Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Mercedes-Benz triedy S sa vracia na trón

Luxusná limuzína podstúpila komplexný facelift, vďaka ktorému ju možno opäť označovať za najmodernejšie auto súčasnosti.
57 7 príspevkov 21.04.2017 / Marek Pokrývka

Vlajková loď trojcípej hviezdy patrí už niekoľko desaťročí k pionierom automobilového priemyslu. Rýchly technologický vývoj však jej pozíciou v ostatnom čase otriasol, okrem súperov ju v niektorých ohľadoch predbehla aj trieda E z domácej stajne. Liekom na túto situáciu je modernizácia. Mercedes-Benz ju oficiálne uviedol v týchto dňoch, plachtu stiahol na autosalóne v Šanghaji. Na rovnakom mieste pritom prezentoval aj štvordverový koncept budúcej triedy A.

Mercedes-Benz triedy S podstúpil v Šanghaji omladenie 57 fotografií v galérii Mercedes-Benz triedy S podstúpil v Šanghaji omladenie Zdroj: Mercedes-Benz

O dizajnovej stránke chystaného faceliftu "S-Klasse" sa pošuškávalo dlhší čas a zákulisné správy koncom marca potvrdil únik fotografií nemaskovaného prototypu. Zábery prezradili prácu tvorcov s číslom tri. Tento počet vyznávajú zdvojené priečky v maske chladiča, denné linky v predných svetlách i segmenty v tých koncových. Všetky súčiastky sú kompletne diódové. Vylepšené svetlomety Multibeam LED ponúkajú diaľkový režim Ultra Range, v ktorom dosahujú intenzitu 1 lux aj za hranicou 650 metrov.

Mercedes neustrážil inovovanú triedu S

Limuzína má modifikované nárazníky, LED svetlomety s komplikovanou architektúrou a ikonický štítok S560 na veku kufra.

Na oboch koncoch karosérie sa okrem toho objavili nárazníky s prepracovanými tvarmi, ktoré jasne pripomínajú menšiu triedu E vybavenú kozmetickým balíkom AMG. Elegantná limuzína vďaka tomu pôsobí podstatne športovejšie. K tomuto dojmu prispievajú aj disky kolies, ktoré sú dostupné vo viacerých štýloch a rozmeroch sedemnásť až dvadsať palcov.

Limuzína pôsobí podstatne športovejšie než doposiaľ 57 fotografií v galérii Limuzína pôsobí podstatne športovejšie než doposiaľ Zdroj: Mercedes-Benz

Nové displeje, volant a moderné technológie

Vo vnútri majestátneho sedanu hrá prvé husle luxus. Špičkové materiály zostali zachované, aj keď povinné oprášenie ich palety Mercedes nevynechal. Na svojom mieste sú všetky základné prvky. Vylepšeniami však prešli veľké displeje dominujúce palubnej doske, okrem toho je tu celkom nový volant. Ten zaujme najmä bočnými ramenami obsypanými ovládačmi. Medzi nimi nájdeme aj dotykové plôšky známe z Éčka, po prvýkrát sa tu nachádzajú tlačidlá veliace adaptívnemu tempomatu.

Dostupnejšie ovládanie súvisí s ďalším posunom na poli autonómnych technológií. Trojcípa hviezda o nich vcelku podrobne hovorila ešte pred debutom, komplexné vylepšenia balíka Intelligent Drive preto nie sú prekvapením. Inžinieri okrem toho zapracovali aj na systéme sledujúcom povrch vozovky. Limuzínu navyše vybavili schopnosťou nakláňať sa v zákrutách do vnútornej strany, čo znižuje účinok odstredivých síl na pasažierov. Maximálnym uhol dosahuje 2,65 stupňa.

Volant zaujme bočnými ramenami obsypanými tlačidlami 57 fotografií v galérii Volant zaujme bočnými ramenami obsypanými tlačidlami Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes sa ďalej pýši funkciou Energizing Comfort Control, ktorá združuje viacero rôznych interiérových systémov. Možno pomocou nej rýchlo zmeniť interiérové osvetlenie, hudbu či nastavenie klimatizácie. Týmto spôsobom možno zmeniť atmosféru na palube podľa aktuálnych požiadaviek, pričom k dispozícii je šesť rôznych nastavení odrážajúcich stav posádky.

Ikonické označenie pre V8 a radové šesťvalce

Zásadným zmenám sa nevyhla ani technická stránka, veľkú časť aktuálne ponúkaných motorov totiž Mercedes-Benz poslal do dôchodku. Nahradil ich modernejšími potomkami. Únik fotiek prezradil obohatenie portfólia o ikonické označenie S560, ktoré je náhradou za päťstovku. Pod jeho kapotou sa namiesto 4,7-litrového osemvalca nachádza štvorlitrová strojovňa. Charakterizujú ju hodnoty 345 kW (469 k) a 700 Nm, medzi jej schopnosti patrí aj vypínanie polovice valcov.

Štvorlitrový osemvalec verzie S560 má výkon 345 kW (469 k) 57 fotografií v galérii Štvorlitrový osemvalec verzie S560 má výkon 345 kW (469 k) Zdroj: Mercedes-Benz

Ešte zásadnejšou správou než V8 sú modely S350d a S400d. Pod ich kapotou síce naďalej pracuje trojlitrový vznetový šesťvalec, no namiesto vidlicovej konfigurácie má radové usporiadanie. O tomto kroku sa povráva už dlhé mesiace. Kompletne nový turbodiesel spadá do rodiny, ktorú vlani založil dvojliter uvedený Éčkom. Ten neskôr pravdepodobne uvidíme aj v cenníku triedy S.

Naftové srdce so šiestimi zoradenými piestmi ponúka v slabšom naladení výkon 210 kW (286 k) a krútiaci moment 600 Nm, v porovnaní s predchádzajúcou vé-šestkou má teda väčšie svaly. Štyristovka ho posúva ešte o úroveň vyššie. Disponuje parametrami 250 kW (340 k) a 700 Nm, čím sa stáva najsilnejším „ropákom“ v histórii značky. Motor je napriek tomu o 7 percent úspornejší. Okrem iných technických riešení za to vďačí dvojfázovému prepĺňaniu, variabilnému zdvihu ventilov i špeciálnemu procesu spaľovania.

V portfóliu vlajkovej lode nebude chýbať ani plug-in hybrid 57 fotografií v galérii V portfóliu vlajkovej lode nebude chýbať ani plug-in hybrid Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz prezradil aj neskoršiu dostupnosť benzínového radového šesťvalca s označením M256, ktorý bude na prepĺňanie využívať okrem turbodúchadiel aj elektricky poháňaný kompresor. Ťažiť má tiež zo systémového napätia 48 voltov. V portfóliu nebude chýbať ani plug-in hybrid, ktorý dostane väčšiu batériu. Vďaka kapacite 13,3 kWh má prejsť na elektrinu asi 50 kilometrov.

Akceleráciu na 100 km/h zvládne za 3,5 sekundy

Spoločne so štandardnými verziami odhalil Stuttgart počas šanghajského veľtrhu aj odvodené modely nesúce podpis AMG. V prípade športovo orientovaných exemplárov hovoríme opäť o dvoch odrodách, na výber budú naďalej štítky S63 a S65. Druhý menovaný sa zásadne nemenil. Stále má šesťlitrový dvakrát prepĺňaný dvanásťvalec s najvyšším výkonom 463 kW (630 k) a krútiaci momentom 1 000 Nm, ktorý roztáča výhradne zadné kolesá.

Dvanásťvalcový model Mercedes-AMG S65 sa zásadne nemenil 57 fotografií v galérii Dvanásťvalcový model Mercedes-AMG S65 sa zásadne nemenil Zdroj: Mercedes-Benz

Osemvalcová verzia prešla výmenou motora. Jej doterajšie srdce s objemom 5,5 litra nahradil menší štvorliter známy z viacerých áut Mercedes-AMG, pričom reč je o jeho najsilnejšom naladení. Vlajková loď ho prevzala od nedávno prezentovaného súrodenca E63. Znamená to parametre 450 kW (612 k) a 900 Nm, tentokrát zasa exkluzívne s pohonom oboch náprav 4Matic+.

Mercedes naznačuje svoj dizajnový smer

Concept A Sedan pripomína typ CLA, v porovnaní s ním je však kratší. Podľa neoficiálnych zdrojov má spečatenú sériovú budúcnosť.

Dvojica výkonných sedanov sa odlišuje aj prevodovkami: kým partnerom V12 zostáva sedemstupňový automat, model S63 disponuje modernejšou deväťstupňovou technikou. Tá prispieva k úžasným dynamickým schopnostiam vozidla. Akceleráciou z pokoja na 100 km/h sa môže Mercedes merať s rýdzo športovými autami, zvládne ju už za neskutočný čas 3,5 sekundy. Maximálnu rýchlosť štandardne limitovanú na 250 km/h možno na želanie posunúť presne na magickú tristovku.

Športové varianty luxusnej limuzíny majú modifikované nárazníky 57 fotografií v galérii Športové varianty luxusnej limuzíny majú modifikované nárazníky Zdroj: Mercedes-Benz

Modely vyladené divíziou AMG absolvovali aj ďalšie zmeny súvisiace s faceliftom. Na scénu prišli modifikované svetlá či nárazníky, vo vnútri zasa nájdeme špecifický volant. Samozrejmosťou sú početné úpravy palubných systémov. Stuttgart okrem iného zjednodušil aktiváciu kontrolovaného rozjazdu Race Start: pri režimoch Sport a Sport+ stačí zatlačiť brzdu spoločne s plynovým pedálom.

Najmodernejšie auto súčasnosti aj ako Maybach

Rodinu zmodernizovanej nemeckej limuzíny doplnil predĺžený variant Maybach. Ten sa vyznačuje najmä komplikovanejším predným nárazníkom s množstvom pochrómovaných častí, ktorý vychádza z dielca použitého na limitovanom kabriolete S650. Inak preň platia všetky zmeny vykonané aj na klasických modeloch. Najluxusnejšie vyhotovenie sedanu teda disponuje vylepšenými LED svetlami, odlišnými diskami kolies či širším vybavením. Honosné vyhotovenie interiéru zostalo zachované.

Na šanghajskom autosalóne debutovala aj najluxusnejšia verzia sedanu 57 fotografií v galérii Na šanghajskom autosalóne debutovala aj najluxusnejšia verzia sedanu Zdroj: Mercedes-Benz

Vďaka omladeniu sa vlajková loď značky Mercedes-Benz vracia na trón a opäť ju možno označovať za najmodernejšie auto súčasnosti. Omladenie bolo skutočne komplexné. Okrem dizajnu a zoznamu vybavenia výrazne ovplyvnilo technickú stránku, vďaka čomu by trieda S mala znovu získať náskok pred konkurenciou. Jej inovovaná verzia príde do predaja v júli.


Najnovšie články
Predaj áut v Číne vzrástol len mierne

Pri opise apetítu automobilov sa zväčša používa sloveso “spotrebuje”, pri týchto autách je však úplne na mieste aj vyjadrenie “zožerie”. Živiť výkonný stroj...

Číry luxus: Moderné autá s najväčšou spotrebou

Druhá generácia japonského SUV je výborná na ceste i mimo nej. V teréne dokáže vďaka štedrej svetlej výške a režimu X-Mode prekvapujúco veľa.

Subaru XV: Schopnejšie, než by ste čakali

Mladá Boleslav pripravila špeciálnu verziu hatchbacku odkazujúcu na pretekára. Má špecifické farby, bohaté vybavenie a najmä motor 1.4 TSI.

Škoda Fabia dostala najrýchlejší variant

Mercedes-Benz ukázal interiér chystaného off-roadu. Podľa očakávania sa v ňom objavilo duo veľkých displejov, ktoré však nebude štandardom.

Kabína novej triedy G oficiálne odhalená

Dacia uvádza do slovenských obchodov novú verziu svojho populárneho SUV. Ponúkať ju bude v štyroch úrovniach a s piatimi motormi.

Duster druhej generácie prichádza na trh

Úrad rozhodol o zvolaní áut do servisov ešte 8. decembra. V celom svete sa zvolávanie týka 57 600 vozidiel, z toho 25 800 v Nemecku.

Pre emisie musí do servisov aj VW Touareg
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×