Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Peugeot 3008: Autu roka sme nič nedarovali

VIDEO
Peugeot 3008 rozvíril poriadnu vlnu diskusií, do ktorej horúci olej prilial aj zisk titulu Európske auto roka. Aké je francúzske SUV v skutočnosti? Zaobíde sa vôbec bez pohonu 4x4?
59 38 príspevkov 07.05.2017 / Filip Kadlečík

Peugeot 3008 viac či menej zaujal snáď každého motoristického fanúšika. Jeho príchod znamenal pre francúzsku značku malú revolúciu, odteraz sa definitívne kladie veľký dôraz na stále rastúci segment SUV. Svedčí o tom aj prerod samotného modelu. Z menej atraktívneho MPV sa stalo poriadne štýlové auto, ktoré zaujme nielen exteriérom, ale aj interiérom.

Štýlovému mestskému SUV sa poriadne hodí aj kamufláž z blata 59 fotografií v galérii Štýlovému mestskému SUV sa poriadne hodí aj kamufláž z blata

V našom prípade ho poháňal vznetový agregát 1.6 BlueHDi naladený na výkon 88 kW (120 k). Spolupracoval so šesťstupňovou samočinnou prevodovkou s interným označením EAT6. Z hľadiska motorizácie ide o presný stred naftovej ponuky. Výbava sa radí do vyšších úrovní, vyhotovenie Allure ešte dopĺňalo niekoľko príplatkových prvkov.

Už pri pohľade na základnú koncepciu možno o modeli 3008 povedať, že má svoje muchy. Najväčšou škvrnou na jeho reputácii je pravdepodobne absencia pohonu všetkých kolies. V teste sme sa preto rozhodli vyskúšať, či sa dokáže zaobísť aj bez zadnej hnanej nápravy alebo bude mimo cesty úplne neschopný. Výsledok si môžete pozrieť v priloženom videu.

Štýlový a neopozeraný

Exteriér modelu 3008 sa nebojíme označiť za štýlový a neopozeraný. Samozrejme, základný tvar a proporcie karosérie sú typické pre daný segment, no od iných SUV ho odlíšite veľmi jednoducho. Prispievajú k tomu predné full-LED svetlomety, do ktorých zasahuje “leví zub” a opticky ich predeľuje na dve časti. Vďaka nim vyzerá francúzsky kompakt namosúreno a dynamicky, presne tak ako kážu dnešné trendy. Naviac, svetlomety svietia výborne, veľmi dobre funguje aj prepínanie medzi diaľkovými a stretávacími.

Predná LED trubica v kombinácii s leví 59 fotografií v galérii Predná LED trubica v kombinácii s leví "zubom" deliacim svetlomet tvoria charakteristický podpis

Rovnako efektne auto vyzerá aj z profilu. Prispieva k tomu prepracovaná predná časť, na ktorej začína výrazný prelis tiahnuci sa až ku zadným dverám. Atraktívne pôsobí aj elegantná línia strechy zakončená drobnou odtrhovou hranou. Šmrnc jej dodáva najmä začiernený C-stĺpik karosérie. Treba podotknúť, že v našom prípade naviac vozidlo zdobil paket chróm.

Zadná časť je pre Peugeot typická, no zároveň prináša nový, pomerne výrazný dizajnový prvok. Sú ním LED koncové svetlá s tmavým pozadím, ktoré opticky prepája rovnako tmavý pás prechádzajúci krížom cez veko kufra. Spomínaný chróm sa dostal aj na zadný nárazník, zdobí ho neprehliadnuteľná lišta. Ako celok hodnotíme dizajn modelu 3008 kladne, do segmentu SUV privial čerstvý vánok.

Interiér pripomína prémiu

S interiérom novinky sme sa už detailne zoznámili počas prvej jazdy. Za tým, že svojim dizajnom či použitými materiálmi pripomína prémiových výrobcov si stále stojíme. Stvárnenie palubnej dosky je veľmi nápadité a podtrhuje štýlový image vozidla. Dlhšie spolužitie s modelom 3008 však odhalilo aj jej nedostatok.

Na tento interiér sa iné neprémiové automobilky v súčasnosti chytajú len ťažko 59 fotografií v galérii Na tento interiér sa iné neprémiové automobilky v súčasnosti chytajú len ťažko

Nemáme pritom na mysli malý volant. Na ten sa dá totiž zvyknúť pomerne rýchlo a po presadnutí do štandardného auta vám chýba jeho obratnosť a kompaktné rozmery. Naviac, s modelom 2008, kde nám volant trochu prekážal, by sme ho vôbec neporovnávali. Peugeot medzičasom na tejto koncepcii zapracoval a v 3008 už je všetko ako má byť.

Slabinou nie sú ani materiály. Mnoho ľudí bolo po nasadnutí do auta príjemne prekvapených kvalitou spracovania kabíny. Zaujme množstvo chrómových či pochrómovaných prvkov, ale aj netradičné, no praktické, využitie textílie.

Z profilu je auto veľmi elegantné, zdobí ho paket chróm 59 fotografií v galérii Z profilu je auto veľmi elegantné, zdobí ho paket chróm

Výraznejšie negatívum objavíte až pri práci s multimediálnym systémom vozidla. Displej nahrádzajúci prístrojovku, tzv. i-Cockpit funguje vynikajúco, o niečo horšia je však práca s centrálnou zobrazovacou jednotkou. Tá má občas príliš vlažné reakcie - určite by sa v jej prípade oplatilo zainvestovať do výkonnejšieho hardvéru.

Čo sa priestorovej ponuky týka, na predných sedadlách nám prakticky nič neprekážalo. Miesto pre kolená v druhom rade sedadiel je adekvátne, sám za seba si sadne aj vyšší vodič. Auto je, ako to už býva, robené skôr pre štyroch cestujúcich. Samozrejme, odvezú sa aj piati, avšak jedine s obetou istej miery komfortu.

Peugeot 3008: Prerod na SUV sa podaril

PRVÁ JAZDA Kompaktné francúzske SUV do svojej triedy prináša nové technológie, no zároveň aj poriadnu dávku šarmu. Aké sú naše dojmy z auta?

Batožinový priestor má objem 520 litrov, po zložení zadných sedadiel ho pritom viete nafúknuť až na 1 482 litrov. Kapacita, ktorú ponúka, sa nám zdala byť primeraná veľkosti vozidla. Oceňujeme jeho pravidelný tvar, do priestoru nič nevystupuje, preto sa ponúkaná kapacita bude dať využiť skutočne naplno.

Zlatá stredná cesta

Testované vozidlo bolo vybavené agregátom s označením 1.6 BlueHDi, ktorý je naladený na výkon 88 kW (120 k). Spriahnutý bol so šesťstupňovou samočinnou prevodovkou. Táto dvojica zastáva úlohu prostrednej opcie vznetového portfólia a presne tak sa prejavuje aj na cestách. Motor autu dodáva dostatočnú dynamiku, určite sa ale nedá označiť za nadpriemernú či nebodaj športovú.

Adekvátny motor má rozumný výkon i spotrebu 59 fotografií v galérii Adekvátny motor má rozumný výkon i spotrebu

Na predbiehanie či vystrelenie z križovatky však úplne stačí. Problém motoru 3008 nerobí ani plné využitie užitočnej hmotnosti vozidla. Primeranej pohonnej jednotke sekunduje veľmi dobre radiaca EAT6 prevodovka. Tej je skutočne ťažko niečo vyčítať, snaží sa reagovať promptne a čítať úmysly vodiča. Poslúchala aj v teréne, kedy robila presne to, čo od nej šofér očakával.

Podvozok sa nám s výnimkou jedného nedostatku páčil. V niektorých prípadoch má problém odtlmiť väčšie priečne nerovnosti, napríklad pukliny na cestách. Oveľa viac mu sedia vlnité nerovnosti, doslova ideálom sú poľné cesty. Tie hltá úplne bez zaváhania. Celkovo sa nám naladenie modelu 3008 veľmi páčilo, či už ide o motor, prevodovku, alebo podvozok. Testovanú verziu považujeme za zlatý stred aktuálnej ponuky.

Peugeot príliš optimistický

Francúzska automobilka uvádza, že model 3008 by mal na 100 km jazdy spáliť v kombinovanom cykle približne 4,2 l nafty. Realita je však niekde inde, SUV reálne spotrebuje 5,8 l/100 km. To, vzhľadom na rozmery, hmotnosť a aerodynamický odpor, stále považujeme za priaznivú hodnotu.

Čierny C-stĺpik je výrazným dizajnovým prvkom súčasnosti 59 fotografií v galérii Čierny C-stĺpik je výrazným dizajnovým prvkom súčasnosti

Značka hovorí, že v meste 3008 potrebuje 4,7 l/100km, na vidieku zasa 3,9 litra. V praxi sú hodnoty o niečo vyššie. Mestská premávka vás bude stáť 6,5 l/100 km, vidiecke a okresné cesty zasa 4,3 l/100 km. Pri diaľničnom tempe treba rátať so spotrebou 6,6 l/100 km.

Nič nie je zadarmo

Model 3008 v základnej konfigurácii Peugeot ponúka od 19 990 eur, lepší agregát, samočinná prevodovka a vyhotovenie Allure cenu zdvihne na 26 990 eur. Po zarátaní niekoľkých príplatkov, napríklad paketu chróm či full-LED svetlometov sa cena prehupla až do štvrtej desaťtisícky, konkrétne na údaj 31 140 eur.

Peugeot 5008: Začiatok novej éry SUV

PRVÁ JAZDA Konštruktéri to pri tomto vozidle nemali jednoduché. Dostali za úlohu vytvoriť kompaktné SUV, ktoré ale bude spĺňať jednu podmienku. Musí odviezť sedem cestujúcich a ideálne aj ich...

Suma to určite, napríklad vzhľadom na absenciu pohonu 4x4, nie je malá, no protihodnota je adekvátna. Potvrdzuje to najmä nadpriemerný interiér, ktorý medzi ďalšími neprémiovými hľadá páru len veľmi ťažko. Exteriér je štýlový, technológie použité v aute sú na vysokej úrovni. Za cenu by sme 3008 určite nekritizovali, nič nie je zadarmo.

Je to univerzál

Suma-sumárum, Peugeot 3008 považujeme za vydarené univerzálne auto a vôbec sa nečudujeme tomu, že ich na našich cestách pribúda ako húb po daždi. Jedným z mála nedostatkov je z nášho pohľadu slabší hardvér infotainmentu či filtrovanie priečnych nerovností. Okrem toho si však francúzske SUV zaslúži pochvalu. Nielen kvôli svojmu prejavu na cestách.

Poľné cesty sú miestom, kde sa naplno prejaví dobré nastavenie podvozku modelu 3008 59 fotografií v galérii Poľné cesty sú miestom, kde sa naplno prejaví dobré nastavenie podvozku modelu 3008

Potešilo nás aj mimo cesty. Úprimne, niektorí klienti sa možno sťažujú, že nemôžu mať vozidlo s pohonom 4x4. Aj keby ho však mali, reálne by ho využil len zlomok z nich. Väčšina ľudí 3008 nedoženie ani do takých situácií, ktoré sme simulovali na videu. Naviac, v prípade potreby iko-m atak pomôže Grip Control. Za uvedomenie si tejto skutočnosti a odvahu ísť proti prúdu Peugeotu patria plusové body. Takto sa rodí úspešné auto.

TECHNICKÉ ÚDAJE
MOTOR A POHONNÝ SYSTÉM
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
1560 cm3
Max. výkon
88 kW/120 k
pri otáčkach
3 500/min
Max. krútiaci moment
300 Nm
pri otáčkach
1750/min
Palivo
nafta
Pohon
predné kolesá
Prevodovka
6-stupňová samočinná
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka
4 447 mm
Šírka
1 841 mm
Výška
1 624 mm
Rázvor náprav
2 675 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 437 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 512 kg
Užitočná hmotnosť
553 kg
Celková hmotnosť
1 990 kg
Objem palivovej nádrže
53 l
JAZDNÉ VÝKONY
Max. rýchlosť
185 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
11,6 s
SPOTREBA
Mesto - normovaná
4,7 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
3,9 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
4,2 l/100 km
Mesto - počas testu
6,5 l/100 km
Diaľnica - počas testu
4,3 l/100 km
Vidiek - počas testu
6,6 l/100 km
EMISIE
Emisie CO2 kombinované
108 g/km
Emisná norma
Euro 6
ŠTANDARDNÉ CENNÍKOVÉ CENY S DPH
Základná cena modelu
od 19 990 €
Základná cena verzie
od 26 990 €
Cena testovaného exemplára
31 140 €

Najnovšie články
Dopravné policajné hliadky na dnes

Výroba automobilu Lada 110 skončila už takmer pred desiatimi rokmi. Teraz ju nadšená rodina prerobila na superzbraň. Vie sa premeniť ako transformer.

Ruský transformer: Lada 110 pripravená na všetko

Nové mladoboleslavské SUV sa pomocou počítačovej mágie ocitlo v dvoch športovejších odevoch, ich realizácia je otázna.

Škoda Karoq: Dostane ostrú verziu RS?

Najmenší člen portfólia Volkswagen má pod kapotou motor 1.0 TSI so šesťstupňovým manuálom, na stovku zrýchli za 8,8 sekundy.

Up! GTI je spomienkou na prvý Golf GTI

Odbyt vozidiel automobilky Audi na jej najdôležitejšom trhu v prvých štyroch mesiacoch tohto roku v porovnaní s rovnakým obdobím vlaňajška klesol o 18 %.

Audi urovnalo spor s čínskymi distribútormi

Zábery pripravovaného elektromobilu vznikli v Monte Carle, kde naň britský výrobca počas hlbokej noci nakrúcal reklamu.

Jaguar I-Pace zachytený bez maskovania

Kúpa vozidla z druhej ruky síce býva výhodná, no mnohé jazdenky sú doslova ako nášľapné míny. Týchto 25 by sme obišli zďaleka, napriek nízkej cenovke už...

25 lacných jazdeniek: Aj toto ľudia predávajú?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×