Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Mercedes E400 Coupé: Zlatý klinec

Dvojdverový medveď je esenciou triedy GT. Vyzerá veľmi štýlovo, má luxusný interiér a pohodlný podvozok, no šesťvalec mu dáva dušu dravca.
52 58 príspevkov 17.06.2017 / Marek Pokrývka

Vo svojej piatej generácii debutoval Mercedes-Benz triedy E začiatkom minulého roka, na cestách preto už nejde o žiadnu exotiku. Počas tohto obdobia sa jeho modelová rodina utešene rozrastala. Začiatkom marca ju zavŕšil otvorený variant, do obchodov však príde až v druhej polovici roka. Momentálne preto pozíciu nováčika stále zastáva dvojdverový kúsok s pevnou strechou.

Mercedes-Benz E400 4Matic Coupé je aktuálnou špičkou ponuky 52 fotografií v galérii Mercedes-Benz E400 4Matic Coupé je aktuálnou špičkou ponuky Zdroj: Marek Pokrývka

Kupé malo premiéru vlani pred Vianocami a nedávno sa dostalo do našich rúk. Ochutnali sme ho v plnotučnej verzii E400 4Matic. Teda aktuálnej špičke ponuky, pod ktorej kapotou bije pomerne silný prepĺňaný šesťvalec. Svoj krútiaci moment prenáša na všetky kolesá. Testovaný exemplár bol navyše skutočne dobre vybavený, čo sa podľa očakávania odrazilo na jeho celkovej cene.

Dobre namiešaný koktejl

Trojcípa hviezda pri tvorbe tohto modelu zmenila recept. Predchodca napriek svojmu označeniu stál na platforme menšieho Céčka, no teraz je technickým základom skutočne trieda E. Jej proporcie prešli viacerými úpravami. Dvojdverový model je mierne širší, no v prvom rade zhruba o desať centimetrov kratší než sedan. O niekoľko dielikov prišiel aj rázvor osí náprav.

Štyri bočné okná dopĺňa na konci pevný sklenený trojuholník 52 fotografií v galérii Štyri bočné okná dopĺňa na konci pevný sklenený trojuholník Zdroj: Marek Pokrývka

Na danom pôdoryse vytvorili dizajnéri karosériu s plynulo klesajúcou strechou prechádzajúcou do veka batožinového priestoru. Proporčne ide o zlatú strednú cestu ponuky Mercedes-Benz. V porovnaní s novinkou pôsobí dvojdverová trieda C trochu skromne, v prípade S Coupé je zase natiahnuté telo prehnane opulentné. Éčko má exteriérové línie vyrezané tak akurát. Medzi spomínanú dvojicu pritom spadá aj riešením okien: štyri sťahovacie sklá dopĺňa na konci pevný trojuholník, rovnako ako pri predchodcovi. Kompletne otvorený oblúk je výsadou vlajkovej lode.

Test Mercedes E400: Svalovec v smokingu

Preverili sme konzervatívne pôsobiacu limuzínu triedy E so slušnou náložou pod kapotou: silným šesťvalcom poháňajúcim obe nápravy.

Novinka má horizontálne koncové svetlá so zaujímavou trblietavou štruktúrou. Tvarom zadnej časti v nás trochu evokuje starší Renault Laguna Coupé, no dizajnovo je podstatne vyváženejšia. Testované vozidlo bolo vybavené balíkom AMG Line zahŕňajúcim dvadsaťpalcové disky kolies. V kombinácii s diamantovou bielou farbou šlo o dobre namiešaný koktejl, ktorý snúbil eleganciu so športovými génmi. Bez ohľadu na verziu však toto kupé vyzerá veľmi štýlovo.

Línie dvojdverovej karosérie medveďa sú veľmi elegantné 52 fotografií v galérii Línie dvojdverovej karosérie medveďa sú veľmi elegantné Zdroj: Marek Pokrývka

Štyria sa pohodlne usadia

Architektúra kabíny sa nezmenila, naoko jediným rozdielom sú výduchy ventilácie. Tie dostali jemne futuristický vzhľad. Ide o detail, no palubnú dosku značne oživil. Interiér bol v našom prípade vyslovene luxusný. Kombinácia kože s nelakovaným drevom, kovovými prvkami a trochou plastu vyzerala výborne. K celkovému dojmu prispelo extra bohaté vybavenie.

Kupé sa od sedanu odlišuje najmä priestorom na zadných sedadlách. Pozitívnou správou je, že pre bežne vysokého človeka miesto bez problémov stačí. Štyria dospelí sa do kupé triedy E pohodlne usadia. Dostať sa dozadu však napriek slušne dimenzovaným dverám dá trochu zabrať, okrem toho tam panuje vinou malého presklenia tma. To sú však neduhy valnej väčšiny áut tejto triedy.

Interiérový priestor bez problémov stačí pre štyroch dospelých 52 fotografií v galérii Interiérový priestor bez problémov stačí pre štyroch dospelých Zdroj: Marek Pokrývka

Úpravám karosérie musel čiastočne ustúpiť batožinový priestor. V porovnaní so štvordverovým exemplárom je citeľne menší, objem 425 litrov však bez problémov vystačí aj na väčšie balenie. Napríklad pri víkendovom pobyte pre dvoch. Prehryznúť možno aj menší vstupný otvor kufra či nevhodnosť vozidla na sťahovanie, sklopenie operadiel žiadne zázraky neprináša.

Šesťvalec vie ťahať i prskať

Pod kapotou dvojdverového medveďa pracoval známy motor. Šlo o benzínový šesťvalec s dvomi turbodúchadlami, ktorý zo zdvihového objemu troch litrov dokáže vytiahnuť parametre 245 kW (333 k) a 480 Nm. Štandardne ich posiela skrz deväťstupňový automat na obe nápravy. Ide o rovnakú kombináciu, akú sme nedávno mohli okúsiť v klasickom sedane.

Trojlitrový benzín má maximálny výkon 245 kW, teda 333 koní 52 fotografií v galérii Trojlitrový benzín má maximálny výkon 245 kW, teda 333 koní Zdroj: Marek Pokrývka

Výborný motor nás v kupé vôbec nesklamal. Práve naopak, k jeho celkovému charakteru sa dokonalo hodí. Pri bežnej jazde len ticho buble kdesi v pozadí. No pod plynom v sebe prebudí dušu dravca a Mercedes dokáže rozbehnúť na stovku len za 5,3 sekundy. Zrýchlenie je skutočne svižné. Trojlitrový motor vie mohutne ťahať v širokom rozmedzí otáčok a dobre spolupracuje s deväťstupňovým automatom. V športovom režime pritom dokáže mechanickú melódiu podfarbiť prskaním do výfuku.

Vzhľadom na prechádzajúci test sedanu s rovnakým srdcom sme vedeli, čo očakávať z hľadiska spotreby. Úplne identická však nebola. V uliciach mesta bolo E400 Coupé smädnejšie, priemerne sme s ním jazdili za rovných dvanásť litrov. Mimo mesta sa situácia otočila. Okresné cesty znamenali pri výsledku 7,3 l/100 km úsporu zanedbateľného jedného deci, no pri diaľničných rýchlostiach narástol rozdiel na polliter. Pod hodnotu 8,5 l/100 km sa asi najviac podpísala aerodynamika.

Pneumatické pruženie zvláda aj dvadsaťpalcové disky kolies 52 fotografií v galérii Pneumatické pruženie zvláda aj dvadsaťpalcové disky kolies Zdroj: Marek Pokrývka

Vzduchový podvozok poteší

Šesťvalcové kupé svojou dynamikou v priamom smere určite nesklame a hanbu si neurobí ani jazdnými vlastnosťami. Práve naopak. V našom prípade malo vzduchový podvozok, ktorý poteší výbornou kombináciou ovládateľnosti s filtrovaním nerovností. Zvláda pritom aj veľké obutie. V našom prípade mali ráfiky priemer dvadsať palcov, pričom pneumatiky Pirelli niesli miery 245/35 R20.

Napriek nízkemu profilu gúm dokáže pneumatické pruženie väčšinu bežných defektov asfaltu pekne utlmiť, problém mu robia akurát veľké jamy. V tomto smere za sedanom nijak zásadne nezaostáva. Prejav podvozka možno výrazne upraviť zmenou režimu, pri voľbe Sport citeľne stuhne. V tomto nastavení už medveď taký pohodlný nie je. No odvďačí sa menšími náklonmi v zákrutách, ktoré je schopný vymetať slušným tempom. Aj vďaka pohonu oboch náprav pôsobí neutrálne a veľmi stabilne.

V zákrutách cítiť vyššiu hmotnosť dvojdverového automobilu 52 fotografií v galérii V zákrutách cítiť vyššiu hmotnosť dvojdverového automobilu Zdroj: Marek Pokrývka

Štýlový variant váži ešte o 25 kilogramov viac než sedan a jeho hmotnosť je vo vysokom tempe cítiť. Prudké zmeny smeru nie sú doménou tohto kupé. Pri rýchlej jazde však dokáže vodiča zabaviť, k čomu prispievajú silné brzdy i dobre nastavené riadenie. Surový charakter však netreba očakávať. Nejde totiž o vyslovene športový automobil, cieľom dvojdverovej triedy E bolo skombinovať jazdné schopnosti s každodenným luxusom. Túto misiu vozidlo spĺňa na jednotku.

Základ oblizuje päťdesiatku

Samozrejme, trojcípa hviezda si nechá za kupé pekne zaplatiť. Na našom trhu štartuje o šesťtisíc vyššie než sedan. Základ oblizuje magickú päťdesiatku, v prípade trojlitrového motora kombinovaného s pohonom všetkých kolies je cena výrazne vyššia. Tento variant importér predáva od 64 602 eur. Nami skúšaný kúsok bol plne naložený, preto stál až 96 468 európskych koruniek.

Vo vybavení testovaného vozidla nechýbalo prakticky nič 52 fotografií v galérii Vo vybavení testovaného vozidla nechýbalo prakticky nič Zdroj: Marek Pokrývka

Do uvedenej výšky dostali celkový účet početné príplatky. Vysokú investíciu si vyžiadal balík AMG Line, diamantová biela metalíza, kožené čalúnenie, bezkľúčový systém, vzduchový podvozok, svetlomety Multibeam LED, panoramatická strecha či rozhranie Comand Online. Dovedna až tucet položiek nieslo štvorcifernú sumu. V luxusnom vybavení však nechýbalo prakticky nič, šlo o plnku.

Nemecká esencia triedy GT

Mercedes-Benz E400 4Matic Coupé nás svojimi kvalitami na plnej čiare presvedčil. Napriek nedávnej premiére kabrioletu ho považujeme za zlatý klinec modelového radu, v čom má prsty jeho elegantná karoséria. Tento dvojdverový medveď je esenciou triedy GT. Vyzerá veľmi štýlovo, má luxusný interiér a pohodlný podvozok, no šesťvalec mu dáva dušu dravca.

Dvojdverový medveď sa nemusí hanbiť ani pred drahšími autami 52 fotografií v galérii Dvojdverový medveď sa nemusí hanbiť ani pred drahšími autami Zdroj: Marek Pokrývka

Samozrejme, v prípade špičkovej motorizácie a natlačeného vybavenia treba rátať s mastnou cenovkou. V takejto forme sa však dvojdverové Éčko nemusí hanbiť ani pred podstatne drahšími autami typu Bentley Continental GT. Nemeckí prémioví konkurenti budú musieť nepochybne zabrať, aby sa balíku ponúkanému novinkou trojcípej hviezdy dokázali vyrovnať.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
V6
Zdvihový objem
2 996 cm3
Max. výkon
245 kW/333 k
pri otáčkach
5 250-6 000/min
Max. krútiaci moment
480 Nm
pri otáčkach
1 200-4 000/min
Palivo
benzín
Pohon
všetky kolesá
Prevodovka
9-stupňová automatická
Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
4 826 mm
Šírka
1 860 mm
Výška
1 430 mm
Rázvor náprav
2 873 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 770 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 845 kg
Užitočná hmotnosť
590 kg
Celková hmotnosť
2 360 kg
Objem batožinového priestoru
425 l
Objem palivovej nádrže
66 l
Jazdné výkony
Max. rýchlosť
250 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
5,3 s
Spotreba
Mesto - normovaná
11,2 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
6,7 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
8,4 l/100 km
Mesto - počas testu
12,0 l/100 km
Diaľnica - počas testu
8,5 l/100 km
Vidiek - počas testu
7,3 l/100 km
Emisie
Emisie CO2 kombinované
189 g/km
Emisná norma
Euro 6
Štandardné cenníkové ceny s DPH
Základná cena modelu
od 49 920 €
Základná cena verzie
od 64 602 €
Cena testovaného exemplára
96 468 €

Najnovšie články
Obrovské prekvapenie: V garáži našli superauto

Vďaka pohonu všetkých kolies ponúka horúce kombi raketové rozjazdy a viac stability v zákrutách, ale je smädnejšie a trochu menej zábavné.

Test Leon ST Cupra 300: Oplatí sa 4Drive?

Kia Stinger GT je zjavom sama o sebe. So svojim 3,3 litrovým šesťvalcom a elegantným dizajnom je očarujúcim autom už na prvý pohľad. Tuneri z West Coast...

Kia Stinger GT: Prvý seriózny tuning v USA

Päťdverové kupé si ponechalo dynamickú siluetu i základné proporcie, no ergonómiu interiéru a množstvo technológií prebralo od á-osmičky.

Audi A7 ide po stopách vlajkovej lode

Už začiatkom októbra sa zistilo, že finálne kontroly vozidiel robili v niektorých prípadoch inšpektori bez osvedčenia. Teraz sa problém ešte rozšíril...

Nissan pozastaví výrobu áut pre japonský trh

Americký tuner naznačuje, že jeho Venom F5 možno dosiahne 300 míľ za hodinu. Hyperšport bude mať premiéru na výstave SEMA.

Hennessey opäť vyzýva Bugatti na duel

Severský automobil vhodne kombinuje eleganciu s imidžom zálesáka a ponúka dobrú priechodnosť terénom len s časťou nevýhod triedy SUV.

Test Volvo V90 CC: Luxusný kompromis
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×