Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Škoda začne vyrábať autá v Alžírsku

Škodovky sa budú vyrábať v závode, ktorý bude spoločným podnikom Volkswagenu (VW) a alžírskej spoločnosti Sovac. Výroba zatiaľ nebude príliš veľká.
5 príspevkov 16.06.2017 / TASR

Česká automobilka Škoda Auto začne vyrábať autá na ďalšom kontinente. Po Európe a Ázii teraz mieri do Afriky. Podľa informácií českého denníka Mladá fronta Dnes (MF DNES) automobilka v priebehu niekoľkých týždňov začne vyrábať svoje vozidlá v Alžírsku.

Firma tak chce zachytiť rast zatiaľ relatívne malého severoafrického trhu. Škoda sa výrobou na tomto kontinente navyše zbaví vysokých ciel na dovezené autá.

"Môžem potvrdiť, že so začatím výroby v Alžírsku v tomto roku počítame. Bližšie informácie ale v tejto chvíli poskytovať nebudeme," povedal hovorca automobilky Tomáš Kubík. Podľa MF DNES sa má v Afrike vyrábať viac modelov, isté sú Octavie.

Škodovky sa budú vyrábať v závode, ktorý bude spoločným podnikom Volkswagenu (VW) a alžírskej spoločnosti Sovac. Tá sa zaoberá distribúciou vozidiel nemeckého koncernu v Alžírsku. Výroba zatiaľ nebude príliš veľká: 100 áut denne.

Nová montážna hala vzniká v meste Relizane, 220 kilometrov od hlavného mesta Alžír. VW už skôr v tlačovej správe uviedol, že okrem Octavií sa tu budú vyrábať modely Volkswagen Golf, Caddy a Seat Ibiza.

Volkswagen je ďalšou európskou automobilkou, ktorá sa rozhodla vyrábať na severe Afriky. Zatiaľ najväčšie zastúpenie tu má francúzsky Renault, ktorý v Maroku vyrába napríklad Dacie. Maroko sa postupne stáva základňou automobiliek, odkiaľ sa vyvážajú autá už aj do Európy. Alžírsky závod VW bude zatiaľ vyrábať najmä pre severoafrický trh.

 

"Montáž je pre nás efektívnym spôsobom, ako začať s výrobou v Alžírsku. Poskytneme školenie miestnym zamestnancom v kvalite, výrobe a logistike tak, aby zodpovedali európskym štandardom," povedal Andreas Lauenroth, šéf zahraničnej výroby Volkswagenu. VW bude mať v závode zatiaľ minoritný podiel.

Podľa Jána Linharta, partnera KPMG zodpovedného za služby pre automobilový priemysel, je africký trh z hľadiska áut zatiaľ pomerne málo rozvinutý. Ročne sa tu predá približne 1 milión nových osobných áut, čo zhruba zodpovedá španielskemu trhu. Ale vzhľadom na investície do infraštruktúry a rozvoja jednotlivých regiónov je možné očakávať rastúci záujem o osobné automobily.

Krok do Alžírska má aj iné dôvody: firma sa tým zbaví vysokých ciel na autá z dovozu. Tomu zodpovedá aj výrobná kapacita, ktorá sa rovná približne dodávkam koncernu tamojším zákazníkom.

Okrem toho, čoraz viac nasýtené vyspelé trhy nútia automobilky hľadať príležitosti na expanziu v iných regiónoch. Veľké očakávania majú už dlhšie od Indie, kde ale zahraničné značky zatiaľ bojujú so stratami a dúfajú v lepšie zajtrajšky. To je aj prípad Škody Auto. Podobne sa európske automobilky snažia dostať do Iránu.

(TASR)


Najnovšie články
Obrovské prekvapenie: V garáži našli superauto

Vďaka pohonu všetkých kolies ponúka horúce kombi raketové rozjazdy a viac stability v zákrutách, ale je smädnejšie a trochu menej zábavné.

Test Leon ST Cupra 300: Oplatí sa 4Drive?

Kia Stinger GT je zjavom sama o sebe. So svojim 3,3 litrovým šesťvalcom a elegantným dizajnom je očarujúcim autom už na prvý pohľad. Tuneri z West Coast...

Kia Stinger GT: Prvý seriózny tuning v USA

Päťdverové kupé si ponechalo dynamickú siluetu i základné proporcie, no ergonómiu interiéru a množstvo technológií prebralo od á-osmičky.

Audi A7 ide po stopách vlajkovej lode

Už začiatkom októbra sa zistilo, že finálne kontroly vozidiel robili v niektorých prípadoch inšpektori bez osvedčenia. Teraz sa problém ešte rozšíril...

Nissan pozastaví výrobu áut pre japonský trh

Americký tuner naznačuje, že jeho Venom F5 možno dosiahne 300 míľ za hodinu. Hyperšport bude mať premiéru na výstave SEMA.

Hennessey opäť vyzýva Bugatti na duel

Severský automobil vhodne kombinuje eleganciu s imidžom zálesáka a ponúka dobrú priechodnosť terénom len s časťou nevýhod triedy SUV.

Test Volvo V90 CC: Luxusný kompromis
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×