Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Honda Accord: Desiata generácia odhalená

Japonský automobil je zameraný na Spojené štáty americké. Debutoval vo forme sedanu a pod kapotou má rýdzo benzínovú paletu motorov.
17 6 príspevkov 17.07.2017 / Marek Pokrývka

Civic aktuálnej verzie bol vstupnou bránou Hondy k sviežemu dizajnovému smeru. Postupne ho prevezme viacero produktov značky a výnimkou nie je ani typ Accord. Zástupca strednej triedy teraz taktiež prichádza v 10. vydaní. Po stručnom avíze spred mesiaca bola nová generácia v týchto dňoch odhalená na pôde Detroitu, keďže ide o automobil zameraný na Spojené štáty americké.

Honda Accord desiatej generácie bola odhalená v Detroite 17 fotografií v galérii Honda Accord desiatej generácie bola odhalená v Detroite Zdroj: Honda

Tvarom evokuje skôr liftback

Vozidlo debutovalo vo forme sedanu, kombi tentokrát pravdepodobne zostane mimo hry. Štvordverový model spája s menším súrodencom viacero rysov. V prvom rade ide o charakteristicky tvarovanú masku chladiča lemovanú „krídlami“ zloženými z LED segmentov, spoločným prvkom je tiež motív písmena C v zadných svetlách tvorených taktiež najmä diódami.

Accord je koncepčne klasický sedan, no základným tvarom evokuje skôr liftback. Má totiž klesajúcu strechu pomerne plynulo prechádzajúcu do veka batožinového priestoru. Z hľadiska rozmerov došlo k viacerým úpravám, z ktorých najvýraznejšou je natiahnutie rázvoru náprav o 55 milimetrov. Skrátenie, zníženie i rozšírenie sa zmestili do jedného centimetra.

Vzhľad interiéru japonskej novinky je pomerne konzervatívny 17 fotografií v galérii Vzhľad interiéru japonskej novinky je pomerne konzervatívny Zdroj: Honda

Interiér má ponúknuť viac miesta pre pasažierov než v minulosti a 475-litrový objem určený pre batožinu. Z dizajnového hľadiska pôsobí vcelku konzervatívne. Koncepčne ide o zaužívanú klasiku, jedinou výnimkou je vytŕčajúca obrazovka multimediálneho systému. Zaujímavosťou je ovládanie automatickej prevodovky tlačidlami. Na obrázkoch si môžeme všimnúť kombináciu kože a nelakovaného dreva, ale tiež slušnú nádielku vybavenia. Nechýbajú v ňom moderné bezpečnostné systémy, ventilované sedadlá, adaptívny tempomat ani početné on-line funkcie.

 

Rýdzo benzínová paleta

Japonský reprezentant strednej triedy z Európy pred pár rokmi odišiel a desiata generácia návrat nechystá. Paleta pohonných jednotiek je preto rýdzo benzínová. Tvoria ju tri štvorvalce, základom je známy prepĺňaný exemplár s objemom 1,5 litra naladený na výkon 141 kW (192 k) a krútiaci moment 260 Nm. K dispozícii je so šesťstupňovým manuálom alebo prevodovkou CVT.

Nafta zostala mimo hry, ponuka motorov obsahuje iba benzíny 17 fotografií v galérii Nafta zostala mimo hry, ponuka motorov obsahuje iba benzíny Zdroj: Honda

Mechanické radenie ponúka Honda vo vyhotovení Sport a rovnako to platí pri silnejšom dvojlitrovom turbomotore. Ten má alternatívne moderný desaťstupňový automat. Motor produkuje špičkové parametre 185 kW (252 k) a 370 Nm, poháňané sú vždy predné kolesá. Tretím členom partie je model Accord Hybrid. Pod kapotou má atmosférický dvojliter pracujúci v Atkinsonovom cykle, ktorý dopĺňajú dva elektromotory vybavené magnetmi bez kovov z vzácnych zemín. Parametre systému nepoznáme.

Vďaka vyššiemu percentu vysokopevnostnej ocele váži sedan o 50 až 80 kilogramov menej než predchodca, z čoho mala profitovať spotreba, dynamika i jazdné vlastnosti. Tie ťažia aj z prepracovaného podvozka. Sedan má modifikované predné zavesenie typu MacPherson a kompaktnejšiu viacprvkovú zadnú nápravu. Viac-menej samozrejmosťou v danej triede sú adaptívne tlmiče.

Oproti predchodcovi je sedan ľahší o 50 až 80 kilogramov 17 fotografií v galérii Oproti predchodcovi je sedan ľahší o 50 až 80 kilogramov Zdroj: Honda

Vyrábať sa bude lokálne

Honda uvádza, že podľa predajných štatistík je Accord v USA najpopulárnejším automobilom svojej triedy. Desiata generácia má túto pozíciu upevniť. Podobne ako v minulosti ju bude spoločnosť vyrábať lokálne, vozidlo bude schádzať z fabriky Marysville v štáte Ohio. Tá od roku 1982 zmontovala vyše 11 miliónov exemplárov tohto typu. Predaj novinky sa má začať čoskoro, ceny zatiaľ nepoznáme.


Najnovšie články
Chiron: Z továrne vyšiel kus s číslom 100

Tlakovanie pneumatík dokáže byť najmä pre neskúsených šoférov otravné. V prípade Nissanu sú obavy minulosťou, výrazne ich totiž uľahčuje.

Nissan: Dofukovanie gúm nikdy nebolo ľahšie

Odbory vstúpili do štrajkovej pohotovosti po tom, ako s vedením nevedeli zosúladiť predstavy o sume a percente zvýšenia. 

Odborári v trnavskej automobilke chcú štrajkovať

Štvrtá generácia luxusného SUV by mala vzniknúť na architektúre CLAR, ktorá prinesie vyššiu tuhosť a zároveň nižšiu hmotnosť.

Nové BMW X5: Mediálna kampaň sa začala

niektoré modely dieselových áut budú mať zakázaný vjazd do dvoch úsekov dvoch ulíc v štvrti Altona.

Hamburg uvádza obmedzenia pre naftové autá

Bezpečnosť dieťaťa vo vozidle nemožno podceňovať a teda ani výber vhodnej autosedačky. Autokluby ADAC a ÖAMTC v tejto sezóne otestovali 23 modelov a väčšina...

Test autosedačiek: Jedna je extrémne nebezpečná

Vlajkovú loď francúzskej značky sme preverili s novým 1,8-litrovým benzínom, ktorý pôvodne debutoval pod kapotou kupé Alpine A110.

Test Renault Espace TCe 225: Dobré srdce
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×