Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Ferrari Daytona Spyder: Kráska mieri do dražby

VIDEO
Pod kladivko mieri automobilový skvost, Ferrari 365 GTB/4 Daytona Spyder z roku 1972 má obrovský potenciál. Talianska kráska by mohla cenovkou prekročiť miliónovú hranicu.
18 2 príspevky 19.06.2017 / Filip Kadlečík

Určite sa nezaradí do prominentnej spoločnosti najdrahších historických vozidiel, no pôvabom a krásou patrí na vrchol automobilového priemyslu. Reč je o Ferrari 365 GTB/4 Daytona Spyder z roku 1972, ktoré sa nachádza vo výnimočnom stave. Od roku 1983 ho vlastní tá istá rodina, teraz sa krásky rozhodla zbaviť.

Krásnu vizáž exteriéru dopĺňa zrenovovaný interiér, táto Daytona Spyder sa ale nemusí hanbiť ani za technický stav 18 fotografií v galérii Krásnu vizáž exteriéru dopĺňa zrenovovaný interiér, táto Daytona Spyder sa ale nemusí hanbiť ani za technický stav Zdroj: RM Auctions

Očakáva sa, že dvojsedadlový roadster by sa hodnotou mohol prehupnúť cez hranicu milión eur. Špeciálny punc mu okrem výroby limitovanej na 120 kusov dodáva dlhoročný majiteľ a zároveň fakt, že väčšiu časť svojho života strávilo medzi štyrmi stenami garáže. V chládku a prítmí stálo dve desaťročia. Nedávno prešlo veľkou renováciou a vek 45 rokov by mu tipoval len málokto.

Červená karoséria, vrátane výklopných svetlometov, je vo vynikajúcom stave a to isté platí aj o béžovo čalúnenom interiéri, ktorý poteší oči každého automobilového klasika. Nenachádzajú sa v ňom žiadne displeje či iné súčasné módne výstrelky. Tvoria ho len dôležité komponenty potrebné pre jazdu. Jediným “moderným” prvkom je autorádio zabudované v stredovom tuneli.

Sto miliónov za auto? Toto je seriózny adept

Titul najdrahšieho auta v histórii si už dlhší čas podávajú rôzne veterány zo stajne Ferrari. Teraz je k dispozícii žrebec, ktorý môže prekonať všetky doterajšie rekordy a zaútočiť na hranicu 100 000...

Nového majiteľa šarmantný Talian poteší aj z hľadiska jazdy. Má totiž nezávislé zavesenie kolies, päťstupňovú prevodovku, no najmä vidlicový dvanásťvalec so zdvihovým objemom 4,4 l a šiestimi karburátormi Weber. Srdce roadstera produkuje 263 kW (358 k) a vydáva podmanivo hutný zvuk. Vychutnať si ho môžete na priloženom videu, kde sa síce predvádza iný exemplár, no pohonnú jednotku má zhodnú.


Najnovšie články
Buick Enspire: 557 koní a dojazd 600 km

Slováci kupujú nielen jazdenky, záujem stúpa aj o nové vozidlá. Dokazujú to marcové čísla, ktoré ukázali rast v každej kategórii. Medzi malými úžitkovými...

Nových áut u nás pribúda

Britská organizácia The Eco Experts sa pozrela na kvalitu ovzdušia v Európe z pohľadu zamorenia motoristami. Kto na starom kontinente je na tom najhoršie...

Znečistený vzduch: Kde v Európe je to najhoršie?

Automobilka BMW naznačila veľkú zmenu, ktorá čaká palubovky jej modelov. Na cestu, na ktorú už pred časom vykročil Mercedes-Benz, čoskoro nastúpia aj Bavori...

Bavori avizujú zmenu: Plne digitálny kokpit

Po kombi prišiel rad na štvordverovú karosériu, od praktickejšieho príbuzného sa okrem stupňovitej zadnej časti nijak neodlišuje.

Lada Vesta: Terénny sedan ide do výroby

Európsky parlament poriadne pritvrdil v otázke testovania emisií vozidiel. Brusel dostane ďalšie právomoci, okrem iného bude môcť nariadiť stiahnutie áut...

EÚ poriadne pritvrdí kontroly emisií

Je v podstate známy fakt, že ak je motorista spokojný s určitou automobilovou značkou, zostane jej verný aj pri kúpe ďalšieho auta. Toto pravidlo platí aj...

Slováci sú verní jednej značke
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×