Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Octavia RS a Scout: Nejde len o štyri oči

PRVÁ JAZDA V špecializovanom areáli sme mohli dobre preveriť, čo všetko sa počas faceliftu zmenilo na dvoch verziách českého bestselleru.
33 41 príspevkov 02.05.2017 / Marek Pokrývka

Koncom októbra podrobila Škoda modernizácii svoj najpopulárnejší produkt. Octavia prešla viacerými zmenami, jednoznačne najvýraznejšou z nich bolo rozdelenie hlavných svetlometov. Táto úprava vyvolala množstvo vášnivých reakcií. Okrem kontroverzných dizajnových zmien však vozidlo podstúpilo aj mnoho vylepšení, o čom sme sa presvedčili pri prvej jazde.

Škoda omladila typ Octavia vo verziách RS a Scout 33 fotografií v galérii Škoda omladila typ Octavia vo verziách RS a Scout

Facelift zasiahol popri štandardných „oktávkach“ aj dvojicu odvodených verzií. Krátko pred minuloročnými vianočnými sviatkami spadla virtuálna plachta zo športovo ladeného modelu RS, iba o deň neskôr rovnako debutoval v omladenej podobe terénne orientovaný variant Scout.

Prvá jazda: Octavia prekvapila technológiami

PRVÁ JAZDA Spočiatku bola modernizácia Octavie vnímaná najmä prostredníctvom kontroverzného dizajnu predných svetlometov. Po prvých jazdných dojmoch sme sa však presvedčili o tom, že facelift prináša...

Slovenské ceny tohto dua sme spoznali v januári a počas jarného uvádzania do predaja nás Škoda pozvala osobne zistiť, čo všetko sa na úspešnom produkte zmenilo. Nejde totiž len o štyri oči. Presvedčili sme sa o tom v špecializovanom areáli, kde sme mohli dobre preveriť obe autá.

Benzínový model znie športovejšie

Octavia RS naďalej disponuje dvomi dvojlitrovými motormi. Turbodiesel zostal bez zmien, stále teda ponúka maximálny výkon 135 kW (184 k) a krútiaci moment 380 Nm. Okrem štandardného pohonu predných kolies môže disponovať aj systémom 4x4. V tomto prípade je povinnosťou šesťstupňová dvojspojka, inak ju Mladá Boleslav dodáva na želanie.

Pri radení začal zážihový motor strieľať do výfuku 33 fotografií v galérii Pri radení začal zážihový motor strieľať do výfuku

V prípade benzínu je prevodovka DSG taktiež opciou. Na rozdiel od nafty prešiel zážihový agregát úpravami, k dobru dostal desať konských síl. Teraz ponúka špičkové parametre 169 kW (230 k) a 350 Nm. Teda rovnaké čísla, aké mala v minulosti špeciálna verzia RS230. Tá však disponovala aj samosvorným diferenciálom, ktorý je po facelifte vyhradený jej nástupcovi RS 245.

Absencia dôležitého komponentu je evidentná aj pri naftovej verzii, ktorú sme prehnali po krátkom okruhu. V zákrutách prišiel často k slovu systém XDS+. Ten mechanicky pribrzďuje vnútorné koleso, čo bolo po niekoľkých kolách cítiť. No prispieva to k dobrým jazdným vlastnostiam vozidla. Česká firma sa ich snažila zlepšiť rozšírením zadnej osi o 30 milimetrov, od ktorého si sľubovala zlepšenie stability. Pri krátkom zoznámení na trati sme subjektívne žiaden veľký rozdiel nevnímali.

Samosvorný diferenciál zostal vyhradený špeciálnej verzii 33 fotografií v galérii Samosvorný diferenciál zostal vyhradený špeciálnej verzii

Z modernizačného zoznamu by sme za najväčšiu zmenu označili zvuk benzínového modelu. Ten znie o poznanie športovejšie, keďže pri radení začal jemne strieľať do výfuku. Technici to docielili jednoduchou úpravou softvéru. Akustiku motora v interiéri Škoda opäť dokresľuje pomocou reproduktorov, čo v prípade dieselového variantu naďalej pôsobí neprirodzene.

Bežný terén zvládne s prehľadom

Okrem výkonnej verzie sme si vyskúšali aj skautské vyhotovenie, ktoré je naďalej dostupné s tromi motormi. Popri zážihovom agregáte 1.8 TSI s výkonom 132 kW (180 k) si môžu zákazníci vyberať medzi dvomi naladeniami dvojlitrovej nafty. Vrchol ponuky dosahujúci 135 kW (184 k) zostal bez úprav, slabší model ponúkajúci 110 kW (150 k) však možno po novom kombinovať aj s DSG.

Scout sa na ceste správa takmer ako klasické kombi 33 fotografií v galérii Scout sa na ceste správa takmer ako klasické kombi

Octavia Scout má síce ďaleko od terénneho auta, no mimo cesty sa určite nestratí. Opäť sme sa o tom presvedčili na špeciálnom polygóne. Český bestseller dobre zvládol prudké výjazdy i zjazdy, pri ktorých sme ocenili režim Off-road. Strmé klesanie z vysokého kopca pekne reguloval.

V areáli sme si mohli vyskúšať aj kríženie náprav, ktoré zvýšenému kombi nenarobilo žiadne veľké ťažkosti. Pohon všetkých kolies reaguje rýchlo. Bežný terén zvládne tento model s prehľadom, v ťažšom ho môže zradiť svetlá výška na úrovni 171 milimetrov. Vďaka decentnému zdvihnutiu sa však Scout na ceste správa takmer rovnako ako klasický variant.

Na polygóne sme si mohli vyskúšať aj kríženie náprav 33 fotografií v galérii Na polygóne sme si mohli vyskúšať aj kríženie náprav

Dvojica automobilov prešla pri facelifte aj početnými úpravami známymi zo štandardných variantov. Popri kontroverzných štyroch očiach dodávaných štandardne s LED vnútornosťami prišli na scénu aj upravené koncové svetlá, vo vnútri sa objavilo odlišné čalúnenie i prepracovaná stredová konzola obsahujúca za príplatok až deväťpalcovú dotykovú obrazovky systému Columbus.


Najnovšie články
Insignia GSi: Rýchlejšia než predchodca

Tlak na nemecké automobilky neustáva a opäť to zrejme spustil Volkswagen. V dobrovoľnom priznaní totiž upozornil úrady na nelegálnu dohodu veľkých nemeckých...

Nemecké automobilky v 90. rokoch vytvorili kartel

V predaji je júlové číslo najpredávanejšieho motoristického magazínu na Slovensku. Čo všetko v novom vydaní AUTO BILDU nájdete?

Nový AUTO BILD: Tieto témy prináša júlové číslo

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na sobotu 22. júla 2017. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Šprinty na štvť míle sú odjakživa skôr doménou amerických muscle cars. Medzi nimi sa však zavše zjavia aj exoti, ktorých neradno podceňovať.

Výkon cez 2 000 koní: Najrýchlejšie Evo sveta

Mercedes-Benz je okrem luxusných osobných vozidiel známy aj off-roadovými strojmi, ktoré sa nezastavia takmer pred ničím. Za všetko hovorí dlhoročný úspech...

All-Terrain 4x4²: Lepší ako drsné G-čko?

Navneeth Kannan navrhol, ako by mohol japonský produkt vyzerať v roku 2025. Elektromobil čerpá zo súčasného štylistického jazyka značky.

Infiniti Q50 EV: Elektrická budúcnosť
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×