Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

BMW M4 CS: Nový vrchol ponuky

Bavorské kupé vychádza z verzie vybavenej balíkom Competition, no vďaka zmenám bolo schopné Nürburgring zdolať za 7 minút a 38 sekúnd.
28 5 príspevkov 20.04.2017 / Marek Pokrývka

V roku 2015 pribudlo do portfólia BMW drsné kupé M4 GTS. Od štandardnej verzie sa odlišovalo v mnohých ohľadoch a vďaka úpravám sa stalo historicky najrýchlejším zástupcom značky. Jeho limitovaný počet 700 kusov sa rýchlo rozpredal. Mníchov sa preto rozhodol modelovú ponuku radu štyri opäť okoreniť a uvádza jej nový vrchol. Dostal prívlastok CS.

BMW M4 CS má mať obmedzenú výrobnú sériu 28 fotografií v galérii BMW M4 CS má mať obmedzenú výrobnú sériu Zdroj: BMW

Mladý člen rodiny prichádza s umiernenejším receptom než spomínané gé-té-esko. Jeho základom sa stala omladená verzie Bavora, pričom v portfóliu sa stavia o stupienok vyššie než typ M4 vybavený balíkom Competition. Z neho vychádza v mnohých technických riešeniach.

Ľahšia o 32 kíl a silnejšia o 10 koní

Bavorská novinka sa vyznačuje špecifickým karbónovým „lízatkom“ pod predným nárazníkom a spojlerom z rovnakého materiálu na veku batožinového priestoru. Na ňom nájdeme aj označenie. Koncové svetlá z organických diód pochádzajú z typu GTS, rovnako ako difúzor obsahujúci výfukové koncovky s priemerom 80 milimetrov. Chýbať nesmú disky kolies s vlastným dizajnom.

Kilogramy šetria výplne dverí či anatomické sedadlá 28 fotografií v galérii Kilogramy šetria výplne dverí či anatomické sedadlá Zdroj: BMW

Interiér podstúpil menšiu redukčnú diétu. Vyhadzovanie zadných sedadiel sa síce nekonalo, no kilogramy šetria jednoduché karbónové výplne dverí s textilnými úchopmi. Odľahčené sú tiež anatomické sedadlá čalúnené kombináciou kože a alcantary. Tieto materiály nájdeme aj na volante či palubnej doske, ktorá obsahuje logo CS. Od štandardnej em-štvorky je novinka ľahšia o 32 kíl.

BMW M4 GTS: Najrýchlejší Bavor histórie

Ostrejšia verzia em-štvorky disponuje vstrekovaním vody do motora a výkonom 500 koní. Jej produkciu obmedzí Mníchov na 700 kusov.

Dvakrát prepĺňaný radový šesťvalec sa nevyhol úpravám. Jeho maximálny výkon išiel nahor, aj keď päťsto koní prezentovaných gé-té-eskom nedosahuje. V porovnaní s verziou Competition pribudlo desať plnokrvníkov. Benzínové biturbo teda produkuje 338 kW (460 k), vďaka čomu dokáže kupé zrýchliť na stovku za 3,9 sekundy. Maximálne tempo automobilu je obmedzené na 280 km/h.

Maximálny výkon biturbo šesťvalca je 338 kW (460 k) 28 fotografií v galérii Maximálny výkon biturbo šesťvalca je 338 kW (460 k) Zdroj: BMW

Na domácom trhu od 116 900 eur

BMW M4 CS disponuje štandardne sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou, okrem toho má športovejší podvozok s dielcami vyrobenými z kovaného hliníka. Sériovým vybavením sú tiež adaptívne tlmiče či aktívny zadný diferenciál. Všetka technika bola naladená špecificky pre tento model, vďaka čomu bol schopný severnú slučku Nürburgringu zdolať za 7 minút a 38 sekúnd.

Na tomto výsledku sa podieľali aj pneumatiky. Špeciálne ráfiky majú totiž štandardne obuté gumy Michelin Pilot Sport Cup 2, ktoré napriek schváleniu pre cestnú premávku excelujú najmä na okruhu. Na želanie ich Bavori vymenia za alternatívu rovnakej značky vhodnejšiu pre bežné použitie. Príplatkovou opciou sú tiež karbónovo-keramické brzdy, ktoré sa do štandardu nedostali.

Koncové svetlá i difúzor pochádzajú z verzie M4 GTS 28 fotografií v galérii Koncové svetlá i difúzor pochádzajú z verzie M4 GTS Zdroj: BMW

Mníchov síce nešpecifikoval význam označenia, no pravdepodobne ide o slová Competition Sport. S týmto menom firma nepracuje po prvýkrát. Vlani pod ním uviedla špeciálnu štvorku vyhradenú pre španielsky trh, z ktorej vyrobila iba 60 exemplárov. Aj aktuálna novinka má mať obmedzenú sériu. Z pásov prestane schádzať počas budúceho leta, počet plánovaných kusov BMW neprezradilo. Na domácom trhu chce vozidlo predávať od 116 900 eur. Od klasiky je drahšie o vyše 40-tisíc, čo je naozaj zásadný rozdiel.


Najnovšie články
Chiron: Z továrne vyšiel kus s číslom 100

Tlakovanie pneumatík dokáže byť najmä pre neskúsených šoférov otravné. V prípade Nissanu sú obavy minulosťou, výrazne ich totiž uľahčuje.

Nissan: Dofukovanie gúm nikdy nebolo ľahšie

Odbory vstúpili do štrajkovej pohotovosti po tom, ako s vedením nevedeli zosúladiť predstavy o sume a percente zvýšenia. 

Odborári v trnavskej automobilke chcú štrajkovať

Štvrtá generácia luxusného SUV by mala vzniknúť na architektúre CLAR, ktorá prinesie vyššiu tuhosť a zároveň nižšiu hmotnosť.

Nové BMW X5: Mediálna kampaň sa začala

niektoré modely dieselových áut budú mať zakázaný vjazd do dvoch úsekov dvoch ulíc v štvrti Altona.

Hamburg uvádza obmedzenia pre naftové autá

Bezpečnosť dieťaťa vo vozidle nemožno podceňovať a teda ani výber vhodnej autosedačky. Autokluby ADAC a ÖAMTC v tejto sezóne otestovali 23 modelov a väčšina...

Test autosedačiek: Jedna je extrémne nebezpečná

Vlajkovú loď francúzskej značky sme preverili s novým 1,8-litrovým benzínom, ktorý pôvodne debutoval pod kapotou kupé Alpine A110.

Test Renault Espace TCe 225: Dobré srdce
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×