Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Nürburgring: Žezlo prevzal elektromobil

Nový svetový rekord v Zelenom pekle stanovil čínsky superšport. Svoj predchádzajúci čas prekonal o takmer 20 sekúnd a jasne porazil Lamborghini.
6 10 príspevkov 13.05.2017 / Marek Pokrývka

Autá poháňané batériami dlhodobo sprevádza vlna skepticizmu, v ostatnom čase však začal scenár elektrickej budúcnosti vyzerať reálnejšie. Jeho čerství reprezentanti sa nemusia za svoje parametre hanbiť. V niektorých dokonca modely so spaľovacím motorom prekonávajú, čo v týchto dňoch zaklincovala správa z okruhu Nürburgring. Žezlo tam totiž prevzal elektromobil.

Batériami poháňaný superšport NIO prekonal okruh v čase 6:45,9 6 fotografií v galérii Batériami poháňaný superšport NIO prekonal okruh v čase 6:45,9 Zdroj: NIO

Len pol roka po dosiahnutí špičkového času modelom Lamborghini Huracán Performante stanovil nový svetový rekord v Zelenom pekle čínsky superšport NIO EP9. Nešlo o jeho prvú jazdu po slávnej nemeckej trati. Už pri premiére sa tvorcovia chválili, že medzi elektrickými vozidlami je ich dielo najrýchlejšie. Pôvodný výkon 7 minút, 5 sekúnd a 12 stotín však dokázali ešte výrazne zlepšiť.

Čína postavila najrýchlejší elektromobil

NIO EP9 vyzerá takmer ako pretekársky špeciál, má štyri samostatné elektromotory a výkon jeden megawatt.

Podľa informácií mladej automobilky prekonal elektromobil svoj predchádzajúci čas o takmer 20 sekúnd. Cieľovú líniu preťal za 6:45,9 a jasne tak porazil talianskeho býka. Lambo potrebovalo na rovnakú trasu o vyše šesť sekúnd viac. Ťažilo pritom najmä z aktívnej aerodynamiky, kým NIO EP9 siahlo po rýdzej elektrickej sile. Dosahuje výkon až jeden megawatt. Stádo v počte 1 360 koní ho rozcvála na dvestovku za 7,1 sekundy a zrýchľovanie sa skončí pri tempe 313 km/h. Napriek týmto hodnotám má vozidlo normovaný dojazd 427 kilometrov na jedno nabitie.

Čínska automobilka pôvodne hovorila o šiestich exemplároch EP9 6 fotografií v galérii Čínska automobilka pôvodne hovorila o šiestich exemplároch EP9 Zdroj: NIO

Výsledok tejto novinky je naozaj úctyhodný, no rekord budú nepochybne mnohí spochybňovať. EP9 totiž veľmi nemožno označiť za sériový model. Čínska spoločnosť ho síce do tejto role stavia, no pôvodne hovorila len o šiestich plánovaných exemplároch určených investorom. Nakoniec má chystať desať kusov. Kvarteto je na predaj, pričom cena je stanovená na 1,36 milióna eur.


Najnovšie články
Chiron: Z továrne vyšiel kus s číslom 100

Tlakovanie pneumatík dokáže byť najmä pre neskúsených šoférov otravné. V prípade Nissanu sú obavy minulosťou, výrazne ich totiž uľahčuje.

Nissan: Dofukovanie gúm nikdy nebolo ľahšie

Odbory vstúpili do štrajkovej pohotovosti po tom, ako s vedením nevedeli zosúladiť predstavy o sume a percente zvýšenia. 

Odborári v trnavskej automobilke chcú štrajkovať

Štvrtá generácia luxusného SUV by mala vzniknúť na architektúre CLAR, ktorá prinesie vyššiu tuhosť a zároveň nižšiu hmotnosť.

Nové BMW X5: Mediálna kampaň sa začala

niektoré modely dieselových áut budú mať zakázaný vjazd do dvoch úsekov dvoch ulíc v štvrti Altona.

Hamburg uvádza obmedzenia pre naftové autá

Bezpečnosť dieťaťa vo vozidle nemožno podceňovať a teda ani výber vhodnej autosedačky. Autokluby ADAC a ÖAMTC v tejto sezóne otestovali 23 modelov a väčšina...

Test autosedačiek: Jedna je extrémne nebezpečná

Vlajkovú loď francúzskej značky sme preverili s novým 1,8-litrovým benzínom, ktorý pôvodne debutoval pod kapotou kupé Alpine A110.

Test Renault Espace TCe 225: Dobré srdce
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×