Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Škoda Karoq: Nástupca Yetiho odhalený

NAŽIVO
Nové české SUV má rodinné rysy. Od sedemmiestneho medveďa sa jasne odlišuje dizajnom, proporciami karosérie i tvarmi interiéru, v ktorom sa objavil digitálny prístrojový panel. Montovať sa bude s piatimi motormi.
16 57 príspevkov 19.05.2017 / Marek Pokrývka

V športovo-úžitkovom teritóriu momentálne prebieha intenzívne zbrojenie. Jeho súčasťou je okrem iných značiek aj Škoda: kým doposiaľ ju v segmente reprezentoval výhradne Yeti, koncom tejto dekády tu chce mať štyroch rôznych zástupcov. Prvou lastovičkou bol typ Kodiaq. Už dlhší čas bolo jasné, že ďalší v poradí bude o číslo menší model nahrádzajúci snežného muža.

Škoda Karoq absolvovala v Štokholme svoju svetovú premiéru 16 fotografií v galérii Škoda Karoq absolvovala v Štokholme svoju svetovú premiéru

O príprave SUV s označením Karoq sa začalo hovoriť v marci, neskôr sa pridali ďalšie detaily. Koncom apríla vozidlo zachytili na českej diaľnici. Hneď na to dostali informácie oficiálny rámec, Mladá Boleslav zverejnila zábery maskovaného prototypu i množstvo informácií. K nim pred týždňom pridala druhú várku podrobností. Teraz je automobil odhalený a pri jeho debute sme nemohli chýbať.

Dvojicu príbuzných možno ľahko odlíšiť

V porovnaní s vlani uvedeným medveďom bola aktuálna mediálna kampaň skromnejšia. Škoda ním totiž neuvádza svieži dizajnový jazyk, ale nadväzuje na väčšieho súrodenca. Rodinné rysy sú nepopierateľné. No detailných rozdielov je dosť, napríklad centrálny otvor v nárazníku má po bokoch zväčšenú vrchnú časť. Vysoko posadené hmlovky sú akoby otočené naopak. Svetlomety nie sú také zahnuté, majú takmer obdĺžnikový tvar obsahujúci jednoduchý LED pás určený pre denné svietenie. Na želanie môže byť architektúra „očí“ českého automobilu kompletne diódová.

Okrem proporcií je poznávacím znakom tvar koncových svetiel 16 fotografií v galérii Okrem proporcií je poznávacím znakom tvar koncových svetiel

Dvojicu príbuzných možno ľahko odlíšiť aj zozadu. Kodiaq disponuje celistvými koncovými svetlami, Karoq však siahol po komplikovanejšie tvarovaných kúskoch zasahujúcich do piatych dverí iba čiastočne. S touto zmenou súvisí aj zvýraznenie geometrického výrezu na evidenčné číslo.

Od svojho súrodenca sa SUV zásadne odlišuje exteriérovými proporciami. Na prvý pohľad je podstatne kompaktnejšie než sedemmiestny medveď, je blízko k svojmu koncernovému bratrancovi menom Seat Ateca. V porovnaní s ním je však o niečo väčšie. Český model stojí na pôdoryse 4 382 x 1 841 milimetrov, na výšku meria 1 605 mm a má rovnaký rázvor 2 638 mm (resp. 2 630 mm pri verziách s pohonom 4x4). Nástupca populárneho Yetiho teda narástol vo všetkých smeroch.

Batožinový priestor bude mať štandardne 521-litrový objem 16 fotografií v galérii Batožinový priestor bude mať štandardne 521-litrový objem

Napriek uvedeným rozmerom nemožno povedať, že by interiér novinky pôsobil výrazne stiesnenejšie než v medveďovi. Rovnako ako v prípade španielskeho príbuzného je tento formát úplne dostačujúci pre štvoricu dospelých pasažierov. Mimo hry nezostal ani batožinový priestor, už tradične silná stránka mladoboleslavských áut. Štandardne bude mať objem 521 litrov.

Displeje, asistenti i riešenia Simply Clever

Ani interiér nie je zhodný, z hľadiska vnútorného dizajnu sa českí príbuzní odlišujú snáď ešte výraznejšie než zvonku. Karoq má podstatne štíhlejšiu palubnú dosku. Z jej tela výrazne vystupuje centrálny displej s 9,2-palcovou uhlopriečkou, ktorý lemujú vertikálne výduchy ventilácie. Ide o riešenie použité v omladenej verzii typu Octavia. Zaujalo nás, že druhá obrazovka sa môže nachádzať  pred vodičom, táto Škoda bude totiž úplne prvou ponúkajúcou digitálny prístrojový panel známy z viacerých áut spadajúcich pod nemeckého koncernového giganta.

Karoq má podstatne štíhlejšiu palubnú dosku než Kodiaq 16 fotografií v galérii Karoq má podstatne štíhlejšiu palubnú dosku než Kodiaq

Svoju príslušnosť k rodine Volkswagen prezrádza automobil aj ovládacími prvkami, vďaka ktorým sme sa v kabíne ihneď cítili ako doma. Povedomé nám boli aj materiály. V porovnaní s väčším súrodencom je jasne vidieť, že novinka spadá do nižšej cenovej kategórie. Lesklých dekoratívnych obkladov je podstatne menej. Napriek tomu nemožno povedať, že by vnútro pôsobilo vyslovene lacno.

Z hľadiska vybavenia drží mladoboleslavské SUV krok s dobou. V zozname dostupných vecí nájdeme množstvo bezpečnostných asistentov, ale tiež rôzne komfortné prvky či pokročilé on-line služby združené v balíku Škoda Connect. Na fronte prepojenia so smartfónmi urobil nástupca Yetiho pokrok. Disponuje rozšírenou platformou SmartLink+ i indukčným nabíjaním. Úplnou samozrejmosťou sú riešenia označené súhrnným heslom Simply Clever, teda praktické „vychytávky“ uľahčujúce každodenný život. Škoda hovorí o tridsiatich dostupných prvkoch.

Päťčlenná paleta pohonných jednotiek

Karoq vychádza z modulárnej platformy MQB a technicky je v mnohom zhodný so súrodencom nesúcim logo Seat. Platí to aj pre päťčlennú paletu pohonných jednotiek. Otvorí ju litrový benzínový trojvalec s výkonom 85 kW (115 k) a krútiacim momentom 200 Nm, ktorý SUV rozbehne na stovku za 10,6 sekundy. Kombinovaná spotreba tejto verzie by mala dosahovať 5,3 l/100 km.

Novinka bude k dispozícii s predným pohonom i 4x4 16 fotografií v galérii Novinka bude k dispozícii s predným pohonom i 4x4

O dva decilitre úspornejší má byť štvorvalcový agregát 1.5 TSI naladený na parametre 110 kW (150 k) a 250 Nm, ktorý dokáže deaktivovať dva piesty. Škoda s ním absolvuje disciplínu 0-100 km/h za 8,4 sekundy. Najrýchlejšia však bude nafta, špičkový variant 2.0 TDI 4x4 DSG zvládne tradičný šprint na „kilečko“ v priebehu 7,8 sekundy. Vďačí za to hodnotám 140 kW (190 k) a 400 Nm.

Popri vrcholnom dvojlitri bude Mladá Boleslav do typu Karoq montovať aj slabšie naladenie s maximom 110 kW (150 k), ktoré má byť podľa papiera najúspornejšie. Jeho normovaný priemer je 4,4 litra na 100 km. O deciliter viac má v papieroch menší agregát 1.6 TDI disponujúci rovnakým najvyšším výkonom ako základný trojvalcový benzín, teda 85 kW (115 k).

Vrcholný model má štandardne dvojspojkovú prevodovku 16 fotografií v galérii Vrcholný model má štandardne dvojspojkovú prevodovku

Okrem špičky s dvojspojkou majú byť všetky motory štandardne spriahnuté so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Český produkt možno vybaviť aj voličom jazdných režimov, ktorý poskytne päť polôh. Efekt bude mať najmä v prípade použitia adaptívnych tlmičov DCC. Nechýba ani mód Off-Road, ktorý je určený špeciálne pre jazdu mimo spevnených povrchov.

Karoq má byť o niečo drahší než Ateca

Škoda už dávnejšie naznačila, že predaj novinky plánuje spustiť ešte s dátumom končiacim sa číslom 2017. Konkrétny termín zatiaľ nespresnila. Hovorí o druhej polovici roka, príchod do obchodov bude podľa všetkého previazaný s jesennou výstavnou premiérou SUV vo Frankfurte.

V druhej polovici roka má kompaktné SUV prísť do predaja 16 fotografií v galérii V druhej polovici roka má kompaktné SUV prísť do predaja

Ceny zatiaľ zostávajú tajomstvom, podľa neoficiálnych zdrojov však bude Karoq o niečo drahší než jeho španielsky príbuzný. Seat Ateca sa u nás štandardne predáva od 18 490 eur. Po zohľadnení bonusu klesá základná cena tesne pod 17-tisíc, najdrahšia verzia prekračuje 30-tisícovú hranicu. V obdobných finančných mantineloch by sa mal hýbať aj český automobil.


Najnovšie články
Test Ford Edge: Splnený americký sen

ri predpokladanom trvaní tendra v lehote 12 mesiacov by sa tak podľa jeho slov mohol úsek začať stavať v roku 2022 a hotový by mohol byť v roku 2026.

Posledný úsek D1: Súťaž až v roku 2021

Číslami z exaktne meraného testu dynamiky sa pýcha britskej automobilky dostáva do spoločnosti omnoho drahších modelov.

McLaren 720S sa vyrovná hyperšportom

Nemecká firma prezentovala ďalšiu verziu vozidla, ktorá svoju podstatu prezrádza názvom MHX 800. Z osemvalca vyžmýkal špecialista presne 605 kW (823 k).

Monštruózne BMW dostalo ešte viac výkonu

Dynamický kórejský sedan štandardne roztáča zadné kolesá, kladie dôraz na jazdné vlastnosti a môže mať výkon až 272 kW (370 k).

Genesis G70 lezie do kapusty Nemcom

Podľa spravodajského servera portfolio.hu kabinet už pracuje na príprave zákona o tzv. e-mobilite i jeho vykonávacích predpisoch.

Maďarská vláda nakúpi 200 elektromobilov

Temperamentný taliansky sedan, v ktorého DNA by sa dal vystopovať aj vplyv Ferrari, sa postavil proti ostrému nemeckému kupé. Kto zvíťazí v pretekoch na úplne...

Giulia QV vs. C 63 S Coupé: Súboj na okruhu
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×