Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Škoda Karoq: Prvé oficiálne informácie

VIDEO
Mladá Boleslav prezradila viacero technických detailov o novinke a potvrdila aj termín jej kompletného odhalenia.
22 21 príspevkov 28.04.2017 / Marek Pokrývka

Len včera sme priniesli amatérske zábery zachytávajúce pripravované české SUV, ktoré nahradí dosluhujúci typ Yeti. Krátko po ich zverejnení vybalila Škoda prvé oficiálne informácie. Spečatila tak dlhšie kolujúce správy o prekrstení vozidla na Karoq, prezradila viacero technických detailov a zároveň ukázala jeho kompletne maskovaný prototyp na fotografiách i videu.

Maskovaný prototyp Škoda Karoq na oficiálnej fotografii 22 fotografií v galérii Maskovaný prototyp Škoda Karoq na oficiálnej fotografii Zdroj: Škoda

Jednou zo záležitostí potvrdených dnešnou tlačovou správou sú termíny publikované na základe zákulisných zdrojov. Začiatok predaja počas druhej polovice roka nebol len fámou, rovnako ani debut v Štokholme naplánovaný na 18. mája. Do kompletného odhalenia ďalšieho člena rodiny teda zostávajú necelé tri týždne. Už dnes však o ňom vieme dosť, vrátane mnohých čísel.

Test Škoda Kodiaq: Odsúdená na úspech

Objemné české SUV sme preverili v špičkovej verzii, ktorá nás zaujala mnohými kvalitami. Mladá Boleslav si však za ne nechá zaplatiť.

Vzniká na rovnakom základe ako Ateca

Na začiatku svojej mediálnej kampane sa Mladá Boleslav rozhodla vysvetliť popudy na použitie názvu, pri ktorom si mnohí klopali na čelo. Dôvody zhrnula vo videu. Podobne ako pri sedemmiestnom type Kodiaq vychádza meno novinky z pôvodného jazyka severoamerických kmeňov, opäť šlo o Aljašku. Okrem toho v spote popisuje aj základ svojho dizajnového smeru. Popri českom krištáli sa inšpirovala aj vlastným okrídleným šípom, kubizmom či architektúrou.

Vzhľad kompaktného SUV zatiaľ Škoda skrýva pod kamuflážou. No všetko nasvedčuje tomu, že neprinesie žiadne veľké prekvapenia. V základnej štylistike pôjde v stopách väčšieho brata. Medveďa bude celkom evidentne pripomínať stvárnením blatníkov, presklených plôch i svetiel na oboch koncoch karosérie. Tie môžu na želanie využívať LED technológiu.

Nie je žiadnym tajomstvom, že Karoq vzniká na rovnakom základe ako Seat Ateca. Dvojica koncernových príbuzných sa výrazne nebude odlišovať ani rozmermi. Rázvor osí náprav meria identických 2 638 milimetrov (v prípade verzií 4x4 je to 2 630 mm), stopercentne zhodná je tiež šírka 1 841 mm. Čech svojou celkovou dĺžkou 4 382 mm Španiela jemne prerastá, to isté platí o výške 1 605 mm.

Batožinový priestor bude mať štandardne objem 521 litrov 22 fotografií v galérii Batožinový priestor bude mať štandardne objem 521 litrov Zdroj: Škoda

Na želanie aj digitálny prístrojový panel

Škoda okrem exteriérových proporcií zverejnila aj objem batožinového priestoru, kde bude mať v porovnaní so súrodencom jemne navrch. Štandardne poskytne 521 litrov. V prípade sklopenia zadných sedadiel možno hovoriť o 1 630 l, ich úplné vyňatie vytvorí 1 810-litrové miesto. Opciou budú posuvné sedačky VarioFlex. Pomocou nich možno kufor meniť, od minima 479 l po maximálnych 588 l.

Trochu prekvapujúco bude Karoq poslom jednej novinky, ktorou sa doposiaľ nemohol pýšiť žiaden zástupca českej značky. Na želanie môže dostať digitálny prístrojový panel. Okrem toho v ňom možno čakať dostupnosť známych multimediálnych systémov Amundsen a Columbus, vrátane podpory internetového pripojenia cez Wi-Fi. Chýbať nebudú ani rozhrania na komunikáciu so smartfónmi.

Kompaktné české SUV dostane v základe trojvalec 1.0 TSI 22 fotografií v galérii Kompaktné české SUV dostane v základe trojvalec 1.0 TSI Zdroj: Škoda

Vo vybavení sa objaví množstvo bezpečnostných prvkov a tiež rôzni asistenti. K dispozícii bude napríklad pomocník pre jazdu s prívesom. Škoda bude vedieť sledovať značky s obmedzením rýchlosti, jazdné pruhy i mŕtvy uhol, okrem toho dokáže dávať pozor na chodcov i samostatne núdzovo zabrzdiť. Pomôže tiež pri parkovaní či jazde v dopravnej zápche.

Päť motorov, vrátane benzínu 1.5 TSI

Rovnako ako spomínaný španielsky príbuzný bude Karoq k dispozícii s piatimi motormi, ktorých výkon bude siahať od 85 kW (115 k) po 140 kW (190 k). Základným srdcom SUV teda bude iba litrový trojvalec. Nad neho sa však namiesto aktuálneho 1,4-litrového štvorvalca postaví modernejší agregát 1.5 TSI, ktorý disponuje vypínaním polovice valcov. Jeho presné parametre nepoznáme. Z koncernu ho už má napríklad Golf, kde dosahuje buď 96 kW (130 k) alebo 110 kW (150 k).

Špičkový turbodiesel bude mať povinne pohon všetkých kolies 22 fotografií v galérii Špičkový turbodiesel bude mať povinne pohon všetkých kolies Zdroj: Škoda

Vznetovú ponuku otvorí model 1.6 TDI produkujúci maximum 85 kW (116 k), okrem neho si budú zákazníci môcť vyberať spomedzi dvoch naladení známeho dvojlitra. Dostupnejšie má mať výkon 110 kW (150 k). Viac bude stáť verzia ponúkajúca 140 kW (190 k), ktorá vytvorí vrchol celého portfólia. Do budúcnosti však zatiaľ nemožno vylúčiť jeho ďalšie rozširovanie.

S výnimkou špičkovej nafty budú všetky motory štandardne kombinované so šesťstupňovým manuálom, no na želanie si k nim možno zvoliť DSG so siedmimi stupňami. Vrchol portfólia dostane samočinnú prevodovku štandardne. Povinnosťou má byť okrem toho aj pohon všetkých kolies, kým pri ďalších verziách sa bude montovať za príplatok. Chýbať nebude ani jazdný režim do terénu.


Najnovšie články
Chiron: Z továrne vyšiel kus s číslom 100

Tlakovanie pneumatík dokáže byť najmä pre neskúsených šoférov otravné. V prípade Nissanu sú obavy minulosťou, výrazne ich totiž uľahčuje.

Nissan: Dofukovanie gúm nikdy nebolo ľahšie

Odbory vstúpili do štrajkovej pohotovosti po tom, ako s vedením nevedeli zosúladiť predstavy o sume a percente zvýšenia. 

Odborári v trnavskej automobilke chcú štrajkovať

Štvrtá generácia luxusného SUV by mala vzniknúť na architektúre CLAR, ktorá prinesie vyššiu tuhosť a zároveň nižšiu hmotnosť.

Nové BMW X5: Mediálna kampaň sa začala

niektoré modely dieselových áut budú mať zakázaný vjazd do dvoch úsekov dvoch ulíc v štvrti Altona.

Hamburg uvádza obmedzenia pre naftové autá

Bezpečnosť dieťaťa vo vozidle nemožno podceňovať a teda ani výber vhodnej autosedačky. Autokluby ADAC a ÖAMTC v tejto sezóne otestovali 23 modelov a väčšina...

Test autosedačiek: Jedna je extrémne nebezpečná

Vlajkovú loď francúzskej značky sme preverili s novým 1,8-litrovým benzínom, ktorý pôvodne debutoval pod kapotou kupé Alpine A110.

Test Renault Espace TCe 225: Dobré srdce
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×