Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

BMW M4 CS: Nový vrchol ponuky

Bavorské kupé vychádza z verzie vybavenej balíkom Competition, no vďaka zmenám bolo schopné Nürburgring zdolať za 7 minút a 38 sekúnd.
28 5 príspevkov 20.04.2017 / Marek Pokrývka

V roku 2015 pribudlo do portfólia BMW drsné kupé M4 GTS. Od štandardnej verzie sa odlišovalo v mnohých ohľadoch a vďaka úpravám sa stalo historicky najrýchlejším zástupcom značky. Jeho limitovaný počet 700 kusov sa rýchlo rozpredal. Mníchov sa preto rozhodol modelovú ponuku radu štyri opäť okoreniť a uvádza jej nový vrchol. Dostal prívlastok CS.

BMW M4 CS má mať obmedzenú výrobnú sériu 28 fotografií v galérii BMW M4 CS má mať obmedzenú výrobnú sériu Zdroj: BMW

Mladý člen rodiny prichádza s umiernenejším receptom než spomínané gé-té-esko. Jeho základom sa stala omladená verzie Bavora, pričom v portfóliu sa stavia o stupienok vyššie než typ M4 vybavený balíkom Competition. Z neho vychádza v mnohých technických riešeniach.

Ľahšia o 32 kíl a silnejšia o 10 koní

Bavorská novinka sa vyznačuje špecifickým karbónovým „lízatkom“ pod predným nárazníkom a spojlerom z rovnakého materiálu na veku batožinového priestoru. Na ňom nájdeme aj označenie. Koncové svetlá z organických diód pochádzajú z typu GTS, rovnako ako difúzor obsahujúci výfukové koncovky s priemerom 80 milimetrov. Chýbať nesmú disky kolies s vlastným dizajnom.

Kilogramy šetria výplne dverí či anatomické sedadlá 28 fotografií v galérii Kilogramy šetria výplne dverí či anatomické sedadlá Zdroj: BMW

Interiér podstúpil menšiu redukčnú diétu. Vyhadzovanie zadných sedadiel sa síce nekonalo, no kilogramy šetria jednoduché karbónové výplne dverí s textilnými úchopmi. Odľahčené sú tiež anatomické sedadlá čalúnené kombináciou kože a alcantary. Tieto materiály nájdeme aj na volante či palubnej doske, ktorá obsahuje logo CS. Od štandardnej em-štvorky je novinka ľahšia o 32 kíl.

BMW M4 GTS: Najrýchlejší Bavor histórie

Ostrejšia verzia em-štvorky disponuje vstrekovaním vody do motora a výkonom 500 koní. Jej produkciu obmedzí Mníchov na 700 kusov.

Dvakrát prepĺňaný radový šesťvalec sa nevyhol úpravám. Jeho maximálny výkon išiel nahor, aj keď päťsto koní prezentovaných gé-té-eskom nedosahuje. V porovnaní s verziou Competition pribudlo desať plnokrvníkov. Benzínové biturbo teda produkuje 338 kW (460 k), vďaka čomu dokáže kupé zrýchliť na stovku za 3,9 sekundy. Maximálne tempo automobilu je obmedzené na 280 km/h.

Maximálny výkon biturbo šesťvalca je 338 kW (460 k) 28 fotografií v galérii Maximálny výkon biturbo šesťvalca je 338 kW (460 k) Zdroj: BMW

Na domácom trhu od 116 900 eur

BMW M4 CS disponuje štandardne sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou, okrem toho má športovejší podvozok s dielcami vyrobenými z kovaného hliníka. Sériovým vybavením sú tiež adaptívne tlmiče či aktívny zadný diferenciál. Všetka technika bola naladená špecificky pre tento model, vďaka čomu bol schopný severnú slučku Nürburgringu zdolať za 7 minút a 38 sekúnd.

Na tomto výsledku sa podieľali aj pneumatiky. Špeciálne ráfiky majú totiž štandardne obuté gumy Michelin Pilot Sport Cup 2, ktoré napriek schváleniu pre cestnú premávku excelujú najmä na okruhu. Na želanie ich Bavori vymenia za alternatívu rovnakej značky vhodnejšiu pre bežné použitie. Príplatkovou opciou sú tiež karbónovo-keramické brzdy, ktoré sa do štandardu nedostali.

Koncové svetlá i difúzor pochádzajú z verzie M4 GTS 28 fotografií v galérii Koncové svetlá i difúzor pochádzajú z verzie M4 GTS Zdroj: BMW

Mníchov síce nešpecifikoval význam označenia, no pravdepodobne ide o slová Competition Sport. S týmto menom firma nepracuje po prvýkrát. Vlani pod ním uviedla špeciálnu štvorku vyhradenú pre španielsky trh, z ktorej vyrobila iba 60 exemplárov. Aj aktuálna novinka má mať obmedzenú sériu. Z pásov prestane schádzať počas budúceho leta, počet plánovaných kusov BMW neprezradilo. Na domácom trhu chce vozidlo predávať od 116 900 eur. Od klasiky je drahšie o vyše 40-tisíc, čo je naozaj zásadný rozdiel.


Najnovšie články
Slováci si vyberali z pol milióna jazdeniek

Hmotnosť pick-upu klesla o zhruba 200 kilogramov. Disponovať bude aj motormi V8, ktoré môžu teoreticky pracovať len na jeden valec.

Chevrolet Silverado podstúpil veľkú diétu

GR Super Sport Concept vo veľkej miere vychádza z vytrvalostného pretekára, okrem dizajnu bol motoršport aj zdrojom pohonu.

Toyota odhalila kupé s výkonom 1 000 koní

Zlodeji využijú čokoľvek, aby sa dostali k peniazom alebo cennostiam motoristov. V Česku, neďaleko našich hraníc, sa začínajú množiť krádeže podľa overeného...

Zlodeji oživili úspešný trik a vykrádajú vozidlá

Podľa predbežných údajov sme aj vlani prekonali miliónovú hranicu vozidiel vyrobených na Slovensku. Z hľadiska počtu vyrobených áut na 1 000 obyvateľov sme aj...

Vlani sa u nás vyrobilo vyše milióna áut

Netradičný kríženec kupé a hatchbacku sa rozmerovo takmer nezmenil. Má však upravený dizajn, lepšie vybavenie a tri pohonné jednotky.

Hyundai Veloster dostal rovno aj verziu N

Fiat Chrysler sa chce v budúcnosti zamerať na segment SUV a využiť pritom potenciál značky Jeep. Do roka 2022 by tak mohol zvýšiť zisk až dvojnásobne.

Fiat Chrysler chce zdvojnásobiť zisky
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×