Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Jaguar XF Sportbrake sa vracia do ponuky

Kombi má klesajúcu strechu a zadné svetlá s modifikovaným tvarom, batožinový priestor štandardne ponúka objem 565 litrov.
32 1 príspevok 16.06.2017 / Marek Pokrývka

Newyorský autosalón priniesol v roku 2015 viacero debutantov, medzi ktorých sa zaradil aj Jaguar XF druhej generácie. Svoju premiéru absolvoval ako sedan. Okamžite sa začalo špekulovať o praktickejšom variante, ktorý britská automobilka prezýva Sportbrake. Na jeho uvedenie sa nakoniec čakalo poriadne dlho. Kombi sa vracia do ponuky až teraz, teda s vyše dvojročným odstupom.

Jaguar predstavil druhú generáciu modelu XF Sportbrake 32 fotografií v galérii Jaguar predstavil druhú generáciu modelu XF Sportbrake Zdroj: Jaguar

Vozidlo sa predstavila na domácej pôde bez väčších prekvapení. Nový variant má väčšinu rysov zhodnú so štvordverovým originálom, zmeny sa začínajú za B-stĺpikom. Strecha klesá len jemne. Línia bočných okien to trochu zvýrazňuje, rovnako ako skosené zadné sklo. Nad ním tróni veľký strešný spojler. Zadné svetlá majú v porovnaní s východiskovým exemplárom modifikovaný tvar, pričom diódovou líniou evokujú F-Type. Opticky skryté koncové stĺpiky sa na rozdiel od predchodcu nekonajú.

Jaguar vyvíja extrémny sedan Project 8

Štvordverový špeciál bude vyzerať naozaj drsne, no jeho vzhľad má byť podložený zodpovedajúcou technikou. Dosiahne výkon 441 kW (600 k).

Známy recept vyznáva Jaguar vo vnútri. Predná časť kabíny päťdverovej šelmy je zhodná so sedanom, na svojom mieste je elegantná palubná doska obsahujúca 10-palcový palubný displej i jednoduchá centrálna konzola. Zoznam dostupného vybavenia je bohatý. Nechýba v ňom množstvo bezpečnostných prvkov, sústava reproduktorov Meridian, Wi-Fi ani náramok Activity Key.

Batožinový priestor novinky možno rozšíriť na 1 700 litrov 32 fotografií v galérii Batožinový priestor novinky možno rozšíriť na 1 700 litrov Zdroj: Jaguar

Nad zadnými sedadlami vzniklo pre vyššie položenú strechu nejaké miesto navyše. V porovnaní s prvou generáciou XF Sportbrake sa tu cítia voľnejšie aj kolená pasažierov, za čo môže natiahnutý rázvor náprav. Extra centimetre využil najmä batožinový priestor, ktorý má štandardne 565 litrov. Po sklopení operadiel sa jeho celkový objem zvyšuje na 1 700 l.

Kombi využíva rovnakú techniku ako sedan. Európski zákazníci túžiaci po benzíne si budú môcť zvoliť jedine prepĺňaný dvojliter naladený na 184 kW (250 k), trojlitrový šesťvalec s výkonom 279 kW (380 k) má byť dostupný iba v USA. Pri nafte je ponuka omnoho bohatšia. Základný turbodiesel Ingenium s objemom dva litre ponúka Jaguar v troch naladeniach: 120 kW (163 k), 132 kW (180 k) alebo 177 kW (240 k), pričom zvoliť si možno aj verziu V6. Tá poskytuje porciu 221 kW (300 k).

Na nemeckom trhu má kombi základnú cenu 43 960 eur 32 fotografií v galérii Na nemeckom trhu má kombi základnú cenu 43 960 eur Zdroj: Jaguar

Päťdverový variant môže disponovať osemstupňovým automatom i pohonom všetkých kolies, základné vyhotovenie však roztáča iba zadnú os prostredníctvom šesťstupňového manuálu. Nemeckí zákazníci zaň zaplatia minimálne 43 960 eur. Najdrahšou verziou je vznetový šesťvalec, za ten si britská automobilka plánuje na danom trhu pýtať od 67 660 eur.


Najnovšie články
Chiron: Z továrne vyšiel kus s číslom 100

Tlakovanie pneumatík dokáže byť najmä pre neskúsených šoférov otravné. V prípade Nissanu sú obavy minulosťou, výrazne ich totiž uľahčuje.

Nissan: Dofukovanie gúm nikdy nebolo ľahšie

Odbory vstúpili do štrajkovej pohotovosti po tom, ako s vedením nevedeli zosúladiť predstavy o sume a percente zvýšenia. 

Odborári v trnavskej automobilke chcú štrajkovať

Štvrtá generácia luxusného SUV by mala vzniknúť na architektúre CLAR, ktorá prinesie vyššiu tuhosť a zároveň nižšiu hmotnosť.

Nové BMW X5: Mediálna kampaň sa začala

niektoré modely dieselových áut budú mať zakázaný vjazd do dvoch úsekov dvoch ulíc v štvrti Altona.

Hamburg uvádza obmedzenia pre naftové autá

Bezpečnosť dieťaťa vo vozidle nemožno podceňovať a teda ani výber vhodnej autosedačky. Autokluby ADAC a ÖAMTC v tejto sezóne otestovali 23 modelov a väčšina...

Test autosedačiek: Jedna je extrémne nebezpečná

Vlajkovú loď francúzskej značky sme preverili s novým 1,8-litrovým benzínom, ktorý pôvodne debutoval pod kapotou kupé Alpine A110.

Test Renault Espace TCe 225: Dobré srdce
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×