Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Renault Koleos: Láka najmä na dizajn

PRVÁ JAZDA Do obchodov momentálne prichádza druhá generácia francúzskeho SUV, ktorú sme si vyskúšali na ceste i mimo nej.
22 12 príspevkov 06.07.2017 / Marek Pokrývka

Športovo-úžitkové zbrojenie sa stalo v ostatných rokoch všeobecným fenoménom automobilového priemyslu, ktorý neobišiel ani Renault. Francúzsku značku v trendovom segmente momentálne reprezentujú traja hráči. Medzi malými SUV úspešne pôsobí Captur, o priečku vyššie stojí Kadjar a vrcholné miesto palety dostal vlani Koleos druhej generácie.

Renault Koleos druhej generácie stavil na francúzsky šarm 22 fotografií v galérii Renault Koleos druhej generácie stavil na francúzsky šarm

Kým originál nesúci toto označenie ktovieaký predajný víchor nespôsobil, jeho nástupca má ambície stať sa populárnejším zástupcom kategórie. Podarí sa tento cieľ naplniť? Odpoveď na túto otázku nepoznáme, keďže SUV momentálne iba prichádza do obchodov. Predaj štartuje aj na Slovensku. Importér preto zverejnil cenník a zároveň nám dal šancu skúsiť, čo táto novinka ponúka.

Charakteristické prvky v mohutnom balení

Svetová premiéra tohto typu sa odohrala na pekinskom autosalóne, kde Koleos predviedol svoju vizáž jednoznačne prezrádzajúcu príslušnosť k stajni. Využíva rovnaké stavebné kamene ako Mégane či Talisman. Charakteristické dizajnové prvky sú však tentokrát v mohutnom balení, ktoré aj vďaka vypuklým blatníkom pôsobí naozaj robustne. Napriek tomu mu nechýba svojský šarm.

Okrem dizajnových prvkov pôsobí povedome aj interiér 22 fotografií v galérii Okrem dizajnových prvkov pôsobí povedome aj interiér

Za doširoka otváranými dverami sa nachádza interiér, ktorý taktiež pôsobí veľmi povedome. Jeho základná architektúra je zhodná s väčšinou aktuálnych zástupcov značky. SUV však má robustne pôsobiacu palubnú dosku a vyšší posed, pričom stále ponúka dostatok miesta aj pre väčšie postavy. Páčilo sa nám najmä miesto pred kolenami vzadu sediacich pasažierov. Z hľadiska vybavenia drží Koleos krok s dobou, sú tu ventilované predné sedadlá, výkonné reproduktory, chladenie či vyhrievanie nápojov, kompletný kamerový systém ani množstvo bezpečnostných prvkov. Napríklad head-up displej však chýba.

Na rozdiel od mnohých iných vozidiel v tejto veľkostnej kategórii je Renault výhradne päťmiestny. Tretí rad sedadiel v ňom nehľadajte. Batožinový priestor napriek tomu netrhá rekordy, skôr naopak. Otvorenie hrubých piatych dverí odhaľujúce základných 498 litrov môže byť pre niekoho nepríjemným prekvapením. Väčšina triednych súperov ponúka vyšší objem. Po sklopení zadných operadiel už o nejakom konkurenčnom deficite nemožno hovoriť, celkových 1 706 litrov postačí aj pri sťahovaní sa. Z hľadiska odkladacích priestorov novinka určite nesklame.

Renault Koleos 22 fotografií v galérii Renault Koleos

Koleos síce nemieni liezť do kapusty vyslovene prémiovej sorte, ale za svoje vnútorné vyhotovenie sa hanbiť nemusí. Okrem niekoľkých tvrdších plastov v spodnej časti siahli Francúzi najmä po kvalitne pôsobiacich materiáloch. Platí to najmä o verzii Paris Initiale, ktorá disponuje viacfarebným koženým čalúnením. Palec hore dávame akustickej izolácii. Dobre pôsobí nielen z hľadiska aerodynamiky, konštruktéri evidentne výrazne popracovali aj na odhlučnení pohonných jednotiek.

Turbodiesel, CVT a pohon všetkých kolies

Napriek aktuálnym náladám namiereným voči vznetovým automobilom je medzi väčšími SUV v európskych končinách stále na koni turbodiesel. Renault si to dobre uvedomuje. Koleos preto dostal od úvodu akurát dvojicu naftových motorov, benzín zostal mimo hry. Jeho uvedenie vo vybraných regiónoch však automobilka do budúcnosti nevylučuje.

Momentálne si možno vyberať iba medzi verziou dCi 130 4x2 a dCi 175 4x4. V prvom prípade je reč o 1,6-litrovom štvorvalci dosahujúcom maximálny výkon 96 kW (130 k) a krútiaci moment 320 Nm, vyšší model poháňa dvojliter s parametrami 128 kW (175 k) a 380 Nm. Okrem šesťstupňového manuálu si tu možno zvoliť aj bezstupňovú prevodovku X-Tronic.

Benzínový motor sa nekoná, v ponuke sú iba dva naftové 22 fotografií v galérii Benzínový motor sa nekoná, v ponuke sú iba dva naftové

Počas našej prvej jazdy sme si vyskúšali práve špičkový model so skriňou CVT. Koleos s ním zrýchli na stovku za 9,6 sekundy a akcelerovať prestane pri hodnote 201 km/h. Nejde o žiadne očarujúce hodnoty. Ani subjektívne nepôsobí tento variant nejako rýchlo, v čom má prsty práve variátor. Renault tu však použil pekný trik. Pri zarazdení plynového pedálu do podlahy začne prevodovka radiť v siedmich virtuálnych stupňoch, čo subjektívny dojem z dynamiky jednoznačne zlepšuje.

Medzi fanúšikov bezstupňových prevodoviek vo všeobecnosti nepatríme, no táto pôsobí naozaj akceptovateľne. Slušný dojem sme mali aj z podvozka. Ide o kompromis medzi komfortom a jazdnými vlastnosťami, niektorí konkurenti ho však majú vyladený lepšie. Na devätnásťpalcových kolesách je mnohé nerovnosti cítiť i počuť. V zákrutách si zase možno všimnúť náklony karosérie, no povely volantu Koleos poslúcha celkom dobre.

Jazda mimo spevnených povrchov nerobí SUV problémy 22 fotografií v galérii Jazda mimo spevnených povrchov nerobí SUV problémy

SUV síce väčšinu času strávi na spevnených povrchoch, no jazda mimo ciest mu nerobí problém. Presvedčili sme sa na tom na špeciálnom terénnom polygóne. Predný nájazdový uhol občas spôsoboval menšie vrásky na čele, no inak Koleos zvládol off-road sekciu bez problémov. Spoľahnúť sa mohol najmä na slušne fungujúci pohon všetkých štyroch kolies.

Dizajn je esom v rukáve francúzskeho SUV

Renault Koleos po technickej stránke nemá veľmi čím ohúriť, keďže prakticky rovnaké vnútornosti má aj Nissan X-Trail. V rámci kategórie ide o dobrý štandard. Vyzdvihnúť môžeme prevodovku CVT či systém 4x4 a páčilo sa nám tiež odhlučnenie motora. Interiér pôsobí hodnotne. Platí to najmä pre najvyššiu úroveň, ktorá ponúkne už v základe množstvo vybavenia. Esom v rukáve tohto SUV je však čosi iné. Láka najmä na dizajn, ktorým jednoznačne vyčnieva z radu.

Novinka sa na slovenskom trhu predáva od 26 490 eur 22 fotografií v galérii Novinka sa na slovenskom trhu predáva od 26 490 eur

Za špičkovú verziu auta zaplatia slovenskí zákazníci minimálne 37 790 eur. Uvedená suma platí pre model Initiale Paris, za 34 490 eur si možno kúpiť rovnakú techniku s nižším prívlastkom Intens. Tento variant je vyhradený dvojlitru s manuálnou prevodovkou stojacou presne o dvetisíc menej. Zvoliť si ho možno aj so slabším naftovým srdcom, ktoré ušetrí ešte dvakrát toľko. Pokles o ďalšie dve tisícky možno dosiahnuť voľbou vybavenia Zen. Ten stojí 26 490 eur, čo je základná cena.


Najnovšie články
Superstar svetovej rely si vyskúšala Formulu 1

PRVÁ JAZDA Na vrchole bežnej ponuky značky Mercedes-Benz stojí legendárna limuzína s jednoduchým označením. Trieda S nedávno prešla modernizáciou a my sme už...

Mercedes-Benz S 560: Zabudnite na pedále

Tuner prizval do svojej garáže sedan E200 s klasickým bodykitom, ktorý okorenil. Benzínový motor vybavil prídavnou riadiacou jednotkou.

Brabus ladí aj štandardnú triedu E

Nabrúsený variant malého hatchbacku mení atmosférický motor za prepĺňaný, presné parametre zatiaľ nie sú známe.

Suzuki Swift dostalo verziu Sport

Nissan Micra tretej generácie rozhodne nepatrí k najkrajším ani najrýchlejším automobilom sveta. Aj zo škaredého káčatka sa však môže stať beštia, ktorá svojim...

Beštiálna Micra: Motor v strede a 680 koní?

Novinka sa snaží evokovať modely SUV, japonská automobilka vyzdvihuje variabilný interiér či ľahko prístupné sedadlá v treťom rade.

Sedemmiestne MPV Mitsubishi odhalené

Organizácia na ochranu spotrebiteľov Choice uviedla, že pri výmene sa občas nahradili staré airbagy novými, ale rovnako nebezpečnými.

Austrálsky úrad vyšetruje firmu Takata
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×