Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

BMW M5: 600 koní a pohon 4x4 oficiálne

Mníchovský super-sedan zrýchli na stovku za menej než 3,5 sekundy. Štandardne bude roztáčať všetky kolesá, no driftovanie nie je minulosťou.
15 12 príspevkov 17.05.2017 / Marek Pokrývka

Siedma generácia bavorského radu päť sa postupne udomácňuje aj na našich cestách. Výrobca ju uviedol vo viacerých verziách, pričom premiéru nevynechala ani špička M550i. Nedávno ju v portfóliu doplnila naftová alternatíva M550d. Na príchod skutočného kráľa modelového radu sa zatiaľ čaká, počas ostatných mesiacov však o ňom presiaklo na verejnosť viacero informácií. Nemecká automobilka dnes šuškandy o technických parametroch potvrdila.

BMW M5 prejde zo zadného pohonu na systém xDrive 15 fotografií v galérii BMW M5 prejde zo zadného pohonu na systém xDrive Zdroj: BMW

Budúca generácia em-päťky bude opäť silnejšia. Využije evolúciu známeho biturbo osemvalca so 4,4-litrovým objemom, ktorá dosiahne magických 600 koní. Popri maximálnom výkone 441 kW poskytne krútiaci moment vyše 700 Nm. Agregát má byť spriahnutý s osemstupňovou automatickou prevodovkou, s manuálnou verziou podľa všetkého netreba vôbec rátať.

Test BMW 540i: Radosť nielen z jazdy

Novú mníchovskú päťku sme podrobili skúške v druhom najvyššom variante a nevyhli sa porovnaniam s jeho priamym súperom.

Dôležitejšou správou než uvedené čísla je však štítok xDrive. O prechode z pohonu zadnej nápravy na systém 4x4 sa klebetí už dlhšie, teraz možno o tejto informácii hovoriť oficiálne. Nový model M5 bude štandardne roztáčať všetky kolesá. Prispeje to k špičkovej dynamike, pričom dôležitú rolu zohrá aktívny zadný diferenciál. Mníchovský super-sedan vraj zrýchli na stovku za menej než 3,5 sekundy. Týmto parametrom prekoná aj limuzínu M760Li, ktorá má okrem desiatich žrebcov navyše aj množstvo kilogramov. Podľa všetkého sa chystaná em-päťka stane najrýchlejším BMW všetkých čias.

Bavorský sedan ponúkne režimy 4WD, 4WD Sport a 2WD 15 fotografií v galérii Bavorský sedan ponúkne režimy 4WD, 4WD Sport a 2WD Zdroj: BMW

Konzervatívnych fanúšikov prítomnosť označenia xDrive možno rozčertí, no netreba vešať hlavu. Driftovanie nie je pre model M5 celkom minulosťou. Bavori to jasne dokumentujú fotografiami, na ktorých pripravovaná novinka jazdí dverami napred. Umožňuje to režim 2WD odpájajúci predné kolesá. BMW teda siahlo po obdobnom riešení, aké má aj priamy konkurent Mercedes-AMG E63. Okrem neho ponúkne technika aj štandardné módy s označeniami 4WD a 4WD Sport.

Na záberoch môžeme em-päťku vidieť pod hrubou vrstvou kamufláže. Tá však neskrýva veľké dvojfarebné disky kolies so siedmimi zdvojenými lúčmi, štyri výfukové koncovky ani žlté strmene karbónovo-keramických bŕzd. Zverejnenie ďalších detailov by nemalo trvať dlho.


Najnovšie články
Audi A7 ide po stopách vlajkovej lode

Už začiatkom októbra sa zistilo, že finálne kontroly vozidiel robili v niektorých prípadoch inšpektori bez osvedčenia. Teraz sa problém ešte rozšíril...

Nissan pozastaví výrobu áut pre japonský trh

Americký tuner naznačuje, že jeho Venom F5 možno dosiahne 300 míľ za hodinu. Hyperšport bude mať premiéru na výstave SEMA.

Hennessey opäť vyzýva Bugatti na duel

Severský automobil vhodne kombinuje eleganciu s imidžom zálesáka a ponúka dobrú priechodnosť terénom len s časťou nevýhod triedy SUV.

Test Volvo V90 CC: Luxusný kompromis

Z jednotlivých štátov výrazne klesol najmä predaj vo Veľkej Británii, a to o 9,3 %. Klesol aj predaj v Nemecku (3,3 %).

Predaj áut v Európskej únii v septembri klesol

V dnešnom svete už Subaru WRX STi pôsobí ako vystrihnuté z inej dimenzie. Je drsné, tvrdé a extrém z neho cítiť na každom centimetri jazdy. Z tohto auta môžete...

Test Subaru WRX STi: Auto z inej galaxie

Anglický sedan prešiel len decentnými zásahmi. Má dvojfarebnú kombináciu, devätnásťpalcové disky a motor vyladený na výkon 310 kW (422 k).

Arden AJ24: Ostrejší vzhľad pre Jaguar XE
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×