Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

VW I.D. Crozz: SUV pre budúcu dekádu

Tretie vozidlo zo série autonómnych elektromobilov zaujme dynamicky klesajúcou strechou, obrovskými kolesami i vzdušným interiérom.
25 1 príspevok 20.04.2017 / Marek Pokrývka

Pod ťarchou emisného podvodu sa Volkswagen výrazne preorientoval na elektrický pohon. Na súčasné trendy však nezanevrel, čo bolo dobre vidieť počas autosalóna v Šanghaji. Koncern tam predstavil hneď tri elektrické SUV. Škoda Vision E reprezentovala jeho českú divíziu, pod vlajkou štyroch kruhov debutovalo Audi e-tron Sportback. No ani materská značka nezostala mimo hry.

Volkswagen I.D. Crozz je schopný jazdy bez zásahov vodiča 25 fotografií v galérii Volkswagen I.D. Crozz je schopný jazdy bez zásahov vodiča

V šanghajskej expozícii VW si svetovú premiéru odbila štúdia I.D. Crozz. Ide o tretie vozidlo zo série autonómnych elektromobilov, ktorú vlani založil kompaktný hatchback a začiatkom tohto roka pokračoval znovuzrodený minibus menom I.D. Buzz. Novinka je teda tretia v poradí. Ide o obraz toho, ako si nemecký výrobca predstavuje SUV pre budúcu dekádu.  

Volkswagen I.D.: Elektromobil, ktorý jazdí sám

Elektrické koncepty dominujú. Takmer každá automobilka deklaruje, že v najbližších rokoch predstaví revolučné vozidlo. Toto pre nás plánuje Volkswagen!

Volkswagen siahol v tomto prípade po stále populárnejšom type karosérie, ktorú spopularizovalo BMW X6. I.D. Crozz má teda dynamicky klesajúcu strechu. Okrem väčšej svetlej výšky a výrazných oblúkov blatníkov zaujme na prvý pohľad kolesami, ktoré pôsobia dojmom obrovského priemeru. Vzor ráfikov totiž prechádza do bočnej strany pneumatík. Dizajnovo ide vozidlo po stopách minuloročného hatchbacku, má podobné diódové svetlá i čiernu plochu zadnej časti.

Nemecký koncept stále disponuje volantom i pedálmi 25 fotografií v galérii Nemecký koncept stále disponuje volantom i pedálmi

Na karosérii môžeme opäť vidieť plejádu senzorov, vrátane štvorice laserových skenerov vysúvajúcich sa zo strechy. Tie umožňujú prototypu jazdu bez zásahov vodiča. Stroj schopný autonómneho presunu však stále disponuje volantom i pedálmi, nechýba dvojica obrazoviek na palubnej doske. Štvormiestny interiér inak neobsahuje takmer nič. Veľkú rolu evidentne hrala vzdušnosť: kabína je presklená, B-stĺpik chýba a zadné dvere sú posuvné. Na obrázkoch môžeme vidieť aj veľký head-up displej.

Pohon vozidla pozostáva z dvoch elektromotorov. Predné kolesá roztáča jednotka s najvyšším výkonom 74 kW (101 k), vzadu pracuje silnejší agregát dosahujúci 148 kW (201 k). Ich kombinácia tesne prekračuje tristo konských síl. Toto stádo by malo koncept rozcválať na rýchlosť 100 km/h za menej než šesť sekúnd, maximálne tempo sme sa nedozvedeli.

Na jedno nabitie má I.D. Crozz prejsť 500 kilometrov 25 fotografií v galérii Na jedno nabitie má I.D. Crozz prejsť 500 kilometrov

Tajomstvom zostáva aj kapacita palubného akumulátora. Rovnako ako pri dvojici ďalších koncernových áut tohto razenia však Volkswagen udáva, že na jedno nabitie má I.D. Crozz prejsť 500 kilometrov. V prípade použitia rýchlonabíjačky má byť pritom 80% dostupných za pol hodinu. Podobné parametre by mal mať aj plánovaný sériový produkt, ktorý môžeme očakávať po roku 2020.


Najnovšie články
Dopravné policajné hliadky na dnes

Aston Martin oslavuje otvorenie novej továrne vo veľkom štýle. V bývalom vojenskom hangári dal dokopy 28 áut, ktorých súhrnná cena dosahuje astronomické...

77 miliónov v pohybe: Driftujúce Aston Martiny

Novú mníchovskú päťku sme podrobili skúške v druhom najvyššom variante a nevyhli sa porovnaniam s jeho priamym súperom.

Test BMW 540i: Radosť nielen z jazdy

Automobil dosahuje o 43% vyšší prítlak než východiskový model, viacero zmien urobila automobilka aj na podvozku.

Lotus uvádza najdrsnejší Exige histórie

Pod výsledky automobilovej divízie sa podpísal práve úspech nových modelov. Podľa PSA Group tržby z nových modelov zvýšili celkový objem tržieb o 3,7 %...

Tržby PSA vzrástli na vyše 13 miliárd eur

Karoséria vozidla dostala nafúknuté blatníky, ktoré vypĺňajú 22-palcové ráfiky. Detaily o technike si úpravca necháva pre seba.

TechArt Grand GT je rozšírená Panamera

Päťka dostala najsilnejší naftový šesťvalec. Štvordverovej verzii stačí 4,4 sekundy na dosiahnutie 100 km/h, čo je len o desatinu viac než pri M5.

BMW M550d má štyri turbodúchadlá
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×