Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Peugeot 208: Oplatí sa priplatiť za automat?

Aktuálna generácia Peugeotu 208 už má čo-to odkrútené, na trhu nie je žiadnym nováčikom. Možnosť spriahnutia so samočinnou prevodovkou však pribudla až po facelifte. Oplatí sa jej kúpa?
40 9 príspevkov 14.06.2017 / Filip Kadlečík

Peugeot 208 patrí medzi dobre etablované modely, ktoré je na našich cestách vidieť pomerne často. Od roku 2012 si získal srdcia mnohých motoristov a my sa tomu nečudujeme. Našim testovaním už prešla vznetová i zážihová verzia. Dostali sme možnosť vyskúšať si aj vrcholný variant GTi, dôkladne sme sa zoznámili aj s jeho omladeným vyhotovením

Dvestoosmička napriek pribúdajúcemu veku vyzerá stále k svetu 40 fotografií v galérii Dvestoosmička napriek pribúdajúcemu veku vyzerá stále k svetu

Tentokrát voľba padla na konfiguráciu, ktorá je vzhľadom na charakter vozidla logická. Do rúk sa nám dostala dvestoosmička s trojvalcom 1.2 PureTech naladeným na 81 kW (110 k), ktorá je spriahnutá so samočinnou prevodovkou s označením EAT6. V porovnaní s päťstupňovým manuálom si za túto verziu treba priplatiť 1 200 eur. Oplatí sa takáto investícia do automatickej skrine?

Sila zvyku 

Je pozitívne, že dizajn subkompaktného Trnavčana je aj na sklonku života aktuálnej generácie stále atraktívny a pôsobí sviežim dojmom. Naviac, vo výbave Allure ešte agilné autíčko skrášľujú 16” disky kolies, ktoré ladia s chrómovo lakovanými spätnými zrkadlami. Neprekážala nám ani výrazná oranžová farba - práve naopak, 208 dodala poriadny šmrnc.

Zadné svetlá v štýle typickom pre Peugeot sú atraktívne aj dnes 40 fotografií v galérii Zadné svetlá v štýle typickom pre Peugeot sú atraktívne aj dnes

V interiéri je však situácia mierne odlišná. Kabíne sa svoj vek tak dobre maskovať nedarí. To, že už má odslúžený nejaký ten rôčik, prezrádza okrem infotainmentu napríklad aj volant, ktorý má až prekvapivo málo multifunkčných tlačidiel. Treba však podotknúť, že Peugeot ich úlohu šikovne supluje pomocou ovládačov umiestnených pod páčkou smeroviek a stieračov.

Častokrát kritizovaná koncepcia malého volantu a prístrojovky umiestnenej nad ním nám s odstupom času nepríde až taká tragická. Áno, napríklad modely 3008 a 5008 už vychytali muchy tejto koncepcie, no bez problémov sa dá žiť aj s dvestoosmičkou. Skromné rozmery hlavného pracovného nástroja šoféra totiž zaručujú lepší kontakt s vozidlom, citlivejšiu odozvu na pohyb rúk a najmä vďaka nim pri parkovaní nemusíte volantom točiť ako kormidlom.

Koncepcia malého volantu je z pohľadu vodiča predovšetkým o zvyku 40 fotografií v galérii Koncepcia malého volantu je z pohľadu vodiča predovšetkým o zvyku

Hlavne vďaka týmto vlastnostiam sme sa pristihli, že po presadnutí do auta inej značky nám malý volant miestami dokonca chýbal. Nuž, taká je sila zvyku. Čo by nám však rozhodne nechýbalo, je skromná priestorová ponuka na zadných sedadlách. Vodič s výškou presahujúcou 180 cm si sám za seba sadne len tak-tak. Oslnivý nie je ani kufor s objemom 285 l. Jeho výhodou však je pomerne pravidelný tvar a z neho plynúca využiteľnosť.

Ideálny výkon

Testovaný oranžový drobec pod kapotou skrýva prepĺňaný trojvalec 1.2 PureTech naladený na 81 kW (110 k) a 205 Nm. Jeho najväčšiu nevýhodu sme odhalili už po prvom naštartovaní. V rozmedzí približne od 1 500 do 1 600 ot./min sa od neho do kabíny prenášajú citeľné vibrácie. Najmä v porovnaní s konkurenciou by ho koncern PSA mohol ešte trochu skultivovať.

Malá jednadvojka dvestoosmičke svedčí, 110 koní z nej robí agilného drobca 40 fotografií v galérii Malá jednadvojka dvestoosmičke svedčí, 110 koní z nej robí agilného drobca

Okrem rušivých vibrácii sa s ním totiž jazdí výborne, výkonové parametre sú nastavené ideálne. Deklarované vlastnosti nezostali len na papieri a z dynamiky dvestoosmičke neuberá ani spriahnutie s prevodovkou EAT6. Predbiehania v nej sa báť nemusíte, para jej zostáva ešte aj pri rýchlostiach okolo 90 km/h. Ak budete mať chuť, tak sa s ňou na okresných cestách dokonca aj celkom dobre zabavíte.

Peugeot 301: Nenápadné auto skrýva prekvapenie

PRVÁ JAZDA Francúzska automobilka Peugeot sa v súčasnosti sústredí najmä na segment SUV. V tieni 3008 či 5008 prešiel modernizáciou model 301 a teraz si pýta svoju časť pozornosti. Zaslúži si ju?

Ako celok sa nám páčilo aj naladenie podvozku, ktorý zvláda aj športovejšiu jazdu. Je pravda, že na väčších nerovnostiach sa do kabíny prenášajú výraznejšie rázy, to však čiastočne ide na vrub subkompaktnému rázvoru. Naviac, na dobrých cestách je auto komfortné a tiché, dokonca aj pri rýchlosti okolo 130 km/h.

EAT6 si s trojvalcom rozumie

Okrem podvozka flexibilnému agregátu dokáže obstojne sekundovať aj klasická šesťstupňová automatická prevodovka s hydrodynamickým meničom. Určite sa o nej nedá povedať, že by rýchlosťou reakcií patrila na špicu samočinných prevodových skríň, no v praxi sa jej dá niečo vyčítať len veľmi ťažko.

Automat EAT6 pracuje veľmi dobre, menej sa nám páči krivoľaká dráha radiacej páky - oveľa príjemnejšia by bola rovná s možnosťou pohybu len do dvoch strán 40 fotografií v galérii Automat EAT6 pracuje veľmi dobre, menej sa nám páči krivoľaká dráha radiacej páky - oveľa príjemnejšia by bola rovná s možnosťou pohybu len do dvoch strán

Pri bežnom jazdení radí veľmi plynulo, zmenu prevodového stupňa prakticky ani nepostrehnete, správa sa logicky a snaží sa predvídať vaše potreby. Ak teda napríklad plynový pedál pritisnete až na podlahu, nemá problém v záujme lepšej akcelerácie podradiť aj o dva prevodové stupne. Na bežné jazdenie je ako stvorená.

Ak už začnete pohonné ústrojenstvo hnať na hranu jeho možností, pocítite to. Automat je vtedy oveľa menej sebaistý, niekedy radí príliš neskoro, inokedy zasa ešte skôr, než to reálne potrebujete. Našťastie však disponuje aj manuálnym režimom, kedy je do istej miery všetko vo vašich rukách. Samočinná skriňa preradí až keď otáčkomer vystrelí do červených čísel. Za bežných podmienok však rozhodne ide o výbornú a pohodlnú alternatívu k manuálu, o robotizovanom päťstupni ani nehovoriac.

Úsporne aj s automatom

Jeden z najlepších benefitov plynúcich z dobrej súhry prepĺňaného trojvalca a automatu je pomerne priaznivá spotreba. Údaje automobilky sú síce na míle vzdialené realite, aj tak však vašu peňaženku zbytočne nezaťaží. Peugeot deklaruje, že v meste mu na 100 km jazdy treba 5,7 l benzínu, v skutočnosti si však vypýta približne 7,2 l. Mimo mesta by sa zasa mal uspokojiť s apetítom 3,8 l/100 km.

Peugeot 208 1.2 PureTech 81 kW EAT6 Allure 40 fotografií v galérii Peugeot 208 1.2 PureTech 81 kW EAT6 Allure

V ozajstnej premávke sa však pod hodnotu 4,7 l/ 100 km dostanete len ťažko. Diaľničná spotreba sa na našej testovacej trase ustálila na 6,2 l/100 km. Celkovo to znamená, že v kombinovanom cykle spotreba 208 dosahuje rovných šesť litrov. To je síce viac, než uvádzajú Francúzi, no vzhľadom na adekvátnu dynamiku a pohodu plynúcu z automatu dvestoosmičku považujeme za pomerne úspornú.

Oplatí sa priplatiť za EAT6?

Peugeot 208 dnes v úplnom základe cenou začína na sume 9 490 eur. Vyhotovenie Allure zasa môže byť vaše od 12 490 eur. Ak však chcete silnejší variant trojvalca a automat, musíte byť pripravení zaplatiť prinajmenšom 14 990 eur. Cena nami testovaného vozidla je ešte o niečo vyššia, stojí 16 230 eur. Ak by sme si mali vybrať, znížili by sme ju použitím farby karosérie, ktorá stála 420 eur. Vybrali by sme si radšej sivú či bielu, ktoré sa dodávajú bez poplatku.

Test Peugeot 3008: Autu roka sme nič nedarovali

Peugeot 3008 rozvíril poriadnu vlnu diskusií, do ktorej horúci olej prilial aj zisk titulu Európske auto roka. Aké je francúzske SUV v skutočnosti? Zaobíde sa vôbec bez pohonu 4x4?

Automatu by sme sa však rozhodne vzdať nechceli. EAT6, čiže šesťstupňová samočinná prevodovka s hydrodynamickým meničom, tomuto vozidlu sedí ako uliata a výrazne zjednodušuje život vodiča. Na nezaplatenie je najmä v preplnených mestách s pomalou premávkou.

Francúzsko-slovenský drobec nás fungovaním automatickej prevodovky potešil, príplatok za ňu by sme určite prinajmenšom zvážili 40 fotografií v galérii Francúzsko-slovenský drobec nás fungovaním automatickej prevodovky potešil, príplatok za ňu by sme určite prinajmenšom zvážili

Ak by ste pri kúpe tohto vozidla mali ešte voľné finančné prostriedky, určite vám odporúčame si za automat priplatiť. Odmení sa vám plynulým a komfortným chodom. Všimli sme si, že v tejto konfigurácii sa auto páči najmä ženám. Dámy, siahli by ste po ňom? Budeme radi, ak nám svoj názor dáte vedieť v diskusii.

TECHNICKÉ ÚDAJE
MOTOR A POHONNÝ SYSTÉM
Usporiadanie a počet valcov
R3
Zdvihový objem
1 199 cm3
Max. výkon
81 kW/110 k
pri otáčkach
5 500/min
Max. krútiaci moment
205 Nm
pri otáčkach
1 500/min
Palivo
benzín
Pohon
predná náprava
Prevodovka
6-stupňová samočinná
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka
3 973 mm
Šírka
1 739 mm
Výška
1 460 mm
Rázvor náprav
2 538 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 255 kg
Pohotovostná hmotnosť (EU)
1 330 kg
Užitočná hmotnosť
395 kg
Celková hmotnosť
1 650 kg
Objem batožinového priestoru
285/1076 l
Objem palivovej nádrže
50 l
JAZDNÉ VÝKONY
Max. rýchlosť
194 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
10,9 s
SPOTREBA
Mesto - normovaná
5,7 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
3,8 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
3,5 l/100 km
Mesto - počas testu
7,2 l/100 km
Diaľnica - počas testu
6,2 l/100 km
Vidiek - počas testu
4,7 l/100 km
EMISIE
Emisie CO2 kombinované
104 g/km
Emisná norma
Euro 6
ŠTANDARDNÁ CENNÍKOVÁ CENA S DPH
Základná cena modelu
od 9 490 €
Základná cena verzie
od 14 990 €
Cena testovaného exemplára
16 230 €

 


Najnovšie články
Elektrický Aston Martin príde v roku 2019

Je iróniou osudu, že Volkswagen, ktorý okrem iného impérium vybudoval na motoroch so skratkou TDI, môže byť tým, kto diesel nakoniec aj pochová. Oplatí sa ešte...

Dilema: Oplatí sa vôbec ešte kúpiť naftové auto?

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na stredu 28. júna 2017. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Modifikovaný hatchback po okruhu naháňa silnejší superšport, v komplikovanejších sekciách dobieha náskok a často mu visí za nárazníkom.

Nordschleife: Mégane R.S. a McLaren 12C

Opäť sme si vyskúšali malého zábavného Angličana, no tentokrát so zimným obutím. Podľa očakávania prinieslo horšie jazdné vlastnosti i vyššiu spotrebu.

Test MINI Cooper S: Šibal má rád leto

Koncom leta ponúkne spoločnosť Bonhams na predaj až sedem automobilov slúžiacich ako homologizačné špeciály obávanej súťažnej kategórie.

Výnimočná šanca: Výpredaj áut skupiny B

V centre floridskej metropoly bude stáť 66-poschodová stavba plná luxusných apartmánov, ktorá je výsledkom partnerstva s lokálnym developerom.

Aston Martin chystá v Miami mrakodrap
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×