Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Prasknuté čelné sklo: Takto ho opravíte doma

VIDEO
Poškodené čelné sklo je jedným z najčastejších problémov, ktoré sužujú vodičov. V extrémnych prípadoch vás dokonca môže pripraviť aj o technické osvedčenie vozidla. Prinášame postup, vďaka ktorému sa s prasklinami vysporiadate aj doma.
22 7 príspevkov 07.07.2017 / Filip Kadlečík

Návšteva automechanika sa v jednom ohľade dá porovnať s prehliadkou u lekára. Ani k lekárovi nejdeme s každou nádchou, ktorá nás chytí. Prečo by sme teda zbytočne mali chodiť do servisu s drobnými problémami, keď sa dajú vyriešiť aj doma a s podstatne nižšími nákladmi? Veľa vodičov to nevie, no aj prasklina na čelnom skle sa dá odstrániť v domácich podmienkach.

Čo sa ešte dá opraviť doma?

Na internete stačí do vyhľadávača zadať heslo “sada na opravu čelného skla” a okamžite nájdete niekoľko kitov, ktoré vám pomôžu vysporiadať sa s nepríjemnou prasklinou. Kedy sa však ešte dá sklo opraviť doma a kedy už treba navštíviť servis?

Ako prvé sa oplatí podlepiť si sklo kartónom, prípadne papierom. Ten zaručí, že prasklinu uvidíte za každých okolností. Mimochodom, počas prác by vozidlo malo stáť v tieni, resp. by na čelné sklo nemalo pražiť priame slnečné žiarenie. 22 fotografií v galérii Ako prvé sa oplatí podlepiť si sklo kartónom, prípadne papierom. Ten zaručí, že prasklinu uvidíte za každých okolností. Mimochodom, počas prác by vozidlo malo stáť v tieni, resp. by na čelné sklo nemalo pražiť priame slnečné žiarenie.

Ako prvý je dôležitý rozmer danej praskliny. Vo všeobecnosti platí, že ak ho po priložení jednoeurovej mince plne prekryjete, zvládnete ho odstrániť aj doma. Pozor si treba dať len na skutočne hlboké dierky, ktoré siahajú až po fóliu umiestnenú v strednej časti skla. Tak isto sa neodporúča v domácich podmienkach opravovať praskliny pripomínajúce pavučinu, ktoré sú výrazne rozvetvené. S takými radšej navštívte odborníkov.

Zároveň prípadnú opraviteľnosť určuje aj miesto, do ktorého kamienok či iný predmet počas jazdy narazil. Poškodenie musí byť minimálne 10 cm od okraja okna. Tento fakt je dôležitý kvôli tomu, že sklo ako také tvorí súčasť nosných prvkov karosérie. Ak je puklina na okraji, môže byť ohrozené bezpečie posádky.

>>> Pozrite si detailný postup vo veľkej galérii <<<

Opravovať by sa nemali ani praskliny, ktoré sú priamo v zornom poli vodiča. Počas práce na skle sa z nich však prakticky stane neviditeľná šmuha, šoférovi teda potom vo výhľade prekážať nemusia. Určite je lepšie ich opraviť, ako nechať nepovšimnuté a dúfať, že ich policajt či technik STK pri kontrole prehliadne. Tejto téme sme sa venovali už v minulosti.

Treba sa tým vôbec zaoberať?

Ako sme už naznačili, čo i len sebemenšiu prasklinu na čelnom skle sa neoplatí ignorovať. Na jednu stranu ide o bezpečie posádky, na stranu druhú o to, čo od vodičov vyžaduje zákon. Aj jednoduchá oprava v servise sa ale môže poriadne predražiť. V závislosti od miery poškodenia sa finálne náklady často pohybujú v rozmedzí 20 až 70 eur.

NBS: Poisťovne musia preplatiť čelné sklo poškodené kameňom

Väčšina poisťovní odmieta v rámci PZP preplatiť opravu čelného skla poškodeného kamienkami. Podľa Národnej banky Slovenska však túto škodu musia preplatiť.

Práve preto prinášame postup, vďaka ktorému doma tú istú prácu zvládnete aj podstatne lacnejšie. Stačí si len zaobstarať sadu na opravu čelného skla, tá stojí približne 10 až 15 eur, a postupovať podľa jednotlivých krokov v galérii. Pre anglicky hovoriacich čitateľov môže ako dobrá pomôcka poslúžiť aj originálne video šikovného youtubera s pseudonymom ChrisFix.


Najnovšie články
Superstar svetovej rely si vyskúšala Formulu 1

PRVÁ JAZDA Na vrchole bežnej ponuky značky Mercedes-Benz stojí legendárna limuzína s jednoduchým označením. Trieda S nedávno prešla modernizáciou a my sme už...

Mercedes-Benz S 560: Zabudnite na pedále

Tuner prizval do svojej garáže sedan E200 s klasickým bodykitom, ktorý okorenil. Benzínový motor vybavil prídavnou riadiacou jednotkou.

Brabus ladí aj štandardnú triedu E

Nabrúsený variant malého hatchbacku mení atmosférický motor za prepĺňaný, presné parametre zatiaľ nie sú známe.

Suzuki Swift dostalo verziu Sport

Nissan Micra tretej generácie rozhodne nepatrí k najkrajším ani najrýchlejším automobilom sveta. Aj zo škaredého káčatka sa však môže stať beštia, ktorá svojim...

Beštiálna Micra: Motor v strede a 680 koní?

Novinka sa snaží evokovať modely SUV, japonská automobilka vyzdvihuje variabilný interiér či ľahko prístupné sedadlá v treťom rade.

Sedemmiestne MPV Mitsubishi odhalené

Organizácia na ochranu spotrebiteľov Choice uviedla, že pri výmene sa občas nahradili staré airbagy novými, ale rovnako nebezpečnými.

Austrálsky úrad vyšetruje firmu Takata
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×