Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Nürburgring: Žezlo prevzal elektromobil

Nový svetový rekord v Zelenom pekle stanovil čínsky superšport. Svoj predchádzajúci čas prekonal o takmer 20 sekúnd a jasne porazil Lamborghini.
6 11 príspevkov 13.05.2017 / Marek Pokrývka

Autá poháňané batériami dlhodobo sprevádza vlna skepticizmu, v ostatnom čase však začal scenár elektrickej budúcnosti vyzerať reálnejšie. Jeho čerství reprezentanti sa nemusia za svoje parametre hanbiť. V niektorých dokonca modely so spaľovacím motorom prekonávajú, čo v týchto dňoch zaklincovala správa z okruhu Nürburgring. Žezlo tam totiž prevzal elektromobil.

Batériami poháňaný superšport NIO prekonal okruh v čase 6:45,9 6 fotografií v galérii Batériami poháňaný superšport NIO prekonal okruh v čase 6:45,9

Len pol roka po dosiahnutí špičkového času modelom Lamborghini Huracán Performante stanovil nový svetový rekord v Zelenom pekle čínsky superšport NIO EP9. Nešlo o jeho prvú jazdu po slávnej nemeckej trati. Už pri premiére sa tvorcovia chválili, že medzi elektrickými vozidlami je ich dielo najrýchlejšie. Pôvodný výkon 7 minút, 5 sekúnd a 12 stotín však dokázali ešte výrazne zlepšiť.

Čína postavila najrýchlejší elektromobil

NIO EP9 vyzerá takmer ako pretekársky špeciál, má štyri samostatné elektromotory a výkon jeden megawatt.

Podľa informácií mladej automobilky prekonal elektromobil svoj predchádzajúci čas o takmer 20 sekúnd. Cieľovú líniu preťal za 6:45,9 a jasne tak porazil talianskeho býka. Lambo potrebovalo na rovnakú trasu o vyše šesť sekúnd viac. Ťažilo pritom najmä z aktívnej aerodynamiky, kým NIO EP9 siahlo po rýdzej elektrickej sile. Dosahuje výkon až jeden megawatt. Stádo v počte 1 360 koní ho rozcvála na dvestovku za 7,1 sekundy a zrýchľovanie sa skončí pri tempe 313 km/h. Napriek týmto hodnotám má vozidlo normovaný dojazd 427 kilometrov na jedno nabitie.

Čínska automobilka pôvodne hovorila o šiestich exemplároch EP9 6 fotografií v galérii Čínska automobilka pôvodne hovorila o šiestich exemplároch EP9

Výsledok tejto novinky je naozaj úctyhodný, no rekord budú nepochybne mnohí spochybňovať. EP9 totiž veľmi nemožno označiť za sériový model. Čínska spoločnosť ho síce do tejto role stavia, no pôvodne hovorila len o šiestich plánovaných exemplároch určených investorom. Nakoniec má chystať desať kusov. Kvarteto je na predaj, pričom cena je stanovená na 1,36 milióna eur.


Najnovšie články
Dopravné policajné hliadky na dnes

Výroba automobilu Lada 110 skončila už takmer pred desiatimi rokmi. Teraz ju nadšená rodina prerobila na superzbraň. Vie sa premeniť ako transformer.

Ruský transformer: Lada 110 pripravená na všetko

Nové mladoboleslavské SUV sa pomocou počítačovej mágie ocitlo v dvoch športovejších odevoch, ich realizácia je otázna.

Škoda Karoq: Dostane ostrú verziu RS?

Najmenší člen portfólia Volkswagen má pod kapotou motor 1.0 TSI so šesťstupňovým manuálom, na stovku zrýchli za 8,8 sekundy.

Up! GTI je spomienkou na prvý Golf GTI

Odbyt vozidiel automobilky Audi na jej najdôležitejšom trhu v prvých štyroch mesiacoch tohto roku v porovnaní s rovnakým obdobím vlaňajška klesol o 18 %.

Audi urovnalo spor s čínskymi distribútormi

Zábery pripravovaného elektromobilu vznikli v Monte Carle, kde naň britský výrobca počas hlbokej noci nakrúcal reklamu.

Jaguar I-Pace zachytený bez maskovania

Kúpa vozidla z druhej ruky síce býva výhodná, no mnohé jazdenky sú doslova ako nášľapné míny. Týchto 25 by sme obišli zďaleka, napriek nízkej cenovke už...

25 lacných jazdeniek: Aj toto ľudia predávajú?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×