Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Hyundai i10: Ideálny na pohyb v meste

Malé autá rozmerov Hyundai i10 v súčasnosti nepatria medzi najrozšírenejšie. Drobec však určite má čo ponúknuť. Je agilný v mestskej džungli a zvládne aj okresky. Dá sa s ním počítať aj na diaľnici?
46 15.05.2017 / Filip Kadlečík

Najzvláštnejší pocit na šoférovaní autíčka rozmerov Hyundai i10 je ten, že si zrazu pripadáte ako trpaslík v krajine obrov. Nielen mestskú premávku totiž v súčanosti tvorí množstvo paradoxne veľkých vozidiel. Veľká časť vodičov akoby zabudla, že jazda na tak malom aute ponúka hneď niekoľko výhod.

Disky kolies sú síce malé, vzhľadom na rozmery auta sú však adekvátne 46 fotografií v galérii Disky kolies sú síce malé, vzhľadom na rozmery auta sú však adekvátne

Testovaná i10 stojí na vrchole ponuky daného modelu, disponuje výbavou Comfort a atmosférickým štvrovalcovým agregátom s objemom 1.2 litra. Malé balenie zaručuje priaznivú cenu. Nakoľko je však takéto auto univerzálne? Dokáže sa vysporiadať s prostredím, kde jednoznačne dominujú podstatne väčšie vozidlá? Schopnosti kórejského drobca sme preverili aj na diaľnici.

Takmer žiadne previsy

Hyundai i10 nepatrí k vysloveným kráskam, má však svoj šarm. Testovanú verziu zdobili v prednej časti dve okrúhle LED svetlá určené na denné svietenie, ktoré vzdialene pripomínajú svet rely. Samotný predný nárazník a maska chladiča sú tvarované prekvapivo agresívne. Profil je ozvláštnený výraznou plastovou ochranou dverí. Samozrejmosťou sú krátke previsy, najmä ten zadný prakticky ani “neexistuje”.

Zadnej časti dominujú moderné koncové svetlá 46 fotografií v galérii Zadnej časti dominujú moderné koncové svetlá

Drobné kolieska auta majú šmrnc vďaka použitiu efektných brúsených diskov s priemerom 14”. Zadná časť čiastočne kopíruje prednú, pripomínajú ju najmä hmlovky a odrazové plochy. Koncové svetlá sú však v porovnaní s tými hlavnými podstatne krajšie a budia modernejší dojem. Celkovo je i10 z dizajnového hľadiska zlatou strednou cestou medzi milým a dynamickým vzhľadom.

V jednoduchosti je krása

Interiér je vypracovaný funkčne a jednoducho. Jediné, čo mu chýba z hľadiska moderných kritérií, je dotykový displej. Na malé digitálne rádio sme si však zvykli veľmi rýchlo a prácu s ním si pochvaľujeme. Funguje bez zádrheľov a spárovanie mobilného telefónu prostredníctvom rozhrania Bluetooth je spoľahlivé a bezchybné.

Obloženie palubnej dosky ladí s exteriérom 46 fotografií v galérii Obloženie palubnej dosky ladí s exteriérom

To isté platí aj o prehrávaní médií. Viaceré modernejšie autá majú problém s opätovným spustením hudby po uskutočnení odchádzajúceho hovoru, tento nedostatok sa však i10, paradoxne, netýka. Pozitívom je aj dobrý multifunkčný volant, ktorým sa dajú ovládať prakticky všetky funkcie vozidla, vrátane pripojeného telefónu či tempomatu.

Páčil sa nám aj tvar samotného volantu, do ruky padol veľmi dobre. Priamo pred vodičom je umiestnený veľký rýchlomer, prekračovať rýchlosť by ste teda nevedomky nemali. Vedľa neho tróni menší otáčkomer, dvojici tradične sekunduje aj palivomer a indikátor teploty oleja.

Dotykový displej nám najskôr v aute chýbal, na jeho absenciu sme si však zvykli veľmi rýchlo 46 fotografií v galérii Dotykový displej nám najskôr v aute chýbal, na jeho absenciu sme si však zvykli veľmi rýchlo

Centrálnej konzole tróni spomínané rádio, s ktorým sa vďaka jednoduchosti systému pracuje vynikajúco. Pod ním sa nachádzajú ovládače manuálnej klimatizácie. Celkovo sa jednoduchému rozmiestneniu interiérových prvkov nedá prakticky nič vyčítať, všetky plnia svoj účel a sú v dosahu vodiča. Nepochybne ide o jednu z výhod kompaktnej kabíny.

Jej nevýhodu však pocítite hneď ako do auta nastúpia štyria dospelí cestujúci. Miesta na zadných sedadlách je naozaj málo, hodí sa skôr pre deti. Samozrejme, auto odvezie aj dospelých, pasažieri v druhom rade sedadiel však o pohodlí môžu len snívať. Malý je aj batožinový priestor, ktorý objemovo pojme prinajlepšom väčší nákup či tri kufre palubných rozmerov. S tým však ale v danom segmente treba rátať.

Výkon len vo vysokých otáčkach

Ak by ste od tohto auta čakali absenciu akejkoľvek dynamiky, boli by ste prekvapení. Auto má paru najmä v tempe nepresahujúcom 70 km/h. Atmosférický radový štvorvalec so zdvihovým objemom 1,2 litra na predné kolesá posiela 64 kW (87 k) a 120 Nm. Najviac z neho objektívne vytlačíte pri jazde na vysokých otáčkach, výkon vrcholí na úrovni 6 000 ot./min, krútiaci moment zasa na hodnote 4 000 ot./min.

S atmosférickým štvorvalcom sme boli spokojní, autu sedí akurát 46 fotografií v galérii S atmosférickým štvorvalcom sme boli spokojní, autu sedí akurát

Premietnuté do praxe, napriek malému objemu jazdí auto, ktorého hmotnosť osciluje okolo hodnoty 1 000 kg, pomerne pružne a v mestskej premávke s ním ostatných zdržovať určite nebudete. Pri nižších otáčkach motor takmer nepočuť, ozve sa až v blízkosti červeného pola.

Užívateľsky príjemnej hladkej jednadvojke so cťou sekunduje päťstupňový manuál. S pohonnou jednotkou si rozumie výborne, radí sa s ním komfortne. Otáčky nevyletia neželane vysoko ani na diaľnici, kde malý Hyundai jazdí až prekvapivo ticho.

Predným svetlám síce chýba xenónová či LED technológia, svietia však obstojne 46 fotografií v galérii Predným svetlám síce chýba xenónová či LED technológia, svietia však obstojne

K nedostatkom i10 patrí horšia stabilita zapríčinená krátkym rázvorom a vysokým ťažiskom. K rovnováhe neprispievajú ani drobné kolieska, tie sa zasa negatívne prejavia počas daždívých dní. Auto kvôli ich rozmerom ľahšie stráca priľnavosť. Citeľné je to najmä pri razantnejšom rozjazde.

Ďalší nedostatok sa prejaví počas bežného jazdenia po našich rozbitých cestách. Kvôli krátkemu rázvoru a spomínaným kolesám s neobyčajne malým priemerom je auto na výrazných nerovnostiach uskákané a za istých okolností sa z neho stáva doslova kostitras. Táto chyba by však nemala ísť na vrub samotného modelu, ale našich vozoviek. Na kvalitnej ceste sa správa príjemne a predvídateľne.

Úsporný len mimo diaľnice

Malý motor a mušia váha by mali byť zárukou priaznivej spotreby. Čísla výrobcu deklarujú kombinovaný apetít na úrovni 4,9 l/100 km, v meste si pritom má vypýtať 6,5 l/100 km a na okresných cestách 4,1 l benzínu na každých sto kilometrov. Prekvapivo, údaje výrobcu sú netradične presné.

Je skvelé, že Hyundai aj na takéto malé auto umiestnil veľké spätné zrkadlá - z kamery či senzorov robia prakticky nepotrebný luxus 46 fotografií v galérii Je skvelé, že Hyundai aj na takéto malé auto umiestnil veľké spätné zrkadlá - z kamery či senzorov robia prakticky nepotrebný luxus

V realite totiž počas jazdy v meste na sto kilometrov spotrebuje 6,6 l paliva na 100 km. Za jeho bránami, na okreskách, si z nádrže cucne 4,3/100 km. Z tohto pohľadu vychádza kombinovaná mestská a vidiecka spotreba na hodnotu 5,5 l/100 km. Ako sme však avizovali, toto autíčko sa nestratí ani na diaľnici.

Test Hyundai i30: Oplatí sa naftové srdce?

Kórejský kompakt sme po najsilnejšej zážihovej verzii preverili aj so špičkovou vznetovou pohonnou jednotkou.

Tam však jeho chuť na benzín poriadne stúpne. Pri tempe 130 km/h spotrebuje na každých 100 km 7,3 l paliva, čo konečnú spotrebu posunie o level vyššie. Suma sumárum auto počas testovania v kombinovanom cykle spotrebovalo prierne 6,1 l benzínu na 100 kilometrov. To pre takéto malé autíčko nie je práve ideálny výsledok. Svoje však spraví aj jazda diaľničnou rýchlosťou, kedy už drobec potrebuje dospelú dávku paliva.

Ešte by sme si priplatili

Kórejská automobilka si za i10 v základnej motorizácii a výbave pýta 7 990 eur, hodnota testovanej verzie bez akýchkoľvek príplatkov sa vyšplhá na 10 690 eur. V našom prípade však cenu nafúkla ešte pohľadná metalíza. Suma sumárum teda testované vozidlo stojí 11 090 eur.

Hyundai i10 1.2i Comfort 46 fotografií v galérii Hyundai i10 1.2i Comfort

K dispozícii máte ešte aj niekoľko ďalších príplatkov, okrem iného napríklad aj za dotykový displej a navigáciu či parkovacie senzory a cúvaciu kameru. My by sme si však reálne najradšej doplatili 500 eur za pack Comfort. Ten obsahuje vyhrievanie venca volantu, zatmavené sklá druhej rady sedadiel, no najmä vyhrievanie sedadiel vodiča a spolujazdca.

Narodený pre mesto

Ulice hlavného mesta dajú zabrať každému autu a výnimkou nebol ani testovaný Hyundai i10. O svojich kvalitách nás však presvedčil. Samozrejme, má neduhy typické pre daný segment, najmä menšiu stabilitu pri jazde po výtlkoch, ale zároveň prináša množstvo pozitív.

Aj keď ide o malú škatuľku určite by sme i10 neoznačovali ako ženské auto - dizajn môže imponovať aj mužom 46 fotografií v galérii Aj keď ide o malú škatuľku určite by sme i10 neoznačovali ako ženské auto - dizajn môže imponovať aj mužom

Najvýraznejším z nich je jeho obratnosť a mrštnosť. Parkovanie s ním bolo lahôdkou aj bez pomoci elektronických asistentov. Tí síce vždy prídu vhod, no ak si vodič verí, nebudú mu chýbať. Autíčko sa nájde aj na okresných cestách, tam mu však trochu chýbajú lepšie jazdné vlastnosti. Ako ryba vo vode sa cíti predovšetkým v mestskej džungli.


Najnovšie články
BMW zastavuje výrobu v Číne a v Južnej Afrike

Britský hyperšpot zlomil čerstvý rekord Nürburgringu. Napriek tomu ho nemožno stopercentne prijať, keďže daná verzia nie je naozaj sériová.

McLaren P1 LM: Benzín porazil elektrinu

Mnohí motoristi podceňujú upratovanie a tepovanie vozidla, no nemali by. Najnovšie výsledky mikrobiologického rozboru vás možno budú šokovať.

Nepríjemná pravda o aute: Špinavšie než WC?

Pilot stajne Renault osedlal ostrý hatchback na známom okruhu. Vozidlo sa ukázalo v kamufláži, technické detaily si značka necháva pre seba.

Mégane R.S. po prvýkrát na verejnosti

Podľa očakávania sa zlacňovanie palív zastaví a v najbližšom období by mali mierne zdražieť, zmena však zatiaľ nebude dramatická. Ďalší vývoj nie je jasný.

Pokles palív sa zastavil, pôjdu mierne nahor

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na pondelok 29. mája 2017. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

PRVÁ JAZDA Ešte pred krátkym časom sa o automobilke Alfa Romeo dalo povedať, že absolvovala návrat zo záhrobia. Modelom Giulia sa, zdá sa, prvýkrát po dlhom...

Alfa Romeo Stelvio: Na tvári vám vyčarí úsmev
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×