Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Peugeot 301: Nenápadné auto skrýva prekvapenie

VIDEO
PRVÁ JAZDA Francúzska automobilka Peugeot sa v súčasnosti sústredí najmä na segment SUV. V tieni 3008 či 5008 prešiel modernizáciou model 301 a teraz si pýta svoju časť pozornosti. Zaslúži si ju?
39 83 príspevkov 13.05.2017 / Filip Kadlečík

Automobil, akým je Peugeot 301, by u nás pravdepodobne ešte pred niekoľkými rokmi stál na pomyselnom Olympe predajnosti. Časy sa však zmenili a sedany pomaly, ale určite, vychádzajú z módy. Potvrdzujú to aj fakty. V januári bolo na Slovensku zaregistrovaných 80 nových kusov modelu 3008, 301 krátko pred faceliftom dosiahla len počet 27.

Základné tvary sa nemenili, odlišné sú len detaily 39 fotografií v galérii Základné tvary sa nemenili, odlišné sú len detaily

Napriek tomu však tento model určite netreba odpisovať. Prakticky orientovaným vodičom, ktorým záleží aj na priaznivej cene vozidla, ponúkne viac-menej všetko, čo od auta možno očakávať. Vďaka faceliftu už totiž disponuje aj moderným infotainmentom a veľkou dotykovou plochou, na ktorej sa okrem iného zobrazuje užívateľsky príjemná navigácia. Čo ďalšie sa ešte zmenilo?

Zmeny najmä v interiéri

Vzhľad francúzskeho sedanu sa menil len minimálne. Jemnou retušou prešla predná časť, reč je najmä o čelnej maske a svetlometoch. Upravené sá aj tie koncové, ktoré teraz nesú tri pruhy charakteristické pre súčasné Peugeoty. V našom prípade bolo auto vybavené aj vkusnými diskami kolies s rozmerom 15”.

V interiéri sa udiala podstatne dôležitejšia zmena. Francúzi odteraz svoj cenovo dostupný model na želanie ponúkajú so infotainmentom, ktorý možno násť aj v drahších modeloch značky. V modeli, ktorého základná cena leží tesne nad úrovňou 10 000 eur, vám teraz bude môcť uľahčovať cestu výborná zabudovaná navigácia.

Slovíčko výborná sme pritom nepoužili náhodou. Veľmi sa nám na nej páči, že vyhľadávanie v nej funguje podobne ako napríklad v Google Maps. To znamená, že pri každej ceste netreba postupne zadávať štát, mesto, adresu, popisné číslo a tak ďalej. Práve naopak, stačí napísať napríklad názov ulice a 301 vám sama ponúkne mestá, v ktorých sa nachádza. Navigovať vás vie aj k bodom záujmu, či už ide o historické pamiatky, hotely, nákupné centrá alebo čerpacie stanice.

Predná maska a svetlomety dostali upravený tvar, auto teraz pôsobí uhľadenejšie 39 fotografií v galérii Predná maska a svetlomety dostali upravený tvar, auto teraz pôsobí uhľadenejšie

Má však aj dve nevýhody. Prvou z nich sú vlažné reakcie. Škoda, že Peugeot tento palubný systém nevybavil výkonnejším hardvérom. Pracovalo by sa s ním podstatne lepšie. Druhou z nich je fakt, že samotný displej je umiestnený príliš nízko a ak z neho chcete odčítavať trasu, musíte spustiť oči z vozovky.

Prekvapivo priestranný

Slabinou vozidla je aj umiestnenie ovládačov elektrických okien. Na centrálnom tuneli už ich má naozaj máloktoré auto. To by však samo o sebe nevadilo, ak by boli umiestnené tak, že na ne šofér dosiahne bez väčšej námahy. Okrem týchto nedostatkov sme však s jednoduchou kabínou boli veľmi spokojní.

Po modernizácii vyzerá interiér lacného modelu príťažlivejšie 39 fotografií v galérii Po modernizácii vyzerá interiér lacného modelu príťažlivejšie

Volant do ruky padne veľmi dobre, nechýbajú mu ani multifunknčné tlačidlá. Tie totiž Peugeot nahrádza špeciálnymi páčkami. Ide o rokmi overený prvok, tempomat či multimédiá sa pomocou nich ovládajú úplne bez problémov. V podstate sa dá povedať, že za rozumné peniaze ponúkne majiteľovi model 301 všetko, čo by malo byť dobrým štandardom dnešného auta. Ba dokonca aj niečo naviac.

Reč je o obrovskom vnútornom priestore. Vzhľadom na rozmery vozidla je až prekvapivo bohatý. Priemerne vysoký vodič si za seba sadne s veľkou rezervou, toľko miesta človek často nemá ani v kategórii drahších kompaktných hatchbackov či kombi. Do vrecka hatchbacky i nejedno kombi schová aj vďaka batožinovému priestoru s objemom 506 litrov. Oceňujeme, že má pravidelný tvar a veľký nakladací otvor.

Radšej atmosféru s automatom

Počas prvej jazdy sme mali možnosť vyskúšať si dve benzínové jednotky. Prepĺňaný trojvalec a atmosférický štvorvalec. Menší motor s označením 1.2 PureTech autu pomerne svedčí. Napriek výkonu 60 kW (82 k) s ním 301 jazdí slušne, viac nás však určite oslovila klasická štvorvalcová jednašestka.

Agregát 1.6 VTi 115k 39 fotografií v galérii Agregát 1.6 VTi 115k

Do interiéru sa od trojvalca v nižších otáčkach prenášajú jemné vibrácie. Samotný agregát však v kabíne príliš nepočuť, dokonca ani na diaľnici. Problémom je skôr aerodynamický hluk, ktorý spôsobujú širšie špáry medzi karosárskymi dielcami či užšie sklá.

Druhý z testovaných agregátov nesie označenie 1.6 VTi, ktoré indikuje klasické, atmosférické, nasávanie vzduchu. V praxi to znamená asi toľko, že krútiaci moment pohonnej jednotky nie je nijak oslnivý, dosahuje hodnotu 150 Nm. Na druhú stranu, vodič sa môže spoľahnúť na lineárny ťah motora. Krútiaci moment vrcholí na úrovni 4 000 ot./min výkon 85 kW (115 k) motor dosahuje pri 6 050 ot./min.

Rozmery to nenaznačujú, ale 301 poskytuje pasažierom naozaj úctyhodný priestor 39 fotografií v galérii Rozmery to nenaznačujú, ale 301 poskytuje pasažierom naozaj úctyhodný priestor

Naviac, v našom prípade bola jednotka spriahnutá so šesťstupňovou samočinnou prevodovkou s označením EAT6. Donedávna ponúkal Peugeot 301 len robotizovaný päťstupeň. Komfortu jazdy preto facelift veľmi prospel, automat radí plynule a na vaše povely reaguje len s malým oneskorením. Na bežné jazdenie ide o vynikajúci tandem rokmi overeného motora a komfortnej prevodovky.

Filtruje s prehľadom, ale nie všetko

Model 301 nepatrí práve k tým autám, od ktorých by ste čakali športové jazdné vlastnosti. Práve naopak, konštruktéri sa zamerali na komfort a najmä robustnosť komponentov podvozka. Vozidlo sa totiž predáva aj na trhoch, kde majú ešte horšie cesty ako u nás, resp. tam infraštruktúru tvoria nespevnené vozovky.

Interiér testovaného modelu zdobili sedadlá čalúnené svetlou textíliou - my by sme sa ale radšej rozhodli pre tmavé 39 fotografií v galérii Interiér testovaného modelu zdobili sedadlá čalúnené svetlou textíliou - my by sme sa ale radšej rozhodli pre tmavé

Aj vďaka tomu dokáže omladený dostupný sedan nerovnosti filtrovať nadpriemerne dobre. Jeho jedinou slabinou sú veľké výtlky a iné priečne nerovnosti. Tie sa ale v kabíne ozvú len buchnutím, pred ranou do chrbta vás tlmiče ochránia v podstate za každých okolností. Napriek umiernenej povahe vozidla si stabilitu zachováva aj pri rýchlom prejazde zákrut, pretekár však z neho určite nebude.

Výborné auto za rozumný peniaz

Ak chcete hodnotiť toto auto, musíte si nastaviť adekvátnu optiku. Netreba sa na neho pozerať merítkom vyzdobených, technológiami nabitých a podstatne drahších noviniek. Peugeot 301 je totiž iný. Na nič sa nehrá a majiteľovi splní presne to, čo od neho očakáva. Vzhľadom na pomer cena/výkon ide o veľmi dobré vozidlo.

S príplatkovým paketom chróm dostane auto šmrnc a eleganciu 39 fotografií v galérii S príplatkovým paketom chróm dostane auto šmrnc a eleganciu

Vydrží aj nie práve jemné zaobchádzanie. Nič sa mu nestane, ak jeho podvozok oškriete na poľnej ceste. Nemusíte sa báť do neho naložiť aj niekoľko vriec zemiakov. Zároveň vás však vďaka novej navigácii spoľahlivo dovedie do cieľa. Tempomat  zasa dá oddýchnuť vašim nohám a klimatizácia spríjemní teplotu v kabíne počas leta. Z hľadiska komfortu mu teda nechýba prakticky nič.

Test Peugeot 3008: Autu roka sme nič nedarovali

Peugeot 3008 rozvíril poriadnu vlnu diskusií, do ktorej horúci olej prilial aj zisk titulu Európske auto roka. Aké je francúzske SUV v skutočnosti? Zaobíde sa vôbec bez pohonu 4x4?

Peugeot 301 je jednoduché auto, ktoré istým spôsobom pripomína klasiky deväťdesiatych rokov. Možno nie je práve najštýlovejší, najkrajší a technologicky najpokročilejší. Je však funkčný, praktický a priestranný. Nielen vďaka tomu si zaslúži pozornosť aj v dnešnom motoristickom svete ovládanom modernými SUV.


Najnovšie články
Dopravné policajné hliadky na dnes

Výroba automobilu Lada 110 skončila už takmer pred desiatimi rokmi. Teraz ju nadšená rodina prerobila na superzbraň. Vie sa premeniť ako transformer.

Ruský transformer: Lada 110 pripravená na všetko

Nové mladoboleslavské SUV sa pomocou počítačovej mágie ocitlo v dvoch športovejších odevoch, ich realizácia je otázna.

Škoda Karoq: Dostane ostrú verziu RS?

Najmenší člen portfólia Volkswagen má pod kapotou motor 1.0 TSI so šesťstupňovým manuálom, na stovku zrýchli za 8,8 sekundy.

Up! GTI je spomienkou na prvý Golf GTI

Odbyt vozidiel automobilky Audi na jej najdôležitejšom trhu v prvých štyroch mesiacoch tohto roku v porovnaní s rovnakým obdobím vlaňajška klesol o 18 %.

Audi urovnalo spor s čínskymi distribútormi

Zábery pripravovaného elektromobilu vznikli v Monte Carle, kde naň britský výrobca počas hlbokej noci nakrúcal reklamu.

Jaguar I-Pace zachytený bez maskovania

Kúpa vozidla z druhej ruky síce býva výhodná, no mnohé jazdenky sú doslova ako nášľapné míny. Týchto 25 by sme obišli zďaleka, napriek nízkej cenovke už...

25 lacných jazdeniek: Aj toto ľudia predávajú?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×