Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Audi R8 Spyder aj v silnejšej verzii Plus

Najmladší člen štvorčlennej rodiny superšportu prichádza s exkluzívnym lakom, jednodielnym spojlerom a stádom 610 žrebcov.
10 2 príspevky 17.06.2017 / Marek Pokrývka

Druhu generáciu Audi R8 svet spoznal začiatkom roka 2015. Na rozdiel od originálu dostala výhradne desaťvalec, no už od uvedenia si zákazníci môžu vyberať z dvoch naladení. Okrem štandardu s maximom 397 kW (540 k) je v ponuke aj model ponúkajúci 449 kW (610 k). Ten nesie označenie Plus a doteraz bol vyhradený pre kupé. V silnejšej verzii však teraz výrobca predstavuje aj Spyder.

Audi R8 Spyder akceleruje na stovku za 3,3 sekundy 10 fotografií v galérii Audi R8 Spyder akceleruje na stovku za 3,3 sekundy Zdroj: Audi

Pätnásť mesiacov po newyorskej premiére otvoreného exemplára je teda štvorčlenná rodina ikony štyroch kruhov kompletná. Jej najmladší člen prichádza s výrazným zeleným lakom, ktorý je preň exkluzívny. Množstvo karbónových alebo čiernych akcentov korešpondujúcich s tmavými diskami kolies (priemer 19 alebo 20 palcov) už poznáme aj z uzatvoreného variantu.

Audi R8 prichádza s textilným zvrškom

Nemecký superšport sa zbavil pevnej strechy, podobne ako pri predchodcovi ju nahradilo elektricky ovládané plátno.

Malý rozdiel medzi plusovými exemplármi nájdeme v zadnej časti. Namiesto veľkého prítlačného krídla na dvoch nožičkách je totiž novinka vybavená iba skromnejšie dimenzovaným jednodielnym spojlerom, čo si vyžiadala odlišná aerodynamika otvorenej karosérie. Interiér elitného produktu nemeckej značky neprešiel žiadnymi zmenami. Je však bohato vybavený, pričom v štandarde nájdeme okrem škrupinových sedadiel napríklad aj karbónovo-keramické brzdy.

Na nemeckom trhu stojí nový roadster 207 500 eur 10 fotografií v galérii Na nemeckom trhu stojí nový roadster 207 500 eur Zdroj: Audi

Audi R8 Spyder Plus váži v pohotovostnom stave 1 587 kilogramov, oproti štandardnému roadsteru je teda ľahšie o 25 kíl. Pohon zabezpečuje známy 5,2-litrový desaťvalec disponujúci stádom 610 žrebcov. Nový nemecký superšport rozcválajú na stovku za 3,3 sekundy a dych im dôjde pri tempe 328 km/h. Najdôležitejším číslom je však cena. Na nemeckom trhu je stanovená na 207 500 eur, zákazníci ochotní ju zaplatiť sa na svojho nového miláčika môžu tešiť koncom leta.


Najnovšie články
Obrovské prekvapenie: V garáži našli superauto

Zvolávanie sa dotkne modelov F-150 a Super Duty, pričom náklady na zvolávanie sa odhadujú na 267 miliónov USD.

Ford zvolá do servisov 1,3 milióna áut

Vďaka pohonu všetkých kolies ponúka horúce kombi raketové rozjazdy a viac stability v zákrutách, ale je smädnejšie a trochu menej zábavné.

Test Leon ST Cupra 300: Oplatí sa 4Drive?

Nová lakovňa v Maribore by sa mala dostať do prevádzky na začiatku roka 2019 a zamestná približne 400 ľudí.

Magna postaví v Slovinsku novú lakovňu

Kia Stinger GT je zjavom sama o sebe. So svojim 3,3 litrovým šesťvalcom a elegantným dizajnom je očarujúcim autom už na prvý pohľad. Tuneri z West Coast...

Kia Stinger GT: Prvý seriózny tuning v USA

Originály niektorých áut sú takmer nezohnateľné, najmä ak ide o cenné zberateľské kúsky. Nadšenci si preto vyrábajú repliky, ktoré dokážu byť na nerozoznanie...

Replika legendárneho 288 GTO môže byť vaša

Cestovanie s návesom môže byť náročné, najmä ak je na ňom nadrozmerný náklad. V Škótsku nedávno potrebovali previezť jeden 60-metrový diel veternej turbíny.

Takto sa zatáča so 60-metrovým nákladom
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×