. Zástupca strednej triedy teraz taktiež prichádza v 10. vydaní. Po stručnom avíze spred mesiaca bola nová generácia v týchto dňoch odhalená na pôde Detroitu, keďže ide o automobil zameraný na Spojené štáty americké.

Honda Accord desiatej generácie bola odhalená v Detroite 17 fotografií v galérii Honda Accord desiatej generácie bola odhalená v Detroite

Tvarom evokuje skôr liftback

Vozidlo debutovalo vo forme sedanu, kombi tentokrát pravdepodobne zostane mimo hry. Štvordverový model spája s menším súrodencom viacero rysov. V prvom rade ide o charakteristicky tvarovanú masku chladiča lemovanú „krídlami“ zloženými z LED segmentov, spoločným prvkom je tiež motív písmena C v zadných svetlách tvorených taktiež najmä diódami.

Accord je koncepčne klasický sedan, no základným tvarom evokuje skôr liftback. Má totiž klesajúcu strechu pomerne plynulo prechádzajúcu do veka batožinového priestoru. Z hľadiska rozmerov došlo k viacerým úpravám, z ktorých najvýraznejšou je natiahnutie rázvoru náprav o 55 milimetrov. Skrátenie, zníženie i rozšírenie sa zmestili do jedného centimetra.

Vzhľad interiéru japonskej novinky je pomerne konzervatívny 17 fotografií v galérii Vzhľad interiéru japonskej novinky je pomerne konzervatívny

Interiér má ponúknuť viac miesta pre pasažierov než v minulosti a 475-litrový objem určený pre batožinu. Z dizajnového hľadiska pôsobí vcelku konzervatívne. Koncepčne ide o zaužívanú klasiku, jedinou výnimkou je vytŕčajúca obrazovka multimediálneho systému. Zaujímavosťou je ovládanie automatickej prevodovky tlačidlami. Na obrázkoch si môžeme všimnúť kombináciu kože a nelakovaného dreva, ale tiež slušnú nádielku vybavenia. Nechýbajú v ňom moderné bezpečnostné systémy, ventilované sedadlá, adaptívny tempomat ani početné on-line funkcie.

 

Rýdzo benzínová paleta

Japonský reprezentant strednej triedy z Európy pred pár rokmi odišiel a desiata generácia návrat nechystá. Paleta pohonných jednotiek je preto rýdzo benzínová. Tvoria ju tri štvorvalce, základom je známy prepĺňaný exemplár s objemom 1,5 litra naladený na výkon 141 kW (192 k) a krútiaci moment 260 Nm. K dispozícii je so šesťstupňovým manuálom alebo prevodovkou CVT.

Nafta zostala mimo hry, ponuka motorov obsahuje iba benzíny 17 fotografií v galérii Nafta zostala mimo hry, ponuka motorov obsahuje iba benzíny

Mechanické radenie ponúka Honda vo vyhotovení Sport a rovnako to platí pri silnejšom dvojlitrovom turbomotore. Ten má alternatívne moderný desaťstupňový automat. Motor produkuje špičkové parametre 185 kW (252 k) a 370 Nm, poháňané sú vždy predné kolesá. Tretím členom partie je model Accord Hybrid. Pod kapotou má atmosférický dvojliter pracujúci v Atkinsonovom cykle, ktorý dopĺňajú dva elektromotory vybavené magnetmi bez kovov z vzácnych zemín. Parametre systému nepoznáme.

Vďaka vyššiemu percentu vysokopevnostnej ocele váži sedan o 50 až 80 kilogramov menej než predchodca, z čoho mala profitovať spotreba, dynamika i jazdné vlastnosti. Tie ťažia aj z prepracovaného podvozka. Sedan má modifikované predné zavesenie typu MacPherson a kompaktnejšiu viacprvkovú zadnú nápravu. Viac-menej samozrejmosťou v danej triede sú adaptívne tlmiče.

Oproti predchodcovi je sedan ľahší o 50 až 80 kilogramov 17 fotografií v galérii Oproti predchodcovi je sedan ľahší o 50 až 80 kilogramov

Vyrábať sa bude lokálne

Honda uvádza, že podľa predajných štatistík je Accord v USA najpopulárnejším automobilom svojej triedy. Desiata generácia má túto pozíciu upevniť. Podobne ako v minulosti ju bude spoločnosť vyrábať lokálne, vozidlo bude schádzať z fabriky Marysville v štáte Ohio. Tá od roku 1982 zmontovala vyše 11 miliónov exemplárov tohto typu. Predaj novinky sa má začať čoskoro, ceny zatiaľ nepoznáme.


Najnovšie články
Superstar svetovej rely si vyskúšala Formulu 1

PRVÁ JAZDA Na vrchole bežnej ponuky značky Mercedes-Benz stojí legendárna limuzína s jednoduchým označením. Trieda S nedávno prešla modernizáciou a my sme už...

Mercedes-Benz S 560: Zabudnite na pedále

Tuner prizval do svojej garáže sedan E200 s klasickým bodykitom, ktorý okorenil. Benzínový motor vybavil prídavnou riadiacou jednotkou.

Brabus ladí aj štandardnú triedu E

Nabrúsený variant malého hatchbacku mení atmosférický motor za prepĺňaný, presné parametre zatiaľ nie sú známe.

Suzuki Swift dostalo verziu Sport

Nissan Micra tretej generácie rozhodne nepatrí k najkrajším ani najrýchlejším automobilom sveta. Aj zo škaredého káčatka sa však môže stať beštia, ktorá svojim...

Beštiálna Micra: Motor v strede a 680 koní?

Novinka sa snaží evokovať modely SUV, japonská automobilka vyzdvihuje variabilný interiér či ľahko prístupné sedadlá v treťom rade.

Sedemmiestne MPV Mitsubishi odhalené

Organizácia na ochranu spotrebiteľov Choice uviedla, že pri výmene sa občas nahradili staré airbagy novými, ale rovnako nebezpečnými.

Austrálsky úrad vyšetruje firmu Takata
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×