Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Škoda Karoq: Prvé oficiálne informácie

VIDEO
Mladá Boleslav prezradila viacero technických detailov o novinke a potvrdila aj termín jej kompletného odhalenia.
22 21 príspevkov 28.04.2017 / Marek Pokrývka

Len včera sme priniesli amatérske zábery zachytávajúce pripravované české SUV, ktoré nahradí dosluhujúci typ Yeti. Krátko po ich zverejnení vybalila Škoda prvé oficiálne informácie. Spečatila tak dlhšie kolujúce správy o prekrstení vozidla na Karoq, prezradila viacero technických detailov a zároveň ukázala jeho kompletne maskovaný prototyp na fotografiách i videu.

Maskovaný prototyp Škoda Karoq na oficiálnej fotografii 22 fotografií v galérii Maskovaný prototyp Škoda Karoq na oficiálnej fotografii

Jednou zo záležitostí potvrdených dnešnou tlačovou správou sú termíny publikované na základe zákulisných zdrojov. Začiatok predaja počas druhej polovice roka nebol len fámou, rovnako ani debut v Štokholme naplánovaný na 18. mája. Do kompletného odhalenia ďalšieho člena rodiny teda zostávajú necelé tri týždne. Už dnes však o ňom vieme dosť, vrátane mnohých čísel.

Test Škoda Kodiaq: Odsúdená na úspech

Objemné české SUV sme preverili v špičkovej verzii, ktorá nás zaujala mnohými kvalitami. Mladá Boleslav si však za ne nechá zaplatiť.

Vzniká na rovnakom základe ako Ateca

Na začiatku svojej mediálnej kampane sa Mladá Boleslav rozhodla vysvetliť popudy na použitie názvu, pri ktorom si mnohí klopali na čelo. Dôvody zhrnula vo videu. Podobne ako pri sedemmiestnom type Kodiaq vychádza meno novinky z pôvodného jazyka severoamerických kmeňov, opäť šlo o Aljašku. Okrem toho v spote popisuje aj základ svojho dizajnového smeru. Popri českom krištáli sa inšpirovala aj vlastným okrídleným šípom, kubizmom či architektúrou.

Vzhľad kompaktného SUV zatiaľ Škoda skrýva pod kamuflážou. No všetko nasvedčuje tomu, že neprinesie žiadne veľké prekvapenia. V základnej štylistike pôjde v stopách väčšieho brata. Medveďa bude celkom evidentne pripomínať stvárnením blatníkov, presklených plôch i svetiel na oboch koncoch karosérie. Tie môžu na želanie využívať LED technológiu.

Nie je žiadnym tajomstvom, že Karoq vzniká na rovnakom základe ako Seat Ateca. Dvojica koncernových príbuzných sa výrazne nebude odlišovať ani rozmermi. Rázvor osí náprav meria identických 2 638 milimetrov (v prípade verzií 4x4 je to 2 630 mm), stopercentne zhodná je tiež šírka 1 841 mm. Čech svojou celkovou dĺžkou 4 382 mm Španiela jemne prerastá, to isté platí o výške 1 605 mm.

Batožinový priestor bude mať štandardne objem 521 litrov 22 fotografií v galérii Batožinový priestor bude mať štandardne objem 521 litrov

Na želanie aj digitálny prístrojový panel

Škoda okrem exteriérových proporcií zverejnila aj objem batožinového priestoru, kde bude mať v porovnaní so súrodencom jemne navrch. Štandardne poskytne 521 litrov. V prípade sklopenia zadných sedadiel možno hovoriť o 1 630 l, ich úplné vyňatie vytvorí 1 810-litrové miesto. Opciou budú posuvné sedačky VarioFlex. Pomocou nich možno kufor meniť, od minima 479 l po maximálnych 588 l.

Trochu prekvapujúco bude Karoq poslom jednej novinky, ktorou sa doposiaľ nemohol pýšiť žiaden zástupca českej značky. Na želanie môže dostať digitálny prístrojový panel. Okrem toho v ňom možno čakať dostupnosť známych multimediálnych systémov Amundsen a Columbus, vrátane podpory internetového pripojenia cez Wi-Fi. Chýbať nebudú ani rozhrania na komunikáciu so smartfónmi.

Kompaktné české SUV dostane v základe trojvalec 1.0 TSI 22 fotografií v galérii Kompaktné české SUV dostane v základe trojvalec 1.0 TSI

Vo vybavení sa objaví množstvo bezpečnostných prvkov a tiež rôzni asistenti. K dispozícii bude napríklad pomocník pre jazdu s prívesom. Škoda bude vedieť sledovať značky s obmedzením rýchlosti, jazdné pruhy i mŕtvy uhol, okrem toho dokáže dávať pozor na chodcov i samostatne núdzovo zabrzdiť. Pomôže tiež pri parkovaní či jazde v dopravnej zápche.

Päť motorov, vrátane benzínu 1.5 TSI

Rovnako ako spomínaný španielsky príbuzný bude Karoq k dispozícii s piatimi motormi, ktorých výkon bude siahať od 85 kW (115 k) po 140 kW (190 k). Základným srdcom SUV teda bude iba litrový trojvalec. Nad neho sa však namiesto aktuálneho 1,4-litrového štvorvalca postaví modernejší agregát 1.5 TSI, ktorý disponuje vypínaním polovice valcov. Jeho presné parametre nepoznáme. Z koncernu ho už má napríklad Golf, kde dosahuje buď 96 kW (130 k) alebo 110 kW (150 k).

Špičkový turbodiesel bude mať povinne pohon všetkých kolies 22 fotografií v galérii Špičkový turbodiesel bude mať povinne pohon všetkých kolies

Vznetovú ponuku otvorí model 1.6 TDI produkujúci maximum 85 kW (116 k), okrem neho si budú zákazníci môcť vyberať spomedzi dvoch naladení známeho dvojlitra. Dostupnejšie má mať výkon 110 kW (150 k). Viac bude stáť verzia ponúkajúca 140 kW (190 k), ktorá vytvorí vrchol celého portfólia. Do budúcnosti však zatiaľ nemožno vylúčiť jeho ďalšie rozširovanie.

S výnimkou špičkovej nafty budú všetky motory štandardne kombinované so šesťstupňovým manuálom, no na želanie si k nim možno zvoliť DSG so siedmimi stupňami. Vrchol portfólia dostane samočinnú prevodovku štandardne. Povinnosťou má byť okrem toho aj pohon všetkých kolies, kým pri ďalších verziách sa bude montovať za príplatok. Chýbať nebude ani jazdný režim do terénu.


Najnovšie články
Posledný úsek D1: Súťaž až v roku 2021

Číslami z exaktne meraného testu dynamiky sa pýcha britskej automobilky dostáva do spoločnosti omnoho drahších modelov.

McLaren 720S sa vyrovná hyperšportom

Dynamický kórejský sedan štandardne roztáča zadné kolesá, kladie dôraz na jazdné vlastnosti a môže mať výkon až 272 kW (370 k).

Genesis G70 lezie do kapusty Nemcom

Automobilky do reklamy investujú obrovské peniaze, mnohí klienti sa o kúpe vozidla rozhodujú na základe dizajnu, farebných kombinácií či iných efektných...

Reklama vs. realita: Čím sa výrobcovia nechvália

Omladený Citroën C-Elysée sme už testovali v jeho benzínovej verzii, teraz nadišiel čas na výkonnejší a drahší naftiak. Oplatí sa zvážiť kúpu tohto dostupného...

Test Citroën C-Elysée: Dvojitá úspora s naftou?

Prvý zástupca divízie sa nemá za čo hanbiť. Stojí na novej platforme a prvým predávaným variantom sa má stať plug-in hybrid so systémom 4x4.

Chery Exeed TX vzniklo najmä pre Európu

Hodnota akcií Tata Motors počas dnešného obchodovania vzrástla až o 5 %, čo je ich najväčší denný zisk od júla.

Tata Sons chce posilniť vlastníctvo koncernu JLR
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×