Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

BMW M5: 600 koní a pohon 4x4 oficiálne

Mníchovský super-sedan zrýchli na stovku za menej než 3,5 sekundy. Štandardne bude roztáčať všetky kolesá, no driftovanie nie je minulosťou.
15 12 príspevkov 17.05.2017 / Marek Pokrývka

Siedma generácia bavorského radu päť sa postupne udomácňuje aj na našich cestách. Výrobca ju uviedol vo viacerých verziách, pričom premiéru nevynechala ani špička M550i. Nedávno ju v portfóliu doplnila naftová alternatíva M550d. Na príchod skutočného kráľa modelového radu sa zatiaľ čaká, počas ostatných mesiacov však o ňom presiaklo na verejnosť viacero informácií. Nemecká automobilka dnes šuškandy o technických parametroch potvrdila.

BMW M5 prejde zo zadného pohonu na systém xDrive 15 fotografií v galérii BMW M5 prejde zo zadného pohonu na systém xDrive Zdroj: BMW

Budúca generácia em-päťky bude opäť silnejšia. Využije evolúciu známeho biturbo osemvalca so 4,4-litrovým objemom, ktorá dosiahne magických 600 koní. Popri maximálnom výkone 441 kW poskytne krútiaci moment vyše 700 Nm. Agregát má byť spriahnutý s osemstupňovou automatickou prevodovkou, s manuálnou verziou podľa všetkého netreba vôbec rátať.

Test BMW 540i: Radosť nielen z jazdy

Novú mníchovskú päťku sme podrobili skúške v druhom najvyššom variante a nevyhli sa porovnaniam s jeho priamym súperom.

Dôležitejšou správou než uvedené čísla je však štítok xDrive. O prechode z pohonu zadnej nápravy na systém 4x4 sa klebetí už dlhšie, teraz možno o tejto informácii hovoriť oficiálne. Nový model M5 bude štandardne roztáčať všetky kolesá. Prispeje to k špičkovej dynamike, pričom dôležitú rolu zohrá aktívny zadný diferenciál. Mníchovský super-sedan vraj zrýchli na stovku za menej než 3,5 sekundy. Týmto parametrom prekoná aj limuzínu M760Li, ktorá má okrem desiatich žrebcov navyše aj množstvo kilogramov. Podľa všetkého sa chystaná em-päťka stane najrýchlejším BMW všetkých čias.

Bavorský sedan ponúkne režimy 4WD, 4WD Sport a 2WD 15 fotografií v galérii Bavorský sedan ponúkne režimy 4WD, 4WD Sport a 2WD Zdroj: BMW

Konzervatívnych fanúšikov prítomnosť označenia xDrive možno rozčertí, no netreba vešať hlavu. Driftovanie nie je pre model M5 celkom minulosťou. Bavori to jasne dokumentujú fotografiami, na ktorých pripravovaná novinka jazdí dverami napred. Umožňuje to režim 2WD odpájajúci predné kolesá. BMW teda siahlo po obdobnom riešení, aké má aj priamy konkurent Mercedes-AMG E63. Okrem neho ponúkne technika aj štandardné módy s označeniami 4WD a 4WD Sport.

Na záberoch môžeme em-päťku vidieť pod hrubou vrstvou kamufláže. Tá však neskrýva veľké dvojfarebné disky kolies so siedmimi zdvojenými lúčmi, štyri výfukové koncovky ani žlté strmene karbónovo-keramických bŕzd. Zverejnenie ďalších detailov by nemalo trvať dlho.


Najnovšie články
VW: Tu sa bude vyrábať najdrahšie auto v SR

Montáž naznačuje obsah pripravovaných dielov, vidieť v nej môžeme exkluzívne autá, veľkolepé scenérie i neodmysliteľné šialenosti.

The Grand Tour: Druhá séria v plnom prúde

Vodiči majú v krízovej situácii viacero možností, ako upozorniť ostatných účastníkov premávky. Poznáte pravidlá, kedy môžete použiť klaksón? Slovenská polícia...

Polícia radí: Viete, kedy smiete použiť klaksón?

Bezpečnostná agentúra zverejnila početnú várku výsledkov svojich testov, v ktorej po prvýkrát udelila automobilu celkový výsledok 0 hviezdičiek.

Euro NCAP: Jedno vozidlo úplne pohorelo

Pri väčšine hybridných automobilov hrá prím predovšetkým ekológia a nízka spotreba paliva. V tomto prípade je však všetko naruby, s MINI Countryman S E All4 sa...

Test MINI Countryman: Hybrid na športovanie

Koncernový súrodenec typu Arona prichádza do slovenských obchodov so základnou cenou 16 840 eur, piatimi motormi a tromi úrovňami vybavenia.

Volkswagen uvádza do predaja malé SUV

Za prvých 11 mesiacov roka stúpol celkový odbyt vozidiel v Číne o 3,6 % na 25,8 milióna vozidiel, ukázali údaje CAAM.

Predaj áut v Číne vzrástol len mierne
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×