Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Lexus IS300h: Auto dvoch tvárí

Lexus u nás o obchodných výsledkoch nemeckej prémiovej trojice môže len snívať. To však nevyhnutne nemusí znamenať, že vyrába zlé autá. Práve naopak. Luxusný sedan IS300h je aj po omladení vynikajúcim vozidlom.
62 11 príspevkov 16.06.2017 / Filip Kadlečík

Lexus IS300h v mori automobilov značiek BMW, Mercedes-Benz či Audi pôsobí ako päsť na oko. Tentokrát však v dobrom. Medzi nemeckými prémiovkami vytŕča a ľudia mu venujú veľkú pozornosť, ukazujú na neho prstom a radi sa o ňom informujú. Niet sa čomu diviť, naše cesty týmto modelom rozhodne zaplavené nie sú.

Agresívny dizajn je hlavnou poznávaciou črtou hybridného IS-ka 62 fotografií v galérii Agresívny dizajn je hlavnou poznávaciou črtou hybridného IS-ka Zdroj: Filip Kadlečík

Do karát mu hrá aj výrazne expresívnejší dizajn, než má konkurencia. Niekedy to z pohľadu vodiča vyzerá tak, že jeho hrany sa okoloidúcim doslova zarezávajú do očí. Otočí sa za ním totiž takmer každý. Pod futuristickou karosériou sa však skrýva niekoľko ďalších prekvapení. Hybridný pohon pritom nie je tým najväčším.

Je ako magnet

Po omladení sa IS300h môže pochváliť prednými svetlometmi, ktoré sú tvarované ešte agresívnejšie, než tomu bolo doteraz. Zdá sa však, že v tomto prípade trochu zvíťazila forma nad funkciou. Svetlá totiž v stretávaciom režime svietia podpriemerne. Všetko zachraňuje len diaľkový režim - v ňom fungujú bez pripomienok.

Výbavu Luxury zdobia vkusné disky kolies s pekným dizajnom 62 fotografií v galérii Výbavu Luxury zdobia vkusné disky kolies s pekným dizajnom Zdroj: Filip Kadlečík

Výrazná čelná maska Lexusu sa už pri japonskej prémiovke udomácnila nadobro, v prípade tohto modelu ju naviac poriadne do šírky rozvíja svalnatý predný nárazník. Disky kolies sú v testovanom vyhotovení Luxury orientované naozaj na luxusnú nôtu a autu sedia ako uliate.

Vnímanie dizajnu tohto modelu je určite vysoko subjektívne, niekto ho miluje, iný nenávidí. Podľa nás ale ide o jeden z najkrajších kompaktných sedanov na trhu a to najmä pri pohľade z profilu, vtedy osobitosť IS300h podčiarkujú vkusné prelisy karosérie. Zboku je auto proporčne ideálne.

Predné svetlá vyzerajú nadmieru efektne, v stretávacom režime je však ich výkon podpriemerný 62 fotografií v galérii Predné svetlá vyzerajú nadmieru efektne, v stretávacom režime je však ich výkon podpriemerný Zdroj: Filip Kadlečík

Celkovému dojmu pomáhajú aj koncové svetlá, ktoré zasahujú takmer až ku kolesám. Opticky sú s nimi prepojené jemnou linkou, ktorá sa ťahá v podstate okolo celého auta. Pozitívne vnímame aj využitie diódových trubíc, ktoré Lexusu dodávajú typický svetelný podpis.

Či už vám IS300h Luxury padla do oka alebo nie, jedno jej upierať nemožno. Je skutočným magnetom na pohľady. Niežeby konkurenčné kompaktné sedany neboli pekné, tento je však úplne iný. Jeho výhodou je pritom fakt, že drsne a športovo sa tvári len navonok. Vnútri vás čaká úplne iný svet.

Ticho, luxus a pohoda

Kabínu IS tristovky najlepšie charakterizujú práve tieto tri slová. Ticho v nej je v takmer za každých okolností, luxusné spracovanie dielenských častí a materiálov je samozrejmosťou a pohodu pocítite prakticky hneď po nasadnutí. To vás totiž objíme pohodlná sedačka, ktorá poskytuje dostatok opory aj pri dynamických prejazdoch zákrut.

Interiér do vienka dostal skutočne luxusné vyhotovenie, nechýbajú ani analógové hodiny 62 fotografií v galérii Interiér do vienka dostal skutočne luxusné vyhotovenie, nechýbajú ani analógové hodiny Zdroj: Filip Kadlečík

Prémiový pocit budí aj volant so širokým vencom, ktorý padne do ruky vynikajúco. Pozitívne hodnotíme rozmiestnenie multifunkčných tlačidiel, škoda len, že ovládanie adaptívneho tempomatu čiastočne aj naďalej zostáva pod páčkou stieračov. Veľmi luxusne pôsobí prístrojová doska, ktorá je digitálna. Vyznáva však tradičnú koncepciu, medzi budíkmi si miesto našiel TFT displej, ktorý je známy aj z viacerých modelov Toyoty.

Test Toyota C-HR: Hanbiť by sa nemusel ani Lexus

Toyota týmto modelom prekvapila celú motoristickú verejnosť. C-HR je na pomery japonskej automobilky číslo jeden odvážny a nečakane extravagantný model. Ako sa však správa v reálnej premávke? Oplatí...

Tlačidlo štartovania motora je síce umiestnené netradične vysoko, no vodič si na jeho polohu privykne veľmi rýchlo. Trochu horšie prebieha adaptácia na ovládač infotainmentu, ktorý okrem niekoľkých tlačidiel tvorí malý joystick. Nepracuje sa s ním vyslovene zle, no treba uznať, že prémiová konkurencia z nemecka má kontakt medzi systémom a šoférom zvládnutý lepšie.

Navigácia má veľmi príjemné hlasové rozhranie, pokuľháva trochu aktualitou mapových podkladov - cesty, ktoré pribudli za posledný rok-dva, ešte nepozná 62 fotografií v galérii Navigácia má veľmi príjemné hlasové rozhranie, pokuľháva trochu aktualitou mapových podkladov - cesty, ktoré pribudli za posledný rok-dva, ešte nepozná Zdroj: Filip Kadlečík

Samotný infotainment sa nám ale páči, ponúka funkcie splitscreen, takže 10,3-palcový displej virtuálne predeľuje na dve polovice a vy si môžete vybrať, čo má ktorá práve zobrazovať. Výnimočným zážitkom je počúvanie prirodzene znejúcich inštrukcií navigačného systému. Tie totiž nahrávala Slovenka s veľmi príjemným hlasom. Túto vychytávku môžu IS300h závidieť aj podstatne drahšie vozidlá.

Ak vám však pohľad z centrálneho displeja skĺzne smerom k panelu klimatizácie, zažijete doslova šok. Nachádzajú sa na ňom dva otočné ovládače, ktoré sú vyslovene škaredé a pôsobia nekvalitne. Zdá sa, akoby ich do tohto nadupaného auta niekto dal omylom. Ostáva len dúfať, že Lexus sa ich čoskoro zbaví.

Čo robí takýto škaredý ovládač v tak krásnom interiéri? A prečo je vlastne biely? Dúfame, že Lexus ho čoskoro vymení za iný 62 fotografií v galérii Čo robí takýto škaredý ovládač v tak krásnom interiéri? A prečo je vlastne biely? Dúfame, že Lexus ho čoskoro vymení za iný Zdroj: Filip Kadlečík

Spolu s nimi by Japonci mohli upustiť aj od netradičného nastavovania teploty. Znižujete, resp. zvyšujete ju ťahaním prsta po kovovej dotykovej ploche. Ide síce o efektné riešenie, v realite sa však po praktickej stránke môže smelo rovnať s modernými dotykovými plôškami, ktorými sa v iných autách nastavuje hlasitosť audiosystému.

Apropos, vo vyhotovení Luxury vám do jazdy hrá audiosústava značky Mark&Levinson, ktorej je ťažko čokoľvek vyčítať. Zvuk je čistý, priestorový efekt funguje na jednotku a naviac si hudbu vychutnávate v aboslútnom tichu. Interiér je totiž výborne odhlučnený, motor začujete až keď mu poriadne stúpnete na krk.

Prepínanie režimov sa prejavuje najmä na odozve plynového pedála 62 fotografií v galérii Prepínanie režimov sa prejavuje najmä na odozve plynového pedála Zdroj: Filip Kadlečík

Z hľadiska vnútorného priestoru patrí IS300h k priemeru vozidiel kompaktnej kategórie. Štandardne vysoký vodič si za seba sadne pomerne pohodlne, veľká rezerva mu však, najmä v oblasti kolien, nezostane. Na druhú stranu, batožinový priestor s objemom 450 litrov je dostatočne veľký a prekvapivo dobre prístupný.

Druhá tvár extravagantného sedanu

Keď sa na IS300h pozriete po prvýkrát, očakávate, že má pod kapotou minimálne prepĺňaný šesťvalec s výkonom presahujúcim 300 koní. Opak je však pravdou. Umiernený sedan do vienka dostal dvaapollitrový hladký štvorvalec spojený s elektromotorom, sústava dokopy produkuje 164 kW (223 k). Ako to už v prípade japonských hybridov býva, aj tentokrát sa o prenos krútiaceho momentu na zadnú nápravu stará elektronicky riadená prevodovka s plynulo premenlivým prevodom.

Hybridné srdce si nevieme vynachváliť, má dostatočný výkon a atraktívnu spotrebu 62 fotografií v galérii Hybridné srdce si nevieme vynachváliť, má dostatočný výkon a atraktívnu spotrebu Zdroj: Filip Kadlečík

Kombinácia E-CVT a hybridného srdca napriek prvotným pochybnostiam funguje naozaj geniálne. Prítomnosť pokročilých technológií oceníte najmä v meste a na vidieckych cestách. Ak vašu bežnú trasu tvorí jazda medzi mestami v rýchlosti do 90 km/h, tento Lexus vás odvezie nielen pohodlne, ale ešte vám aj ušetrí peniaze.

Počas jazdy po úsekoch s rýchlosťou do 90 km/h totiž pri každom jednom zabrzdení či pustení plynu automaticky dobíja batérie, vďaka čomu následne v katastri obce funguje v čisto elektrickom režime aj 3,5 kilometra. S plynom vtedy treba pracovať jemne, to aby ste neprebudili benzínového spáča, takáto jazda je však veľmi návyková a pohodová.

Z profilu vyzerá auto proporčne dokonale 62 fotografií v galérii Z profilu vyzerá auto proporčne dokonale Zdroj: Filip Kadlečík

Presne taký je aj výkon hybridnej sústavy. Luxusnému sedanu dáva pohodlnú rezervu, predbiehať sa báť rozhodne netreba. Áno, kvôli využitiu prevodovky koncepcie CVT z jazdy nebudete mať taký športový zážitok, o to viac ale posádka precíti jej plynulé radenie bez akýchkoľvek náznakov “cuknutia”.

Naviac, na vyslovene športovú jazdu nie je stavaný ani podvozok. Je síce príjemne tuhý, no hodí sa skôr na plavné plachetenie spomínanými okreskami. Nerovnosti totiž filtruje nadpriemerne, spolu s motormi a prevodovkou tak nekompromisne prispieva k pocitu výnimočného pohodlia na palube.

Spotreba 10l/100 km? Tie časy sú preč

IS300h má pod kapotou síce “len” štvorvalec, no jeho zdvihový objem a atmosférická nátura by mohli byť predpokladom pomerne vysokého apetítu. Nie však v tomto prípade - výrazne mu totiž pomáha elektromotor. Japonci deklarujú, že spotreba by sa v kombinovanom cykle mala ustáliť na hodnote 4,3 l/100 km, reálna je však hodnota 5,6 l/100 km.

Lexus IS300h Luxury 62 fotografií v galérii Lexus IS300h Luxury Zdroj: Filip Kadlečík

To ale vzhľadom na výkon a jazdnú dynamiku vôbec nie je zlý výsledok. Naviac, ak jazdíte po diaľniciach len výnimočne, tak by spotreba ešte mala priestor na pokles. Pri rýchlosti 130 km/h si totiž kompakt vypýta 6,1 l/100 km, v mestskej prevádzke ešte o jedno deci viac.

Najúspornejší je vo vidieckej premávke, teda tam, kde okresné cesty prechádzajú roztrúsenými dedinkami či mestečkami. V takomto jazdnom cykle stačí IS300h na jazdu 4,4 l/100 km. Naviac, je naozaj príjemný pocit prejsť menším mestom v elektrickom režime - bez akýchkoľvek emisií.

Adekvátna cena

Hovoríme to skutočne málokedy, ale v tomto prípade sa nám zdá, že 54 200 eur je vzhľadom na kvalitu a hodnotu ponúkanú testovaným vozidlom adekvátna čiastka. Je technologicky vyspelé, výnimočne pohodlné a naozaj luxusne spracované. Naviac, dá sa kúpiť aj za podstatne lepšie peniaze. Testovacie vozidlo v podstate viac-menej predstavuje cenový strop hybridného variantu.

Test Lexus RC200t: Klame telom

Nové japonské kupé má poriadne ostré tvary vyvolávajúce dojem dynamiky. V skutočnosti to nie je žiaden športovec, ale pohodlné dvojdverové GT.

Cenovka bežného IS300h začína na čiastke 35 900 eur, vyhotovenie Luxury zasa štartuje od 51 400 eur. Ak si však vyslovene nepotrpíte na vysokej miere luxusu a kvalitných materiáloch, zlou voľbou nemusí byť ani základný model. Z hľadiska jazdných vlastností jeho kúpou neprídete o nič.

Auto dvoch tvárí

Lexus IS300h Luxury je bez debaty autom dvoch tvárí a nám to vôbec nevadí. Práve naopak, vďaka dravému vzhľadu vynikne už na prvý pohľad. Umiernený interiér i jazdné vlastnosti zasa zaručia, že sa v ňom budete cítiť dobre aj pri ceste na dlhé trasy.

Lexus IS300h môžete buť milovať, alebo nenávidieť... My patríme do prvého tábora 62 fotografií v galérii Lexus IS300h môžete buť milovať, alebo nenávidieť... My patríme do prvého tábora Zdroj: Filip Kadlečík

Celkovo ide o veľmi podarené vozidlo, ktoré vytŕča z radu nielen svojim vzhľadom, ale aj priateľským charakterom a komfortnou atmosférou na palube. Paradoxne, práve pohoda je najvýraznejšou z emócií, ktoré v nás toto agresívne pôsobiace auto zanechalo. V tejto oblasti sa s IS300h naozaj može porovnávať len elitná nemecká trojica.

TECHNICKÉ ÚDAJE
MOTOR A POHONNÝ SYSTÉM
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
2494 cm3
Max. výkon (benzínový motor)
133 kW/181 k
pri otáčkach
6000/min
Max. krútiaci moment (benzínový motor)
221 Nm
pri otáčkach
4200-5400/min
Max. výkon (elektromotor)
105 kW/143 k
Max. krútiaci moment (elektromotor)
300 Nm
Max. systémový výkon
164 kW/223 k
Palivo
benzín
Pohon
zadné kolesá
Prevodovka
bezstupňová typu E-CVT
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka
4689 mm
Šírka
1810 mm
Výška
1430 mm
Rázvor náprav
2800 mm
Pohotovostná hmotnosť
1695 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1770 kg
Užitočná hmotnosť
435 kg
Celková hmotnosť
2130 kg
Objem batožinového priestoru
450 l
Objem palivovej nádrže
66 l
JAZDNÉ VÝKONY
Max. rýchlosť
200 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
8,4 s
SPOTREBA
Mesto - normovaná
neuvedená
Mimo mesta - normovaná
neuvedená
Kombinovaná - normovaná
4,3 l/100 km
Mesto - počas testu
6,2 l/100 km
Diaľnica - počas testu
6,1 l/100 km
Vidiek - počas testu
4,4 l/100 km
EMISIE
Emisie CO2 kombinované
99 g/km
Emisná norma
Euro 6
ŠTANDARDNÉ CENNÍKOVÉ CENY S DPH
Základná cena modelu
od 35 900 €
Základná cena verzie
od 51 400 €
Cena testovaného exemplára
54 200 €

Najnovšie články
Obrovské prekvapenie: V garáži našli superauto

Vďaka pohonu všetkých kolies ponúka horúce kombi raketové rozjazdy a viac stability v zákrutách, ale je smädnejšie a trochu menej zábavné.

Test Leon ST Cupra 300: Oplatí sa 4Drive?

Kia Stinger GT je zjavom sama o sebe. So svojim 3,3 litrovým šesťvalcom a elegantným dizajnom je očarujúcim autom už na prvý pohľad. Tuneri z West Coast...

Kia Stinger GT: Prvý seriózny tuning v USA

Päťdverové kupé si ponechalo dynamickú siluetu i základné proporcie, no ergonómiu interiéru a množstvo technológií prebralo od á-osmičky.

Audi A7 ide po stopách vlajkovej lode

Už začiatkom októbra sa zistilo, že finálne kontroly vozidiel robili v niektorých prípadoch inšpektori bez osvedčenia. Teraz sa problém ešte rozšíril...

Nissan pozastaví výrobu áut pre japonský trh

Americký tuner naznačuje, že jeho Venom F5 možno dosiahne 300 míľ za hodinu. Hyperšport bude mať premiéru na výstave SEMA.

Hennessey opäť vyzýva Bugatti na duel

Severský automobil vhodne kombinuje eleganciu s imidžom zálesáka a ponúka dobrú priechodnosť terénom len s časťou nevýhod triedy SUV.

Test Volvo V90 CC: Luxusný kompromis
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×