Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Peugeot 308: Zmeny sú hlavne pod karosériou

VIDEO
PRVÁ JAZDA Peugeot 308 začal písať druhú časť svojho životného cyklu. Nenápadný facelift bol zameraný najmä na techniku. Novinka má niekoľko nových motorov i osemstupňový automat.
39 4 príspevky 30.06.2017 / Filip Kadlečík

Súčasná generácia Peugeotu 308 má za sebou už tri roky pomerne úspešného pôsobenia na trhu. Celkovo sa za tento čas vyrobilo 760 000 kusov kompaktného hatchbacku, čo vôbec nie je málo. Zákazníkov mohol prilákať elegantný dizajn, minimalistický interiér či dobré jazdné vlastnosti.

Jazdu s verziou 1.6 THP 205 S&S sme si nanajvýš užili, toto auto sa správa výborne 39 fotografií v galérii Jazdu s verziou 1.6 THP 205 S&S sme si nanajvýš užili, toto auto sa správa výborne

 Po polčasovej modernizácii je model 308 ešte atraktívnejší. Nemáme pritom na mysli exteriérový dizajn, ten sa príliš nemenil. Vyššiu konkurencieschopnosť mu dodáva najmä osviežená paleta motorov či úplne nová osemstupňová samočinná prevodovka. Nadšencov dieselových agregátov poteší fakt, že ponuku rozšírili hneď dva. Naprázdno ale neobídu ani fanúšikovia zážihových jednotiek.

Je na nerozoznanie

Francúzi sa rozhodli, že po troch rokoch ešte nenastal čas na výraznejšie dizajnové zmeny. Preto sa na novinke dajú zrátať na prstoch dvoch rúk. Upravený je predný nárazník, kapota či vertikálna maska chladiča. Práve predná časť je dôležitým identifikátorom modernizovaného variantu. Logo Peugeotu sa totiž presunulo priamo na čelnú masku.

Zadná časť sa zmenila minimálne - v prípade hatchbacku sú koncové svetlá jemne stmavené 39 fotografií v galérii Zadná časť sa zmenila minimálne - v prípade hatchbacku sú koncové svetlá jemne stmavené

Faceliftovanú verziu spoznáte aj vďaka tomu, že charakteristický svetelný podpis tvorený LED diódami je dostupný naprieč celou škálou ponúkaných vyhotovení. Detailné doľaďovanie aj tak podareného dizajnu sa okrem iného prejavilo na ponuke diskov kolies či farbách karosérie.

V interiéri je rozpoznateľných zmien taktiež ako šafránu. Mnohí očakávali príchod digitálnej palubnej dosky. Ten si však Francúzi zjavne odkladajú až pre úplne novú generáciu. Pozorné oko si všimne, že úpravou prešla centrálna časť palubnej dosky - odteraz jej tróni podstatne modernejší kapacitný dotykový displej.

Interiér sa príliš nezmenil - stále vyzerá pomerne atraktívne 39 fotografií v galérii Interiér sa príliš nezmenil - stále vyzerá pomerne atraktívne

Zmenil sa aj obsah, ktorý zobrazuje. Prichádzajúca tristoosmička totiž dostala nový infotainment, ktorý je s tým starým prakticky neporovnateľný. Jeho reakcie sú totiž podstatne rýchlejšie, pribudli aj nové možnosti konektivity. Najsilnejšou stránkou zdokonaleného softvéru pritom má byť online navigácia, o ktorú sa postarala firma TomTom.

Jej schopnosti sme si overili aj v praxi. Vodiča dokáže s predstihom upozorniť na blížiacu sa zápchu a vypočítať náhradnú trasu. Ak sa rozhodnete ísť po upchatej ceste, na základe dát o zdržaní vám vypočíta, o koľko minút neskôr dorazíte do cieľa. Má pekné grafické spracovanie, je funkčná a prehľadná. Za toto vylepšenie si od nás Peugeot jednoznačne zaslúži pomyselný “like”.

Pozitívne hodnotíme aj decentnú evolúciu, ktorú tento model absolvoval. Ostatne, v poslednej dobe sme sa presvedčili, že tlačiť na dizajnovú zmenu pri facelifte nemusí byť úplne šťastné riešenie. Preto nám vôbec neprekáža, že aktuálny variant je od toho dosluhujúceho takmer na nerozoznanie. Naviac, pri modernizácii modelu 308 ide najmä o to, čo sa skrýva hlboko pod vonkajšími plechmi.

Prekvapivo dynamická jazda

Počas prvej jazdy sme mali možnosť vyskúšať si štvoricu agregátov, dva z nich boli vznetové a druhá dvojica zážihová. Ako prvý sa nám do rúk dostal nový benzínový motor PureTech 130 skombinovaný so šesťstupňovou automatickou prevodovkou EAT6 zasadený pod kapotu karosárskej verzie kombi.

V kombi sme jazdili s agregátom PureTech 130 S&S, trojvalec bol dostatočne živý 39 fotografií v galérii V kombi sme jazdili s agregátom PureTech 130 S&S, trojvalec bol dostatočne živý

Automobil s ním je vďaka výkonu 96 kW (130 k) pomerne svižný a prekvapivo tichý. Trojvalcovú náturu malej jednotky miestami prezrádzali vibrácie, ktoré sa dostali až do kabíny. S prácou automatu EAT6 sme boli spokojní. Určite sa nehodí na vyslovene športovú jazdu, za bežných okolností však vodičovi poslúži na výbornú.

Z hľadiska klienta tento motor má jednu pomerne veľkú nevýhodu. Disponuje filtrom pevných častíc (GPF), ktorý je aktuálne nepopulárny najmä medzi majiteľmi vznetových agregátov. Táto súčiastka totiž pri nesprávnych návykoch šoféra časom môže vypovedať službu a jej oprava či výmena nie je práve najlacnejšia.

Ak si priplatíte za full-LED svetlá, od súčasnej verzie bude vaše auto odlišovať len upravená kapota, nárazníky a zmenená pozícia loga značky 39 fotografií v galérii Ak si priplatíte za full-LED svetlá, od súčasnej verzie bude vaše auto odlišovať len upravená kapota, nárazníky a zmenená pozícia loga značky

Na bežné jazdenie je ale tandem PureTech 130 S&S a EAT6 viac než vhodný. Ak od auta chcete niečo naviac, určite odporúčame siahnuť po srdci s označením 1.6 THP 205 S&S. Ako indikuje samotný názov, prepĺňaná jednašestka disponuje výkonom 151 kW (205 k), ktorý je vzhľadom na hmotnosť a rozmery modelu 308 viac než dostatočný.

Peugeot 5008: Začiatok novej éry SUV

PRVÁ JAZDA Konštruktéri to pri tomto vozidle nemali jednoduché. Dostali za úlohu vytvoriť kompaktné SUV, ktoré ale bude spĺňať jednu podmienku. Musí odviezť sedem cestujúcich a ideálne aj ich...

Z inak pohodlného auta spraví vo verzii GT Line poriadne delo. Niet sa čomu diviť, že tomuto vyhotoveniu prischlo označenie “baby GTi”. Jazdí totiž skvelo. Motor síce je prepĺňaný, no miluje vysoké otáčky a podvozok sa zasa vyžíva v rýchlom prejazde zákrut.

Tento agregát je mimo verzie GTi korunným šperkom palety motorizácií - 1.6 THP 205 S&S 39 fotografií v galérii Tento agregát je mimo verzie GTi korunným šperkom palety motorizácií - 1.6 THP 205 S&S

Výkonný agregát skvelo dopĺňa šesťstupňový manuál, s ktorým sa radí veľmi príjemne. Ak od auta vyžadujete viac, než len aby plnilo funkciu presúvadla, výberom tohto agregátu určite nebudete chybovať. Práve naopak. Ak by sme si mali vybrať z celej ponuky bežných motorizácií len jednu, určite by sme siahli po tejto.

Menej je niekedy viac

Nedá sa pritom povedať, že by sme zatracovali naftové agregáty. K európskemu hatchbacku akosi automaticky patria aj tieto pohonné jednotky. Vznetovej ponuke kraľuje diesel BlueHDi 180 S&S naladený na 132 kW (180 k), ktorý je po novom spriahnutý s osemstupňovou samočinnou prevodovkou s hydrodynamickým meničom krútiaceho momentu. Motor ako taký je nám už dobre známy, vyskúšali sme si ho v modeloch 3008 i 5008.

Nazúrený lev Peugeotu sa z kapoty presunul do centra čelnej masky 39 fotografií v galérii Nazúrený lev Peugeotu sa z kapoty presunul do centra čelnej masky

Preto sme svoju pozornosť upriamili predovšetkým na nový osemstupňový automat s označením EAT8. Hneď na začiatku treba povedať, že je veľmi komfortný a preraďovanie vďaka nemu takmer ani necítiť. Dá sa predpokladať, že navýšenie počtu rýchlostných stupňov by mohlo prispieť k lepšej spotrebe, tento fakt sme však zatiaľ neoverovali.

Test Peugeot 3008: Autu roka sme nič nedarovali

Peugeot 3008 rozvíril poriadnu vlnu diskusií, do ktorej horúci olej prilial aj zisk titulu Európske auto roka. Aké je francúzske SUV v skutočnosti? Zaobíde sa vôbec bez pohonu 4x4?

Slabou stránkou novej prevodovky zostáva, podobne ako tomu bolo v prípade skrine EAT6, fakt, že motoru citeľne uberá zo živelnosti a temperamentu. Áno, jazda s ňou je pohodlná a srdce s výkonom 180 koní zaručuje obstojnú dynamiku. Nie je však taká, akú by ste od agregátu s podobnými papierovými predpokladmi očakávali.

PureTech 130 S&S môže byť s priahliadnutím na cenu atraktívnou voľbou, škoda len prítomnosti filtra pevných častíc 39 fotografií v galérii PureTech 130 S&S môže byť s priahliadnutím na cenu atraktívnou voľbou, škoda len prítomnosti filtra pevných častíc

Z toho dôvodu by sme pri kúpe dieselovej pohonnej jednotky uprednostnili tú s označením BlueHDi 130 S&S. Uplne nový naftiak s výkonom 96 kW (130 k) má objem 1,5 l a je spriahnutý so šesťstupňovým manuálom. Už od prvých sekúnd cítiť, že napriek výkonovému i objemovému deficitu dokáže predviesť pocitovo živšiu jazdu, než silnejší BlueHDi 180 S&S s debutujúcim automatom. Tomuto agregátu sme sa detailne venovali v priloženom videu.

Decentný facelift maskuje veľké zmeny

Ako celok sa nám modernizovaný model 308 páčil. Samozrejme, niektoré motorizácie nám sadli viac, iné menej. Vyslovené zlou možnosťou však nie je ani jedna z nich. Z pohľadu jazdy naviac oceňujeme veľmi príjemný podvozok, ktorý z vás rozhodne nevytrasie dušu, no zároveň auto pekne podrží pri dynamickom prejazde zákrut. Nečakali by sme, že aj s naftovou jedn-päťkou si pri výjazde na vrcholky Álp možno užiť istú mieru zábavy.

Peugeot 308 možno neprešiel prelomovou dizajnovou zmenou, keď sa ale nahodí, tak mu to poriadne sekne 39 fotografií v galérii Peugeot 308 možno neprešiel prelomovou dizajnovou zmenou, keď sa ale nahodí, tak mu to poriadne sekne

Z hľadiska zákazníkov je pozitívom fakt, že Peugeot zbytočne nemenil ešte stále pomerne moderný dizajn vozidla, ale zameral sa radšej na to podstatné - technológie a techniku. To totiž pri dennom používaní zaváži najviac. Koniec-koncov teda oceňujeme, že na prvý pohľad decentný facelift maskuje až prekvapivé množstvo zmien správnym smerom. Novinka by u nás mala byť dostupná ešte v priebehu tohto roka, ceny by mali približne zodpovedať tým dnešným.


Najnovšie články
Superstar svetovej rely si vyskúšala Formulu 1

PRVÁ JAZDA Na vrchole bežnej ponuky značky Mercedes-Benz stojí legendárna limuzína s jednoduchým označením. Trieda S nedávno prešla modernizáciou a my sme už...

Mercedes-Benz S 560: Zabudnite na pedále

Tuner prizval do svojej garáže sedan E200 s klasickým bodykitom, ktorý okorenil. Benzínový motor vybavil prídavnou riadiacou jednotkou.

Brabus ladí aj štandardnú triedu E

Nabrúsený variant malého hatchbacku mení atmosférický motor za prepĺňaný, presné parametre zatiaľ nie sú známe.

Suzuki Swift dostalo verziu Sport

Nissan Micra tretej generácie rozhodne nepatrí k najkrajším ani najrýchlejším automobilom sveta. Aj zo škaredého káčatka sa však môže stať beštia, ktorá svojim...

Beštiálna Micra: Motor v strede a 680 koní?

Novinka sa snaží evokovať modely SUV, japonská automobilka vyzdvihuje variabilný interiér či ľahko prístupné sedadlá v treťom rade.

Sedemmiestne MPV Mitsubishi odhalené

Organizácia na ochranu spotrebiteľov Choice uviedla, že pri výmene sa občas nahradili staré airbagy novými, ale rovnako nebezpečnými.

Austrálsky úrad vyšetruje firmu Takata
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×