Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

VW I.D. Crozz: SUV pre budúcu dekádu

Tretie vozidlo zo série autonómnych elektromobilov zaujme dynamicky klesajúcou strechou, obrovskými kolesami i vzdušným interiérom.
25 1 príspevok 20.04.2017 / Marek Pokrývka

Pod ťarchou emisného podvodu sa Volkswagen výrazne preorientoval na elektrický pohon. Na súčasné trendy však nezanevrel, čo bolo dobre vidieť počas autosalóna v Šanghaji. Koncern tam predstavil hneď tri elektrické SUV. Škoda Vision E reprezentovala jeho českú divíziu, pod vlajkou štyroch kruhov debutovalo Audi e-tron Sportback. No ani materská značka nezostala mimo hry.

Volkswagen I.D. Crozz je schopný jazdy bez zásahov vodiča 25 fotografií v galérii Volkswagen I.D. Crozz je schopný jazdy bez zásahov vodiča Zdroj: Volkswagen

V šanghajskej expozícii VW si svetovú premiéru odbila štúdia I.D. Crozz. Ide o tretie vozidlo zo série autonómnych elektromobilov, ktorú vlani založil kompaktný hatchback a začiatkom tohto roka pokračoval znovuzrodený minibus menom I.D. Buzz. Novinka je teda tretia v poradí. Ide o obraz toho, ako si nemecký výrobca predstavuje SUV pre budúcu dekádu.  

Volkswagen I.D.: Elektromobil, ktorý jazdí sám

Elektrické koncepty dominujú. Takmer každá automobilka deklaruje, že v najbližších rokoch predstaví revolučné vozidlo. Toto pre nás plánuje Volkswagen!

Volkswagen siahol v tomto prípade po stále populárnejšom type karosérie, ktorú spopularizovalo BMW X6. I.D. Crozz má teda dynamicky klesajúcu strechu. Okrem väčšej svetlej výšky a výrazných oblúkov blatníkov zaujme na prvý pohľad kolesami, ktoré pôsobia dojmom obrovského priemeru. Vzor ráfikov totiž prechádza do bočnej strany pneumatík. Dizajnovo ide vozidlo po stopách minuloročného hatchbacku, má podobné diódové svetlá i čiernu plochu zadnej časti.

Nemecký koncept stále disponuje volantom i pedálmi 25 fotografií v galérii Nemecký koncept stále disponuje volantom i pedálmi Zdroj: Volkswagen

Na karosérii môžeme opäť vidieť plejádu senzorov, vrátane štvorice laserových skenerov vysúvajúcich sa zo strechy. Tie umožňujú prototypu jazdu bez zásahov vodiča. Stroj schopný autonómneho presunu však stále disponuje volantom i pedálmi, nechýba dvojica obrazoviek na palubnej doske. Štvormiestny interiér inak neobsahuje takmer nič. Veľkú rolu evidentne hrala vzdušnosť: kabína je presklená, B-stĺpik chýba a zadné dvere sú posuvné. Na obrázkoch môžeme vidieť aj veľký head-up displej.

Pohon vozidla pozostáva z dvoch elektromotorov. Predné kolesá roztáča jednotka s najvyšším výkonom 74 kW (101 k), vzadu pracuje silnejší agregát dosahujúci 148 kW (201 k). Ich kombinácia tesne prekračuje tristo konských síl. Toto stádo by malo koncept rozcválať na rýchlosť 100 km/h za menej než šesť sekúnd, maximálne tempo sme sa nedozvedeli.

Na jedno nabitie má I.D. Crozz prejsť 500 kilometrov 25 fotografií v galérii Na jedno nabitie má I.D. Crozz prejsť 500 kilometrov Zdroj: Volkswagen

Tajomstvom zostáva aj kapacita palubného akumulátora. Rovnako ako pri dvojici ďalších koncernových áut tohto razenia však Volkswagen udáva, že na jedno nabitie má I.D. Crozz prejsť 500 kilometrov. V prípade použitia rýchlonabíjačky má byť pritom 80% dostupných za pol hodinu. Podobné parametre by mal mať aj plánovaný sériový produkt, ktorý môžeme očakávať po roku 2020.


Najnovšie články
Buick Enspire: 557 koní a dojazd 600 km

Slováci kupujú nielen jazdenky, záujem stúpa aj o nové vozidlá. Dokazujú to marcové čísla, ktoré ukázali rast v každej kategórii. Medzi malými úžitkovými...

Nových áut u nás pribúda

Britská organizácia The Eco Experts sa pozrela na kvalitu ovzdušia v Európe z pohľadu zamorenia motoristami. Kto na starom kontinente je na tom najhoršie...

Znečistený vzduch: Kde v Európe je to najhoršie?

Automobilka BMW naznačila veľkú zmenu, ktorá čaká palubovky jej modelov. Na cestu, na ktorú už pred časom vykročil Mercedes-Benz, čoskoro nastúpia aj Bavori...

Bavori avizujú zmenu: Plne digitálny kokpit

Po kombi prišiel rad na štvordverovú karosériu, od praktickejšieho príbuzného sa okrem stupňovitej zadnej časti nijak neodlišuje.

Lada Vesta: Terénny sedan ide do výroby

Európsky parlament poriadne pritvrdil v otázke testovania emisií vozidiel. Brusel dostane ďalšie právomoci, okrem iného bude môcť nariadiť stiahnutie áut...

EÚ poriadne pritvrdí kontroly emisií

Je v podstate známy fakt, že ak je motorista spokojný s určitou automobilovou značkou, zostane jej verný aj pri kúpe ďalšieho auta. Toto pravidlo platí aj...

Slováci sú verní jednej značke
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×