Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Bizarné zákony: Hanbiť sa nemusí ani Slovensko

Fakt, že cestná premávka jednoznačne musí byť regulovaná zákonmi, je nepopierateľný. To, či majú všetky hlavu a pätu a či slúžia vodičom, je však druhá vec. Pozrite si prehľad tých najbizarnejších zo Slovenska i celého sveta.
3 39 príspevkov 04.07.2017 / Filip Kadlečík

Bez zákonov by to v cestnej premávke nefungovalo. V komplikovaných situáciach na križovatkách či v neznámom prostredí ich znalosť šoférom pomáha zorientovať sa a absolvovať cestu bezpečne a bez zádrheľov. Nie všetky sú však úplne logické. Nielen vo svete, ale aj na Slovensku platí niekoľko pomerne bizarných, ktorých účinnosť je otázna.

Slovensko ako pretekársky okruh?

Ako jagavý príklad z našej domoviny slúži aktuálny sadzobník pokút. Hovoríme konkrétne o fakte, že maximálny trest pre superrýchleho cestného piráta predstavuje pokuta vo výške 800 eur. Ak teda cez obec idete rýchlosťou 110 km/h a vyššou, resp. 200 km/h a viac na diaľnici, tak vám stačí mať pri sebe poriadny finančný obnos a obídete v podstate bez problémov.

Ilustračná snímka. Foto: Soňa Zverková 3 fotografie v galérii Ilustračná snímka. Foto: Soňa Zverková

Zabavenie vodičského preukazu vám v takejto situácii za bežných okolností nehrozí. Je neuveriteľné, ako jednoznačne je táto sadzba nastavená v prospech majetných ľudí, ktorí len zaplatia pokutu a pokračujú v jazde. V praxi to znamená asi toľko, že ak máte dostatok financií na to, aby ste si kúpili trebárs Ferrari LaFerrari (cenovkou ďaleko prekračuje hranicu 1 000 000 eur), môžete na ňom na našich cestách vystrájať do sýtosti.

S pokutami súvisí aj ďalšie bizarné nastavenie systému. Pre zmenu ide o lehotu, počas ktorej môže štát zaslať pokutu hriešnikovi. V prípade potreby má k dispozícii celých 36 mesiacov na to, aby vám poslal pokutu, na ktorú si potom ani len nespomeniete. Kvôli objektívnej zodpovednosti ste si pritom v danom okamihu priestupku ani nemuseli byť vedomí. Šanca na obhajobu je však po troch rokoch v podstate minimálna.

V USA sa neoplatí mať čierne auto

Zatiaľ čo spomínané problémy slovenských vodičov mnohým z nás zdvíhajú tlak do nebezpečných čísel, zahraničné bizárium je plné menej škodlivých zákonov. Kompletný prehľad sa nedávno objavil na serveri Fox News Auto. Je treba povedať, že väčšina z nich sú pomerne neškodné predpisy a sú výsledkom byrokratických procesov či historických súdnych sporov.

Na tomto Golfe by ste sa do Denveru v nedeľu nedostali 3 fotografie v galérii Na tomto Golfe by ste sa do Denveru v nedeľu nedostali

Špecialistami na neobyčajné regule sú, ako inak, Američania. Napríklad v takej Alabame je zakázané šoférovať so zaviazanými očami, v Denveri je zasa protizákonné jazdiť v nedeľu na čiernom aute. Ľahké to nemajú ani ručné autoumyvárne v San Franciscu, ktoré karosériu auta nesmú sušiť či leštiť použitým spodným prádlom.

Európa si potrpí na stierače

Čo sa uletených zákonov týka, USA veľmi úspešne sekundujú aj európske krajiny. Napríklad v Luxembursku musíte mať stierače na aute aj v prípade, že nedisponuje čelným sklom. Na nemeckej diaľnici si zasa treba dávať pozor na úroveň paliva v nádrži - ak sa vám minie mimo čerpacej stanice, nevyhnete sa mastnej pokute či zákazu vedenia motorového vozidla. V Dánsku by ste zasa pred naštartovaním mali nazrieť pod auto, aby ste sa uistili, že tam nikto neleží.

Arogantná jazda slovenského LaFerrari

Slovenské LaFerrari je opäť hviezdou internetu. Podľa videa na sociálnej sieti na ňom neznámy vodič viacnásobne porušil dopravné predpisy. Polícia na zverejnené zábery okamžite zareagovala.

Čo by to bolo za rebríček zaujímavostí, keby v ňom chýbala perla z Ruska. Tamojší policajti majú právo dať vám pokutu, ak usúdia, že váš automobil nie je dostatočne čistý. Pritom ale nie je určené, ako presne vyzerá špinavé a ako vyleštené auto. Príslušníci policajného zboru sa o tom môžu rozhodnúť plne na základe ich úsudku.

V Ázii si treba prácu plánovať podľa EČV

Čerešničkou na torte je problém vodičov vo filipínskej metropole Manila, kam majú autá vstup zakázaný podľa toho, akým číslom končí ich EČV. Pokiaľ napríklad máte auto s EČV končiacou číslami 1 a 2, v pondelok vás do hlavného mesta Filipín nepustia. Poznáte ešte nejaký iný predpis, ktorý inde na svete nenájdete? Ak áno, určite nám dajte vedieť v diskusii.


Najnovšie články
Test Ford Edge: Splnený americký sen

Pretekársky roadster s karosériou Scaglietti a trojlitrovým štvorvalcom vznikol v sérii 31 exemplárov, dnešných dní sa nedožili všetky.

Ferrari 750 Monza: Ďalšie sedemciferné

Americký off-road s ložnou plochou a plátennou strechou poháňajú dva elektromotory s výkonom 360 kW (490 k), batéria má kapacitu 100 kWh.

Schwarzenegger: Elektrina aj pre Hummer

ri predpokladanom trvaní tendra v lehote 12 mesiacov by sa tak podľa jeho slov mohol úsek začať stavať v roku 2022 a hotový by mohol byť v roku 2026.

Posledný úsek D1: Súťaž až v roku 2021

Číslami z exaktne meraného testu dynamiky sa pýcha britskej automobilky dostáva do spoločnosti omnoho drahších modelov.

McLaren 720S sa vyrovná hyperšportom

Nemecká firma prezentovala ďalšiu verziu vozidla, ktorá svoju podstatu prezrádza názvom MHX 800. Z osemvalca vyžmýkal špecialista presne 605 kW (823 k).

Monštruózne BMW dostalo ešte viac výkonu

Dynamický kórejský sedan štandardne roztáča zadné kolesá, kladie dôraz na jazdné vlastnosti a môže mať výkon až 272 kW (370 k).

Genesis G70 lezie do kapusty Nemcom
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×