Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

80 najúspornejších áut v jednotlivých triedach

Pri kúpe vozidla je pochopiteľne spotreba dôležitým faktorom. Nemožno sa však spoliehať na oficiálne údaje výrobcu, ktoré ani zďaleka nezohľadňujú realitu. Nasledujúci rebríček skutočnej spotreby 80 áut môže pomôcť pri orientácii, koľko reálne zhltne vaša jazda.
82 30 príspevkov 13.07.2017 / Redakcia AUTO BILD

Spotreba a správnosť „papierových“ údajov je vždy horúcou témou. Spotreba pod štyri litre je určite možná, minimálne podľa informácií automobiliek. Tu sa však pýta opatrnosť, nakoľko v príručkách a tabuľkách technických údajov sa uvádza spotreba podľa noriem ECE (Economic Comission for Europe). To znamená, že testy sa vykonávajú v ideálnych laboratórnych podmienkach a vôbec nezodpovedajú realite na cestách. Redakcia AUTO BILD preto testuje nielen jazdné vlastnosti vozidiel, ale aj spotrebu, a to na presne definovanom okruhu v premávke.

Zdroj: Autobild.sk 82 fotografií v galérii Zdroj: Autobild.sk

Na základe výsledkov svojich meraní naši kolegovia vypracovali rebríček desiatich najúspornejších modelov v ôsmich triedach. V rebríčku sa nevyskytujú „trojlitrové“ autá, za to mnohé, ktorých reálna spotreba je pod päť litrov alebo okolo tejto hranice. Redakcia pre porovnanie uvádza ku každému modelu aj „papierovú“ spotrebu daného modelu. Linky uvádzané v jednotlivých triedach vás nasmerujú do galérie s fotografiami modelov danej triedy.

Mini autá

V rebríčku desiatky najúspešnejších miniáut figurujú výhradne benzínové verzie. Spotreba sa pohybuje v rozpätí od 5,4 do 4,4 l/100 km. Veľmi zaujímavý je fakt, že víťazný model vykazuje najmenší rozdiel medzi „papierovou“ a reálnou spotrebou, konkrétne ide o tri deci, čo je veľmi zanedbateľná hodnota. Model na 10. mieste vykázal nielen najvyššiu reálnu spotrebu, ale aj najväčší rozdiel (1,2 litra). U ostatných sa rozdiely pohybovali od 0,6 do 0,9 litra.

>>>Desať najúspornejších miniáut nájdete v galérii<<<


Malé autá

Podobne ako v kategórii miniáut aj tu dominujú benzínové verzie, no v rebríčku sa nachádzajú aj tri dieselové, ktoré obsadili dve najvyššie miesta. Víťazný model zaznamenal výnimočne nízku spotrebu 4,3 l/100 km, oproti údaju výrobcu bola o 0,7 l vyššia. Reálna spotreba sa v tejto triede pohybovala v skutočne veľkom rozpätí od 5,7 do 4,3 l/100 km. Rozdiel od údajov výrobcu kolísal v nemenej širokom rozpätí: od 0,5 do 1,6 litra.

>>> Desať najúspornejších malých áut nájdete v galérii<<<


Kompaktná trieda

V kompaktnej triede máme z hľadiska typu paliva úplne opačné garde než u predchádzajúcich kategórií. Jasne tu dominuje diesel, v rebríčku sú len tri benzínové verzie. Nie je prekvapením, že v tejto triede zvíťazil hybrid v kombinácii s benzínom s reálnou spotrebou len 3,7 l/100 km. Celkovo sa spotreba pohybuje od 5,4 do 3,7 litra a rozdiely oproti údajom výrobcov od 0,3 do 1,6 litra. Paradoxne najväčší rozdiel bol zaznamenaný práve u víťazného modelu.

>>> Desať najúspornejších kompaktných modelov nájdete v galérii <<<


Stredná trieda

Čím vyššia trieda, tým väčšia dominancia dieselového pohonu. A stredná trieda toto pravidlo potvrdzuje, keďže benzínový pohon tu vôbec nefiguruje. Podobne ako v predchádzajúcich kategóriách aj v tejto zvíťazila reálna spotreba 4,6 l/100 km, v porovnaní s údajom výrobcu je len o pollitra vyššia. V top desiatke sa reálna spotreba pohybuje v rozpätí od 5,8 do 4,6 l/100 km a rozdiely oproti „papierovým“ údajom od 0,5 do 1,4 litra.

>>> Desať najúspornejších modelov strednej triedy nájdete v galérii <<<


Vyššia stredná trieda

Dominancia dieselového pohonu pokračuje v dominancii aj vo vyššej strednej triede. Víťazný model opäť zaujme spotrebou (5,4 l/100 km), za ktorú by sa nemuseli hanbiť ani menšie a ľahšie automobily. Rozpätie reálnej aj „papierovej“ spotreby sa opäť o niečo rozšírilo. V prvej desiatke kolíše reálna spotreba od 7,0 do 5,4 l/100 km a rozdiel oproti údajom výrobcu od 1,2 do 2,1 litra.

>>> Desať najúspornejších modelov vyššej strednej triedy nájdete v galérii <<<


Vyššia trieda

V triede výkonných modelov majú benzín a diesel rovnaké zastúpenie a je pochopiteľné, že práve dieselové pohony sú v prvej päťke. Pri pohľade na reálnu spotrebu v dolnej časti rebríčka sa zrejme väčšine našincov zatočí hlava. Niet divu, keď tu nachádzame spotreby cez 10 l/100 km. Víťaz sa však môže pochváliť zaujímavou spotrebou 6,7 l/100 km, pričom rozdiel oproti „papierovému“ číslu sú rovné dva litre. Spotreba sa v top 10 pohybuje od 10,5 do 6,7 l/100 km a údaje výrobcov presahuje o 1,3 až 5,8 litra. Rekordný rozdiel zaznamenal jediný hybrid (benzín/elektrina), kde výrobca udáva spotrebu len 2,8 l/100 km, realita však ukázala až 8,6 l/100 km.

>>> Desať najúspornejších modelov vyššej strednej triedy nájdete v galérii <<<


SUV

To, že v triede SUV dominujú diesely, asi nikoho neprekvapí. O to viac je zaujímavejšie, že v desiatke najúspornejších modelov sa nachádzajú dve benzínové verzie a rozhodne nie sú na chvoste.  Víťazom sa pochopiteľne stal diesel s reálnou spotrebou 5,1 l/100 km, hoci „papierový“ údaj presahuje až o 1,5 litra. Reálna spotreba sa v tejto desiatke pohybuje od 6,1 do 5,1 l/100 km a rozdiel oproti údajom výrobcu od 0,6 do 1,6 litra.

>>> Desať najúspornejších SUV nájdete v galérii <<<


Vany

V triede vanov sa opäť prejavila absolútna dominancia dieselových pohonov, jediná benzínová verzia sa umiestnila na 10. mieste. Víťazný model sa môže pochváliť spotrebou 5,0 l/100 km, ktorá oficiálny údaj prevyšuje o 0,9 litra. V tejto desiatke sa reálna spotreba pohybuje od 6,0 do 5,0 l/100 km a rozdiel oproti údajom výrobcu od 0,4 do 1,6 litra.

>>> Desať najúspornejších vanov nájdete v galérii <<<


Najnovšie články
Takmer ju zrazil vlak: Kde spravila chybu?

Severskú novinku si už možno objednať, do predaja prichádza v dvoch verziách. Portfólio sa má v budúcnosti rozširovať.

Volvo XC40: Kompletizuje švédsku rodinu

PRVÁ JAZDA Polo vstupuje do šiestej kapitoly úspešného príbehu. Po novom prichádza v podstate ako skutočné „dospelácke“ auto – porovnanie s prvou generáciou...

Volkswagen Polo: Golf má vážného konkurenta

Osemvalcový automobil dostal ľahšie výfukové potrubie, ktoré si nevyžaduje ďalšie zásahy. Vhodné je pre verzie GT i GT S.

Akrapovič  vyladil Mercedes-AMG GT

Viacerí vodiči zažili silnú búrku, ktorá narobila poriadne škody na majetku, vrátane áut. Čo môžete urobiť, ak sa tak stalo? Kedy sa môžete obrátiť...

Uhradí poisťovňa škodu, ak auto poničí víchrica?

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na piatok 22. septembra 2017. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

SUV vyšľachtené pre Spojené štáty boduje vnútorným priestorom i výborným podvozkom, slabinou je vysoká základná cena a úzka ponuka motorov.

Test Ford Edge: Splnený americký sen
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×