Volkswagen Polo: Šiesta evolúcia odhalená
Počas ostatných dní vrcholila mediálna kampaň, ktorú Volkswagen pripravil pre typ Polo. Ten patrí k najúspešnejším produktom značky. Zároveň dlhodobo zaujíma popredné priečky európskych predajných štatistik v dôležitom segmentu B, Wolfsburg mu preto venoval náležitú pozornosť. Vozidlo absolvovalo množstvo úprav. Vyplýva to z informácií, ktoré dnes výrobca zverejnil. Šiesta evolúcia dôležitého produktu bola totiž podľa plánu oficiálne odhalená v Berlíne.
33 fotografií v galérii
Polo patrí k najúspešnejším produktom značky VW Zdroj: Volkswagen
Podstatne väčší než predchodca
Zásadnou zmenou prešli exteriérové rozmery. Nemecký hatchback narástol takmer vo všetkých smeroch a je podstatne väčší než predchodca. S celkovou dĺžkou 4 053 mm po prvýkrát preklenul magickú štvormetrovú hranicu. Stojí pritom na výrazne dlhšom rázvore s hodnotou 2 564 mm, na šírku meria 1 751 mm a strechu má položenú 1 446 mm od vozovky. To je o sedem milimetrov menej než doposiaľ. Výsledkom nafúknutia karosérie je nielen vzdušnejšia kabína, ale aj batožinový priestor. Jeho základný objem vzrástol na nadpriemerných 351 litrov.
Napriek nezanedbateľnej úprave proporcií si Polo zachovalo viacero charakteristických rysov, najmä zozadu je jeho identita jasná. Tvár sa zmenila trochu výraznejšie. Vyznáva moderný dizajnový jazyk s množstvom ostrých hrán, ktorých súčasťou sú aj diódové svetlá. Volkswagen plánuje plechy auta odievať do štrnástich farieb. Okrem toho uvádza, že vyberať si bude možné z celého tucta rôznych diskov kolies. Ráfiky pokryjú rozpätie priemerov od štrnásť až po osemnásť palcov.
33 fotografií v galérii
Do portfólia pribudla štýlová verzia Beats Audio Zdroj: Volkswagen
Popri trojici štandardných verzií Comfortline, Trendline a Highline prináša Wolfsburg aj dve ďalšie. Paletu doplní športovo sa tváriaci model R-Line i štýlový variant Beats, ktorý disponuje ozvučením rovnomennej značky. Od výberu sa odvíja vybavenie. Na pomery segmentu B je skutočne bohaté, okrem množstva bezpečnostných i komfortných funkcií v ňom nájdeme napríklad aj adaptívne tlmiče.
V zozname sa nachádza tiež označenie Active Info Display hovoriace o digitálnom prístrojovom štíte. Nejde však o jeho známu verziu, ale druhú generáciu. Polo ju má ako prvý člen koncernovej rodiny. V interiéri zaujme optickým prepojením displeja pred vodičom s centrálnou obrazovkou, ktorá je umiestnená nad výduchmi klimatizácie. Okrem štýlového skla reagujúceho na dotyk si ponechala aj dva fyzické ovládače. Týmto riešením novinka zaujme, no inak ide o klasický Volkswagen.
33 fotografií v galérii
Interiér zaujme optickým prepojením dvoch displejov Zdroj: Volkswagen
Väčšiu časť ponuky tvoria trojvalce
Už vopred bolo známe, že šiesta generácia hatchbacku bude stáť na platforme MQB A0. V rámci koncernu ju pôvodne uviedol Seat Ibiza. Z jeho techniky sa dalo odvodiť, čo bude ponúkať Polo. Predpoklady sa potvrdili. Väčšiu časť ponuky motorov tvoria litrové trojvalce, pod kapotu sa však zmestila aj pohonná jednotka s dvakrát vyšším zdvihovým objemom.
Podobne ako pri španielskom príbuznom zaujal pozíciu základu atmosférický agregát 1.0 MPI. Na rozdiel od neho však je k dispozícii v dvoch naladeniach: okrem známej verzie s najvyšším výkonom 55 kW (75 k) tu VW uvádza aj model s mierne slabším srdcom dosahujúcim iba 48 kW (65 k). V oboch prípadoch je jedinou voľbou päťstupňová ručne radená prevodovka.
33 fotografií v galérii
Päť z ôsmich štandardných motorov má tri valce Zdroj: Volkswagen
Rovnakým manuálom disponuje aj prepĺňaný trojvalec 1.0 TSI naladený na 70 kW (95 k), v prípade variantu s maximom 85 kW (115 k) prichádza k slovu odlišná šesťstupňová skriňa. Pri oboch modeloch však možno siahnuť po dvojspojke so siedmimi prevodmi. Dostupná je tiež pre štvorvalcový strop štandardnej ponuky menom 1.5 TSI Evo, ktorý vyvinie špičkový výkon 110 kW (150 k).
Naftu reprezentujú dve odrody štvorvalca 1.6 TDI. Vyberať si možno medzi naladením na 59 kW (80 k) alebo 70 kW (95 k), pričom v oboch prípadoch je diesel spriahnutý s „päťkvaltom“. Silnejšiu verziu však možno doplniť aj prevodovkou DSG. Volkswagen neobišiel ani zemný plyn, do svojej palety zaradil motor 1.0 TGI dosahujúci 66 kW (90 k). Montovať sa bude výhradne s manuálom.
Špičkový variant ide proti prúdu
Okrem štandardných modelov prichádza Polo rovno aj vo verzii GTI, ktorá ide opäť proti prúdu. Žiaden downsizing sa v jej prípade nekoná. Nabrúsená odroda pred pár rokmi vymenila agregát 1.4 TSI Twincharger za konvenčný turbobenzín s objemom 1,8 litra a teraz prichádza s ešte väčším dvojlitrovým motorom. K dispozícii tak má maximálny výkon na úrovni 147 kW (200 k).
33 fotografií v galérii
V prípade verzie GTI sa žiaden downsizing nekoná Zdroj: Volkswagen
Vrchol modelovej ponuky je štandardne vybavený šesťstupňovou mechanickou prevodovkou, aj tu však možno siahnuť po verzii DSG. Dynamické parametre tohto variantu nepoznáme. Už slabší predchodca však zrýchlil na stovku za 6,7 sekundy a dosiahol tempo 236 km/h.
Volkswagen Polo GTI bude tradične najdrahším zástupcom portfólia, ale v našich končinách určite neprekročí dvadsaťtisícovú hranicu. Základné verzie hatchbacku sa budú pravdepodobne predávať približne za polovicu tejto sumy. Na domácom nemeckom trhu je vozidlo drahšie, do obchodov sa má počas druhej polovice tohto roka dostať s najnižšou cenou 12 975 eur.