Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test BMW 320d GT: Bavor po kozmetike

Čo prinieslo omladenie najväčšiemu zástupcovi mníchovskej trojky sme zisťovali v teste verzie M Sport s naftovým štvorvalcom a automatom.
38 4 príspevky 13.06.2017 / Marek Pokrývka

Od premiéry inovovaného BMW radu tri nedávno uplynuli dva roky. Počas nich sme ho opakovane privítali v redakčnej garáži: najprv ako naftové šesťvalcové kombi 330d, neskôr nasledoval dvojlitrový plug-in hybrid 330e so štvordverovou karosériou. Bavori však číslom tri označujú aj ďalší model. Nesie prívlastok Gran Turismo a facelift absolvoval približne o rok neskôr než spomínaná dvojica.

BMW 320d xDrive Gran Turismo M Sport po polčasovom facelifte 38 fotografií v galérii BMW 320d xDrive Gran Turismo M Sport po polčasovom facelifte

Momentálne už môžeme zmodernizované exempláre najväčšieho zástupcu mníchovskej trojky stretnúť aj u nás. Pozvali sme ho preto na test, ktorému sme podrobili naftovú štvorvalcovú verziu 320d xDrive s automatickou prevodovkou a vyhotovením M Sport. Čo všetko prinieslo medzigeneračné omladenie tomuto prémiovému nemeckému automobilu?

Drobné zmeny vzhľadu i interiéru

Ako sme už mohli vidieť pri oficiálnej premiére, GT sa z dizajnového hľadiska nijak zásadne nemenilo. Najmä v prípade vyhotovenia M Sport. Jeho dynamicky tvarované nárazníky zostali totiž plne zachované, hlavnou zmenou boli teda odlišné svetlá. Štandardne sú diódové. Od predchodcu možno vozidlo rozoznať najmä zozadu, koncové dielce majú zložitejšiu LED architektúru.

Omladený model GT možno rozoznať najmä podľa koncových svetiel 38 fotografií v galérii Omladený model GT možno rozoznať najmä podľa koncových svetiel

Vo variante 320d priniesol facelift aj drobnú zmenu pod zadným nárazníkom. Namiesto jednej výfukovej koncovky sa tam nachádzajú dve, ktoré boli donedávna vyhradené silnejším motorom. Zmenami prešla aj paleta lakov. Pribudol modrý Estoril, ktorý nieslo aj skúšané auto.

Ani v interiéri modelu Gran Turismo nemožno hovoriť o zásadných úpravách. K slovu prišlo niekoľko kozmetických detailov, tvorcovia napríklad oprášili ponuku materiálov. Hlavným bodom je multimediálny systém. Na centrálnej konzole sa objavil väčší ovládač s dotykovou plôškou, ktorý velí displeju s vysokým rozlíšením a veľmi jemnou grafikou. BMW tu použilo piatu evolúciu rozhrania iDrive. Disponuje viacerými funkciami z vlajkovej lode, nechýbajú satelitné mapy či množstvo on-line prvkov.

Displej multimediálneho systému iDrive má veľmi jemnú grafiku 38 fotografií v galérii Displej multimediálneho systému iDrive má veľmi jemnú grafiku

Slušná dynamika, adekvátna spotreba

Počas faceliftu modelu GT bavorská automobilka rozšírila ponuku motorov. Našimi rukami prešla overená naftová klasika, ktorá patrí k najpopulárnejším voľbám. Ide o verziu 320d xDrive so samočinnou prevodovkou. Jej turbodiesel je v porovnaní s predchodcom mierne silnejší, poskytuje maximálny výkon 140 kW (190 k) a krútiaci moment rovných 400 Nm.

S celkovou dĺžkou vyše 4,8 metra nepatrí mníchovský liftback k drobcom, no základná nafta mu pokojne vystačí. Stovku zvládne papierovo za 7,7 sekundy. Subjektívna dynamika je na slušnej úrovni, pod čo sa podpísal aj osemstupňový automat ZF. Jeho prácu musíme opäť pochváliť. Pri dynamickej jazde je motor trochu hlučnejší, inak je izolácia na dobrej úrovni. Podvozok patrí komfortom skôr k tvrdšej sorte. Jeho tuhé nastavenie modernizácia neovplyvnila, jazdné vlastnosti sú tradične výborné.

Dvojlitrový turbodiesel ponúka dobrý pomer výkonu a apetítu 38 fotografií v galérii Dvojlitrový turbodiesel ponúka dobrý pomer výkonu a apetítu

Testovaný motor ponúka dobrý pomer výkonu a spotreby, aj keď papierový priemer 4,8 l/100 km reálny určite nie je. K tejto hodnote sme sa tesne priblížili len na okresných cestách. Diaľničná jazda znamenala celom pekný výsledok 6,2 litra nafty, v uliciach mesta sme preliezli sedemlitrovú hranicu. Vzhľadom na veľkosť verzie GT ide o adekvátny apetít.

Testovaný kus stál presne 63 067 eur

Gran Turismo je najväčším a zároveň najdrahším zástupcom radu tri. Zásadnú rolu v tom zohráva základný motor: trojvalec nesúci označenie 318i v liftbacku nehľadajte, štartovaciu pozíciu má dvojliter s kvartetom piestom a štítkom 320i. Cenou sa tesne zmestil pod štyridsiatku. Jeho naftová alternatíva vyjde na 42 400 eur, v prípade automatu a pohonu xDrive hovoríme o čiastke vyše 47-tisíc.

Testované auto disponovalo mnohými príplatkovými možnosťami 38 fotografií v galérii Testované auto disponovalo mnohými príplatkovými možnosťami

Nami testovaný kus vystrelil svojou cenou ešte výrazne vyššie, vo finále stál presne 63 067 eur. Disponoval totiž mnohými príplatkovými možnosťami. Za balíkom s označením Innovation sa skrýval napríklad head-up displej i aktívny tempomat, Jazdný komfort Plus zasa zahŕňal adaptívne LED svetlomety s parkovacími senzormi a ďalšie drobnosti. Nechýbala armáda pokročilých bezpečnostných systémov, sústava kamier, navigácia ani kvalitné ozvučenie Harman/Kardon.

Polčasový facelift bol povinnou jazdou

Zhruba štyri roky od svojho uvedenia zostalo mníchovské Gran Turismo spadajúce rad tri verné svojmu základnému receptu. Bavor je po kozmetike takmer rovnaký ako doposiaľ, BMW upravovalo len niektoré detaily. Polčasový facelift bol pri tomto aute viac-menej povinnou jazdou. Priniesol modernejšie svetlá, vylepšený multimediálny systém a niekoľko ďalších detailov.

Po medzigeneračnom omladení je GT takmer rovnaké ako doposiaľ 38 fotografií v galérii Po medzigeneračnom omladení je GT takmer rovnaké ako doposiaľ

Naftová verzia 320d je mierne silnejšia, jej maximálny výkon 140 kW (190 k) je pre liftback dostatočný. Turbodiesel poskytuje slušnú dynamiku a adekvátnu spotrebu. Napriek pozícii základného naftového motora nie je tento model v prípade voľby automatu a pohonu oboch náprav lacný, jeho cenu navyše dokážu slušne nafúknuť príplatky. To je však klasika všetkých nemeckých prémiových áut.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
1 995 cm3
Max. výkon
140 kW/190 k
pri otáčkach
4 000/min
Max. krútiaci moment
400 Nm
pri otáčkach
1 750-2 500/min
Palivo
nafta
Pohon
všetky kolesá
Prevodovka
8-stupňová automatická
Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
4 824 mm
Šírka
1 828 mm
Výška
1 508 mm
Rázvor náprav
2 920 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 660 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 735 kg
Užitočná hmotnosť
495 kg
Celková hmotnosť
2 230 kg
Objem batožinového priestoru
520/1 600 l
Objem palivovej nádrže
57 l
Jazdné výkony
Max. rýchlosť
225 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
7,7 s
Spotreba
Mesto - normovaná
5,6 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
4,3 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
4,8 l/100 km
Mesto - počas testu
7,1 l/100 km
Diaľnica - počas testu
6,2 l/100 km
Vidiek - počas testu
4,9 l/100 km
Emisie
Emisie CO2 kombinované
126 g/km
Emisná norma
Euro 6
Štandardné cenníkové ceny s DPH
Základná cena modelu
od 39 900 €
Základná cena verzie
od 44 950 €
Cena testovaného exemplára
63 067 €

Najnovšie články
Elektrický Aston Martin príde v roku 2019

Je iróniou osudu, že Volkswagen, ktorý okrem iného impérium vybudoval na motoroch so skratkou TDI, môže byť tým, kto diesel nakoniec aj pochová. Oplatí sa ešte...

Dilema: Oplatí sa vôbec ešte kúpiť naftové auto?

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na stredu 28. júna 2017. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Modifikovaný hatchback po okruhu naháňa silnejší superšport, v komplikovanejších sekciách dobieha náskok a často mu visí za nárazníkom.

Nordschleife: Mégane R.S. a McLaren 12C

Opäť sme si vyskúšali malého zábavného Angličana, no tentokrát so zimným obutím. Podľa očakávania prinieslo horšie jazdné vlastnosti i vyššiu spotrebu.

Test MINI Cooper S: Šibal má rád leto

Koncom leta ponúkne spoločnosť Bonhams na predaj až sedem automobilov slúžiacich ako homologizačné špeciály obávanej súťažnej kategórie.

Výnimočná šanca: Výpredaj áut skupiny B

V centre floridskej metropoly bude stáť 66-poschodová stavba plná luxusných apartmánov, ktorá je výsledkom partnerstva s lokálnym developerom.

Aston Martin chystá v Miami mrakodrap
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×