Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Audi R8 Spyder aj v silnejšej verzii Plus

Najmladší člen štvorčlennej rodiny superšportu prichádza s exkluzívnym lakom, jednodielnym spojlerom a stádom 610 žrebcov.
10 2 príspevky 17.06.2017 / Marek Pokrývka

Druhu generáciu Audi R8 svet spoznal začiatkom roka 2015. Na rozdiel od originálu dostala výhradne desaťvalec, no už od uvedenia si zákazníci môžu vyberať z dvoch naladení. Okrem štandardu s maximom 397 kW (540 k) je v ponuke aj model ponúkajúci 449 kW (610 k). Ten nesie označenie Plus a doteraz bol vyhradený pre kupé. V silnejšej verzii však teraz výrobca predstavuje aj Spyder.

Audi R8 Spyder akceleruje na stovku za 3,3 sekundy 10 fotografií v galérii Audi R8 Spyder akceleruje na stovku za 3,3 sekundy Zdroj: Audi

Pätnásť mesiacov po newyorskej premiére otvoreného exemplára je teda štvorčlenná rodina ikony štyroch kruhov kompletná. Jej najmladší člen prichádza s výrazným zeleným lakom, ktorý je preň exkluzívny. Množstvo karbónových alebo čiernych akcentov korešpondujúcich s tmavými diskami kolies (priemer 19 alebo 20 palcov) už poznáme aj z uzatvoreného variantu.

Audi R8 prichádza s textilným zvrškom

Nemecký superšport sa zbavil pevnej strechy, podobne ako pri predchodcovi ju nahradilo elektricky ovládané plátno.

Malý rozdiel medzi plusovými exemplármi nájdeme v zadnej časti. Namiesto veľkého prítlačného krídla na dvoch nožičkách je totiž novinka vybavená iba skromnejšie dimenzovaným jednodielnym spojlerom, čo si vyžiadala odlišná aerodynamika otvorenej karosérie. Interiér elitného produktu nemeckej značky neprešiel žiadnymi zmenami. Je však bohato vybavený, pričom v štandarde nájdeme okrem škrupinových sedadiel napríklad aj karbónovo-keramické brzdy.

Na nemeckom trhu stojí nový roadster 207 500 eur 10 fotografií v galérii Na nemeckom trhu stojí nový roadster 207 500 eur Zdroj: Audi

Audi R8 Spyder Plus váži v pohotovostnom stave 1 587 kilogramov, oproti štandardnému roadsteru je teda ľahšie o 25 kíl. Pohon zabezpečuje známy 5,2-litrový desaťvalec disponujúci stádom 610 žrebcov. Nový nemecký superšport rozcválajú na stovku za 3,3 sekundy a dych im dôjde pri tempe 328 km/h. Najdôležitejším číslom je však cena. Na nemeckom trhu je stanovená na 207 500 eur, zákazníci ochotní ju zaplatiť sa na svojho nového miláčika môžu tešiť koncom leta.


Najnovšie články
VW Chrobák má dnes výročie

Dynamicky tvarovaná štúdia Q Inspiration je schopná plne samostatného fungovania, má luxusný interiér a revolučný motor VC-Turbo.

Infiniti odhalilo v USA futuristický sedan

Zástupca trendovej vlny spája nemecké gény s francúzskymi, navyše stojí kdesi medzi kategóriami SUV a MPV. Ako funguje tento kríženec?

Test Opel Crossland X: Kašle na segmenty

Počas finančnej krízy v rokoch 2008 a 2009 predaj áut v EÚ výrazne klesol. Minulý rok bol preto pre európsky trh rekordný: prvýkrát po desiatich rokoch sa...

Predaj áut v EÚ sa konečne zotavil

Zmodernizovaná verzia tuzemského bestselleru sa ukáže na autosalóne v Ženeve. Okrem dizajnových zmien možno čakať aj technické úpravy.

Škoda Fabia: Kráľ slovenského trhu sa zmení

Predpokladané uvedenie dvojlitrového prepĺňaného benzínu sa naplnilo. Na európskych trhoch pravdepodobne vyradí atmosférický šesťvalec Pentastar.

Jeep Cherokee prichádza s tromi motormi

V titule nie je chyba, automobil skutočne môže byť schopný neptretržite jazdiť bokom aj stovky kilometrov. BMW to dokázalo s novým ostrým modelom M5, ktorý...

Šialené BMW M5: Drift dlhý stovky kilometrov?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×