Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Audi R8 Spyder aj v silnejšej verzii Plus

Najmladší člen štvorčlennej rodiny superšportu prichádza s exkluzívnym lakom, jednodielnym spojlerom a stádom 610 žrebcov.
10 2 príspevky 17.06.2017 / Marek Pokrývka

Druhu generáciu Audi R8 svet spoznal začiatkom roka 2015. Na rozdiel od originálu dostala výhradne desaťvalec, no už od uvedenia si zákazníci môžu vyberať z dvoch naladení. Okrem štandardu s maximom 397 kW (540 k) je v ponuke aj model ponúkajúci 449 kW (610 k). Ten nesie označenie Plus a doteraz bol vyhradený pre kupé. V silnejšej verzii však teraz výrobca predstavuje aj Spyder.

Audi R8 Spyder akceleruje na stovku za 3,3 sekundy 10 fotografií v galérii Audi R8 Spyder akceleruje na stovku za 3,3 sekundy Zdroj: Audi

Pätnásť mesiacov po newyorskej premiére otvoreného exemplára je teda štvorčlenná rodina ikony štyroch kruhov kompletná. Jej najmladší člen prichádza s výrazným zeleným lakom, ktorý je preň exkluzívny. Množstvo karbónových alebo čiernych akcentov korešpondujúcich s tmavými diskami kolies (priemer 19 alebo 20 palcov) už poznáme aj z uzatvoreného variantu.

Audi R8 prichádza s textilným zvrškom

Nemecký superšport sa zbavil pevnej strechy, podobne ako pri predchodcovi ju nahradilo elektricky ovládané plátno.

Malý rozdiel medzi plusovými exemplármi nájdeme v zadnej časti. Namiesto veľkého prítlačného krídla na dvoch nožičkách je totiž novinka vybavená iba skromnejšie dimenzovaným jednodielnym spojlerom, čo si vyžiadala odlišná aerodynamika otvorenej karosérie. Interiér elitného produktu nemeckej značky neprešiel žiadnymi zmenami. Je však bohato vybavený, pričom v štandarde nájdeme okrem škrupinových sedadiel napríklad aj karbónovo-keramické brzdy.

Na nemeckom trhu stojí nový roadster 207 500 eur 10 fotografií v galérii Na nemeckom trhu stojí nový roadster 207 500 eur Zdroj: Audi

Audi R8 Spyder Plus váži v pohotovostnom stave 1 587 kilogramov, oproti štandardnému roadsteru je teda ľahšie o 25 kíl. Pohon zabezpečuje známy 5,2-litrový desaťvalec disponujúci stádom 610 žrebcov. Nový nemecký superšport rozcválajú na stovku za 3,3 sekundy a dych im dôjde pri tempe 328 km/h. Najdôležitejším číslom je však cena. Na nemeckom trhu je stanovená na 207 500 eur, zákazníci ochotní ju zaplatiť sa na svojho nového miláčika môžu tešiť koncom leta.


Najnovšie články
Buick Enspire: 557 koní a dojazd 600 km

Slováci kupujú nielen jazdenky, záujem stúpa aj o nové vozidlá. Dokazujú to marcové čísla, ktoré ukázali rast v každej kategórii. Medzi malými úžitkovými...

Nových áut u nás pribúda

Britská organizácia The Eco Experts sa pozrela na kvalitu ovzdušia v Európe z pohľadu zamorenia motoristami. Kto na starom kontinente je na tom najhoršie...

Znečistený vzduch: Kde v Európe je to najhoršie?

Automobilka BMW naznačila veľkú zmenu, ktorá čaká palubovky jej modelov. Na cestu, na ktorú už pred časom vykročil Mercedes-Benz, čoskoro nastúpia aj Bavori...

Bavori avizujú zmenu: Plne digitálny kokpit

Po kombi prišiel rad na štvordverovú karosériu, od praktickejšieho príbuzného sa okrem stupňovitej zadnej časti nijak neodlišuje.

Lada Vesta: Terénny sedan ide do výroby

Európsky parlament poriadne pritvrdil v otázke testovania emisií vozidiel. Brusel dostane ďalšie právomoci, okrem iného bude môcť nariadiť stiahnutie áut...

EÚ poriadne pritvrdí kontroly emisií

Je v podstate známy fakt, že ak je motorista spokojný s určitou automobilovou značkou, zostane jej verný aj pri kúpe ďalšieho auta. Toto pravidlo platí aj...

Slováci sú verní jednej značke
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×