Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Audi A8: V ústrety autonómnej budúcnosti

VIDEO
Štvrtá generácia limuzíny z Ingolstadtu prichádza s treťou úrovňou samostatného jazdenia, aktívnym pružením i masážou nôh.
48 19 príspevkov 11.07.2017 / Marek Pokrývka

V ostatných mesiacoch sa viackrát diskutoval príchod novej vlajkovej lode štyroch kruhov. Nebolo žiadnym tajomstvom, že postupné odhaľovanie detailov sa skončí kompletnou premiérou 11. júla v Barcelone. Opona dnes spadla ešte počas dňa. Prinášame preto horúce informácie o očakávanom vozidle spolu s obsiahlou galériou fotografií zachytávajúcou ho zo všetkých uhlov.

Audi A8 dnes absolvovalo v Barcelone svetovú premiéru 48 fotografií v galérii Audi A8 dnes absolvovalo v Barcelone svetovú premiéru

Dizajnu dominuje maska chladiča

Vzhľad luxusného sedanu takmer stopercentne napĺňa predpoklady. Od dávnejšie publikovaných neoficiálnych vizualizácií vychádzajúcich najmä z fotografií maskovaných prototypov sa líši minimálne, v čom má prsty veľká inšpirácia konceptmi Prologue. Cítiť ju najmä v zadnej časti. Tá obsahuje tenkou linkou prepojené OLED svetlá, ktorých súčasťou je pochrómovaný segment.

Nové Audi A8: Vlajková loď prezradená

Budúca generácia á-osmičky dostane obrovskú masku chladiča, interiér vychádzajúci z konceptov Q8 a údajne aj motor 5.0 V10 TDI.

Exteriérovému dizajnu automobilu podľa očakávania absolútne dominuje obrovská maska chladiča. Nadrozmerný gril so šiestimi horizontálnymi priečkami susedí so svetlometmi HD Matrix, ktoré využívajú diódovú technológiou spolu s lasermi. V diaľkovom režime tak ponúknu dvakrát väčší dosah. Karoséria bude k dispozícii v dvanástich farbách, ktoré doplní bohaté použitie chrómu.

Luxusný sedan sa vo veľkom inšpiroval konceptmi Prologue 48 fotografií v galérii Luxusný sedan sa vo veľkom inšpiroval konceptmi Prologue

Štvrtá generácia limuzíny z Ingolstadtu v porovnaní s predchodcom mierne narástla, výnimkou je iba šírka. V tomto smere došlo k zanedbateľnému skresaniu na 1 945 mm. Dĺžka sa zväčšila na 5 172 milimetrov, pričom strecha je teraz umiestnená vo výške 1 473 mm. Rázvor merajúci 2 998 mm zostal tesne pod trojmetrovou hranicou. Uvedené čísla platia pre klasický variant, v prípade vyhotovenia A8 L treba pridať presne 13 centimetrov medzi nápravy i do celkovej dĺžky.

Audi uvádza, že novinka disponuje najpriestrannejším interiérom v triede. Objektívne zhodnotiť to zatiaľ nemôžeme. Podľa výrobcu však vnútro narástlo vo všetkých smeroch, pasažieri majú mať viac miesta na nohy, hlavu i ramená. Batožinový priestor sa na žiadnu maximalizáciu nehrá. Má základný objem 505 litrov, bez ohľadu na verziu karosérie.

S minimom fyzických tlačidiel

Kabína zaujme na prvý pohľad, prichádza totiž s minimom fyzických tlačidiel. Prednosť dostali dotykové plochy. Túto formu ovládania už prezentovalo niekoľko konceptov Audi a typ A8 ju uvádza do reality. Pred vodičom môžu byť až štyri veľké obrazovky. Prvá tvorí prístrojový panel za volantom, druhá je venovaná multimediálnemu systému uprostred palubnej dosky a tesne pod ňou je samostatné ovládanie klimatizácie. Kvarteto môže na želanie doplniť head-up displej.

Pred vodičom limuzíny môžu byť až štyri veľké obrazovky 48 fotografií v galérii Pred vodičom limuzíny môžu byť až štyri veľké obrazovky

Vnútri limuzíny síce stále nájdeme aj niekoľko klasických „gombíkov“, no digitálne prvky majú jednoznačne prevahu. V spojení s jednoduchou geometrickou architektúrou to interiéru dáva zaujímavý vzhľad. Samozrejmosťou je použitie kvalitných materiálov. Prvé husle hrá tradične koža, ktorej môžu sekundovať plochy z pravého kovu, prírodného dreva či lakovaného plastu.

 Z hľadiska vybavenia Ingolstadt nerobil žiadne kompromisy, v dlhočiznom zozname dostupných prvkov nebude popri plejáde elektronických strážnych anjelov chýbať ani vysokorýchlostné pripojenie na internet, navigačné rozhranie schopné učenia sa. Svetovou novinkou medzi početnými komfortnými prvkami bude masáž nôh dostupná pri predĺženej verzii L.

Jednou z noviniek vlajkovej lode Ingolstadtu je masáž nôh 48 fotografií v galérii Jednou z noviniek vlajkovej lode Ingolstadtu je masáž nôh

Audi A8 zamierilo v ústrety autonómnej budúcnosti a prichádza s treťou úrovňou samostatného jazdenia. Bez vodiča dokáže zaparkovať či manévrovať v zápchach do rýchlosti 60 km/h. Vodič pritom nemusí vôbec držať volant, ale pokojne sa môže venovať napríklad sledovaniu televízie. V prípade problémov ho automobil vyzve na prevzatie riadenia. Nejde pritom len o softvér. Klasickú kombináciu kamier, radaru a ultrazvukových senzorov dopĺňa pri limuzíne aj laserový skener.

Od šesťvalcov po W12

Úvodnú ponuku motorov v A8 majú tvoriť trojlitrové šesťvalce. Zákazníci si budú môcť vyberať medzi zážihovým variantom dosahujúcim 250 kW (340 k) a vznetovou alternatívou, ktorá ponúkne 210 kW (286 k). Neskôr pribudnú do ponuky aj silnejšie agregáty. Paletu rozšíria štvorlitrové osemvalce, opäť s dvomi druhmi paliva: pri benzíne je reč o výkone 338 kW (460 k), pri nafte pôjde o 320 kW (435 k).

Paletu motorov doplní strojovňa W12 s objemom šesť litrov 48 fotografií v galérii Paletu motorov doplní strojovňa W12 s objemom šesť litrov

Korunu celému portfóliu má v budúcnosti nasadiť celkom nový agregát W12. Parametre strojovne so zdvihovým objemom šesť litrov zatiaľ nemecká automobilka nekonkretizovala, nepochybne však bude produkovať viac než 6,3-litrový predchodca disponujúci maximom 368 kW (500 k). Všetky verzie využijú prepracovaný osemstupňový automat, pohon všetkých štyroch kolies a taktiež 48-voltovú kabeláž. Vďaka nej budú môcť lepšie využívať funkcie systému štart-stop a navyše dokážu „plachtiť“ s úplne vypnutým spaľovacím motorom, čo má minimálne na papieri ušetriť z priemernej spotreby zhruba 0,7 l/100 km.

V tomto smere pôjde najďalej plug-in hybrid. Vyhotovenie so štítkom e-tron použije benzínový šesťvalec s elektromotorom, pričom popri porcii 330 kW (449 k) ponúkne aj elektrický dojazd na úrovni asi 50 kilometrov. Dobíjať sa má pritom aj bezdrôtovo. Ingolstadt preň za príplatok dodá technológiu, ktorej súčasťou bude indukčná plocha zabudovateľná do podlahy garáže či parkovacieho miesta.

Aktívny podvozok typu A8 má výrazne zvýšiť palubný komfort 48 fotografií v galérii Aktívny podvozok typu A8 má výrazne zvýšiť palubný komfort

Veľkým lákadlom á-osmičky je inovatívny podvozok. Okrem doposiaľ neponúkaného riadenia zadnej nápravy využíva revolučné aktívne pneumatické pruženie schopné pomocou elektromotorov ovplyvňovať pohyb kolies a vďaka spolupráci s dvomi kamerami reagovať na blížiace sa nerovnosti. Technika by mala výrazne zvýšiť palubný komfort. Okrem toho však má aj bezpečnostnú stránku: pri blížiacom sa bočnom náraze systém zdvihne danú stranu o osem centimetrov, čím lepšie chráni posádku.

V obchodoch koncom jesene

Audi A8 štvrtej generácie už momentálne schádza z pásov továrne v Neckarsulme. V nemeckých obchodoch sa objaví koncom jesene, krátko na to pravdepodobne príde aj k nám. Ceny pre domáci trh sú známe už dnes. Štandardná verzia sa bude predávať od 90 600 eur, vyhotovenie A8 s predĺženým rázvorom má stáť minimálne 94 100 eur.


Najnovšie články
Superstar svetovej rely si vyskúšala Formulu 1

PRVÁ JAZDA Na vrchole bežnej ponuky značky Mercedes-Benz stojí legendárna limuzína s jednoduchým označením. Trieda S nedávno prešla modernizáciou a my sme už...

Mercedes-Benz S 560: Zabudnite na pedále

Tuner prizval do svojej garáže sedan E200 s klasickým bodykitom, ktorý okorenil. Benzínový motor vybavil prídavnou riadiacou jednotkou.

Brabus ladí aj štandardnú triedu E

Nabrúsený variant malého hatchbacku mení atmosférický motor za prepĺňaný, presné parametre zatiaľ nie sú známe.

Suzuki Swift dostalo verziu Sport

Nissan Micra tretej generácie rozhodne nepatrí k najkrajším ani najrýchlejším automobilom sveta. Aj zo škaredého káčatka sa však môže stať beštia, ktorá svojim...

Beštiálna Micra: Motor v strede a 680 koní?

Novinka sa snaží evokovať modely SUV, japonská automobilka vyzdvihuje variabilný interiér či ľahko prístupné sedadlá v treťom rade.

Sedemmiestne MPV Mitsubishi odhalené

Organizácia na ochranu spotrebiteľov Choice uviedla, že pri výmene sa občas nahradili staré airbagy novými, ale rovnako nebezpečnými.

Austrálsky úrad vyšetruje firmu Takata
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×