Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Aston Martin DB11: S osemvalcom od AMG

Luxusné športové kupé dostalo alternatívu k strojovni V12, prichádza so štvorlitrovým agregátom s maximálnym výkonom 375 kW (510 k).
15 30.06.2017 / Marek Pokrývka

Minuloročná ženevská premiéra typu Aston Martin DB11 znamenala pre značku štart novej éry. Nielen pre nástup prepĺňaných motorov, ale tiež ťaženie zo spolupráce s trojcípou hviezdou. Jej komponenty si v interiéri nemožno nevšimnúť. Už dlhšie sa pritom hovorilo, že postupne Angličania začnú do svojich modelov montovať aj nemecké motory. Ten čas nastal práve teraz.

Aston Martin začal do typu DB11 montovať nemecké motory 15 fotografií v galérii Aston Martin začal do typu DB11 montovať nemecké motory Zdroj: Aston Martin

Luxusné športové kupé dostalo alternatívu k 5,2-litrovej strojovni V12, podľa očakávania prichádza s osemvalcom od AMG. Ide o štvorlitrový agregát aktuálne nasadzovaný do väčšiny produktov nesúcich tento štítok. Na prvý pohľad ide o známe naladenie s maximálnym výkonom 375 kW (510 k), krútiaci moment so špičkou 675 Nm však prezrádza úpravy. Nejde len o softvér. Pohonná jednotka je vybavená odlišným sacím potrubím, ladeným výfukovým systémom a mokrou olejovou vaňou.

Aston Martin DB11 otvára úplne novú kapitolu

Anglické kupé má svieži dizajn, nanovo vyvinutú hliníkovú architektúru a prepĺňaný dvanásťvalec s výkonom 447 kW (608 k).

Aston Martin DB11 zrýchli s týmto motorom na stovku za štyri sekundy a ručička jeho rýchlomera sa zastaví pri hodnote 301 km/h. V porovnaní s dvanásťvalcom to nie sú výrazne horšie hodnoty. Prispieva k tomu nižšia hmotnosť, výmena originálneho anglického srdca za V8 s koreňmi v dielňach Mercedes-AMG znamená hmotnostnú úsporu 115 kilogramov.

S osemvalcom zrýchli britské GT na stovku za štyri sekundy 15 fotografií v galérii S osemvalcom zrýchli britské GT na stovku za štyri sekundy Zdroj: Aston Martin

Odľahčeniu prednej časti kupé prispôsobila firma z Gaydonu podvozok. Zmeny boli komplexné, konštruktéri sa dotkli geometrie náprav, uložení, stabilizátorov, pružín, tlmičov i systému ESP. Navonok dvojicu modelov odlíšili iba detailne. Osemvalcový model má tmavé rámiky svetlometov, kapotu s dvomi otvormi namiesto štyroch a špeciálny dizajn diskov kolies. Najdôležitejším rozdielom je však cena. Na nemeckom trhu je britské GT dostupné od 184-tisíc eur, čo je asi o 25-tisíc menej než pri V12.


Najnovšie články
Test Renault Espace TCe 225: Dobré srdce

Moderné automobily sú plné asistenčných systémov, dostávajú sa už aj do najlacnejších modelov a čoskoro budú mnohé z nich povinnou výbavou. Používajú ich však...

Asistenčné systémy: Používajú ich vodiči?

Na záberoch zverejnených na sociálnych sieťach môžeme vidieť čierny a červený exemplár SUV, oba mali putovať do arabského sveta.

Cullinan: Prvé kusy už Rolls-Royce dodal

Manipulácia s odometrom je na Slovensku starým známym fenoménom, ktorý však mala z našej reality vymazať novela zákona z roku 2016. Podarilo sa jej to? Aká je...

Pravda o stáčaní km: 20 populárnych jazdeniek

Novinka má rozmermi tesne podliezť klasický Tiguan, predávať sa bude pravdepodobne výhradne na čínskom trhu.

Tharu: Volkswagen pripravuje ďalšie SUV

Omladená verzia SUV vyrábaného aj v Žiline prichádza s odlišnými svetlami, nárazníkmi či volantom. Hlavnou novinkou je sústava EcoDynamics+.

Kia Sportage: Bestseller prešiel faceliftom

Po minuloročnom uvedení na autosalóne v Šanghaji by malo SUV z francúzskej dielne koncom tohto roka zaútočiť aj na európske trhy. V čele útoku bude najsilnejší...

Citroën C5 Aircross prichádza na starý kontinent
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×